Řešení je jednoduché. Zrušit příspěvky na bydlení, které stejně jdou vybraným osobám, kšeftujícím s byty, či spíše s prostory, kde jiní mohou alespoň složit hlavu. Tím se uvolní trh, ale současně si masy lidí uvědomí, že dotacemi jsou zejména podporováni bohatí a široká veřejnost to platí na daních.
Často se stává, že lidé, aby mohli uhradit nájem a náklady na služby a potraviny, mají 2 zaměstnání a k tomu ještě občas i brigádu. To jsou také výdobytky dnešní doby. Spolu s odchodem do důchodu v 67 letech.
Není žádná tragédie nemít vlastní bydlení. Naopak ČR je v tomto ohledu velmi nestandardní. Na jedné straně je tu vysoký poměr vlastnického bydlení, a na druhé straně chybí činžovní domy, kde by se za nájemné dalo bydlet třeba i celý život bez velkého rizika, že pan domácí bude potřebovat nemovitost zpět.
.
Ceny nemovitostí jsou dávny tím, že už třicet let obce zneužívají územní plánování k tomu, aby se nestavělo. Místo regulace do jakého směru se má obec rozrůstat, uplatňuje se zákon tak, aby se růst obcí brzdil. Díky tomu je dlouhodobý převis poptávky nad nabídkou. Developeři mají skoupené pozemky kolem obcí a roky čekají, až jim zastupitelstvo půjde na ruku, a z pozemku udělá stavební. Vybraní radní a zastupitelé pak získají "extra slevu" na byt.
.
Výsledkem je, že máme nemovitosti dražší než na západě, staví se pomalu a draze, a je všudypřítomná systémová korupce.
.
Jenže ono to půjde těžko změnit. Těm, co nemovitosti už mají, vyhovuje, že se obec už nerozrůstá. Sice jejich děti nemají kde bydlet, ale myšlenkově si to nespojí. Všichni by rádi získali nemovitost, ale ne u nich za humny, ale až v sousední obci, aby nezažívali nepohodlí s výstavbou a výdaje na infrastrukturu.
.
Dokud stát zákony nezmění pravidla pro stavění, tak se to nezmění. Nezmění se to, dokud postatnou silou v parlamentu budou "Starostové". A až se to změní, stejně to bude trvat aspoň patnáct let, než se projeví výsledky.
Pokud sleduji Vaše příspěvky, rozumíte naprosto všemu, mimo jiné i územnímu plánování a bytové politice. O změnu územního plánu může požádat občan i develeper, přesto i schvalování má určitá kritéria a ne jen zájem developerů. Rozrůstání obcí je možné, pokud je kam, je třeba i zachovat určitá procenta zeleně, obslužnost a podobně.
Problém drahého bydlení je ale jinde. Spirála růstu cen a současně růstu mezd je tak rychlá, že pokud by se to převedlo do do vetrníku, točí se jako při hurikánu.
Postavilo se množství unikátních staveb, kterých se někteří lidé snaží zbavit, aby tady po té době nezůstalo vůbec nic. Např. Liberecký obchodní dům Ještěd, hotel Praha, Transgas a další. Ale byly to i stavby často z období meziválečného, které přežily a musely ustoupit byznysu. Bohužel je to škoda, která se nedá vrátit.
Netvrdím, že souhlasím s rokem 1968, ale pokud premiér této země dává rovnítko mezi okupací nacistickým Německem a a přítomností sovětských vojsk po roce 1968, tak nemá historické znalosti. Nevím, že by se zde vypalovaly vesnice, byly popravováni lidé jako za války. Nelze srovnávat nesrovnatelné.
A o bezpečnosti, to nejde vyjádřit krátce. Nic o tom neví. Nepracoval ve výkonu ve službách MV.
V tomhle s ním nejde nic víc než souhlasit. Nevím, jak ostatním, ale mě se v naší zemi žije dobře 🇨🇿
Člověk pro to ale také musí samozřejmě něco udělat... Ne jen čekat, že mu budou létat pečení holuby do huby.
Netvrdím, že souhlasím s rokem 1968, ale pokud premiér této země dává rovnítko mezi okupací nacistickým Německem a a přítomností sovětských vojsk po roce 1968, tak nemá historické znalosti. Nevím, že by se zde vypalovaly vesnice, byly popravováni lidé jako za války. Nelze srovnávat nesrovnatelné.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
A potom hlídáme emise v tuzemských zdrojích a běda, pokud někdo překročí limit o pár desetin procenta. Hned je zle.