Mzdy učitelů musí být takové, aby učitelství bylo konkurenceschopnou alternativou pro chytré a nadané maturanty, kteří se rozhodují mezi medicinou, právy, informatikou... Naprava bude to trvat desitky let, pokud o ni bude vubec nekdo stát. Nedostatek učitelů fyziky a informatiky je ještě mnohem horší než učitelů matematiky. Jsou regiony, ve kterých je 70 % hodin informatiky odučeno pedagogy, kteří informatiku nevystudovali. Umožňuje to zákon, podle kterého jsou učitelé aprobovaní pro stupeň vzdělání, nikoliv pro předmět. Takže učitelů je opticky dost, ale učitelů pro fyziku, matematiku, chemii a další je zoufalý nedostatek. Je hanbou státu a ministerstva, že to nechali dojít tak daleko. Nejen této vlády, všech za minulé desitky let.
Mzdy učitelů musí být takové, aby učitelství bylo konkurenceschopnou alternativou pro chytré a nadané maturanty, kteří se rozhodují mezi medicinou, právy, informatikou... Náprava bude to trvat desitky let, pokud ji vůbec bude národ chtít. Nedostatek učitelů fyziky a informatiky je ještě mnohem horší než učitelů matematiky. Jsou regiony, ve kterých je 70 % hodin informatiky odučeno pedagogy, kteří informatiku nevystudovali. Umožňuje to zákon, podle kterého jsou učitelé aprobovaní pro stupeň vzdělání, nikoliv pro předmět. Takže učitelů je opticky dost, ale učitelů pro fyziku, matematiku, chemii a další je zoufalý nedostatek. Je hanbou státu a ministerstva, že to nechali dojít tak daleko. Nejen této vlády, trvá to desítky let.
Odpovědět
Mzdy učitelů musí být takové, aby učitelství bylo konkurenceschopnou alternativou pro chytré a nadané maturanty, kteří se rozhodují mezi medicinou, právy, informatikou... Bude to trvat desitky let. Nedostatek učitelů fyziky a informatiky je ještě mnohem horší než učitelů matematiky. Jsou regiony, ve kterých je 70 % hodin informatiky odučeno pedagogy, kteří informatiku nevystudovali. Umožňuje to zákon, podle kterého jsou učitelé aprobovaní pro stupeň vzdělání, nikoliv pro předmět. Takže učitelů je opticky dost, ale učitelů pro fyziku, matematiku, chemii a další je zoufalý nedostatek. Je hanbou státu a ministerstva, že to nechali dojít tak daleko.
Autor Jiří Mach zřejmě netuší, jaký je rozdíl mezi významem sloves moci a muset v nadpisu. Ředitelé museli používat část peněz pro pedagogické pracovníky pro školníky a kuchařky, protože ti by jinak nedostávali ani minimální mzdu, resp. by dostávali mzdu tak hanebnou, že by si ji zasloužil akorát autor tohohle článku.
Učitelé sice formálně přibyli, ale ne s potřebným zaměřením. Sehnat učitele fyziky, informatiky, matematiky a dalších oborů je obtížné, prakticky nemožné. Dlouhodobě chybí. V informatice je většina hodin odučena kolegy, kteří obor nevystudovali. Podle zakona je to však v poradku, protože jsou aprobovaní pro stupeň vzdělávání, nemusí být pro obor. Jak to asi má vypadat, když jde učit moderní fyziku absolvent hotelnictví s pedagogickým minimem...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak pokud to není zamaskovaný trezor na spisy oponentů... 🙂