Frekventované státovky nepoužívám. Cyklo+chodcostezky jsou k ničemu , chodci jsou úplně tupí a nechápou, že na takovéto komunikaci se musí držet směru, často na vás vylítne z ničeho nic hafan nebo se tam motají děti či cik čaj jedoucí bruslaři. Navíc mají tyto komunikace obvykle nedostatečnou šířku. Cyklopruhy jsou lepší, ale pokud jsou v ulicích v zástavbě, často na nich stojí auta a nebo prostě vedou podél parkovacích stání a pak jedete těsně u mezer mezi auty a nestačíte reagovat na nenadálou překážku, která se objeví. Někdy je dokonce řešení takové, že je pruh u obrubníku a pak teprve parkovací pás, to tam většinou blokuje nějaký šikula. Nejraději volím pro projížďky málo frekventované okresky a v Praze jsou šikovné i jednosměrky s oboustranným provozem pro cyklisty (typický třeba v Karlíně). V nouzi lze jet i po liduprázdném širokém chodníku, i když je to v rozporu s předpisy, ale paradoxně nejbezpečnější a nejplynulejsi
Nic jako "správný čas" objektivně neexistuje, pro každého je správný jiný čas. Vy máte patrně na mysli čas, kdy je slunce nejvýše ve 12:00. Jenže kdyby toto mělo platit, tak by musel být jiný čas v každém místě po obvodu zeměkoule. Pro představu, jen v rámci ČR je časový rozdíl mezi dobou "slunečného poledne" na západě a východě cca. 28 minut. Takže nemůžete mít jednotný "správný čas" ani v rámci našeho státu.
Proto také existují časová pásma . Z historických důvodů prochází nultý poledník Greenwichem a 180° je datovou hranicí . Ale je to výplod lidského racia, tak to prostě je. Shodou okolností žije na té datové hranici minimální množství lidí a tak to tolik nevadí. Astronomický čas, kdy poloha Slunce je ve 12 hodin v zenitu a o půlnoci v nadiru (v tom kterém pásmu), se kryje se zimním časem. Pokud tedy nějaký zrušit, pak ten letní. A ať si každý upraví pracovní dobu, jak mu to vyhovuje . Protože roubovat čas na argument pracovní doby nebo jestli někdo raději brzo vstává nebo si pospí, je dovedení věci ad absurdum. Ty projekce vesmírných těles jsou méně relativní a tak stanovovat formální konstanty podle nich mi přijde logičtější
Tak logicky by měla být zelená ve stejném směru pro chodce i auta, pro chodce svítí většinou kratší dobu, protože jim projít přechod trvá déle, nicméně i když jim skočí červená během přechánevrzení, musejí tento manévr dokončit a mají přednost před automobily odbočujícími z paralelního směru. Co jsem ale viděl, je signál zelené šipky doprava k červené, umožňující odbočení vpravo a projetí, a zároveň signálu volno pro chodce na přechodu, který odbočující vozidlo kříži, a to považuji za nebezpečnou prasárnu v nastavení světelné signalizace
Opět senzacechtivý titulek a pak se dozvíme, že to bylo v cizině.
Jezdím třicet let a mám spíš zkušenost, že většina řidičů jezdí opatrně . Ve srovnání s devadesátkama, kdy se začaly objevovat rychlé vozy mezi škodovkami, žigulíky a tráboši, byly to často střepy pomalu z vrakovišť (pamatuji na svojí první návštěvu bazaru, kde mi za padesát tisíc - tehdy hrubý výdělek za dva roky- nabízeli opla kadeta, kterej hulil modrej dým z výfuku při mírném rozjezdu) nebo svařený ze zachovalých částí více aut), ale lidi, co v nich řídili, jezdili jak blázni. Jezdil jsem často po D1 a ještě tak 15 let zpátky samej závodník v levém pruhu. To už je dnes celkem málokdy vidět. Spíš tam jedou ti, co neznají pravidla a brzdí provoz.
Kdysi piráti spíš v audinách, dnes je značkou pro pitomce BMW, nechápu proč (poslední negativní zkušenost paradoxně s Hyundai, ale to byl nějakej firemní vůz a řidič s nabouraným egem, kterému nejspíš vadilo, že dodržuju rychlost a on to nemůže rozjet).
Takže závěr: jezdí se slušněji
Není to ani měsíc, co mi šel vysvětlovat řidič bavoráku, jak je to s přednosti v jízdě. Byl jsem na hlavní, on ale mínil, že z vedlejší má právo na pravidlo zipu. Zkoušel vzít za kliku mých dveří, ale ty se automaticky zamknou při prvním rozjezdu. Stáhnul jsem okénko a vysvětlil mu jeho omyl, tak se zase v klidu vrátil ke svému vozu.
Jinak je mi záhadou, proč u nás v ČR má právě značka BMV (tedy pravda hlavně v segmentu tzv. tlustých aut) mezi řidiči tolik arogantů. V devadesátkách to byly spíše audiny řízené namistrovsnými pitomci, ti jsou ale - alespoň dle mých zkušeností - za volantem vozů se čtyřmi kruhy nyní spíše vzácností
Mám za zdravotnické kolegy i cizince. Ind se naučil skvěle česky a zná naše a evropské dějiny lépe než kdejaký Čech, když získal české občanství, byl to pro něj velký den a pozval všechny na oslavu. Jiná kolegyně z Konga sem přijela na doporučení svého otce, který tu studoval a pak se vrátil do země; za devět měsíců se naučila česky tak, že následně vystudovala VŠ na pět státnic s výsledkem výborně; je velmi srdečná, umí z domoviny tři jazyky (F je jedním z nich) a rozumí několika místním dialektům. Vysvětlovala, že v Africe vnimají bývalé koloniální mocnosti i další generace obyvatel negativně a i nadále tam mnohde panují vykořisťovatelské poměry nevýhodné pro obyvatelstvo (za výrazné účasti místních zkorumpovanych politiků). Tomu rozumím v analogii vnímání Rusů u nás po osmašedesátém.
Za mně je tedy tento typ imigrantů pro naši zemi výrazným obohacením, stejně jako Ukrajinců, kteří sem přišli ještě před válkou a poctivě si tady vydělávají na živobytí často tvrdou prací.
Výstava má podtitul "Země živitelka".
A jídlo má být vrcholná ukázka jejich tvorby. To je jako by jste na soustruhu měřil s přesností na centimetry a místo oceli používal modurit.
Váš úvod se mi líbí. Ano, ceny a zejména kvalita by na teto výstavě neměly dělat ostudu názvu. Kdyby tady v této zemí dávno nevykořenili jakoukoli stavovskou hrdost. Jenže bohužel stánkaře s klobásami a jinými pochutinami (langoše apod ) jsem si zařadil už za "komárů" do kategorie "vekslák". Je to často morálně tentýž póvl jako prodavači trdelníků a podobných chuťovek, které dělají reklamu téhle zemi spíš v zahraničí. A pak tu taky - blíží se nám čas burčáku - máme borce, kteří vás bez mrknutí oka podvedou a prodají za napálené ceny zkvašený jablečný mošt (ještě před covidem jsem takový pořídil u stánku hlásícímu se k vinařství v Tróji)
Všichni, nebo většina z Vás se pozastavuje nad tím, že se paní podivuje nad tou drahotou, ale málokoho napadlo to podstatné: zlodějské řetězce dávají přednost nákupům v zahraničí před domácí produkcí a když už něco v ČR koupí, tlačí producenty s cenou tak dolů, že se jim to nevyplatí pěstovat. Ono se loni ty jabloňové sady nekácely bezdůvodně.
Pak se sem vozí třeba právě jablka z Jižní Ameriky nebo Jihoafrické republiky, což je nápor na čistotu životního prostředí jak prase. Např. jedna kontejnerová loď při cestě ze Šanghaje do Hamburku vyprodukuje tolik emisí jako milion osobních automobilů za rok. Ale to je zjevně v pořádku, nějak ty řetězce vydělávat musí.
A nás pak EU dusí s takovými pitomostmi, jako jsou přidělaná víčka na PET lahvích a podobnými nesmysly.
Tomu říkám ekologie v praxi!
Co říci k té ceně? Dokud tuhle cenovou politiku budete řetězcům papat, do té doby to bude takové, jaké to je. Je-li poptávka, není důvod měnit nabídku.
Stěžovat si na řetězce, ale dál tam nakupovat, je něco, co nechápu.
Ekologická stránka problému mě napadla hned jako první. Opakovaně čtu články, jak zdraží PH v EU kvůli povolenkám, a pak tady někdo vrazí na pulty komodity od protinožců. Tak na toto bych napařil klidně 200% daň, ať si to koupí třeba za 300,- ti, co jim ta odrůda tak chutná. I u nás totiž pěstují chuťově vynikající jablka, případně je mohou dovézt z okolních zemí, když se jich nedostává (tam bych ale zase uvalil daň na jinde subvencované zboží, aby soutěž byla férová).
A co se cen týká, vyberu si logicky obchodníka, který má dané zboží nejlevnější ve srovnatelné kvalitě, na to mi stačí vlastní úsudek
Typicka kategorie článku s více než pěti sty reakcemi v tuto chvíli. Jsem vždy zvědav na vox populi a celkové průměrné vyznění reakcí čtenářů, na což mi stojí za to obětovat pár minut na reakci vlastní. Třebas označení pachatele jako pedofila považuji za zavádějící. Dívky ve věku 13-14 let jsou často velmi vyspělé stran sekundárních pohlavních znaků a pro spoustu mužů jsou velmi atraktivní, je to základní program libida heterosexuála. Pravý pedofil naopak vyhledává jedince s dětským vzezřením. Takže tito mladiství "lovci" to spíš provozují jako zábavu v okruhu svých vrstevníků (a zřejmě využívají fotografií spolužaček nebo tak něco). Nezdá se, že by právě tito "mstitelé" byli nějakým společenským přínosem, protože naopravdu nebezpečné jedince s touto věkovou kategorií "volavek" sotva narazí. Nehledě na to, že svým jednáním se sami dostávají na špatnou stranu zákona
No to je dobrá úvaha. Má smysl je pokutovat? Takže stát je tak zadluží že jejich možnost návratu je vlastně vyloučená. Místo podání pomocné ruky, přijde kopanec a zašlapání. To je tedy zajmavá práce sociálního státu!!! A mimochodem mířím pod most také. Protože konzolidační(daňový balíček). Hlavně aby lidi s barákem za 10 mil dostali dotaci na soláry.
Barák za 10 M, to už je dnes takový menší domeček v dojezdové vzdálenosti od většího města, na takový se soláry apriori nepořizují. Pořádná nemovitost stojí tak 30-50 míčů, vždyť pozemek 20-30km od hranic Prahy už spolkne víc než stavba :)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Silnice od Slaného na Mělník je snad nejhorší státovka, co znám. Spousta křižovatek je bez akceleračního pruhu, jinde se dává na hlavní 70ka i na bezpečnějším křížení nebo kruháč (ty jsou tady mimochodem dva nad dálnicí na Ústí, jinak nic), v dlouhých stoupáních nejsou do kopce zdvojené pruhy, takže se vlečete za kamiony, které tu jezdí jeden za druhým, většina křížení s mnoha okreskami není mimoúrovňová navzdory trvale hustému provozu a významu komunikace, terén je zvlněný v místech s dovoleným předjížděním a plný táhlých zatáček, takže není pro předjížděcí manévr dostatečná dohlednost, někde z podobného důvodu není dobrá dohlednost při vjezdu z vedlejší (např. ve vnitřním oblouku od Velvar v nájezdu směr Slaný, kde právě chybí akcelerační pruh; tuším, že tam není stopka a při hustém provozu je dobré mít určitou rychlost, abyste neomezila řidiče na hlavní). Nechápu, jak tohle mohl někdo zkolaudovat
2 odpovědi