Se slzami smíchu jsem se za břicho popadal, jak při předchozím větším zdražení vajec někteří vysoce (ne)inteligentní lidé kupovali (notně předražené) slepice pro chov na balkoně! A básnili jak ušetří. Vůbec neřešili krmivo a zápach. To muselo být v paneláku radosti. Dnes i na vesnici někteří ohrnují nos. A nejen náplavy. O ekonomice takového chovu nemluvě.
Nestačí dítě odebrat a umístit na chráněnou adresu. Rodiče musí jít sedět! A přijít o všechny děti. Dělají to jednomu, udělají to i dalším. Všichni migranti by měli projít dvěma kurzy. Kurzem jazyka nové země a kurzem o právu v nové vlasti. Se zaměřením na kulturní odlišnosti. U muslimů zejména na postavení žen. Další věc je, že migranti by měli být rozstrkáni po jednotlivých rodinách maximálně po malých skupinkách. Nesmí se vytvořit větší komunita, gheto, na jednom místě. V té se pak snadněji tlačí na dodržování starých pravidel. Kdo by nechtěl, žil po novu, je vystaven tlaku konzervativního okolí. Pokud však kolem nebude mít svoje, daleko snadněji se asimiluje
Prezident nemusí vládě usnadňovat vládnutí. Pokud je u libovolného zákona přesvědčen, že tento je špatný, měl by ho vetovat. Je v zájmu občanů aby špatný zákon nevstoupil v platnost. Že je prezidentské veto snadno překonatelné, a je tedy jen zdržovací, na tom nic nemění. Pro vládu by to měla být výzva k úpravě.
Je to první článek autora, se kterým nesouhlasím (už jsem myslel, že spadl z nebes, jak měl pořád setsakra zatracenou pravdu 🙂) Zatímco autor do toho plete ideologii a politiku, s elektrickými auty je to jednoduché - lidi si je začnou kupovat až:
1) bude DOSTATEČNÁ kapacita dobíjení VŠUDE tam, kde je dnes čerpací stanice
2) bude dobíjení do plného stavu baterie trvat 3 minuty, MAXIMÁLNĚ 5 minut
3) budou mít BĚŽNÝ dojezd 1000km na JEDNO nabití při DÁLNIČNÍCH rychlostech v ZIMĚ
4) tento dojezd bude u baterie garantován i za 10, lépe 20 let, resp. za 200 000 km, lépe 500 000 km používání
5) bude cena automobilu na stejné úrovni jako u spalovacích aut
6) očekávaný pokles prodejní ceny ojetého elektrického automobilu za 3, resp. 5 let bude stejný jako u spalovacího automobilu
Je to přesně takto jednoduché. Nic jiného, žádná politika ani ideologie v tom není. Dokud VŠECHNY tyto body nebudou splněny, budou si elektrická auta kupovat jen nadšenci, nebo blázni a hlupáci. Je absolutně nereálné očekávat, že všechny tyto body budou splněny do roku 2035, natož pak v dohledné době. Věda, technologický ani infrastrukturní rozvoj zkrátka tak daleko nejsou a není ani reálné očekávat, že do té doby budou. Je potřeba počítat s dalšími 30 až 50 lety (!!!), než se tak stane. Nikdo nic proti elektrickým autům apriori nemá. Naopak, kdyby fungovaly stejně jako dnes spalovací auta, myslím, že by většina lidí kupovala raději elektrická auta. Je potřeba investovat do vědeckého poznání a technologického rozvoje, a poté do rozvoje infrastruktury, před rozhodnutím o přechodu na elektromobilitu.
K instalací dobíječek místo čerpaček časem dojde. Pokud zůstane tlak na elektromobilitu. Další vznikají u nákupních center. Míst na dobíjené časem bude dost. Spíše je otázka kde se vezme tolik proudu.
Rychlost dobíjení - po 4,5 hodinách jízdy by jste měl mít půl hodiny přestávku. Za tu dobu se současná auta vesměs dobijí. Vy si dáte něco na zub, kafíčko, posedíte a odpočatý jedete dál. Vynucená pauza tak bude přínos pro bezpečnost. Odpadnou řidiči jezdící dlouhé trasy na jeden zátah, kteří ke konci usínají za volantem.
Na plnou ujedu tak 500-600, vesměs couračky po městě. Dojezd 1000 tak opravdu nepotřebuji.
Garance - současné baterie nedegradují tak rychle jako ty prapůvodní (prý).
Cena - souhlas, byť nižší náklady na servis a provoz to částečně kompenzují. Musíte však většinou nabíjet doma a přitom najezdit mnoho tisíců km ročně.
Snížení hodnoty - pokud vyřeší baterie, pokles bude jako u spalováku, z toho bych časem strach neměl. Když nebudou ojeté spalováky, budou se kupovat elektro. Současný prudký pokles je dán rychlým vývojem. Co bylo před pár roky špička, je dnes beznadějně zastaralé. Časem rychlost vývoje zpomalí a tím i pokles ceny.
Spíše tak řeším extrémní hořlavost současných baterii. Viděl jsem pár videi a je to šrumec. Navíc poměrně obtížně hasitelný.
Téma zdrojů proudu jsem už zmínil.
Zbývá tedy poměrně obtížně řešitelná nevhodnost do krize. Síť spadne snadno. V tom okamžiku jste závislý na lokálních zdrojích. Ty nemusí stačit a ze solárů (např.) nedobijete rychle. Benzín nalijete přinejhorším kýblem a trychtýřem a dovezete snadno v kanystrech. Proud ne.
Problémem je primárně konzervativní uvažování. Strachy z novoty no a pak ta peněženka. Ono dát za ID.7 1,6 milionu, když většina nikdy neměla nové auto, je prostě problém.
Předchozí auto jsem kupoval nové, současné rok staré, sotva zajeté (10 000). Za elektro se stejnou užitnou hodnotou bych dal podstatně více. Pokud bych takové našel. A to se mi při nájezdu pár tisíc km ročně nevyplatí. Byť jinak bych byl ideální vlastník elektroauta. Dobíjení doma, 90% jízd kolem dvorku, nejdelší jednorázovky 150+150km (tam a zpět). To by většina eaut dala i s rezervou. No mám asi na 14let vystaráno. Jaké auto si koupím pak, to se ještě uvidí.
Niedermayer je přesně ten typ politika, kvůli kterému nepůjdu volit ODS a dám svůj hlas (a celé mé široké okolí také) straně Motoristé sobě. Nucena elektromobilita ta je čiré zlo = v říjnu 2024 jsem koupil do firmy 2 nové dodávky e-mervedesy - a hluboce a velmi toho lituji. Jsou pro běžné denní použití zcela nepouzitelne, dojez naprosto lže, doba nabíjení je lež, cena dobytí baterie u veřejné nabijecky je nekonkurenceschopna s dieselem. Už nikdy !!! Celý Green Deal je nechutnost, který zniči naší evropskou ekonomiku za bujarého smíchu USA, Afriky a dalších kontinentů.
Motoristé, svobodní. To si fakt pomůžete. Asi jako s veverkami neblahé paměti.
Elektromobilita už vyskočila jako čertík z krabičky a těžko si představit, že by se tam chtěla vrátit, a nedostanou ji tam ani spojené síly „konzervativců“ českého typu a libertariánů všech zemí.
Elektromobilita je tlačena politiky. Pokud lidem bude vadit, a vadí víc a víc, můžou politiky vyměnit. Pak nastane odklon od ekologie za každou cenu, přestane politický tlak na automobilky a ty budou prodávat to co lidé chtějí. Elektromobilita zůstane pro určitý okruh lidí, pro který může být výhodná. Mají dům, snadno budou dobíjet doma (třeba ze solárů), jezdí kolem dvorka, ale najedou dost km aby jim levnější provoz vyvážil vyšší pořizovací cenu.
Autor se také raduje nad růstem prodejů elektroaut. Jenže ty jsou hnané politikou. Jednak dotacemi, jednak zdaňováním jiných pohonů (PHM), jednak výhodami pro elektro a omezeními pro jiná auta. Vše se může změnit, pokud se změní politická mapa.
63
Sledujících
1
Sleduje
63
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Na Forum24 už jsou nenormální , co je špatného na příměří na vánoce?
Že to navrhla maďarská strana?
Jestli někdo selhal, tak to byli ruští a ukrajinští politici, kteří se neuměli domluvit a nesou vinu za současnou tragédií.
Konflikt na Ukrajině blízce souvisí s rozpadem SSSR a porcování kořisti mezi mužiky, Západ se neměl vůbec angažovat do dění na Ukrajině.
10 odpovědí
38
Sledujících
0
Sleduje
38
Sledujících
0
Sleduje
Že je to jen snaha ruska pro nerušené posílení pozic a zlepšení vyhlídek pro ofenzívu po vánocích. Z Maďarské strany je to vůči Ukrajině takové "o vás bez vás". Navíc, pokud jste četl, se v tom maďaři motají jako v kukuřici. Takže nejspíše jen výkřik do tmy. Obyčejné chcimírovství, které maskuje boj za rusko.