Je zcela nepochybné, že 1.4 TSI je oproti 1.5 TSI živější a není to jen o pocitech. V časopisu Svět motoru před pár lety vyšlo rozsáhlé srovnání motorů OCT III včetně měření jízdních parametrů a také měření na brzdě. Byla porovnávána 1.4 s 1.5 a ve druhé skupině 1.8 s 2.0 s DSG. Ve všech užitných parametrech byla lepší 1.4. Jen na brzdě měla v absolutních hodnotách nepatrně lepší parametry 1.5 (řádově v jednotkách). Nicméně průběhy křivek výkonu a kroutícího momentu měla lepší 1.4.
Jen bych poupravil informaci, že s faceliftem Octavie III skončila jednotka 1.4 TSI 110 kW a nahradila jí jednotka 1.5 TSI 110 kW. Není tomu tak. I zmodernizovaná Octavia III se dál vyráběla s motorem 1.4 TSI a to až do cca léta 2018, kdy byla v produkci nahrazena motorem 1.5 TSI. 1.4 TSI v původní podobě vystavila stopku nová norma Euro 6D platná od září 2018. Podstatným rozdílem mezi 1.4 a 1.5 je také příchod vypínání 2 válců v nízké zátěži, což nic pozitivního nepřineslo, právě naopak. Zatímco v Octavii III 1.4 nikdy vypínání válců neměla, tak u 1.5 je už bohužel vždy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Upozorňuji případné zájemce, že shodou okolností je tohle sběratelsky zajímavé provedení. Jde o Felici z počátků produkce 1.6 - prvních pár měsíců. Má ještě starý typ volantu s nízkým sloupkem řízení a starší typ budíků s červeným polem až od 6300 ot. Také interiér je ještě staršího provedení do léta 1996. Tyhle detaily tomu pěknému autu dodávají ještě lepší sběratelský potenciál. I když uznávám, že cena není úplně malá.
1 odpověď