....."okolo 400 km na jedno nabití. A to je velmi lákavé"..... Zatím je pro mě lákavé moje dojetí 1200 km na jedno natankování.
Ano ale k čemu je dobrý tak velký dojezd? Kdyby to bylo tak zásadní, tak dnešní spalovaky také najednou třeba těch 1200 km jak píšete. Ale to už dnes neplatí. Dneska auta najedou tak 500 až 800, kromě nějakých audi, které dávají větší nádrž u některých modelu. Běžně modely aut tolik dneska už nenajdou tik spíš pokud jezdí po městě.
Proč tak lžete o tom že Čína vede ve snižování emisí?
Ano ten graf je hezky, ale nic neříkající. Přečtěte si znovu co jsem psal a na co reagujete. Ten váš graf ukazuje, že emise jim stopaji. Ale kde tam máte zohlednene jak jim rozjíždí ekonomika. Stejně tak jak jsem zmiňoval, polovina emisí co tam mají jsou emise, které tam vznikají tím, že si od nich necháváme všechno vyrábět. Můžete se podívat jak za pár let krasne sníží nemecko svou uhlikovou stopu jak tam všechno pozaviraji. To, že v Evropě jde jde ekonomika do háje se projeví na tom vašem grafu. Také si vemte počet obyvatel usa a Evropy a kolik jich má Čína.
No tam vám řeknou že nové vyjde levněji, a jinač si najděte servis levný a kvalitní, jj je to problém ale jsou.
Ano vím, že jsou levnější servisy. Ale tím jsem chtěl poukázat spíš na absurdtitu dnešní slozitosti těch aut. Jasně, že někdo jiný to opravy. Ale proč to nedokáže autorizovaný servis? Stejne tak to bude s bateriemi. Škodovka vám vymeni za 300 tisíc baterii, a jiná specializovaný servis vám vymeni v třeba vadný modul za 30 tisíc. Bude to stejné jako teď. Na motor auta každý pohlíží, ze se všechno opravy. Proč neargumentuji cenou nového celého kusu. U baterii je to stejné. Každý vidí cenu baterie, ale neřeší, že je to většinou opravitelne výměnou modulu.
jj tak se poptejte zákazníku jak jsou spokojení s bateriemi a servisáku. Jinak naoko to vypadá opravdu skvěle.
Znám lidi co elektricke mají a žádný problém. Naopak vím jak to chodí ve skodovce když tak jdu na výměnu eleje a něco se tam má řešit. Auto cekalo po delsi jizde. Prej se na to podívají. Tak přej vysokotlaké cerpadlo, vyměnili a nic. Tak prej nizkotlake. Proběhla vymena a nic. Pak vymena cívek a nic. Samozřejmě nic nevyřešíli. Peníze zpátky nevrátili. Já byl o 80 tisíc lehčí a auto čekalo dal. Takže díky. Asi bych radši risknul ty baterky.
Příteli nevím kde jste na to přišel že je infrastruktura v pohodě. Co vím já jako elektrikář, ta v pohodě vůbec není. Infrastruktura je stavěná na určitou zátěž už jenom průřezy vodičů jsou pevně dané s určitou rezervou. Trafostanice jsou na tom úplně stejně. Nikdy nikdo nepočítal s tím, že se na stávající vedení napíchne několik desítek, stovek a nebo tisíců nabíječek pro automobily.
Ten Váš odkaz si nejdříve pořádně přečtěte. Ano, dostanou z baterie přes 90% vzácných prvků - ale kde je ten zbytek? 90% vzácných prvků může být také pouze 10% z celé baterie.
A počítal pane elektrikáři nekdo s tím, že bude mít každé doma sklokeramicke nebo indukční vařiče, klimatizace, tepleme čerpadla atd? Nikde není napsané, že každý musí nabíjet auto 250kw nabijeckou. Infrastruktura by určitě chtěla vylepšit o tom žádná. Ale co já mám informace od technika z cezu tak na to pěkně dlouho kaslali, a už dlouho do toho bylo potřeba investovat. Jen teď se jim to vic hodi a můžou to svést na to, že je to potřeba kvůli elekromobilum. Sám mi ale říkal, že víc he už dlouho domu trápí právě to, že lidi místo na plynu vaří na indukci, stejně tak dřív byly plynové trouby dnes jsou elektricke, klimatizací měl málo kdo, dnes je to standart, tepelné čerpadlo dneska také dává téměř každý místo plynu. Je ale zvláštní , že o tomto se nikdo nebaví a nepozastavuje se nad tím že?
Kdy už konečně pochopíte, že Čína naprosto devastuje evropský automobilový průmysl právě přechodem na elektroauta, která dokážou díky tomu, že Evropa zaspala, vyrobit levněji. Spalovací motory už není potřeba zakazovat, prostě je lidi přestali nakupovat, vždyť se stále vyrábí a nikdo nekupuje. Už to pochopte, GD s tím nemá nic společného. Kdyby automobilky nebyly donucené vyrábět elektroauta, teď by jen s pláčem zírali na Číňany jako naposledy ředitel Fordu, který prakticky připravoval akcionáře na to, že už nevidí reálně, že Číňany doženou a dost možná to neustojí.
Jsem stejného názoru. Jenže ono je jednodussi najít si oběť a na to nadávat než se zamyslet a něco udělat. Je to tak se vsim. Každý i z mého okolí vykládá jak elektroauta nikdo nechce a nekupuje. Takdy máji výsledek jejich omylu. Kdyby se ty spalovaci auta tak krásně prodávali, tak vw nemá důvod zabírat nějaké továrny.
A stále je to málo, je potřeba snížit CO2 až o 43% 🙄 to už si nebudeme moci ani uprdnout .🙂 Mezitím si Čína a spol, dělá co chce..
"Mezi tím si cina dela co chce" tím.myslite co? Nechci obhajovat Cinu nebo tak. Ale to co tvrdite je proste lež. Vždyť cina snižuje emise nejrychleji na svete. Už loni měly emise na osobu nižší, než je tomu v Evropě. A byli by na tom daleko lépe, kdyby si tam celej svět nenechával vyrábět věci a pak si je nevozil k sobě. Polovina emisí v Číně jsou emise statů zbytku světa.Jen proto, že si to nechávají vyrábět tam a ne u sebe doma. A Číně to žádný evropsky greendeal nanakazuje.
Pro někoho který o tom nic neví, hlavně si zjistěte náklady na výrobu baterie a její životnost/ cena a pak si to spočítejte. Pokud budu mít německý plat tak to možna neřeším.
I snažím platem si myslím, že už začíná být elektromobil postupně výhodnější při dnešních cenách spalovaku. Podívejte se na jaké ceně startuje třeba octavia. Ta baterka také dneska už tak drahá není. Třeba u Tesly 3 je to nějakých 220 tisíc. Vemte si že jinom motor třeba do octavie rs stojí hokej bez ničeho, jen čistě motor 190 tisíc. Beru schválně motor z RS protože se aspoň teochu blíží výkonu elekteomobilu. Jasně ten motor může vydržet 15 let. Možná, ale tolik nevydrží. Stejně tak jako baterie jsou už dneska auta s baterii 15 let starou a to od te doby jsou ty baterii vyráběny lépe, takže fy dnesni vydrží nespíš také celý cyklus toho auta.
Ale kdepak, problem elektromobilu je v tom, ze to je elektromobil. Proc se od nich pred 120 lety ustoupilo a vytlacili je spalovaky?
Sorry, ale tohle je argument dítěte maximálně první třídy. A to ještě nejspíš prvnakovi krivdim. Chemické složení baterie, její management pro udržení ji v kondici, ale i Aerodinamika auta a distribucni sit, byla před těmi 120 lety jiná. Je to stejné hloupý názor jako říct ať se svět vykasle na hledání léků na rakovinu, nebo na cokoli jiného. Nepodařilo se jim to před 50 lety tak přeci logicky nemá smysl to zkoušel dát. Je jedno jestli jste zastánce nebo odpůrce EVček, ale tento argument je absolutně mimo.
Mám takové tušení, že místo abychom selským rozumem všechny tyhle číčoviny z Brusele odmítli a šli vlastní cestou zdravého rozumu, opět jen budeme papouškovat trendy z Rajchu. Ale hlavně, že se o tom mluví...
Myslíte si, že selskym rozumem ignorovanim Bruselu jak pisete, nějak zastavíme čínu v tom, aby tady zaplavili Evropu jejich evčkama? Měli by zamakat evropské automobilky a nabídnout něco pořádného. Nebo to tady můžou zachvili zavřít. Evropa není největší ekonomika světa. I když si tady budeme jezdit spalovakama a bránit je zaváděním cel na čínský auta tak to prohřejeme. Evropské automobilky potřebuji vyvážet mimo i Evropu.
Mám takové tušení, že místo abychom selským rozumem všechny tyhle číčoviny z Brusele odmítli a šli vlastní cestou zdravého rozumu, opět jen budeme papouškovat trendy z Rajchu. Ale hlavně, že se o tom mluví...
Myslíte si, že selskym rozumem ignorovanim Bruselu jak pisete, nějak zastavíme čínu v tom, aby tady zaplavili Evropu jejich evčkama? Měli by zamakat evropské automobilky a nabídnout něco pořádného. Nebo to tady můžou zachvili zavřít. Evropa není největší ekonomika světa. I když si tady budeme jezdit spalovakama a bránit je zaváděním cel na čínský auta tak to prohřejeme. Evropské automobilky potřebuji vyvážet mimo i Evropu.
Neprodejný elektromobil je ten nejmenší problém. Kdyby se jich prodaly desítky milionů, tak není kde nabíjet. Reálně je takový stojan dražší než auto. Benzín do prvních aut se nouzově kupoval v lékárně a následně pumpou na sudu. Ale není žádný náhradní zdroj pro 100 kW nabíječku. Takový zdroj často přesahuje i kapacitu sítě celé obce. Na místě stávajících benzínek je často ještě slabší. To znamená úplně nové distribuční sítě a všude. Ale ty stávající se budovaly přes 100 let. To jsou částky v bilionech korun. A pak tyto sítě nebude kam napojit, protože zavíráme elektrárny. Opravdu to nikdo nevidí?
Vy ale predpokladate, že většina nabíječek bude třeba 50kw a víc. Na nabijeni těch par kilometrů, které většina lidí ujede stačí klidně 2kw nabíječky, nejspis i slabší. Samozřejmě, že na dálnicích, u obchodu atd to chce vykonejsi rychlejší. Ale dneska také nenatankujete plnou nádrž a po ujetí 20km si nejedete dotankovat. Pak to nebude náročnější, než když si lidé začnou v neděli vařit obedy. Nemyslím si, že by to mělo stát biliony korun.
A teď ještě tu o perníkové chaloupce. 😂😂😂
A to že to váží 2x tolik, co normální auto a proto to 2x tolik odjíždí pneu a opotřebovává silnice, to je také ekologické?
Které elektricke auto váží 2x tolik co jeho spalovaci varianta? Můžete klidně hodit i z ruznych značek, ale aby to byla stejně velké auta stejný vybavy. To jsou pouze pohadky šířící se po hospodach, ze to váží 2x tolik.
Tak šup šup, přesně na to čekám, stačí mi dojezd opravdu poctivých 700km v zimě + 4 lidi a vybavení na lyže. A cena řekněme 550000,- , dobíjení 0-100% může klidně zabrat i hodinu.
A které nové spalovaci auto za ty peníze nyní splňuje vaší představu? Za ty peníze se dneska nedá pořídit téměř nic, aby to trochu vypadalo, jelo a mělo aspoň nějakou výbavu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
2000km je pro Cechy stejne furt malo. To do Tuniska na dovcu nedojedou...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je to smutné, ale máte pravdu. Češi si vždycky najdou výmluvu.