Jen aby z nich pak nepadaly podobná moudra jako: "My jsme zkrátka rozhodovali a v březnu někdo přišel s tím matematickým modelem a v srpnu nikdo, sice byl to ten stejný člověk, ale už přišel v nějakém čase. A ti, kteří měli přijít, nepřišli. To je v této fázi zbytečná debata"
Toho se nebojím, takhle blbí psi nejsou...
Tak střední třída se počítá od šestinásobku minimální mzdy?
V ČR by to bylo cca 110 tisíc na osobu.
Jak velký podíl populace u nás má příjem 110 tisíc na osobu?
Řekl bych, že je to podstatně méně, než 15 %.
Podle téhle metriky by tedy bylo v ČR ještě více chudých, než v Rusku.
Vzhledem k tomu, že vím, že Jan Jandourek je vzděláním sociolog, přemýšlím, jak jeho článku rozumět.
Možná, když si ten článek přečtete celý, tak mu porozumíte. Ale jenom možná.
Zaprvé - onen poměr (6x min. mzda) není z hlavy autora článku, cituje v tom ruského blogera a analytika Anatolije Nesmijana
Zadruhé - není to ani z hlavy Nesmijana, protože on sám cituje ruské úřady, které kdysi takovou definici stvořily
Zatřetí - Nesmijan dále konstatuje, že je taková definice nesmyslná
Začtvrté - i kdyby snad v Rusku dávala smysl (jakože podle Nesmijana a jím odkazovaných expertů nedává), není přenositelná za hranice Ruska, protože mimo Rusko je nastavená jiná hranice minimální mzdy a je jiná kupní síla
Vzít kus nového Camara, v půlce to střihnout a přilepit tan zadní půlku z C8 a pak to vydávat za "projekt nového Camara s motorem uprostřed" přeci nemůžete vydávat za design. A to je jen náhled do toho "portfolia".
Každý má právo zabývat se čím chce. Když najde lidi, kteří to ocení, tak se tím může i živit.
Ale automobilový design to opravdu není. A i v tuningu je to spíše na taková ta poloamatérská dílka, co vidíte na každém srazu ...
Ale to je přece úplně jedno, co vydávám nebo nevydávám za design. Ptal jste se, co si od toho asi tak slibuje. Odpověděl jsem. Do nějaké další polemiky mne prosím netahejte.
RS200 je přebrandované Audi R8, což s sebou u výtvoru architekta Nováka neslo určitá omezení a taky docela výraznou nepodobnost s jakýmkoliv detailem na původních škodovkách RS180 a RS200. Taky s tím, i když to nakonec opravdu vyrobil, měl myslím docela výrazný neúspěch.
Toto je zase opačný extrém - Prokop vzal model původní 110 R, značně ji nafouknul na šířku a nacpal do toho kde co z Porsche Cayman. Je to, jako obvykle v jeho podání, vykrádačka nějakého výtvoru skutečných designérů.
Někdy tak uvažuju, co si těmito dílky slibuje. Chápu, že když se to schová za lákavý titulek a zveřejní na Garáž.cz, lidi na to naklikaj, takže to asi nějaké peníze přinese. A nebo jestli má představu, že mu jednoho krásného dne zazvoní telefon a tam se ozve "chceme Tě Rosťo, budeš náš dvorní designér" ... ?!
Co by tím měl sledovat? Rozšiřuje portfolio, které tak jako tak potřebuje na přilákání platících zákazníků. A on se mu čas od času nějaký dostatečně finančně zabezpečený ozve s požadavkem na individuýlní design.
Jinak teda stálou spolupráci už za sebou má taky, dělal pro nějakou tuningovou firmu.
Pane dederóne, pletete si buržuje s aristokratem, ale to se bolsevikům stává. Viz nadporučík Troník.
Přesně to mne napadlo. Je smutný, kolik lidí vlastně neví, o čem mluví, hlavně když se můžou vymezit... A tihle omezenci mají taky volební právo.
"Omyl, svobodníku. Já jsem feudál, buržoazie je naším společným nepřítelem"
OK, nicméně ta rovnice malé auto, malý motor, méně emisí snad logicky platí.
Přece auto cca 1tuna potřebuje k rozpohybování daleko méně, než mastodont 2-3 tuny
No, není to úplně pravidlem, ale pro zjednodušení předpokládajme, že tomu tak je a mastodont opravdu tu větší spotřebu má. Takže mějme mastodonta za dva miliony se spotřebou 10 l / 100 km, tedy nějakých 223 g CO2 / km a mějme malé auto za 350 t se spotřebou cca 5,1 l / 100 km, tedy s emisemi 115 g CO2 / km.
Za malé auto výrobce dneska pokutu neplatí, protože je na limitu. Za velké platí (*), platí za těch 223-115=108 nadlimitních gramů a je to nemalá suma (čtvrt milionu), jenže tahle pokuta už je dneska v té dvoumilionové ceně započtená.
Jestliže oběma autům nově přitvrdí normu o 21 g, což se na pokutě projeví 50 tisíci, tak holt velké auto bude stát 2 050 000, což je navýšení o 2,5 %, v podstatě neznatelné. Malé auto zdraží o stejných 50 000, bude stát 400 t, zdraží o docela významných 14 %.
Ale není to nic proti fyzice, celkově za velké auto výrobci naskočí pokuta 300 t, za malé jen 50.
*- Tady jsem strašně moc zjednodušil. To nejvýznamnější zjednodušení je, že se emise CO2 sčítají a průměrují pro všechny prodaná auta jednoho výrobce. Když tedy výrobce prodá jednoho mastodonta s emisemi 223 g a jedno elektroauto s oficiálními emisemi 0 g, do výpočtu se zahrnou dvě prodaná auta s průměrnými emisemi ((223+0)/2=) 111,5 g a hurá, podle staré normy je výrobce v limitu a neplatí nic.
Podmínky jsou od začátku stejné. Neutralita, demilitarizace, uznání aktuální situace na zemi. První dva parametry jsou konstantní, ten poslední se pomalu mění.
Už od začátku byly ruské požadavky vůči Ukrajině víceméně konstantní, jak správně zmiňujete. Já jenom dodám, že ten třetí parametr, t.j. rozloha zabraného území, je ve světle těch prvních dvou parametrů naprosto irelevantní.
Demilitarizace totiž znamená, že se Ukrajina nebude mít čím bránit, až si Rusko za pár let přijde vzít ten zbytek, který by snad dneska Ukrajině milostivě ponechalo. Neutralita pak to, že jim -zase- nikdo reálně nepřijde na pomoc.
Podotýkám, že už v prvotním ruském návrhu byly nenápadné čtvrté, páté a další parametry (rovněž zůstávají konstantní), které předpokládají, že Rusko bude Ukrajině mluvit do znění ústavy, do znění zákonů, do složení vlády, do vnitřní i zahraniční politiky. Takže ono je vlastně možné, že až by si Rusko za pár let pro ten zbytek přišlo, na Ukrajině už by nějaká vůle k obraně ani nebyla. Anebo že by si pro zbytek ani přijít nemuselo, protože post ukrajinského prezidenta by se změnil spíš ve funkci guvernéra neoficiální ruské kolonie.
Ruské mírové podmínky jsou tedy v principu pro Ukrajinu konstantní. Konstantně likvidační.
Nechápu to.
Menší auto, menší motor, menší objem emisí.
V tom bude nějaký úřednický háček.
Taky mi nejde do hlavy, jak se z 5 kil paliva vyprodukuje 10 kilo CO2 na 100 Km a ještě spousta tepla a práce.
Těch 115 g CO2 / km dneska nesplňuje až na pár výjimek skoro žádné auto (nepočítám plugin hybridy s vylhanými normami) a když, tak s odřenýma ušima. Sníží-li se norma na 94 g CO2 / km, bude se tedy absolutní navýšení pokuty týkat všech spalováků stejně.
No a pak už je jen rozdíl, jestli o 50 tisíc zdražíte auto, který dneska stojí 350 t, nebo jestli o stejných 50 tisíc zdražíte auto za 2 mega.
U drahých aut si toho nikdo ani nevšimne, protože tam tyhle sumy lítají už jenom když si chcete změnit barvu dekorů na přístrojovce - ale ta nejlevnější auta skokově podraží o 15 %.
Ale tu příšernou buzeraci musí plnit všechna auta prodávaná v EU. Americká, korejská, japonská i čínská. To, že některé evropské automobilky tvrdě zaspaly ve vývoji a ztratily konkurenceschopnost, je primárně jejich chyba.
Tak ono je to taky tím, že jsou tady nesmyslné předpisy absurdně nastavené ve prospěch EV.
Například nejprodávanější EV v Evropě (Tesla Model Y) má udávanou spotřebu 15,5-17,3 kWh/100 km, reálnou průměrnou pak skoro 20 kWh/100 km. Právě teď se v ČR vyrábí elektřina při emisích krásných 486 g CO2 / kWh. Jak to, že se tedy emise téhle Tesly vykazují 0 g CO2 / km, když normově by to mělo být v rozsahu 75-84 a reálně cca 97 g CO2 / km?
Kdyby tohle bylo bráno v potaz, vývoj a produkce EV by v podstatě ztratily smysl, protože snížení emisí proti zavedeným autům se spalovacím motorem by bylo naprosto minimální a neodpovídající vynaloženým nákladům. Celá ta údajná ztráta konkurenceschopnosti některých evropských automobilek je díky tomu vytvořená uměle, legislativně.
Hlavně že se evropské úřady mohou tlouci v prsa a vykřikovat hesla o zero emissions a přitom si jen lžou do kapsy.
Dovoz takovýchto aut do Evropy likviduje domácí ekonomiku a jejich výroba za úplně jinych podminek práce a ekologie poškozuje celou Zemi. O kopirování cizích technologií ani nemluvě. NEKUPOVAT
Proč by dovoz něčeho takovýho měl likvidovat evropskou ekonomiku? Dyť je v podstatě nulová šance, že to někdo koupí. Pozornost by to -možná- mohlo upoutat, kdyby to stálo polovinu, ale při ceně 1,7 M nechť si toho navozí plné kontejnery.
Je to nesmysl. Kopců podobných parametrů jsou plný Alpy a Pyreneje. To, že Pogačar v nějaký konkrétní den nebyl na nějakém konkrétním kopci nejlepší není zásluhou nějakých zázračných parametrů toho kopce, ale prostého nakumulování jeho únavy a stavu kondice v ten konkrétní den.
Může se to stát znovu na kterémkoliv jiném kopci a nemusí se to stát v nejbližších letech vůbec.
A taky mu může rupnout v bedně, jít do úniku v klasikářské 7. etapě, kde se na posledních 17 km jede dvakrát Mur-de-Bretagne a nadělit soupeřům o celkové pořadí půl druhé minuty už tam. A v horách čekat, co vymyslí ostatní.
Vážený pane pětikoaliční redaktore, je třeba ctít presumpci neviny a opět předem neodsuzovat, v opačném případě se zase ztrapníte. Podotýkám, že nejsem volič AB.
Miloš Zeman v rozhovoru pro Blesk v červnu 2013 v reakci na pád vlády Petra Nečase řekl:
„Platí presumpce neviny. Pro běžného občana je posvátná a nedotknutelná. U politika ale platí presumpce viny proto, že politik má být prost jakýchkoliv podezření.“
Podobně pronesl Zeman v únoru 2012 pro Parlamentní listy:
„Ale v politice platí, že když je vážné podezření, říká se tomu presumpce viny a politik má odejít.“
Vlastně ne. Slovenský štát se stal úplně prvním spojencem Německa i včetně vojenských záležitostí, v březnu 1939. Dokonce i Itálie a Japonsko uzavřely smlouvu o vzájemné vojenské pomoci s Německem až v květnu 1939. No a vláda Slovenského štátu kapitulovala 8.5.1945, 5 dní poté, co bylo Slovensko dobyto.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Vybraná auta nejsou tak úplně moje krevní skupina, sentimentu po přibližovadlech dostupných ve východním bloku zrovna nepropadám, ale nechť, ctím záměr. A třeba Simca se mi líbí.
Fajn je taky výběr lokací, ale pak to začíná drhnout: v lednu slečna ve vršku od bikin. Komu u toho viaduktu veze slečna pizzu a jak se jí v těch bagančatech řídil malinkatý fiátek? R4 na vinici je parádní kombinace, ale kolik tam toho takhle oblečená a obutá slečna s tou konvičkou hodlá zalít? Jakou dírou v časoprostoru tam propadla? A sekáčka v červených koktejlkách? Nikde ani vločka u zimních měsíců? Šaty obecně taky zrovna neodpovídají těm 70. létům.
Když se těm fotkám autor snažil dát nějaký příběh, tak by to opravdu chtělo alespoň špetičku vnitřní logiky.
Navíc mne trošku ruší, že s výjimkou Velorexů jsou všechna auta vůči fotografovi v téměř stejné poloze.