Za 8 let provozu TČ, 4 osoby v RD 8let, o rozloze 100m2, mame odber se site pouze na TC (ohrev vody a podl.topeni) 21 MWh. Bez dotaci. Nemame zadne emise. Soused solary,, vyroba panelu, baterii a jejich likvidace + topi drevem od rijna do dubna... a jsou zde dalsi emise, ktere na vsi dychame.. Tak co je setrnejsi k ŽP? Nebavim se o tom, kdo vic usetri/vydělá. System je nastaveny celkove spatne.
Něco je špatně. Ta spotřeba je minimálně 2x vyšší. Netopí vám TČ jen bivalencí? Zkuste zkontrolovat nastavení, protože to by tak odpovídalo.
A nebo permanentně větráte.
Zrušit veškeré dotace , současně za tyto penize vyvlastnit ČEZ , a udělat všem stejné podmínky stejnou cenou ...Bylo by to spravedlive pro všechny...přehledné a odbourání dotačních podvodů a legislativy kolem toho ..
Noo, když kupuji něčeho hodně, případně se zavážu odebírat delší dobu, tak očekávám slevu. Výhodné je to pro dodavatele i pro odběratele.
Z pohledu dodavatele el. je lepší natáhnout jeden tlustý kábl do fabriky ke kalicí peci co jede 24/7, než roztahovat dráty po celé vesnici, kde si každá babka pustí troubu jak ji napadne. Kapišto?
Nerozporuji to, ale zajimaji me racionalni veci...
Na zaklade ceho si to myslite? Maji tam vyssi podil umrti zpusobenych onemocnenim dychacich cest?
Protoze vyskyt rakoviny tam neni nijak vyznamne vyssi..
Třeba je smog zabije dřív třeba tím, že je tělo náchylnější k infekčním chorobám, a tak má v úmrtním listě zapsáno "chřipka" nebo "zápal plic", byť má v záloze na plících už i nějaké metastázy...
Řešení je jednoduché.
Postavte se Evropě, utlumte výrobu elektroaut a ať se prodávají za plnou cenu, obnovte výrobu normálních aut s rozumným euro 4 a 5, otevřete uhelné elektrárny, které byly skoro dokonale odsířené, pak můžete zlevnit energie.
Ejhle, to bude najednou voličů.
Proč bych kupoval spalovák, když mám levnější, a to i provozně, EVéčko? A proč bych kupoval EV od evropské automobilky, když zaoceánská ho vyrobí levněji a kvalitněji?
Tohle žádný Stop GD a podobně už nespasí. Zlenivěli jsme a zaspali dobu, upnuli jsme se na výrobu zboží, které netáhne. Firmy jsme sešněrovali stohy předpisů a nařízení. Není čas vyrábět, mysíme vyplňovat hlášení. 50 % zisku VW z Číny je jen vzpomínkou na lepší časy. Kdo ve světě ještě koupí spalovák? To je ten hlavní problém.
Opravdu tragikomické.....jak poptávka po EV u nás "roste" kdežto v celoevropském měřítku rapidně klesá, díky ceně nových EV aut, a zejména v Německu, kde skončily s velkorysými dotacemi...... . Fakt pěkný článek. Nemá smysl více se rozepisovat k obsahu článku. Vivat spalováky !
Jenže ono to tak není. Autor článku vychází z porovnání Y2Y dat bez znalosti "proč byly loňské prodeje, zejména v září tak vysoké".
...protože v září končily dotace, tak se nakupovalo.
No a data ukazují, že prodeje EV opět a stabilně rostou od Q1 2024, byť ještě nejsou na úrovni nejsilnějších Q3 a Q4 roku 2023... (graf na 3. straně)
Co je spíš zajímavé je to, že celkově padly prodeje aut jako celku, zejména čistých ICE (a to o dost) a jediné EV rostou.
V níže uvedeném zdroji jsou data i za jednotlivé země, zajímavé čtení (třeba Francie ICE -20 %, EV + 6%, Německo ICE +2.3 %, EV -29 %)... data opět Y2Y, takže i v Německu prodeje EV rostou od Q1 2024
Dalo by se říct, že v zemích bez dotací je setrvalý růst EV, v zemích s dotací to prudce vyskočí a pak se to zase vrátí zpět k setrvalému růstu. Což lze z grafů vyčíst.
Zdroj:
Ale to zlevnění pořád není řešení. Problém je s infrastrukturou rozvodů elektřiny. Po likvidaci uhelných zdrojů jsem přesvědčen, že nebude dost elektřiny z našich zdrojů ani normálně. Ani za současné ceny. V kratším horizontu na to nejsou připraveny sítě. Jak budete nabíjet na sídlišti? Jak na malých obcích? To není vůbec domyšleno. To je problém, ne to, jestli to prodáte za menší cenu. Podívejte se navíc, co jezdí jako elektromobily: většina toho je z kategorie větších vozů, což je prostě nesmysl. Svědčí to o daňové optimalizaci podnikatelů, nikoli o efektivním myšlení. Pro elektromobilitu je vhodný segment spíše menší automobil s "krouživým" pohybem kolem základny. Ne ten, kdo vyráží na jednání po delších trasách, a to i při mrazech. To se ta auta chovají prostě při nabíjení jinak.
EU řeší, aby napájecí kabely mobilů byly stejné, co udělala v této vědci?
Nedělejte si starosti:
Kapitola: Česká republika na to nemá infrastrukturu, rozvodná síť to neunese
(je tam vyjádření ČEZu a týpků z energetiky)
Věta : záleží na dobré vůli pojišťovny, je scifi komedie. Pojišťovna vždy bude hledat jakýkoliv detail, aby nemusela něco vyplácet. Resp. ta lhůta je pro ně výhra.
Přesně! Je to hodně slovíčkaření, slibů... a pak je tady povodeň, potopa, záplava... a i když platíš 20 let, tak vlastně ani pojištěný nejsi. A pojišťovací agent je ten poslední, kdo by ti to vysvětlil.
Chce se mi blejt.
11
Sledujících
3
Sleduje
11
Sledujících
3
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ukončení války je více nevýhodné než válka?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak co, budeme se fackovat o váš byt, nebo mi to dáte rovnou. Přeci je to výhodnější.
To se vám rozdáví z cizího, že? Proč nenabídnete russákům vlastní byt, pozemek, rodinu? Proč?
Na jak dlouho se spokojil Hitler s odstoupením českého pohraničí?
Samé otázky...