Zásadní problem automobilového průmyslu je ideologie a politika! A podle mého názoru je EU momentálně ve stejne pozici jako bylo Československo pred rokem 1989. Průmysl vyrábí automobily, které technologii a cenou nestaci na konkurenci. Pred rokem 89 se to vsechno vozili do Ruska a jiných spřátelených zemi, ale ted je situace jiná.
Prave kuli různým politickým rozhodnutím, která byla založena na ekologických nesmyslech se auta se spalovacími motory výrazně zdražila, aby se tyto extra náklady pokryly, jenže ani potom nepřišla taková poptávka po elektroautech a tak treba koncern VW to i veřejne priznal, ze museli uměle zdražovat auta se spalovacími motory, aby pokryli ztráty z výroby elektroaut. Jenže ono to moc nepomohlo a ba naopak to otevřelo cestu výrobcům z činy. Elektroauta jsou problem, který tlačí politici, ale trh o to moc nestojí. A tak se musí náklady přenášet na ostatní. V nemevku treba letos podrazi povinné ručení až o 70% pro rok 2025, protože opravy Elektroaut jsou velmi drahé a pojišťovny to nechtějí platit ze svého.
Doufám, že se odboráři, kteří jsou s firmou tak srostlí, že tvrdí, že mají nárok na část jejího zisku, nyní pochlapí a budou se svou firmou solidární a podělí se i o část ztráty.
No Pokud se nepletu skoda jako část z koncernu VW nemá problémy a kolektivní smlouva je mezi odbory a škodovku. Pak je potřeba take vědět, ze podíl na zisku neni něco jistého, vždy je to závisle na tom jak společnost splní plan oproti loňskému roku. A teprve potom se řeší jaká částka bude mezi zaměstnance rozdělena.
On dalsi smutny paradox je ten, ze největší procenta nemocných vykazují příhraniční okresy sousedící s českou republikou, kdy jako mezi nejčastější diagnózy patři bolet zad, chripka atd., a potom psychické problémy ( nespavost a stres). Za me osobně 2 diagnózy ze 3 nejdou jednoznačně určit zda dotyčný nemoc předstírá a nebo ma opravdu problémy.
Tento článek psal člověk, který nemá představu jak to v Německu funguje. Je pravda, ze je 6 tydnu nemocenské se 100% mzdy, ale treba u agenturních firem, které mají velké zastoupeni na německém trhu je to 100% ze základní mzdy tj. 12,50€, protože veškeré dalsi složky mzdy jsou příplatky, které získáte jen kdyz jste v praci. Tak ze se tu bavíme o 1200€ čistého a to neni žádná hitparáda v nemecku, co ale autor nenapsal je ze těch 6 tydnu se vztahuje na diagnózu, tak ze pokud budete mit 3 diagnózy v roce můžete byt doma až 18 týdnu za 100%. Co je ale dalsi kritérium o kterém se tu nepíše, v nemecku jsou standardní určite bonusy na které mate nárok pokud treba marodite méně jak 5 dni v roce, potom se vám výrazně krati. A tak treba u naši společnosti člověk který marodí do 5 pracovních dni v roce získá 5 dni dovolené navíc, 100% rocniho bonusu v radu několika tisíc eur, navýšení vánoční prémie v listopadu a závěrečnou prémii v prosinci. Tak ze v realu ten system je nastaveny tak, ze normální člověk předstírá nemoc jen kdyz je lempl a lenoch.
Nakupuje od nas spoustu zboží a polotovarů 🙂
To ze některé české firmy dělají nějaké subdodávky pro německé je pravda, ale zas tolik společnosti to není. Ten největší díl z celého tohoto množství produkce, delaji zahraniční firmy, které mají jen výrobu v cr. A proto neni problém tuto výrobu běhen 1 měsíce přesunout z cr do Makedonie, Rumunska nebo jiných zemi, kde jsou mnohonásobne nižší výrobní náklady. Proto přesně kuli tomu byl v Čechách tehdy bum těch montoven, které se tehdy stěhovaly z Německa do Čech. Tak ze ta závislost je spíše opačná.
To je zas jen PR článk, který nemá žádnou vypovídající hodnotu. Loni byl výsledný schodek rozpočtu take prezentován jako 288,5 miliard Kč, ale realita se ukázala pri závěrečném účtu a to bylo 347 miliard schodek. Takže realitu o hospodaření se zas dozvíme až v roce 2025 v červenci. Protoze pro lepší PR rozpočet, stačí u některých plateb protáhnout splatnost a odejdou až v lednu a tim pádem opticky dokazi udělat dobrý výsledek.
Na dálnici při 130km/h je to snad jiné, než tady, kde vyjížděl řidič ze zastávky. Věděl dobře, jaký pohyb lidí při rozjezdech je. Čuměl kam neměl.
je to úplně stejné jako normálního člověka by nenapadlo chodit po dálnici, tak člověk který není zaostaly, tak by takto nepřecházel. a ted hledat, kdo za to muze je podle me nesmysl, protože ani na přechodu pro chodce nemá člověk absolutní přednost. tak ze za bezohledné chovaní, třeba i sluchátka v uších, chcete stihat jenom ridice?
Větší nesmysl nikdo ani vymyslet nemohl... naprosto neznáte mapu... naprosto... přesun výroby zpět do Německa by byl pro VW sebevražda... a oni to dobře ví... naprosto nemáte potuchu kolik VW reálně stojí jeden zaměstnanec... odbory, odvody, výbory, byrokracie to tam celé udusila... aby tam mohl konstruktér brát cca 5000€ měsíčně, stojí to fabriku 20 000 €... ne opravdu ne... nic tam přesouvat nebudou...
Sorry, konstruktér opravdu nepracuje za 5000€, to mají lidi ve výrobě, kdyz dostanou základní plat plus příplatky za směny, noční a prémie podle plnění plánu. Průměrný základní plat delnika na lince u vw je 3600€ a nějaké drobné a plus příplatky.
Bohužel toto bude velký problem, kdy VW vyhrožuje, ze zruší desetitisíce pracovních míst, dnes oznámilo audi, ze zavírá fabriku v Bruselu, ale Německo ma výhodu v tom, ze narozdíl od CR mají koncový produkt, kde mohou upravit výslednou cenu a take si mohou vybrat subdodávky z levnějších lokalit! A proto se v posledních letech v čechach staví hlavne skladovací haly, které se využiji na mezisklady. A výroba dílu se posune na východ ( Ukrajina, Makedonie, Rumunsko, Turecko,atd. ) a tim se sníží výrobní náklady. Všechno je to jen jednoduchá matematika.
Tady to neni o tom zda Německo Česko potahne nebo ne, ale spis je to o tom ze ta ideologie která vede poslední roky Německo totálně ničí automobilový průmysl, ze kterého Německo profitovalo a diky kterému měli české firmy subdodavky. Ted se tu denně píše jak vw bude rušit desítky tisíc pracovních míst, dnes audi oznámilo, ze zaviraji závod v Bruselu a takto to pojede dal. Pro Německo to nebude tak veliký problem, protože mají stále dost firem, které mají koncový produkt, ale pro Česko to bude znamenat obrovské problémy
A co jiného chtějí policisté dekat? V předchozím článku si stěžovali, ze jsou spis jen “ kancelářské krysy”, tady jim zas vadí, ze musejí dávat pokuty a ze se na ne tlačí. Tak co potom chtějí dělat v te práci?
Treba ten jeden uvedeny příklad, ze policisté za směnu 12 hodin změřili 20 vozidel, vždyť ten nadřízený mel pravdu! Podívejte se jak to vypadá na silnicích vždyť to vychází 1,7 merezeni za hodinu, vždyť to je výsměch! A ze mají chytat lidi s telefonem za jízdy, no tak lidi netelefonujte je to jednoduché! Vždyť každé novější auto to zvládá, bez toho aby dotyčný držel telefon v ruce. To je proste jen problem s nízkou efektivitou prace, na kterou se policisté naučili, protože výplatu mají od státu vždy jistou.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Stacilo by se na cely elektronesmysl vykaslat, a zacit vyrabet to, co lidi chteji a budou kupovat - spalovaky.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jenže to je problem, protože spousta výrobních linek byla postavena z části z dotaci a tak si EU muze diktovat, všechny možné Euro normy. A ted to bohužel průmysl dohání. Vw ma hlavne výpadek, protože velkou část přijmu tvořil prodej vozu v Číně , kde je momentálně velký pokles a proto se nedaří pokryt ty chybějící příjmy.