Jj, jsem sám rodič a děti vědu k tomu, aby se chovaly slušně. Ve smyslu Konfuciova rčení: "Nedělej druhým to, co sám nemáš rád.".
Ale chápu, že se zde ozve spousta ekomatek, které si budou vylévat srdce řečmi o povinné toleranci dětí, o tom že kdo netrpí a nestrpí dětskou nevychovanost je vlastně Herodes.
Pro nás ostatní, co vychovávají děti tak, aby v životě uspěly a k tomu patří i slušné chování mám vzkaz: "Kašlete na poučování ekomatek, které samy nezvládají své děti a tak vinu hází na ostatní, ony jim to ty děti vrátí i s úroky.".
Tento článek psal někdo, kdo nic netuší co umí a neumí elektrické kolo.
1) na elektrokole musíte vždy šlapat, není to nějaká "elektrická motorka", a přípomoc slouží k tomu, když už by jste měli problém něco "ušlapat", tak si těch pár metrů prostě pomůžete,
2) na elektrokole můžete (stejně jako na normálních kolech) jezdit jen vyznačených cyklotrasách - proč by jste měl cyklotrasy nějak více poškozovat?
3) elektrokolo umožňuje pohyb v přírodě i lidem, kteří mají nějaký drobný hendikep, daný věkem či zdravotním stavem (i tak musíte vyvíjet hodně tělesné aktivity) - stále jsou však plní života a chuti něco dělat, to mají zůstat doma? Proč?
4) bože ty kecy o tom, jak výroba elektrokol poškozuje přírodu - a co kvanta elektromobilů nebo hybridů, to je v pořádku?
Ano, kritika je zapotřebí - naprostý souhlas.
Problém je, že v Česku je jakákoliv kritika vnímána jako útok - kritizující útočí, kritizovaný se brání. Je to dáno historickým vývojem, kdy Češi byli mnoho staletí v podřízeném postavení a forsáž tohoto přístupu ke kritice začala za komunistického režimu, kdy kritika sloužila k odstranění "nepřátel", režimu i osobních (viz politické procesy 50-tých let či "normalizace v 70-tých letech. Zrůdnost byla v tom, že ti lidé ještě museli kritizovat sami sebe.
Ve skutečnosti kritika slouží k tomu, aby si obě strany (kritizovaný i kritizující) uvědomili, kde jsou chyby a jak je odstranit - a aby kritizovanému byla dána možnost věc podat že svého pohledu.
Bohužel se přístup k věci bude měnit dlouhé generace a pokud vůbec, protože s nárůstem woke kultury, progresivistické ideologie a dalších nesmyslů se kritika opět stává nebezpečným nástrojem, kdy kritizovat smějí pouze "držitelé jediné a správné pravdy" a názory ostatních jsou automaticky pokládány za nerelevantní, hloupé a zpátečnické, pokud vůbec smějí být vysloveny. Hodně to připomíná totalitu či "rekatolizaci" a náboženské války. A lidé na to reagují tak, že volí populisty či Trumpa.
Tak to vypadá, když progresivistický hlupák, který zcela jistě nevychoval žádné dítě, píše hlupácké články, kde radí ostatním co mají dělat.
Byl jsem (i u vlastních dětí) svědkem toho, že když se děti nechají "volně" a jen se jim vysvětluje, tak za chvíli člověk poslouchá útoky ostatních lidí, že má nevychované děti. Když děti "pacifikuje" (upozorňuji , že stačí slovně), tak od jiných "chytráků" slyší, že je na děti agresivní, zlý atd.
Na vlastní oči jsem to viděl třeba v Lidlu, kde děti tropily matce neplechu (jezdily v nákupním vozíku, křičely co chtějí atd.) a lidé po matce ječeli, ať si je zklidní. Když je z vozíku vytáhla a pevně držela, tak zase jiní hlupáci po matce křičeli, že děti omezuje a je k nim násilnická.
Takže pro všechny chytráky/hlupáky: STAREJTE SE O SEBE A NECHTE DRUHÉ ŽÍT!.
Typická ukázka progresivistického blábolu, kdy dochází k záměně příčiny a důsledku, pachatele a viníka.
Nechci do toho tahat politiku, ale mám kamarády v USA a ti mi říkali, že přesně takovéto bláboly, které lidem prostřednictvím médií horem dolem tlačili "progresivisté", "woke a LGBT skupiny", "ekologové" a další jsou příčinou toho, proč vyhrál Trump (kterého by průměrný američan normálně nevolil). Lidé už tam toho prostě mají plné zuby a Harrisová byla pro ně symbolem progresivismu atd.
Spring používáme již 2 roky jako služební vůz - pro krátké cesty (na poštu, pro náhr. díly atd.). Zatím jsme s vozem velmi spokojeni. Nesmíte řešit "kvalitu zpracování, použitých materiálů atd.", je to prostě levné auto se vším všudy. Je to tak trochu návrat mezi levná auta 90. let.
Co je však skvělé, jsou náklady na provoz (cca 0,6 Kč/km) i to, že servisní náklady se hraničně blíží 0,-. Auto je skvělé zejména v zimě (dojezd se sníží na nějakých 120-130 km, v létě pak je nějakých 180 - 200 km), ale to, že nemáte žádné studené starty (klidně můžete popojíždět 200 - 300 m a vůz vůbec netrpí) a auto topí okamžitě, to je vážně moc příjemné. Jediné co je skutečně nepříjemné jsou koženkové sedačky, ty tedy v zimě vážně studí.
Není to dokonalé auto (ostatně které je), ale za svůj účel pro který jsme jej koupili (krátké cesty "okolo komína" s co nejnižšími provozními náklady) plní velmi dobře.
Jako rodina jsme uživateli elektrovozu (malý vůz), full hybridu (střední SUV) i dieselu (velké SUV) a to již 3 roky, takže si myslím, že mohu o tom něco říci. Takže:
1) pokud bydlíte na sídlišti a nemáte možnost nabíjet "in house" (lhostejno zda máte či nemáte fotovoltaiku - ta Vám stejně nepomůže, to by jste jen cpali elektřinu do auta, protože víc vyrobit stejně nezvládne a navíc nejvíc vyrábí, když jste s vozem v práci), tak EV vůz nedává ekonomický smysl - jste nákladově s provozem min. na úrovni full hybridu, ale vstupní investice je tak vysoká, že se Vám nikdy nevrátí. A je problém i s následným prodejem,
2) EV vůz, na rozdíl od obecně užívaných stereotypů, je naopak ideální vůz právě do zimních podmínek a při jízdě na krátké vzdálenosti. My jezdíme s EV vozem dominantně krátké vzdálenosti (od 200-300 m. do 10 km na "jeden zátah") a zde je EV vůz ideální - žádné studené starty ničící motor, náběh topení téměř okamžitý atd. Za ty 3 roky jsme na tyto krátké vzdálenosti najeli téměř 50 tis. km a vše bez problému,
3) pokud by Váš vůz byl jediný v rodině, pak EV vůz moc nedoporučuji, přeci jen občas musíte na delší cestu a případné hledání nabíjení není uplně příjemné a čekání na nabití také nic moc. Pak spíše záleží jaké trasy budete absolvovat a zde platí úměra, čím kratší trasy tím raději benzínový motor, čím delší trasy, tím raději diesel. A také záleží na velikosti auta - zkrátka velké SUV na dlouhé trasy jedině diesel, střední SUV na kratší a střední trasy full hybrid.
Naštěstí mám již velké děti, které jsem coby zlý a naprosto nekompetentní představitel generace X vedl pevnou, autoritativní rukou. Dnes mi za to děti děkují, protože, jak samy říkají, vždy věděly, kde jsou hranice a kdy to začne "jiskřit" když se jim příliš přibližují. Máme skvělý vztah a děti se stále se mnou radí a ptají na názor. Rád jim jej poskytnu, ale realizace je již na nich, jsou zodpovědné za své činy a životy.
Bohužel kamarád si vzal ženu, která byla již před více než 20 léty "progresivistická víla", která požadovala, aby jejich dcery"měly prostor se samy rozvíjet" a "hledat svou cestu", rodiče musí být "chápající průvodci". No a starší holka střídá chlapy, co jí mlátí a ten poslední si teď jde sednout za krádeže + naučil ji na tvrdé drogy. Mladší křepelka pak fláká školu, krade doma peníze a klidně na několik dnů zmizí. Kamarád to již nedal, před cca 2 lety se rozvedl a následně se dozvěděl, že za vše může on, protože nebyl dostatečně citlivý, vnímající, respektující a oddaný dětem.
Jsem šťastný, že jsem děti vychovával "po staru" a "autoritativně".
Bohužel, u nás 4 lidé tuto houbu snědli (sousedská grill párty) a všichni skoncili po 4-5 dnech v nemocnici. Paní (cca 50 let) v kómatu, celá oteklá, pán (cca 60 let, profesionální hasič) musel skončit u hasičů, protože přišel o ledviny. Všichni chodí na dialýzu a min. 2 z nich musí mít transplantaci ledvin.
No to je blábol, a to říkám jako vlastník elektromobilů
Mám spalovák i elektromobil a spalovák má pořád neuvěřitelně navrch - jak v ceně, tak v možnostech využití.
Pokud Čína drtivě dotuje výrobu elektromobilů i cenu elektřiny, pak pochopitelně tyto vozy v Číně "jedou". Je potřeba se však dívat i mimo Čínu, jak tam to funguje.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Velmi vtipné, hodně jsem se zasmál a jsem rád, že v této (předem prohrané) bitvě nejsem sám. 😁
Ale nevzdávám se a hrdě a tvrdě bojuji dál, jen mne to dost často zmáhá, když si vzpomenu, že před 20 léty jsem slupnul 3 čokolády a nic nebylo vidět. Dnes se zhluboka nadechnu a mám o 2 kila víc.🥴
1 odpověď