Jo, jo - rybářská stráž opět zaspala. To by pane byl úlovek, zkontrolovat velvyslance a zjistit, že neměl papíry! Být tam já, vytáhnul bych odznak a legitimaci, zjistil bych situaci a zavolal městské strážníky. Pak bych se jen bavil, jak by reagovali.
Jinak panu velvyslancovi nezbývá než pogratulovat ke smyslu pro humor a zatleskat.
(Jestli se ovšem nejedná jen o předvánoční pokus o humorný článek. I tak se mi ta představa líbí. A také ty úlovky, hlavně trdelník. Ten musel být dobře vypečený, že jsa rozmočen, nespadnul z háčku. Ještě že to nebylo něco fuj fuj ...!)
PS. A v komentářích mě pobavil ten " pitlák". Doufám, že i to je míněno jako
legrácka.
🙂.
On by si početl ve vašem průkazu, pak by vám ukázal ten svůj, na kterém je napsáno Diplomatický pas. V jeho případě to znamená, že za takhle banální přestupek nemůže být stíhán a přivolaní městští strážníci ho nesmějí zadržet ani nijak omezovat.
Takže by pokecal s vámi, s nimi, možná by vám dal kousnout z toho trdelníku a pak by vklidu nahodil a zkoušel vylovit další Bráník.
Kdyby jako teda chtěla, tak v Unhošti v Lidlu hledají pokladní s nástupním platem 35 t, požadavky na vzdělání nulové. Z domova to má coby šutrem dohodila. Stejně dojíždí, tak by holt dojížděla jinam. Už jenom tím by si nějakou tu korunu polepšila.
Samozřejmě druhý problém je přítel, který po ekonomické stránce není pro domácnost přínosem,spíš zátěží. A vzhledem k tomu, že je paní 2x rozvedená, tak v její volbě životních partnerů už lze vypozorovat jakýsi vzor. Zřejmě by udělala líp, kdyby žila s dětmi sama.
Tak taky nejsem úplně zastáncem kombinování pohonů ale v tomto případě jde o co největší eliminaci všech záporných stránek obou variant. Tedy máte k dispozici okamžitý elektrický výkon, nízkou spotřebu a místo nabíjení je tankování (pro škarohlídy, co používají krátký dojezd a nutnost nabíjení, jako argumenty). A váha bude asi podobná, jako by to bylo na baterky... Prostě snaha zachránit sporťáky v této emisní válce.
Když nic jiného, tak dávám Hondě plus za to, že do toho vůbec jde. Má to pohonný řetězec z Civicu, ten stojí od 850 t, takže by to klidně mohlo stát třeba od milionu. V téhle cenové kategorii už konkurence tak prořídla, že díky za každý jeden další kus.
Holt nová doba. Ale pokud máte výkon elektromotorů k dispozici ihned, tak na co řazení...
No právě, na co řazení u takového pohonného řetězce? Ale stejně to tam nacpou. Celé je to složité jak orloj. A to ještě opomíjím, že u Civicu nebo HR-V se vyžaduje výměna oleje po 10 tkm a při větším zatížení po 5 tkm. Tohle je kupé, takže pro majitele by těch 5 tkm mělo být standard. Ach jo.
Když už bych měl mít něco takhle překombinovaného, co se ve finále projevuje jak elektromobil (akorát nikam nezmizel hluk a vibrace), tak nechť je tam teda 100% elektropohon. Přišlo by mi to jako menší zlo.
Ten kult měl v 1. generaci čtyřválcovou šestnáctku...
...a poslední začíná v základu na 99 kW. Nicméně obě bych měl raději než něco s kombinací motoru a akumulátoru napájející elektromotory které teprve pohánějí kola, do toho ještě situace, kdy se ten spalovací motor může k pohonu připojit (samozejmě přes automatickou spojku) napřímo a jako bonus pseudořazení, které je tam nahouby, protože celý systém je navržený právě tak, aby řazení nepotřeboval.
Ale má. Neexistuje právní nárok žádného soukromého subjektu na nepřiměřený zisk. Navíc elektřina patří do kritické infrastruktury státu stejně jako plyn nebo pitná voda a žádná právnická osoba si nemůže nárokovat nepřiměřenou cenu za tyto komodity. Pivo si koupit nemusíte, auto nebo televizi taky ne. Ale vodu a elektřinu stát musí zajistit a má právo regulovat cenu (samozřejmě s přiměřeným ziskem pro výrobce a provozovatele). Současná lobby si ale s Péťou domluvila, že to nejde a stovky miliard jsou fuč. Mizérie navíc pokračuje dál.
Definujte nepřiměřený zisk. Oni to prodávají za ceny obvyklé ceny.
Každé regulování ceny někdo zaplatí. Konkrétně stát. A zaplatí je z rozpočtu. Z našich daní. Vezme je přitom odněkud, kdy by byly užitečnější a kde budou chybět.
Kolik stála stavba domu a následně kolik stál jeho provoz. Díky moc
No, třeba rozšířený šumperák (ať mluvím o něčem, co všichni znají a současně co byla což byla vysloveně laciná konstrukce bez nějakých velkých výmyslů) byl autorem navržený na cenu (při stavbě svépomocí) 120 000 Kčs, realita pak byla něco mezi 150 a 200 tis. podle toho, kde měl kdo jaké známé a jak se mu povedlo vyšmelit materiál. Užitná plocha je cca 125 m2. V době, kdy byl průměrný plat 2500 Kč, na něj člověk musel šetřit 60 měsíců
Když se teď dívám na katalog domů, tak za domek se stejnou plochou při stavbě svépomocí cena pod 1,7 mil. Kč. Při průměrném platu >45 000 Kč se na to dá našetřit za pouhých 38 měsíců. S tím pohodlím, že mi až na místo přivezou ten správný materiál a nemusím se někde doprošovat, jestli teda už ty překlady budou mít a jestli by se pan vedoucí neurazil, kdybych mu nabídl obálku, případně čím nahradit to, co by tam mělo být, ale já prostě nemám takové známé, abych to sehnal.
Jinak řečeno, stavba domku stojí něco málo přes polovinu toho, co stála před těmi 50 lety.
Na dovolenou se létá a paštikovou kombajnovou octafkou fakt ne.
To lítání umí být taky pěkně nepohodlný a zdlouhavý a přináší sebou spoustu kompromisů a omezení. Pokud to není na jiný kontinent, tak to vůbec nemá smysl. Hodiny než se dostanete z domova na letiště, tam čekat na odbavení, samotný let, hodiny než se dostanete z letiště do hotelu nebo apartmánu. V rámci Evropy budu autem ve třetině nebo v polovině cesty, než se na Ruzyni vůbec odlepím od země. V místě samotném jste pak buď nemobilní, což je extrémně nepohodlné, nebo musíte spoléhat na místní autopůjčovnu, což sebou taky umí přinést zákeřnosti všeho druhu (od vymáhání pokuty za imaginární poškození auta po nepřijetí karty). Pak je tam samozřejmě otázka zavazadla.
Suma sumárum, pokud se tam dá dojet, tak raději snad tou Teslou než letadlem.
Pak to tedy srovnáme s Nissanem Leaf 2024. Ten stojí letos 859 tisíc. Takže také zlevnil.
Třeba oktávka (to by pro Vás mohl být ethalon auta) od roku 2011 zdražila 2-3 násobně.
Aktuální Škoda Octavia 1,5 TSI začíná na 569 900,- ve výbavě Essence
V r. 2011 stála Škoda Octavia s přibližně srovnatelným motorem 1,4 TSI a přibližně srovnatelnou výbavou... to je průšvih, přiměřený výbavový stupeň by byl Elegance, ten se ale s 1,4 TSI nenabízel. Takže nižší Ambiente za 439 900,- a k tomu cca 50-70 t příplatkové výbavy k dorovnání toho, co je dneska ve standardu.
Takže ano, Oktávka zřejmě zdražila, odhadem asi tak o 50 t, což je asi vykompenzováno tím, o co za ty dvě generace povyrostla.
To tedy lzete, stat paku ma. Ta elektrina se vyvazi pres draty patrici statu - CEPS.
A patří mu taky dráty, přes které jde elektřina z elektráren k místnímu distributorovi. Takže pokud ČEPS zvýší poplatek za přepravu ven, navýší taky poplatek za přepravu k distributorovi a zaplatí to koncový zákazník při nejbližším vyúčtování.
Nebo jak jste to myslel? Že by třeba ČEPS vystoupil z ENTSO-E, zrušil veškeré závazky, které tam má a odstřihl dráty vedoucí ven? A o týden později Němci zavaří plynovod a ropovod, který vede od nich k nám.
No, článek je o výrobě a předávání energie mezi Švédskem (Norskem) a Německem, takže se bavíme o počtu obyvatel v Evropě.
A v Evropě mají nejlidnatější země aktuální roční přírustek obyvatel
Německo +4,011 obyvatel (+0,00 %)
Francie +109,708 obyvatel (+0,17 %)
Itálie -156,586 obyvatel (-0,26 %)
Španělsko -1,053 (-0,00 %)
Polsko -223,643 (-0,58 %)
Jinak řečeno, jen v těchto pěti největších zemích ubylo za poslední rok čtvrt milionu obyvatel. Dalších 200 t. v Řecku, 100 t. v Rumunsku, 75 t. u nás. Přírůstek obyvatel v Indii, Nigérii a Pákistánu nemá na evropskou přenosovou síť žádný znatelný dopad.
Stát více jak 3/4 majitel ČEZ si myslím, že nějaké páky, kdyby byla vůle, má.
Stát vlastní okolo 70 %, takže necelé 3/4.
No a těch zbývajících proti státu povede soudy a arbitráže (a vyhraje je a na odškodnění nás všechny oškubou jak slepici), když stát nebude s jejich majetkem řádně hospodařit (t.j. když bude prodávat za cenu nižší než je tržní)
Vidím,že tomu rozumíte.Vysvětlete proč tedy dlouho před ,,tím uzavř.uhelek,,u nás a nadprodukcí ,,jádra,,včetně kvalitního vývozu megawat máme i po poklesu ceny el.stále skoro nejdražší proud.
To proto, že naši výrobci necítí potřebu prodávat elektřinu u nás levněji, než by ji mohli prodat v Německu nebo kdekoliv jinde. A stát nemá -mimo vyvlastnění, což by zase rozjelo celou škálu jiných problémů- žádnou páku, jak to změnit.
Umíte číst? Rusko odmítá zmražení konfliktu - tedy jakoukoliv smlouvu, která by nevedla k trvalému řešní - to je snad "trochu" rozdíl...
Jsem přesvědčen, že Ukrajina je plně ochotna se s nimi dohodnout na trvalém mírovém řešení ještě rychleji, než to sliboval Trump. Stačí, když se ruská vojska trvale stáhnou z ukrajinského území a natrvalo přestanou ukrajinská území ostřelovat a bombardovat.
Proc provladni Forum24 v titulcich neustale hrube lze? Neni to tak, ze Rusko nesouhlasi s mirovou dohodou, ale s docasnym zmrazenim konfliktu. V tom se jim neni co divit, jednak by zahodili soucasnou strategickou vyhodu, a potom maji zkusenost s minskymi protokoly, ktere zapad pouze vyuzil k dozbrojeni Ukrajiny.
Novinarina se da delat poctive nebo nepoctive. F24 dlouhodobe voli druhy zpusob. Pravdepodobne se, jako provladni medium, ridi zasadami profesora Fialy.
Jakou mají zkušenost s Minskou dohodou?
Chcete snad naznačit, že Rusko po uzavření Minských dohod nezbrojilo? A pokud zbrojilo (jakože ano), proč v případě Ruska to nevadí a v případě Ukrajiny ano?
A když už jsem u toho, víte o nějakém bodu Minské dohody, který by Ukrajině zakazoval pořízení zbraní?
2
Sledujících
4
Sleduje
2
Sledujících
4
Sleduje
To je sice moc hezké, jenže za chvíli poletí "recipročně" rakety zase na druhou stranu. A co to bude tentokrát? Nemocnice, elektrárna anebo také obytný dům...? Kolik lidí na to doplatí svými životy? Šílené...
8 odpovědí
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ty rakety z Ruska na ukrajinskou stranu létají tak jako tak. Tak není na škodu, když čas od času něco poletí i z ukrajinské strany.