Nevím, jak přesně hybrid, který Toyota dělá 25 let komplikuje servis (mechanici mi hybridní Toyoty doporučovali jako jistotu mobility)... Priusy s milionem a statistiky spolehlivosti říkají, že je Hybridní toyota držák... Hybrid umožňuje menší namáhání spalovacího motoru a dalších komponent... Není v tom turbo, spojka a další kazítka (ano,to nemusí mít ani auta bez hybridu, ale taková by dneska neprošla legislativou, protože by nebyla efektivní)... A když se náhodou stane, že ta baterka, nebo hybridní ústrojí klekne, jedete dál jako s běžným spalovákem (ano, žere to pak třeba 7 litrů a ztratí výkon, bude to jako 20 let stará atmosféra)
Máte pravdu, že Toyota je spolehlivostí proslulá. U mých Fiatů a Citroenu se občas nějaká drobnost vyskytla, jen Lancia (Ypsilonka) jezdila naprosto bez závady, ale tu jsem měl jedinou jako úplně novou.
Nevím, v čem jezdí pan Pánek ale Toyota to asi není. Nic méně, všeobecně lze říci, že Toyota se novými modely stále více přibližuje "evropskému standardu".
Naladění odhlučnění interiéru je sice stále v o něco vyšších tóninách než konkurence a na co jsme zvyklí ale průběžně se to s každým novým modelem zlepšuje.
Samostatnou epizodou jsou AT e-CVT s jejich typickým projevem - při sešlápnutí pedálu plynu se otáčky motoru drží v konstantně vysokých otáčkách a vůz plynule zrychluje. Lze to z části považovat za jistou zvláštnost projevu vozu ale dá se nato zvyknout. Naopak za výhodu oproti stupňovitým AT lze považovat to, že CVT převodovky neznají okamžik "hádání se mezi kvalty", kdy v danou chvíli běžná AT neví co má zařadit a také to, že absolutně bezproblémově zvládá jízdu téměř "nulovou" rychlostí - ideální pro popojíždění na křižovatkách nebo v kolonách. Infotainment a jeho chování u starších a stávajících modelů se oproti souběžně vyráběným evropským vozům může jevit jako poněkud, řekněme, "zaostalejší" ale s novými modely se výrazně zlepšuje. Navíc, u Toyot topení a klimatizaci stále ovládáte na samostatném panelu s klasickými tlačítky - zatím. Pokud se budeme bavit o trakční baterii, tak ta u Yarise zabírá včetně obalu a systému chlazení s ventilátorem cca 2/3 prostoru pod zadním sedadlem a vedle ní je ještě 12V AKB. Takže nic velkého. Proto nelze sklopením opěradla vytvořit v zav. prostoru rovinu.
Na celý hybridní systém je standardní záruka 5 roků s možností prodlouženi až na 10 roků (podmíněno každoročním testem HV po dobu záruky neplaceným). A to také není k zahození
Nyní jezdím s Citroënem C4 s manuální převodovkou, je to pohodlný, nenáročný a spolehlivý vůz. Dřív jsem byl italofil, měl jsem několik Fiatů a Lancii, jenže teď už nic, co by se mi opravdu líbilo, nedělají.
K Toyotě – ovládání topení tlačítky dávám přednost. To, že dosud měla jako jeden z mála výrobců fakt dobrý motor v malém autě, oceňuji. A Toyota GR 86? Největší mazec!
K té automatické převodovce – kdysi dávno jsem měl ve Chrysleru a v Dodge hydroměnič, ten je prakticky nesmrtelný a příjemný na jízdu. Akorát ta spotřeba!
Ze současných se mi dobře jelo se dvojspojkovkou v Oktávce, má to skvělý odpich.
Hybrid je dražší na pořízení, ale levnější na servis. O akumulátoru se nepíše jaký je tam typ, takže lithium možná nepoužívá a věřte, že přežije několik olověných baterek v klasickém autě.
Vyřadil klasický spalovák, je celkem rozumný krok, už jenom kvůli celkové efektivitě a komfortu.
Nesouhlasím, Štěpáne. Hybrid je dražší i na servis údržbu – z prostého důvodu – čím víc techniky v autě máte, tím víc se jí může porouchat a tím víc péče potřebuje. To je zcela logické a servisní technici vám poví totéž.
K té efektivitě – mě se například líbí rekuperace energie při brzdění, je to lepší, než ohřívání brzdových kotoučů (a tudíž i planety), ovšem jestli to je celkově efektivnější, počítáme-li zvýšenou uhlíkovou stopu při výrobě, vyšší hmotnost vozidla, a s tím související spotřebu i spaliny, to bych si netroufal tvrdit.
A komfort? Žádný rozdíl mezi spalovacím motorem a hybridem nepoznám, přestože jsem zhýčkaný Oktávkou nebo francouzským Citroënem.
Já nevím, proč ten displej, který nás má potěšit, neudělali ještě větší. Vždyť co by člověk pořád koukal na cestu, když může čumět na něj.
No a jako kompenzaci dobrých zpráv museli ten skvělý motor vybavit ještě elektromotorem, který potřebuje pořádnou baterku. Takže dražší na výrobu, na pořízení, na servis, údržbu, atd.
Žádná dobrá zpráva to není, uhlíková stopa roste, nejen kvůli náročnější výrobě, lodě vozí všechno možné z jednoho kontinentu země na druhý (včetně lithia a baterek do aut), přičemž 15 největších lodí má stejné emise, jako všechna auta a motorky na světě. Ekologie pláče, akorát je to každému fuk, protože lodě smrdí na moři, kde to je každému jedno.
Jestli chceme něco opravdu udělat pro tuhle planetu, tak musíme začít u těch největších znečišťovatelů, a ne se schovávat za to, že jsme si pořídili hybrid, případně elektromobil (nejlíp z Asie - i s tou přepravou).
Zajímavý počin, vzhledem k rozsahu práce na knize a počtu stran ta cena odpovídá. Zajímavé je i zpracované období - v roce 1954 už byly na světě první kejvačky, které byly na svoji dobu pořád ještě na světové úrovni. Pak už se tohle o žádných sériově vyráběných motorkách Jawa nedá říci, výjimkou jsou samozřejmě silniční závodní, soutěžní a plochodrážní speciály.
Pan Koubek by byla asi nejlepší volba. Jenže pak by chyběl v Plzni. Jako asistenta by se mi líbil třeba David Limberský.
Aby nedopadl jako Pavel Vrba. Z rozjeté Plzně šel do reprezentace, s níž vyhrál skupinu a na samotném šampionátu byla z favorita rázem nula. Pak to zkusil v Rusku, v Ostravě, Zlíně, který zachránil od sestupu, ale už to nikdy nebyl ten Pavel Vrba jako v Plzni. Není to tím pivem?
Nezapomenu, jak mě u Drážďan jednou předjel. Jel jsem 160 km/h a nechápal to. Nevím, kolik měl standardně maximálku, nejspíš to měl ale nějak vytuněné. Každopádně s motorem z Pola muselo tohle lehoučké autíčko jezdit docela svižně. Osobně mám zkušenosti jenom se dvoutaktem, bílým kombíkem s červenou střechou. Byla sranda s tím jezdit, volnoběžka a to řazení! Akorát když hodně mrzlo, byla v něm opravdu zima. Vůbec nešel vytopit.
Nejsem si jistý, že se podaří třeba Lidovkám nebo MF Dnes vrátit tam, kde byly před Babišem. S těmi lidmi, co tam jsou teď, asi těžko. Kdybych ty prachy měl, tak bych našel tisíc lepších způsobů, jak se jich zbavit, než kupovat tohle. Třeba je hodit rovnou do kanálu, ta sebranka, co tam "pracuje", nestojí ani za pětník. Ženy babička Lidovky pořád odebírá, takže vidím, co to tam je za novináře.
Z toho nedělejte vědu, taky jsem měl Simsona a říkali jsme jim s klukama ze srandy Simpsoni.
Díky za odlehčené povídání, super!
Jinak u Bizona se světlo natáčí i s řidítky, jak připomíná Rudolf Soudek, a nevím o tom, že by jakákoliv Jawa 350, Kalify nevyjímaje, měla pět kvaltů. To se tak povídalo, že ty policejní měly pět, myslím ale, že to je fáma. Nikdy jsem to na vlastní oči neviděl, a to jsem různých Jawáckých srazů obrazil hodně.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak píše Franta Kopecký, teprve s motorem FIRE měly tyhle Fiaty kouzlo. Pandu jsem vždycky chtěl, měl jsem ale třídvířko UNO a to bylo super živé parádní žihadlo, dost podobné Pandě. Měl jsem těch Fiátků víc (2x 600, Uno, Cinquecento, vozil se i v 850tce), pak jsem povýšil na Lancii (Ypsilonku), no a pak jsem zjistil, že Fiat, Alfa Romeo ani Lancia už žádný úžasný a krásný malý autíčka nedělá. Zřejmě proto, že to zakladatelé Agnelli prodali a tehdy to chcíplo.
1 odpověď