Bohužel, u nás 4 lidé tuto houbu snědli (sousedská grill párty) a všichni skoncili po 4-5 dnech v nemocnici. Paní (cca 50 let) v kómatu, celá oteklá, pán (cca 60 let, profesionální hasič) musel skončit u hasičů, protože přišel o ledviny. Všichni chodí na dialýzu a min. 2 z nich musí mít transplantaci ledvin.
Nojo..je to jenom věc... žena měla před pár lety nového Cactusa, po 2 letech a najetých 28t se to začlo s*át. Ale všechno, brzdy, nápravy, parkovací kamera, infotainment..sice všechno v záruce vyřešeno, ale auto letělo. Od roku 2022 má novou 2008 a vynikající auto po všech stránkách. Já měl novou 508 a to samý, jen bezrámový okna jsou velký průšvih v zimě..proto jsem ho na jaře prodal a pořídil si zánovní O4 RS...a větší popelnici jsem neměl. Tohle auto někdo vymyslel proto, aby lidi s*alo... 🙂 Takže příště to bude zřejmě zase Peugeot....Ale jak říkám, je to jenom věc a 100 lidí 100 chutí..podělat se může všechno.
Jo, jsou to jen věci.
No ono je to porad celkem jednoduchy rozhodovani...Citroen je porad stejny srot se strasnym zpracovanim, jen aby to vypadalo a po 2 letech musi z domu, jinak se po malych kouskach pomalu zacne "kazit" cely auto. Opel se snazi tvarit precizne a "nemecky" umirnene, pricemz kvalita zpracovani jednotlivych prvku by mela byt lepsi (nepocitam shodne komponenty, jako je motor a prevodovka). No a Peugeot je hypermoderni, futurosticky, opet uz s preciznim zpracovanim, netravite s nim po 2 letech provozu kazdou chvili v servisu a pokud vam vyhovuje i-cockpit, tak se na kazdou jizdu tesite..No a pak je tu megaavantgardni DS, ktery uz je pro fanousky neotrelyho designu a zpracovanim je zase o kousek dal, respektive se snazi priblizit premiovkam.. Takze kazdy si najde svoje, pokud si teda najde i svuj motor,coz byva problem 😁
No vidíte a já mám s Citroenem a s Peugeotem obrácenou zkušenost. Měl jsem Citroena C4 v naftě a bylo to zcela bezproblémové auto (až na ty příšerné sedačky, za kterých jsem v zatáčkách vypadával) - jezdil jsem s ním 5 let. Pak jsem měl Peugeot 3008 a horší auto jsem neměl - věčně v servisu, nejčastěji s elektronikou, i s nápravami atd. Opel jsem měl Insignii (tedy ještě GM), a to byla ještě poctivá kovadlina, ale Stelantis už na Opely od GM nedodává žádné náhradní díly, takže smůla ......
Myslím si, že při zvažování poměru "cena - výkon" asi vede Čína a rozdíl se bude pravděpodobně zvyšovat. Minimálně kvůli green dealu.
O dostupnosti surovin na výrobu ani nemluvě.
Nevím, pracoval jsem v Číně a znám jejich přístup - nejsou to Japonci. Nezajímá je kvalita, ani servis, jen zisk.
Já bych si "Čínu" nekoupil, ale každého věc. A s poměrem ceny - výkon bych byl velmi opatrný a hodnotil bych to až bych věděl, jaké jsou provozní náklady a následná zbytková hodnota při prodeji vozu. Zde se stačí podívat na inzertní servery ojetých vozů, co je tam nabízeno 1-2 roky starých vozů MG.
Pokud chcete levnou Čínu, tak bych zamířil tam - prvotní ztrátu již zaplatil první majitel
Asi mate EV - predrazenou, lacine vypadajici a tragickou bidu z rajchu. Mam spalovaky 477kw CTS,LC200, PHEV Outlander, I-pace. Dalsi bude EV HUmmer. I-pace to dodnes natre i takove bide jako je Porpche (clen NDSAP obdivovatel a poskok Adolfa, mizerny konstrukter a zlodej Tatry) nebo bidy z Buchenvaldu BMWracke pro omezence. Cena elektriny je pro me nepodstatna, energie jsou po celou dobu ropne doby za PAKATEL, realan cena je na nasobcich, ale i tak dobijim z FVE a jezdim 99% zdarma.. V cem ma spalovak navrch? V nicem. Jiz nekolikrat prede mnou spalovaci predazene bidy z rajchu (BMWergl, D'mentcedes , Adulina) blokovaly levy pruh, a musle jsem je vyblikat, delaly akorat rachot, smrad a po kazdem sesplapnuti pedalu mi JAG hlasi varovnou hlasku, varovani pred srazkou a to ta bida z Buchenwaldu , tusim ze to byla takova ta placata odpornost Z4 s "vrcholnymi 250kW, rachotila na plno. V Jagu-jsem mel 300kg formu a rodinu, celkova hmotnost cca 3.1 tuny a jel jsem na komfort rezim. Cena servisu kazde dva roky 6 tacu a nyni 10 tacu. Nabijecky volne u kazdeho marketu, kde vari asiat, nez si dam nudle tak mam cca 91% u tank ono musim popojizdet a ceka dele. K dotaci: EU ceny NIssan LEAF 300-400 tisic bez DPH za novy rv 2024. Jeste je nutne od teto ceny odecist CLO 10% a dovoz. To se vam zda hodne ? Pokud ano, je tu pro vas MHD, stejne jako pro ostatni, busy jsou na CNG.
No, podle toho jak a co píšete, tak tam mnoho inteligence nebude - píšete naprosté hlouposti stylem venkovského ňoumy. I já mám fotovoltaiku, ale žádná domácí fotovoltaika není schopna nabít denně auto tak, aby se to vyplatilo. Navíc správně nastavená fotovoltaika nejdříve sanuje potřeby domu, následně dobíjí domácí baterii či ohřívá vodu v bojleru a až nakonec pošle nějakou elektřinu mimo systém - tedy do elektrického vozu či do sítě. Fotovoltaika funguje "naplno" cca 6-8 měsíců v roce a to jen za podmínky, že není zataženo, neprší či nesněží. Takže vždy se musí počítat s externím vstupem elektrické energie v ceně 7-8 Kč za kW (silová energie + distribuce).
Vaše bláboly stran ceny elektromobilů jsou úplně mimo, úplný blábol.
Takže v krátkosti, aby jste to pochopil i Vy:
1) mám Teslu Y, full hybrid Toyota RAV4 a naftu Ssangyong Rexton,
2) Tesla je dobrá v zimě (žádné studené starty, teplo po pár sekundách atd.) a na kratší vzdálenosti (tak 300-400 km), nabíjet vždy "doma" jinak je provoz auta dražší než hybrid či nafta. Na autě se nesmí nic vozit - okamžitě šíleně roste spotřeba. Šílená je ale doba čekání, než se auto nabije,
3) nafta je skvělá na delší trasy, kdy jedeme s celou rodinou a vybavením (kola, lyže, střešní box atd.) někam na dovolenou či na výlet. Spotřeba zůstává téměř stejná a nemusíme se nikterak omezovat,
4) full hybrid je jakýsi kompromis mezi těmito, při rozumné jízdě má spotřebu srovnatelnou s naftou a to i v benzínu, netrápí ho zimní studené starty (je to atmosféra). Skvělé jsou ty elektrické rozjezdy a přípomoc, když je potřeba zrychlit.
Pochopil?
No to je blábol, a to říkám jako vlastník elektromobilů
Mám spalovák i elektromobil a spalovák má pořád neuvěřitelně navrch - jak v ceně, tak v možnostech využití.
Pokud Čína drtivě dotuje výrobu elektromobilů i cenu elektřiny, pak pochopitelně tyto vozy v Číně "jedou". Je potřeba se však dívat i mimo Čínu, jak tam to funguje.
Problémem nejsou platy soudců - mnoho managerů je placeno obdobně.
Skutečným problémem je, že soudce za svou špatnou, pomalou či nekvalitní práci není nikterak zodpovědný. Ve své podstatě si může dělat co chce a nikdo jej nijak nepotrestá. A oni si toho jsou sakra vědomi - nějaká kárná žaloba? Cha cha cha. No co, tak k okresního/obvodního soudu nepostoupím na krajský/městský soud. No a co? Peníze budu mít a jen mi uberou práci, protože vědí, že ji nedělám kvalitně, tak ji dají někomu jinému. Takže vlastně pohoda a spokojenost. No, ono to obdobně funguje v celé státní správě.
Pokud by jste udělal chybu jako standardní zaměstnanec, tak máta obří problém se svým zaměstnavatelem, pokud jako podnikatel, tak na Vás vlítne finanční úřad, sosiála a spousta dalších. Platíte pokuty a čelíte trestním oznámení.
A soudce? Ten se jen směje.
Bohužel, moje zkušenost je stejná jako autorky.
Záměrně jsme se přestěhovali z Prahy do maloměsta, protože jsme mj. již měli plné zuby "ekomatek" a "ekobabiček", co nám udílely nechtěné rady stran děti přímo na ulici.
Faktem je, že maloměsto je k dětem mnohem přívětivější než Praha a i my se tady cítíme mnohem svobodněji, můžeme kdykoli společně na kolo, na brusle atd. což v Praze byl logistický problém.
Ale i zde se již objevují první "ekomatky", které se diví, že dcera (11 let) jde večer domů z gymnastiky sama a pěšky (či na koloběžce) a syn z juda. A to to máme cca 800 metrů.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Naštěstí mám již velké děti, které jsem coby zlý a naprosto nekompetentní představitel generace X vedl pevnou, autoritativní rukou. Dnes mi za to děti děkují, protože, jak samy říkají, vždy věděly, kde jsou hranice a kdy to začne "jiskřit" když se jim příliš přibližují. Máme skvělý vztah a děti se stále se mnou radí a ptají na názor. Rád jim jej poskytnu, ale realizace je již na nich, jsou zodpovědné za své činy a životy.
Bohužel kamarád si vzal ženu, která byla již před více než 20 léty "progresivistická víla", která požadovala, aby jejich dcery"měly prostor se samy rozvíjet" a "hledat svou cestu", rodiče musí být "chápající průvodci". No a starší holka střídá chlapy, co jí mlátí a ten poslední si teď jde sednout za krádeže + naučil ji na tvrdé drogy. Mladší křepelka pak fláká školu, krade doma peníze a klidně na několik dnů zmizí. Kamarád to již nedal, před cca 2 lety se rozvedl a následně se dozvěděl, že za vše může on, protože nebyl dostatečně citlivý, vnímající, respektující a oddaný dětem.
Jsem šťastný, že jsem děti vychovával "po staru" a "autoritativně".
1 odpověď