Já trošku doufám že TMY LR tohle zvládne, uvidíme. Každopádně za mě je to krok správným směrem a s FVE to dává hodně velký smysl.
Ta to zvládne rozhodně lépe. Leda 85/85x si myslím se vyrovná, v nabíjení dle testů je dokonce "nový" Enyaq na tom trochu lépe. Nezlobte se, cenu zde veřejně uvádět nebudu. Ale Y LR má zase o dost výraznější výkon.
Myslel jsem že IV80 cestu ČB-Praha a zpět nedá (tedy při normální cestovní rychlosti). V zimě je ale asi problém, ne? Také si myslím že to utáhne 2 auta. Počítám , že brzy bude následovat nějaké druhé malé EV pro manželku.
Dokonce jsem dal trasu do Milovic a zpět a přijel rovněž s 9% podle předepsaných rychlostí. Stejně tak i Č.B. - Nový Jičín na jedno nabití....ale ano, jsou prostě rychlostní omezení na dálnicích a člověk zkrátka nemůže jet celou cestu 130 po dálnici....to by si myslím asi nevyšlo. Zima znamená, že si v Praze na chvilku "docucnu" v rámci parkování někde a jedu domů.
Počítám, že to budu mít naprosto stejně, příští týden vyzvedávám TMY. Máte Enyaq 80 nebo 85? A FVE, jaký výkon? Já mám 10kWp a těch přebytků je mi hodně líto.
Mám 80x a FVE 9,9kWp. Přebytky s nízkou výkupní cenou byl popud koupit Enyaq. V létě je přebytků tolik, že bych uživil min.o jedno EV navíc. Na mě je Y moc tvrdé, jinak zbytek je super 👌
S-max 132kW 2.0 cca 800km na nádrž. Cena jen za palivo cca 3.50/km.
Já měl dojezd s Karoqem 4x4 110kW okolo 750-840km 55l nádrž. Cesta Č.Budějovice-Praha a zpět mě vycházela mezi 750-800,- Kč. U Enyaqu (je vždy plno proměnných) mě vychází pokud budu brát z distribuce okolo 210,- Kč. Ale mám FVE na střeše a cesta mě tak vychází na "nulu". Nepotřebuji nabíjet na této trase. V podstatě jsem schopen téměř 3/4 roku jezdit z FVE. Neberu to, že jezdím zdarma, ale snížím si o dost rychleji návratnost FVE. Ano vím, všichni nemají tu možnost. Nabíjet z veřejných stanic bych se dostal na cenu spalovacího auta, což už není pro někoho ta přidaná hodnota. EV je super, když to má člověk z domova jak nakrmit. Ale v paneláku, kdy není ta možnost je to složitější, snad jen někde u nákupního centra pokud člověk jde na nákup a hodinu to tam nechá nabíjet. Což bude spíš nadšenec.
Asi v létě, ale pouze za teploty 21 stupňů, zatížen na 30% a ne na dálnici. Prostê bomba pro nadšence. Praktické použití mizerné, max. vhodné na rozvážku po městě.
Moje zkušenost je, že napr.Č.Budějovice-Nový Jičín na jeden zátah bez omezování s 9% baterií při příjezdu po dálnici. Ano, v zimě určitě takový dojezd ne....tam je potřeba tak 10min na nabíjení.
A kdy bude s normalnim dojezdem? +- 1000 km v lete i v zime? A kdy pujde natankovat i s placenim do par minut?
Pokud někdo potřebuje dojezd 1000km každý den, rozhodně to pro něj není a takové auto pro něj bude utrpení. Pokud někdo jezdí do 300km denně a nechce nabíjet veřejně a může u sebe doma, pak je pro něj víc než dostačující a i lepší alternativou. Pokud jezdíte denně 500km, tak je na zvážení, zda těch 15-20min na nabíječce je pro Vás snesitelné. Placení? To zde neřešíte s nabíjecí kartou.
skoda ze iphone uz nestiha s asijskou konkurenci.... zustane nejhorsi operacni system pro mobily....
jako prvni musel skoncit microsoft ten byl nej, a vypada to ze apple jestli neprijde s nejakou bombou nebo nejakym levnejsim modelem aby masove konkuroval bude postupne odsouzen k upadku ....
Vás by měl Apple zaměstnat, to by bylo terno 😀
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V Rusku už slaví Silvestra? Takový ohňostroj 😄 No tam byli vždycky o krok napřed.