Frekventované státovky nepoužívám. Cyklo+chodcostezky jsou k ničemu , chodci jsou úplně tupí a nechápou, že na takovéto komunikaci se musí držet směru, často na vás vylítne z ničeho nic hafan nebo se tam motají děti či cik čaj jedoucí bruslaři. Navíc mají tyto komunikace obvykle nedostatečnou šířku. Cyklopruhy jsou lepší, ale pokud jsou v ulicích v zástavbě, často na nich stojí auta a nebo prostě vedou podél parkovacích stání a pak jedete těsně u mezer mezi auty a nestačíte reagovat na nenadálou překážku, která se objeví. Někdy je dokonce řešení takové, že je pruh u obrubníku a pak teprve parkovací pás, to tam většinou blokuje nějaký šikula. Nejraději volím pro projížďky málo frekventované okresky a v Praze jsou šikovné i jednosměrky s oboustranným provozem pro cyklisty (typický třeba v Karlíně). V nouzi lze jet i po liduprázdném širokém chodníku, i když je to v rozporu s předpisy, ale paradoxně nejbezpečnější a nejplynulejsi
Tak logicky by měla být zelená ve stejném směru pro chodce i auta, pro chodce svítí většinou kratší dobu, protože jim projít přechod trvá déle, nicméně i když jim skočí červená během přechánevrzení, musejí tento manévr dokončit a mají přednost před automobily odbočujícími z paralelního směru. Co jsem ale viděl, je signál zelené šipky doprava k červené, umožňující odbočení vpravo a projetí, a zároveň signálu volno pro chodce na přechodu, který odbočující vozidlo kříži, a to považuji za nebezpečnou prasárnu v nastavení světelné signalizace
Opět senzacechtivý titulek a pak se dozvíme, že to bylo v cizině.
Jezdím třicet let a mám spíš zkušenost, že většina řidičů jezdí opatrně . Ve srovnání s devadesátkama, kdy se začaly objevovat rychlé vozy mezi škodovkami, žigulíky a tráboši, byly to často střepy pomalu z vrakovišť (pamatuji na svojí první návštěvu bazaru, kde mi za padesát tisíc - tehdy hrubý výdělek za dva roky- nabízeli opla kadeta, kterej hulil modrej dým z výfuku při mírném rozjezdu) nebo svařený ze zachovalých částí více aut), ale lidi, co v nich řídili, jezdili jak blázni. Jezdil jsem často po D1 a ještě tak 15 let zpátky samej závodník v levém pruhu. To už je dnes celkem málokdy vidět. Spíš tam jedou ti, co neznají pravidla a brzdí provoz.
Kdysi piráti spíš v audinách, dnes je značkou pro pitomce BMW, nechápu proč (poslední negativní zkušenost paradoxně s Hyundai, ale to byl nějakej firemní vůz a řidič s nabouraným egem, kterému nejspíš vadilo, že dodržuju rychlost a on to nemůže rozjet).
Takže závěr: jezdí se slušněji
Není to ani měsíc, co mi šel vysvětlovat řidič bavoráku, jak je to s přednosti v jízdě. Byl jsem na hlavní, on ale mínil, že z vedlejší má právo na pravidlo zipu. Zkoušel vzít za kliku mých dveří, ale ty se automaticky zamknou při prvním rozjezdu. Stáhnul jsem okénko a vysvětlil mu jeho omyl, tak se zase v klidu vrátil ke svému vozu.
Jinak je mi záhadou, proč u nás v ČR má právě značka BMV (tedy pravda hlavně v segmentu tzv. tlustých aut) mezi řidiči tolik arogantů. V devadesátkách to byly spíše audiny řízené namistrovsnými pitomci, ti jsou ale - alespoň dle mých zkušeností - za volantem vozů se čtyřmi kruhy nyní spíše vzácností
Typicka kategorie článku s více než pěti sty reakcemi v tuto chvíli. Jsem vždy zvědav na vox populi a celkové průměrné vyznění reakcí čtenářů, na což mi stojí za to obětovat pár minut na reakci vlastní. Třebas označení pachatele jako pedofila považuji za zavádějící. Dívky ve věku 13-14 let jsou často velmi vyspělé stran sekundárních pohlavních znaků a pro spoustu mužů jsou velmi atraktivní, je to základní program libida heterosexuála. Pravý pedofil naopak vyhledává jedince s dětským vzezřením. Takže tito mladiství "lovci" to spíš provozují jako zábavu v okruhu svých vrstevníků (a zřejmě využívají fotografií spolužaček nebo tak něco). Nezdá se, že by právě tito "mstitelé" byli nějakým společenským přínosem, protože naopravdu nebezpečné jedince s touto věkovou kategorií "volavek" sotva narazí. Nehledě na to, že svým jednáním se sami dostávají na špatnou stranu zákona
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Silnice od Slaného na Mělník je snad nejhorší státovka, co znám. Spousta křižovatek je bez akceleračního pruhu, jinde se dává na hlavní 70ka i na bezpečnějším křížení nebo kruháč (ty jsou tady mimochodem dva nad dálnicí na Ústí, jinak nic), v dlouhých stoupáních nejsou do kopce zdvojené pruhy, takže se vlečete za kamiony, které tu jezdí jeden za druhým, většina křížení s mnoha okreskami není mimoúrovňová navzdory trvale hustému provozu a významu komunikace, terén je zvlněný v místech s dovoleným předjížděním a plný táhlých zatáček, takže není pro předjížděcí manévr dostatečná dohlednost, někde z podobného důvodu není dobrá dohlednost při vjezdu z vedlejší (např. ve vnitřním oblouku od Velvar v nájezdu směr Slaný, kde právě chybí akcelerační pruh; tuším, že tam není stopka a při hustém provozu je dobré mít určitou rychlost, abyste neomezila řidiče na hlavní). Nechápu, jak tohle mohl někdo zkolaudovat
2 odpovědi