A mně je líto jí. V naší rodině nebyl nikdy nikdo členem spolku začínajícím na písmeno „K“. Přes to můj tatínek po válce šel na Slovensko budovat zničenou trať – ne proto, že by mu to „politicky myslelo,“ ale proto, že pomoci bylo zapotřebí. Večer si potom sedli k táboráku a nepotřebovali ani čumět do mobilů. Nevím, proč by mě ho mělo být líto, vážená pani minystrině.
Nechápu tuto "hysterii". Jezdím vlakem velmi často, ČD, ZSSK i Regio-jetem. Též se stalo, že vyhlédnutý spoj byl vyprodán. Tak jsem jel jiným, nebo jsem si připlatil vyšší třídu, kde bylo místa dost. To je jako se rozčilovat, že je vyprodané letadlo a chtít se za každou cenu svézt i na křídle a potom pilotovi nadávat.
Bože, kam jsme to dopracovali. Od mého dědečka jsem slýchával a je to pěkně vidno i v mnohých starých filmech, že zejména za 1.republiky pan poslanec nebo pan senátor býval člověk mimořádně inteligentní, vzdělaný a lidem uctívaný. Určitě se tehdy našla i nějaká ta černá ovce - vyjímka potvrzující pravidlo. Dnes je to bohužel pravý opak. Čest vyjímkám (bohužel mizivě menšinovým).
Já jsem dlouhé roky chodíval každou sobotu s kamarádkou na turistiku, kterou jsme pravidelně končívali na nějaké terase (pokud bylo teplo) nebo restauraci na dobrém jídle a k tomu nějaké to pivko nebo vínko. Určitě jsme neřešili, že v nějakém obchodním řetězci je pivo v lahváči, nebo nedejbože plasťáči, nebo snad víno v krabici levnější. Byla to pohoda k nezaplacení. V srpnu kamarádka (57) náhle zemřela. Dnes bych dal i mnoho pětikorun, aby se na terasu mohla posadit se mnou. Život je úplně o něčem jiném, jak brečet, že něco stojí o pětikorunu víc, važme si toho, co je nám dopřáno a neohánějme se tím, že kdysi pivo stálo 2 Kčs. Tehdy moje maminka měla výplatu 600 Kčs a to pivo nebo sklenku vína si také občas dopřála. A nikdy jsem ji neslyšel skuhrat.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
České dráhy jezdí se svými vlaky na tratích, kterých vlastníkem a provozovatelem je státní organizace Správa železniční dopravní cesty. Té vznikly obrovské škody. Pokud SŽDC vlak ČD nebo jiného dopravce na zničenou trať nepustí, nevidím důvod, aby ředitel ČD nemohl odjet mimo území republiky. To měl v depu osobně hlídat odstavené soupravy?