Neprodal Stehlikovi energeticke centrum co patřilo Poldi.
V te době byli na podniky převedeny statní půjčky týkající se konkretniho zavodu.
Tj podnik před r 1990 vyraběl a vydělaval, ale cely zisk šel statu, který přiděloval penize na obnovu a nové projekty v daném poniku tj půjčoval.
No a tyto " dluhy" se po r 1990 převedly na podniky. Věčina těchto peněz byla ve valutach a tak zaroveň ze změnou kurzu $ narostl i dluh . Když k tomu připočteme až dvouciferné úroky z "půjček" z té doby a případné omezeni vývozů, tak na likvidaci podniků bylo " zaděláno"?⚖🤑🤮
Milej pane, takhle skončilo mnoho dalších a jako bývalý zaměstnanec VP FM, vím své. Nic není o jednom člověku, do toho vstupuje spousta vlivů na trhu se železem apd. Kdyby nebyl Dlouhý, byl by Krátký, prostě tak to mělo být a kdo loboval a z jaké výšky, hm kdo to je chopen deklarovat .To už nemluvím o neschopném managementu z dob bývaléo centrálního plánování. Stejné průběhy ve všech, kdysi fungujících ponicích, VP FM, Poldi Kladno, Tatra Kopřivnice, Zetor aj aj aj.
Ano, a treba v Italii jsou Italove kteri mi vubec nevadi.
No vidíš a já třeba ty Italy uřvané a utroubené jak prdí po městech na těch skůtrech nemusím a přes to věřím, že bude jiná skupina, co jim nevadí, z toho plyne jedna zásadní myšlenka, nemusíš, nejezdi, jeď tam, kde Tě srdce táhne. Do Chorvatska jezdí desetitisíce ba statisíce lidí a jsou v poho a makáróni jsou jim ukradení. 🙂
Je zcela zřejmé, že pnutí ve společnosti se snaží vyvolat Rusko. Vyvolat vzájemnou nedůvěru a pesimismus, což se mu u nás bohužel někdy daří. Přitom žijeme v krásné zemi a v průměru patříme mezi nejbohatší lidi na celém světě. Samozřejmě je tu i dost lidi v problémech a jako vyspělá společnost bychom jim měli pomoci. To jsou základní hodnoty. Avšak nikdo u nás nezažívá to, co zažívají maminky a příbuzní mrtvých dětí na Ukrajině. Rusko je agresor otevřeně nás označuje za nepřátele a proto všechno je v našem životním zájmu Ukrajinu v jejím obraném boji podporovat.
Na straně Ruska není ten, kdo jej adoruje, ale kdo mlčky toleruje, že Rusko brutálně vraždí, mučí a znásilňuje lidi.
👉 Na straně Ruska je ten, kdo mu pomáhá šířit v Evropě obludnou hybridní kampaň.
👉 Na straně Ruska je ten, kdo nepomáhá bránit se proti agresi.
👉 Na straně Ruska je ten, kdo chce rušit sankce proti Rusku, které mají omezit schopnost Ruska vést válku.
👉 Na straně Ruska je ten, kdo sám šíří populistická tvrzení o tom, že pomoc Ukrajině je na úkor vlastních občanů.
Bolí to hodně?
Obyčejné hnědé uhlí povolenky zdraží o tři stovky na metrák. Tedy na tisícovku. To je šílené. A je jedno, jaký kotel máte. Třeba i nový. O ceně plynu a benzínu s naftou ani nemluvě. Pokud to opravdu začne na platit, čekám hospodářskou recesi. Většina lidí bude nucena velmi šetřit, aby měla na základní věci. Koho budou takoví lidé volit? Patřím mezi ně. Nic probruselského to tedy určitě nebude. To spíš pravici, ideálně na krajní.
....."Nic probruselského to tedy určitě nebude. " Bude to stačit?
Emisní povolenky na PHM nezvýší počty elektroaut ale jen sníží počty aut na fosilní pohon a tím dojde pro většinu obyvatel z vesnice k větší nedostupnosti institucí, které jsou pouze ve městech.
Elektro auta, jako slepá cesta, tedy minimálně v tom pojetí jak auto známe, stejně zásadního nic nepřinese, nemluvě o nikde se moc nešířící o zátěži přírody při těžbě litia a celého spracování, taky při výrobě solárních panelů. Jistě solar má svůj smysl, má to svá ale a nejsou nepodstatná.
Nevím, jestli si odborníci a zdejší diskutující uvědomují, že díky emisním povolenkám cena benzínu a nafty ve skutečnosti zlevní. Peníze z povolenek mají sloužit k pomoci přechodu na nefosilní paliva. A čím víc bude klesat počet dopravních prostředků poháněných naftou, plynem, či benzínem, tím víc bude cena těchto PHM klesat. Stávají se nadbytečným produktem a je jich obrovský přebytek. Už dlouhou dobu plují bloudí po světě tankery, které nejsou schopny najít kupce.
Například včera jsem četl článek, jak Gazprom není schopen udat svůj plyn a potýká se s obrovskými problémy. Čína nemá zájem kupovat od Ruska surovinu, které je ve světě obrovský přebytek a je levnější.
Problémem vlády je to, že neumí tuto jednoduchou ekonomickou rovnici lidem vysvětlit. Zavedete povolenky na naftu a benzin a jejich cena zakrátko zlevní. Kdyby si najali mě, nemuseli mít politický problém.
Svatá prostoto. S ubývajícím zájmem, bude cena paliv naopak růst. Ale spíš je úsměvné jak věcně se pořád diskutuje kolem tohoto zdanění. Povolenky? Co to vlastně je? Odpustek? Tak že budu topit pet lahvemi a zaplatim odpustek, tak je to OK?
No já mám zatím 260 tis....s běžnou údržbou a 21 let starým autem. Zatím jen klasická údržba - olej, filtry, svíčky, 2x rozvody (na hlavu, bolok, písty, klikovku atd... jsem nešáhnul)....tak snad těch 300 dám :-D
hm no bude to hlavne asi o majiteli, coz plati asi obecně. Ale vidim kolik stoji tech SUvecek v bazarech a jsou to docela nove kusy, rok dva a jdou na prodej, proc nevim .
neni. Mam dokonce oturbenou naftu z Raichu. pouze konstatovani faktu, foukane turbiny vs atmo. a dokonce mam co docineni s obouma koncernama :)
V pohodě, tezko rict ja nemam absolutne spatne zkusenosti, bavim se o Octavkach, coz je de facto VW, at uz benzin 1,6 nebo tdi 2,0 mel jsem dvojku mam trojku, zlate auto. Hnujdej bych mel asi strach, na te dvojce jsem namotal 400K a motor v pohode nebral olej menil jsem po deseti tisicich, ted mam na trojcew 200K a uplne to same.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No může za to jakejsi Stehlík nejste to nakonec vy?
2 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Další ichtyl, svatá prostoto .