Jet z kopce na volnoběh znamená, že kinetickou energii vozu plně spotřebuji na dopředný pohyb vozu a neměním ji při brždění motorem v energii tepelnou, kterou poté automobil přes chladič vyžene bez užitku z auta ven.
Jistě budete argumentovat, že se to nevyplatí, protože volnoběh spotřebovává cca 1 litr paliva za hodinu (= cca šedesát haléřů za minutu) a při brždění motorem by měla být spotřeba naopak nulová.
Můžete si tedy vzít kalkulačku a zkusit to spočítat, co je ekonomičtější. Já hlasuji pro zdravý rozum a předvídavý styl jízdy. Při delším a rychlém klesání bez nutnosti brzdit nechám auto na neutrál jet. Čím rychleji z kopce na volnoběh jedu, tím je tento styl jízdy ekonomicky výhodnější.
Moderní auta tento problém řeší plachtěním, kdy motor při klesání vypínají a systémy vozu udržuje v chodu místo motoru akumulátor.
A s uhlíkovou stopou se běžte prodat, na tu vám kaká pes.
Samozřejmě, že vyřazuji z dlouhého kopce na neutrál a samozřejmě, že při tom nestojím na brzdě. Když potřebuji začít přibržďovat, použiji motor a příslušný rychlostní stupeň. Brzdy se ani nedotknu.
Jediný kdo je vymetený jsi Ty. O to vůbec nejde, Ty mentosko. Ten výsledek se dá vyčíst z těch karet, chápeš to? Takže pokud to bude jinak, logicky to nefunguje. Bože to je ůl... 🙂
10
Sledujících
2
Sleduje
10
Sledujících
2
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
co to je, volná jízda s kopce? Když tak řadím vyšší rychlost, bych tolik nebrzdil, ale volnoběh = spotřeba = uhlíková stopa ;o)
2 odpovědi
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Jet z kopce na volnoběh znamená, že kinetickou energii vozu plně spotřebuji na dopředný pohyb vozu a neměním ji při brždění motorem v energii tepelnou, kterou poté automobil přes chladič vyžene bez užitku z auta ven.
Jistě budete argumentovat, že se to nevyplatí, protože volnoběh spotřebovává cca 1 litr paliva za hodinu (= cca šedesát haléřů za minutu) a při brždění motorem by měla být spotřeba naopak nulová.
Můžete si tedy vzít kalkulačku a zkusit to spočítat, co je ekonomičtější. Já hlasuji pro zdravý rozum a předvídavý styl jízdy. Při delším a rychlém klesání bez nutnosti brzdit nechám auto na neutrál jet. Čím rychleji z kopce na volnoběh jedu, tím je tento styl jízdy ekonomicky výhodnější.
Moderní auta tento problém řeší plachtěním, kdy motor při klesání vypínají a systémy vozu udržuje v chodu místo motoru akumulátor.
A s uhlíkovou stopou se běžte prodat, na tu vám kaká pes.
1 odpověď