work hard, play hard
No to je článek ... plno čísel a dat, ale to podstatné - nákladovost na 1 km jízdy tam samozřejmě a záměrně chybí, protože výsledek by byl zdrcující. Do doby, než zelené šílenství prosadní násobné zdražení provozu dieselů prostřednictvím daní a poplatků. Pak bude srovnání, že provoz el. auta je sice drahý, ale dieslového bude ještě dražší....
Vážený pane, asi si udělám čas … mám elektromobil od r.2018. BMW i3, dojezd 130km, ale víc po městě netřeba.
17,2kWh/100km průměr za 3 roky. Cena elektřiny 7 měsíců v roce nic - z domácí Fve mám takové přebytky, že není kam je dát. 5 měsíců v roce 5Kč kWh. Servis 2000 Kč za 3 roky. Počítejte sám
Aha, takže to najednou nebylo hodno potlesku, to je zajímavé.
Jo, stane se, nejsou první ani poslední. Není to každodenní záležitost, ale děje se to. I v lepších rodinách, jak se říká.
Ale být to upřímná chyba, tak by snad nebyl takový problém vysvětlit, co se tam dělo. Máme tam kopec 1300 ft, hned vedle další nějakých 1200, v mapě, že okruhem jenom od západu. A borci si tam letí z východu, v 1500, prej ještě v oblačnosti a to tak, že se probrali až na základě gpws. Se nedivím, že tohle vysvětlovat nechcou. Nemám problém s gpws, mám problém s tím, co k tomu vedlo, protože jsem přesvědčený o tom, že to bylo vědomé šméčko a snaha si to zjednodušit ve stylu "koukej, jak se to dělá". A s tímhle mám problém.
Hmm, nojo, no. Šéfové v kokpitu ... to je najednou hecu a testosteronu. Mohlo to teoreticky dopadnou nedobře. Ale zmákli to a budou si to pamatovat. Tak už je nechte. Já si to svoje jedno "pull up" z Macao taky budu pamatovat nadosmrti. A to jsem jen "crossnul" moc rychle ILS a Gulfstreamek nezatočil (nemohl, díky úžasnému vektorování s naletěním ILS 90°¨)
To co si tam napíše Company, když jsou to jejich SOP.
Třeba tam maj, na jeden motor, za každou cenu domů. Oprava bude levnější. A pokud si to ošetří v SMS, je to skoro jejich věc. Když to teda zkousne při auditu CZ CAA 🙂
50% vtip, ale úplně si dovedu představit ty myšlenky, oprava "doma" bude za 500.000USD, oprava někde v Řecku ... 3x tak dlouho a za 2M USD. Těžká volba. Ale kdyby měl pan kapitán kontaminované palivo, a zdechnul mu i druhý motor, jó, to by bylo smutný kino.
Takže 5 NM od letiště, mimo osu, ani ne na finále je podle vás ok být 100 m nad zemí, při vizuálu, ale nějakým záhadným způsobem v IMC. Kolik že je minimální výška nad terénem?
Opravdu mi tu budete vykládat, jak se standardně čeká na to, než se ozve GPWS? Na co si tu hrajete?
Ale no taaak, všichni od fochu víme, že to nebylo přiblížení hodné potlesku.
Ale vypisovat o tom na seznam, je hloupost.
Kdo nikdy v letadle nic "nezdojil" a EGPWS nebo TCAS mu nepomohl?
Slečna prostě dřív píše než myslí. Ale to jí blahosklonně odpustíme, ne?
Dyť je to holka, no taak. Třeba měla dneska ten lítostivej týden a něco musela napsat, říct. Prostě to tak nemyslela.
Tak zhrnme si fakta, jednalo se o zaváděcí let, jednalo se o složitější přiblížení s horami kolem letiště, polotovar šefpilot Nevole. Na mně to je až moc komplikované, proč to hned nezvedli? Jak může Nevole dávat doporučení svým podřízeným, jak má vymáhat že v dopravním letectví je bezpečnost vždy na 1. místě?
Bezpečnost je v letectví v rámci SMS (safety management system) limitována tím, kolik peněz si na bezpečnostní opatření může firma dovolit vynaložit. Samozřejmě, CAA dohlíží na to, zda Systém bezpečnosti je ještě v tolerančním pásmu toho, co UCL považuje za přípustné.
Věřím, že se jim to znova nestane. Nebo ne hned. Jistě ví, že to byla neprozíravost.
A ano, pokud letí majitel firmy, tak v jeho myšlení hraje roli ekonomika. A ta velí letět co nejkratší dobu.
Teď už jistě ví, že to nebylo správně. A už to neudělá. Slíbil to.
Kdo je bez viny ...
Vážená zkušená pilotko Aničko Polánecká,
to že se o tom mluví, je zásluha toho, že to firma Smartwings publikovala.
Dalo by se to celkem dobře ututlat, smáznout flight data rekordér a na company říct, že právě proto, že viděli že letí do mraku začali stoupat.
A to Smrtwings nemám rád, ale takhle na ně kydat hnůj je, když nic jinýho, nekolegiální. (fuj je to)
Asi jste génius a pilot co nikdy neudělá žádnou pitomost. (haha)
Prolétnout mrak, když nevím co je pod ním je sice hloupost, ale já neznám nikoho, kdo by to po zrušení IFRu občas neudělal. Co má totiž jako dělat, zase zahájit IFR?
Nalítat půl hodiny s B737? Ano, když zjistili, že ten mrak není na proletění za vteřinku až dvě, tak jasný, stoupat a prokličkovat se tam nějak jinak.
V Řecku, kde nemají radarové pokrytí je to totiž občas složité.
A na rozhodování měli vteřiny.
A ještě ke všemu, kritizovat ředitele UCL .... (a to ho taky nemám moc rád, neboť jeho podřízení jsou pomalí a někteří i 🙂), ale prostě konečně jednou na můj vkus jednalo UCL normálně. A hned se najde chytrák, co žádá "trest nejvyšší".
To jako měli kapču pověsit na stožár? Vyhodit? Pro výstrahu?
Pamatuju se na svoje přiblížení v Macao, hnus počasí, a prostě jsme přelítli ILS ... (bo ta jejich čínská angličtina při vektorování mě dováděla k šílenství)
A za ILS bylo co ... no, kopec, no, kopec. "Pull Up" mi zní v uších ještě po letech.
No, popovídali jsme si na "Věži" po přistání a bylo vyřešeno.
Jak praví jeden z nezkušenějších "v letadle, v letadle se může stát naprosto všecko"
Pochopení a kolegialitu sama oceníte, až se Vám něco "nezdaří"
Letu zda
Vážení,
v tomto státě Vás může Policie obvinit z čehokoliv.
Ale o Vaší vině rozhoduje jenom a jedině soud.
Tak to je i ve všech ostatních vyspělých demokraciích.
Já sám jsem se stal jednou obětí policejní zvůle a vím o čem mluvím.
Jurodivá Policie totiž nejdřív koná než myslí, a Státní zástupci nejsou za své činy nijak odpovědní - například svým majetkem a tak páchají zlo, jen tak - můžou.
A pak z toho vznikají tragédie, a taky fraška.
Nemáš li nabito, nestřílej - a Policie to často jen zkouší - samozřejmě pod vedením Státního zástupce.
Takže je v pořádku, že dostali co jim dle smluv patří. S trestním stíháním to nemůže spouviset do doby, než budou případně odsouzeni.
Plně chápu že vybudovat takový kolos z vlastních zdrojů nelze, ale rohlík funguje na principu půjčím si, postavím sklad, půjčím si znovu a trošku víc, zaplatím starý dluh a koupím další sklad, půjčím si po 3. ještě víc, opět postavím další sklad a vyplatím starý dluh... Expanduje všude kde to jde, uměle navyšuje hodnotu firmy pro možnost získání dalších financí, jenže tohle bude fungovat dokud se budou nacházet noví investoři, kteří do firmy budou tankovat peníze. Kolik má rohlík fyzicky na účtech? Kolik fyzicky vlastní budov, skladů, strojů? Drtivá část hodnoty rohlíku stojí pouze na značce, pokud rohlík v nějakém segmentu neuspěje, klesne cena akcií a nesežene investora, okamžitě padne. Tenhle business nevykazuje nějak extrémně velké čisté zisky, není k němu potřeba žádné složité technologie atd. jako je tomu například u automobilek, chemických a potravinářských výroben... konkurence s lepším zázemím (již existující obchodní domy s rozvozem) přibívá.
No já bych si tam dát peníze netroufl.
Amazon tak fungoval 15 let. Podobne SE nyní.
Vážený pane, Váš výlev jsem přečetl, pokud pominu detaily jako, že na elektromobilech jsou také části podovzku které sebudou měnit (včetně destiček atd) tak bych si dovolil napsat, že jednu zásadní informaci jste úplně vynechal. Již nyní EU vnucuje elektromobily svými neskutečně přísnými normami na ICE. Z tohoto důvodu několik automobilek ani nemůže své klasické automobily nabízet (třeba Citroen Berlingo a v příštích dvou letech jich přibude mnohem více) protože jsou tak penalizováni za jejich prodej, že je to nerentabilní.
85.000km v i3 BMW a destičky přední jsou poloviční, hlásím ...
Člověče, jen to že jste nezažil OPBH vás trochu omlouvá... ani nevíte co to je, co?
Každý má svoje hříchy z mládí, já taky, tak se na Vás nezlobím.
Človíčku, to co píšete zavání komunistama. Prostě, máš "voe" na co sis vydělal.
A nebo ti pomohou rodiče. Já zrovna rekonstruuju byt 2+kk pro svého desetiletého syna. Je na Praze 3, fajn lokalita, a jako startovací byt po mě nemůže chtít víc.
Bude-li chtít dům, ten můj, bude mě muset nejdřív otrávit 🙂))) a nebo si postavit svůj. AMEN
work hard, play hard
0
Sledujících
0
Sleduje
work hard, play hard
0
Sledujících
0
Sleduje
Zbytečně dlouhej článek. Prostě je třeba vyrábět pomocí těch naddimenzovaných FV instalací a Wind turbines vodík a ten "pálit v zimě".
Třeba zde ... a bude to u bývalýho JZD v každý druhý vesnici, pak to půjde.
Odkaz
Sluníčko je spolehlivej dodavatel energie ještě pár milionů let.
Mám rád benzínový motory, krásně vrčí. Mám rád parní lokomotivy, nádherně funí a houkaj. Ale, slunce je slunce.
Jen to soudruzi v německu uspěchali, no.
Oni totiž dělají jenom velké chyby, nikdy jen ty malé 🙂
2 odpovědi