Tady je potřeba si položit otázky:
1) byla stavba bezpečně užívána a udržována?
2) byly závady zavčasu odstraněny?
3)Nedošlo k náhodné události, kterou nemůže majitel vodárenského zařízení ovlivnit?
Jednoznačně za to může pachatel, který poklop odcizil. Dalším vyníkem dle mého názoru je ten co neodvrátil hrozící nebezpečí je těžšké za lajdáctví někoho dohledávat( ale umožnit tím plnění pojišťovně majitele/provozovatele jako škodu způsobenou třetí straně).
Já bych to rozhodně viděl v těch pozitivních číslech umožnění čerpat příspěvky na infrastrukturu přímo pro obce, hodnota připojované infrastruktury a občanské vybavenosti na jeden stavební pozemek se pohybuje u malých obcí cca 500 obyvatel řádově 1mil Kč, za bydlící kus je příjem obce 16tis/rok, tak lze vymyslet nějaký kompromisní vzorec. Hlavně pokud někdo pozemek k zastavění chce, musí ho to také něco stát, aby ho nenechal pak jen tak ladem a obec se rozvíjela s návazností na stávající výstavbu.
V lokalitě žiju a tohle místo si i o výstavbu říká a podle map se i zdá, že se s rozvojem tímto směrem počítalo už dávno. Podobně jako v případě nedalekého nákladového nádraží se tam ale nepočítá s jedinou školou, školkou ani poliklinikou. 1000 bytů znamená cca 3000-5000 lidí. Takto velká města školu i školku mívají. Nevadí mi že na byt v novostavbě nebudu mít peníze, vadí mi, že už teď přetížená občanská vybavenost v okolí prostě neunese nápor dalších lidí. Myslím, že investor by u takto velkých projektů měl mít povinnost do projektu tyto věci zahrnout. O zahuštění dopravy, která v okolí není úplně dotažená do konce ani začínat nebudu.
Základem je že investor odevzdá 15%DPH státu a ten z toho 10%krajům a 25%obcím. Dále je v Praze zavedena tzv. kontribuce ve finančním plnění. Dále si obvykle další nepřímou platbu v nějaké formě výstavby veřejně prospěšné stavby stanoví MČ. Další požadavky mají pak další vliv na cenu bytu na kterou lze přistoupit pokud to cena trhu unese. Někdy se mi zdají požadavky jako scifi příběh
A zabrali dětem z CZ místa na gymnáziích? No to nemůžete myslet vážně. Kolik jich je v Praze? Kolik se jich hlásilo na pražské SŠ? Napište Klecandovi o statistiku. Do doby, než Vám odpoví, nastudujte sociodemografické studie.
myslím to vážně za dva roky někteří dosáhli věku 15-16let,. Já nepsal jen o gymnáziích to bylo jen v reakci p.Houzara??? Aby jste neplácala klackem do vody, nějaká čísla pls???
Viděl jste alespoň nějakou sociodemografickou studii? V těch je to napsané víc jak 5-6 let s velmi přesnými odhady, kolik míst bude na ZŠ a SŠ chybět v roce 2024. To jsou lehce dohledatelná fakta.
"Rok
"
0–14 let
Year 0–14 years
2014 1601045
2015 1623716
2016 1647275
2017 1670677
2018 1693060
2019 1710202
2020 1719741
2021 1693408
2022 1750808
nárůst ČSÚ o 57tis dětí v roce 2022 a pokud se přihláška podává z 5,7 a 9třídy tak by se mohlo jednat o 11tis dětí jako přírůstek ke 160tis , za rok 2022 se k nám do
ČR přistěhovalo 350tis lidí místo obvyklých 60tis
Byl jsem celkem příjemně překvapen. Ve dvou případech navýšení pouze o pár stovek, v jednom o dva tisíce. Čekal jsem to horší. Ale rád důchodcům, zdravotníkům a učitelům příspěju. PS: Pro ty, kdo neví, že výnos z daně zůstává obcím, to byla na konci samozřejmě parodie na Schillerovou. Ta to totiž podává tak, jako by to byly peníze pro stát.
konečně normální názor
Inženýrské sítě si platím v ceně jejich používání (spotřeby), a za používání silnice platím DPH, a navíc k tomu i spotřební daň a i z ní DPH, z paliv a maziv. Pan Svibek je evidentně nemajetný, protož pouze trouba volá po tom, aby mohl platit neschopnému státu vyšší daně.
evidentně?, nevím z čeho úvaha vychází. Daň z nemovitosti je jedinou přímou daní do obecního rozpočtu, stát je pouze jejím výběrčím. Pokud mi pitomá pojistka na jeden dům stojí 4000kč/ročně a dan z nemovitosti na 2x RD + pole nějakých 1200kč/rok nezdá se mi to relevantní. V mojí obci se snažíme nezvyšovat lidem násobek daně koeficienty.
Pořád je to strašně málo každý dům má 25x3m ulice cca 75m2 a jejich rekonstrukce 1xza 20let v hodnotě 2000kč/m2 cca 150 000kč/ RD + vodovod+ kanalizace + zimní údržba + sekání+úklid Když je ta nemovitost obsazena kompenzue to trvalý bydliště cca 16000/rok osoba, ale co s chatama, chalupama, neobsazenými nemovitostma. Zavedl bych progresivní daň z neobsazené nemovitosti trvale žijícím tj. kompenzoval by ušlý příjem obce.
Azbest je pouhý minerál, který má jen nebezpečnou strukturu vláken pro zachycování v plicích, chemicky je absolutně neškodný. Tento minerál byl ze země vytěžen a do země zahrabat patří. Dle mého názoru pouze povrchově vysbírat, třeba lokálně prosítovat vrchní část ornice a neutrácet 1,5miliardy. Pokud je umístěn již pod cyklostezkami s asfaltovým povrchem je to nevhodné ale nebezpečí to nekoná žádné. Problém je jen ten prach s manipulace s tímto materiálem, ale to se dá zkrápět vodou.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
To je tak, když se začne od konce. EV je budoucnost. Já s tím nemám problém. Elektromotor je takřka ve všech ohledech lepší než spalovák. Ale proboha - začít neskutečně na sílu tlačit EV ještě před tím, než vůbec vznikne rozumná infrastruktura, než máme pořádné bateriové technologie, než si lidé zvyknou a postupně si to osahají, než budou mít možnost nabíjet si to na sídlištích ,kde žije polovina republiky - to je prostě sebevražda a všichni to vidí a vědí.
Měli radši zajistit, že většina lidi nebude jezdit 20 let starými vraky s emisemi (a nejde o CO2!) menšího tanku a budou si moci dovolit novější a ekologičtější spalováky (ostatně porovnejte, když kolem vás projede nové Euro6d auto nebo stará plečka s vykuchaným katalyzátorem). Většina lidí starým vrakem nejezdí proto, že by chtěli, ale proto, že prostě na nové auto nemají. A kdo nemá na nový spalovák, ten určitě nebude mít ani na nové elektroauto, natož na vybudování potřebné nabíjecí infrastruktury (pokud vůbec může).
A to ani nemluvím o klauniádě s tím, že místo aby tedy zdostupnili ekologická auta (nové spalováky a EV), tak prostě jen extréímně zdraží všechno ostatní, což má lidi jakože "motivovat" koupit si ekologičtější auto. Tak děkuju pěkně. Tím akorát zajistili, že lidé budou o to déle jezdit vykuchanými rakovinomety.
30 odpovědí
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Když jsem si prohlížel mé historické výstřižky z časopisu ABC již tam elektromobil byl s dojezdem 30km a vypadal celkem použitelně, vlastně nevím zda těch 40let výrazně pomohlo