Každá propaganda končí při prvním kontaktu s reálnými čísly.
Pane Rockwoode, jen se zeptám, jste pilot? Podle vašeho příspěvku mám pocit, že jste na tomo letišti a za těchto podmínek přistával už mockrát. Tak jak to je? A jaké zprávy o počasí máte na mysli? Myslím, pokud jde o brzdící účinky, nebo kontaminaci drahy.
Myslím zprávy o počasí METAR, které jsou zmíněné na Av.herald.. neobsahují informaci, ze které by pilot před přistáním mohl předpokládat, že povrch dráhy bude mít snížený brzdící účinek. Nevím, jaká byla informace na ATISu. Neviděl jsem ani jinou dokumentaci k letu, tedy nemůžu s jistotou tvrdit, že piloti nemohli předpokládat, že povrch dráhy bude kluzký, ale pokud byl a pokud takovou informaci neměli a dosedli v pásmu dosednutí při správné rychlosti, nedá se mluvit o tom, že by se dopustili chyby. Alespoň ne v téhle chvíli, protože to, že letoun po dosednutí nebrzdí dostatečně zjistí až ve fázi, kdy už nemůžou znovu vzlétnout.
Tady je odkaz na av.herald Odkaz
Tak Wilhelme, nějak se ti to motá, že Procházko. Ve své nadutosti to trochu motáš a myslíš si, že ti na to někdo skočí. klasický Troll.
Jinak bych tě odhadl na 14 letého zakomplexového chlapečka. Tak si ulev a pozor ať nemáš plná .
Pokud se chceš od trolení trošku odlišit, budeš muset maličko detailněji popsat, co že je tak pomotané, že to nepobereš.
Ty jsi takový rejpálek, viď? Při přistání měli špatný vítr. Ještě si dali před tím sněhovou přeháňku. Že o obojím info neměli, sis vycucal z prstu. To zatím nikde nebylo uvedeno. Pokud měli při dosednutí dostatečnou rychlost (podle svědků asi ano, s kalibrací jdi do háje, lidi, co bydlí u letiště, to mají nakoukané), mohli ještě letadlo zvednout.
Samozřejmě nevím, zda ta relativně krátká ranvej to ještě umožňovala. Proto taky hned sdělili, že si sedli trochu dál, než asi měli. Jistě je problém se vzletem, pokud už měli zcela vysunuté brzdy a reverzní tah. To je zvednutí obtížnější, ale ne nemožné. Taky mě pobavilo, jak jsi bez ověření jinde pohotově přispěchal s plným palivem, aby bylo jasné, že letadlo už nemohlo mít dostatečný výkon pro bezpečný vzlet. Ale víš prd o tom, co jak přesně bylo, ani nic nevíš o tom, jak jsou v jejich společnosti nastaveny v takových situacích postupy. A jistě, na rozhodnutí jsou jen vteřiny, a vzlet musí být precizní. Pokud si vyhodnotili vzlet jako nemožný, snažili se zastavit, i když kolem ranveje je ze tří stran jenom voda a žádná volná plocha za ranvejí de facto není. I to je docela riziko. Jak se i ukázalo, nechybělo moc a šli ke dnu. Netvrdím, že měli znovu vzlétnout, ale mohli. Nebo taky nemohli. To prostě nevím, ty máš ale jasno a mě je to vlastně jedno. Klidně tu bublej dál.
Tankování paliva na oba úseky je běžná praxe leteckých společností.
Pokud je levnější na letišti vzletu prvního úseku o tolik, že ani náklady na jeho převoz nepřekročí cenu spojenou s tankováním v místě přistání, je to výhodnější, protože šetří čas na odbavení letadla po přistání, šetří to provozní náklady společnosti a na prvním úseku mají piloti k dispozici větší množství paliva pro řešení případné nenadálé situace (každý pilot ti potvrdí, že přebytek paliva na palubě je jen v případě požáru.)
Jediným limitem je v takovém případě maximální vzletová a přistávací váha. Konečné rozhodnutí, kolik si natankuje, je na kapitánovi.
Problém je, když ti na dráze chybí pár metrů k dobrzdění.. to potom ta úspora přijde draho, protože být lehčí o pár tun mohlo rozhodovat o tom jestli dobrzdím na asfaltu nebo 10m za ním.. Jenže tohle vždycky víš až ex post.
Tak jako mi v Norsku už vysvětlili: Fjord je v moři, nikoliv ta pevnina kolem. Když jsem řekl, že jsem jel přes fjordy, tak se mě zeptali kdy, protože teď v létě nejsou zamrzlé. Takže letadlo přistávalo na letišti a málem skončilo ve fjordu 🤣
Skoro bych si tipnul, že to bylo spíš o angličtině než o fjordu jako takovém. Travel through the fjords, Drive through the fjords.. same, same, but different.
Ty jsi takový rejpálek, viď? Při přistání měli špatný vítr. Ještě si dali před tím sněhovou přeháňku. Že o obojím info neměli, sis vycucal z prstu. To zatím nikde nebylo uvedeno. Pokud měli při dosednutí dostatečnou rychlost (podle svědků asi ano, s kalibrací jdi do háje, lidi, co bydlí u letiště, to mají nakoukané), mohli ještě letadlo zvednout.
Samozřejmě nevím, zda ta relativně krátká ranvej to ještě umožňovala. Proto taky hned sdělili, že si sedli trochu dál, než asi měli. Jistě je problém se vzletem, pokud už měli zcela vysunuté brzdy a reverzní tah. To je zvednutí obtížnější, ale ne nemožné. Taky mě pobavilo, jak jsi bez ověření jinde pohotově přispěchal s plným palivem, aby bylo jasné, že letadlo už nemohlo mít dostatečný výkon pro bezpečný vzlet. Ale víš prd o tom, co jak přesně bylo, ani nic nevíš o tom, jak jsou v jejich společnosti nastaveny v takových situacích postupy. A jistě, na rozhodnutí jsou jen vteřiny, a vzlet musí být precizní. Pokud si vyhodnotili vzlet jako nemožný, snažili se zastavit, i když kolem ranveje je ze tří stran jenom voda a žádná volná plocha za ranvejí de facto není. I to je docela riziko. Jak se i ukázalo, nechybělo moc a šli ke dnu. Netvrdím, že měli znovu vzlétnout, ale mohli. Nebo taky nemohli. To prostě nevím, ty máš ale jasno a mě je to vlastně jedno. Klidně tu bublej dál.
Jsi jen trouba, co se pustil do rozboru něčeho, čemu prostě nerozumí.
Po stažení páky ovládání motoru do polohy reverz se už nesmíš pokoušet o vzlet.. kdybys o létání něco věděl, věděl bys to.. platí to i na dráze 3km dlouhý, na 2 kilometrový je to sebevražda.
Informace, které nejsou v článku, jsou zde Odkaz
Av Herald je, na rozdíl od Seznamu, server, který se leteckou dopravou opravdu zabývá.
Nevšiml jsem si že bych na rozdíl od tebe útočil.
Jen žádám o vysvětlen z hlediska soudu a tvého chování.
Přečti si celé vlákno.. od prvního komentáře, všechno podstatné v něm najdeš. Pokud ne, je mi líto.. Nebo zkus položit konkrétní otázku na konkrétní věc, třeba se někam posuneme. zatím to nedává žádný smysl.
Pokud máš pocit, že letadlo nemůže "přistávat ve fjordu" a že je nepochopitelné, proč neopakovali přistání, když "přece věděli, že to nemůže vyjít", neztrácej čas.
Fjord je jen blbost pro mentoše a vysvětlovat problematiku přistání na takovém letišti za daných podmínek taky moc smysl nedává. Kdo lítá a je soudný, ví, že rozdíl mezi hrdinou a pitomcem je neskutečně tenká linie, kdo o lítání neví nic, může klidně vyslovit svůj názor, ale je to jako hodnotit výkon kuchaře z michelinské restaurace, když neuvaříš ani míchaná vejce. To prostě vždycky působí směšně.
Aby ti nepraskla cévka. Tady je i fotka, jak je za ranvejí jen pár metrů hned voda. Podle svědků letadlo přistávalo nezvykle velkou rychlostí. To v článku Novinek není uvedeno. Dost risk, když museli vědět, že i rychlost je vysoká. Ani o tom se v článku nepíše. Neměli přistávací manévr ani začínat, ale jít znovu na přistání.
Pohled z ptačí perspektivy vypadá takto, tady se fakt nemusí vyplatit sednout poněkud dál: Odkaz
Nebuď směšný. Co je to "nezvykle velká rychlost"? Podle svědků🙈.. to je nějaký kalibrovaný přístroj?
Nikdo tady netvrdí, že když vyjede letadlo z dráhy, tak všechno bylo OK, ale jsem alergický na tyhle soudy amatérů, kteří vůbec netuší jaké to je, přistávat za takových podmínek v takovém místě.
Počasí bylo proměnlivé, v okamžiku kdy přistávali foukal nejhorší vítr, když se podívám na zprávu o počasí o jednu před a o jednu po jejich času přistání. Ve zprávě o počasí není nic o špatných brzdných účincích nebo kontaminaci dráhy. Na avheraldu píšou, že těsně před přistáním prolétli sněhovou přeháňku.. teplota byla 3st C.. na dráhu mohlo těsně před přistáním napadnout trochu sněhu a neroztál, ale info o tom neměli.. Když dosedneš, dáš reverz, zjistíš, že to nebrzdí.. a v té chvíli už nemůžeš znovu přidat výkon a opakovat přistání... už to, bohužel, musíš dokončit jak to je. A rozhodoval jsi se ve vteřinách. Že je to špatně, věděli pár vteřin po dosednutí, ale už to nezměníš.
Fjord je ta voda, ne ta pevnina. Ve fjordu může přistát leda hydroplán.
Fjord je dlouhý, úzký mořský záliv, který je obklopen strmými skalními stěnami nebo horami... je to jako by autor psal, že letadlo přistávalo v údolí nebo v zálivu.. taky by to bylo gramaticky v pořádku. Je to zeměpisné označení místa. Jsi jen člověk, co hledá problémy tam, kde žádné nejsou.
Naopak, letadlo jste vy asi videl jen v PC. Přistání je nejsložitější manévr, běžně se skládá z několika fází (klouzání, přechodový oblouk, výdrž, dosednutí a dojezd), při sebemenší nejistotě se provádí při dosednutí tzv. Touch and go, takže pán Duchek má de facto pravdu
😂😂😂 Vidím, že jsi stejný odborník.. vy snad pijete pivo ze stejný sklenice🙈
Tomu se říká "být ve špatnou chvíli na špatném místě". V METARu je vidět, že vítr byl skutečně nejhorší přesně v době, kdy přistávali. Kdyby tam byli o 15 minut dřív nebo o 15 minut později, měli by podmínky lepší.
Dráha jen 2221 m a ještě k tomu s posunutým prahem, tipnul bych si, že měli palivo i na cestu zpátky, protože na takových letištích jako je Molde bývá výrazně dražší než v Oslu, takže dalších pár tun navíc. Vítr foukal víc z boku než zepředu, nárazový a ještě přes kopec, takže o to víc rozbitý. Že to nebrzdí pilot zjistí až když dá reverz a to už nemůže zase přidat výkon a opakovat přistání.
Je mi jich líto.😔
11
Sledujících
0
Sleduje
11
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Máš zamotanou šišku, že?
V odkazech se mi jednou zobrazuješ jako Pavel Procházka a podruhé jako William Rockwood. Asi jsi kouzlil při registraci a to druhé asi bude pseudonym, kterým si se pokoušíš dál anonymizovat. Dost hloupě.
Mě se neptej, odpovídej a vysvětluj.
1 odpověď
Každá propaganda končí při prvním kontaktu s reálnými čísly.
0
Sledujících
0
Sleduje
Každá propaganda končí při prvním kontaktu s reálnými čísly.
0
Sledujících
0
Sleduje
Otázka je, kdo z nás dvou má zamotanou šišku😉