... mám doma jedno "pracovní" auto, stáří 20let, jezdí bez problémů, minimální náklady na provoz a údržbu, STK prochází úplně bez problémů, což se o těch novějších vozech říci opravdu nedá... EV mi taky pojede za 20let, bez toho abych ho zaplatil 2x v opravách a výměnách...?
Baterie je drahá o tom není pochyb. Ale pokud jezdíte s autem pravidelně na garanční prohlídky a provádíte servis v autorizaci, tak si myslím, že po těch letech vás baterie vyjde repasovat nebo vyměnit levněji. Nejde srovnávat nejlevnejsi servis auta u někoho v garáži a zároveň plnou ceníkovou cenu výměny baterie v vyrobce auta. Ty baterie už dneska i u nás různé firmy za pár procent nové baterie repasuji. A s rozšířením těch aut bude takových servisu přibývat. Je to tak u všeho. Vemte si cenu filtru pevných částic. Na začátku strašná cena klidně kolem 80 tisíc za nový. Postupně náhrady za 20 tisíc a dneska se čistí za 4 tisíce. Bude to stejné i s bateriemi jak jich bude v oběhu více. Navíc baterie s kapacitou třeba 70 procent se už dneska prodávají třeba jako uloziste do baráku. Takže získáte nějaké peníze zpátky při případném nákupu nové baterie, která se také neustále zlevňuje. Baterie do Tesly stali vic jak půl milionu. A loni ji měli v ceníku na netu za 220 tisíc plus 30 tisíc za výměnu. Bylo to v případě ponechání staré baterie v servisu.
Vlhké sny. Baterii ubývá počtem nabití i na kapacitě. Počkejte pár let na výsledky z praxe...
Ale jistě pane, jak jsem psal degradasi způsobuje více faktorů. Pokud umíte číst, psal jsem vám že je to kombinace. Ale dle počtu nabijecich cyklu je už i odzkoušeno, že větší roli hraje stari. Další faktor je rychlonabijeni který tu degradaci zrychluje. Podle vaší teorie můžu tedy baterii dát na 5 let do sklepa a pak bude mít kapacitu stejnou? V takovém případě ty ležáky od zmíněné autopůjčovny jsou vlastně s novou baterii a není důvod se bát nákupu. Není možné srovnávat baterii v aute s batery managementem s baterkou co máte v mobilu.
Baterie degraduje počtem nabíjecích cyklů a ne stářím.
Ale jdete. Je to kombinace obojiho. Vyrobce udáváji počet cyklu 1000 až 5000 podle výrobce baterii pro elektroauta. I kdyby to bylo jen 1000 cyklu. Tak když auto dneska údaje na nabití řekněme 400km kolik ujede na 1000 cyklu nebo 5000 cyklu? Jeden cyklus je nabiti a vybiti baterie od 0 do 100 procent. Neni to pocet, kolikrat ho zapojite do zasuvky. Myslíte, že nastane dřív konec baterii vlivem počtu cyklů nebo stářím? Bude to kombinace obojiho. Jasně, že budou vyskytovat chybně kusy stejně jako u klasických aut, kde to bude rozdílné. Pokud by degradova pouze počtem cyklu tak se nemáme čeho bát a to auto vy jezdilo ještě za 50 let než najede 2,5 milionu km.
Baterie může degradovat i pokud se často používá rychlonabíjení!
Ale značně záleží na jejím chlazení, aby se nepřehřívala atd.... Aktuální analýza ukazuje, že stav baterie u vozidel s nájezdem 180 až 200 tisíc kilometrů se v závislosti na podílu rychlonabíjení snižuje zhruba o 17 procent více než u aut bez rychlonabíjení.
Zdroj: Odkaz 1
Ano je to tak. Tohle je studie rakouské aviloo. Tam batery management jde neustále dopředu. Ono zase data u aut vyrobených dneska budou za 10 let jiné než dnes provedené mereni na 10 let starých autech. U nových baterii jsou mereni ( teď nemůžu najít odkaz), kde ten rozdíl degradace mezi rychlonabijenim a pomalým nabijeji je mansi. Moc jsem nepochopil tu vasi studii. Jestli je degradace o 17 procent vyssi pri rychlo nabijeni celkove (degradace například 20 procent při pomalém a k tomu připočtené 17 procent kvůli rychlonabijeni, takže dohromady 37 procent. Což se mi zdá jako nesmysl)nebo to mysli ze je o 17 procent vyssi nez by pri pomalem nabijeni ( 20 procent plus 17 procent navic z tech 20ti, takze 23.4 procent degradace) togle se mu zda pravdepodobnejsi a neni to tedy zadna hruza. Tesla uvadela po 320 tisicich km promernou degradaci 12 procent.Odkaz . Nevime jak se nabijeli. Je potřeba si uvědomit, kolik lidí u nás třeba najedno. Běžně, teď nemyslím firemní auta , tech 200 tisíc najedou tak za 10 let.
Sam se dívám po nějakém aute a i elektromobil je ve výběru. Tam je ale problém, že oproti naftovým/benzinovým autům, kde nájezd 180 tisic km nemusí být ani znát, na elektromobilu to poznat jde. Baterka degraduje a neni to jak s naftakem, ze staci pridat aditiva, prohnat to a trochu procítit. Baterku nejde pročistit a bohuzel jak uz klesne hodnota baterie na cca 70%, je uz nepoužitelná a je potreba ji vyměnit. A kdo by s koupil auto za minimalne pul milionu s tim ze za dalšího pul milionu musi vyměnit baterku? To si rovnou muze koupit auto za milion kde neni zatim potreba nic měnit nebo rovnou nove 🙂
Nemyslím si, že když dnešní elektricke ujedou na nabití cca 500 tak pokles na 70 procent což by bylo 350 km z něj delalo nepoužitelné auto. Každopádně při nájezdu 180 tisíc km bude degradace nebude tak velká, Podle mnoha statistik aut co jezdí už dlouho a najezd je vetsi než 180tisic km ta degradace taková není. Baterie degraduje spíš stářím než nájezdem. U aut co teď jezdí je to cca 20 procent po 10ti letech. U některých značek je to ještě méně.
....."okolo 400 km na jedno nabití. A to je velmi lákavé"..... Zatím je pro mě lákavé moje dojetí 1200 km na jedno natankování.
Ano ale k čemu je dobrý tak velký dojezd? Kdyby to bylo tak zásadní, tak dnešní spalovaky také najednou třeba těch 1200 km jak píšete. Ale to už dnes neplatí. Dneska auta najedou tak 500 až 800, kromě nějakých audi, které dávají větší nádrž u některých modelu. Běžně modely aut tolik dneska už nenajdou tik spíš pokud jezdí po městě.
Proč tak lžete o tom že Čína vede ve snižování emisí?
Ano ten graf je hezky, ale nic neříkající. Přečtěte si znovu co jsem psal a na co reagujete. Ten váš graf ukazuje, že emise jim stopaji. Ale kde tam máte zohlednene jak jim rozjíždí ekonomika. Stejně tak jak jsem zmiňoval, polovina emisí co tam mají jsou emise, které tam vznikají tím, že si od nich necháváme všechno vyrábět. Můžete se podívat jak za pár let krasne sníží nemecko svou uhlikovou stopu jak tam všechno pozaviraji. To, že v Evropě jde jde ekonomika do háje se projeví na tom vašem grafu. Také si vemte počet obyvatel usa a Evropy a kolik jich má Čína.
No tam vám řeknou že nové vyjde levněji, a jinač si najděte servis levný a kvalitní, jj je to problém ale jsou.
Ano vím, že jsou levnější servisy. Ale tím jsem chtěl poukázat spíš na absurdtitu dnešní slozitosti těch aut. Jasně, že někdo jiný to opravy. Ale proč to nedokáže autorizovaný servis? Stejne tak to bude s bateriemi. Škodovka vám vymeni za 300 tisíc baterii, a jiná specializovaný servis vám vymeni v třeba vadný modul za 30 tisíc. Bude to stejné jako teď. Na motor auta každý pohlíží, ze se všechno opravy. Proč neargumentuji cenou nového celého kusu. U baterii je to stejné. Každý vidí cenu baterie, ale neřeší, že je to většinou opravitelne výměnou modulu.
jj tak se poptejte zákazníku jak jsou spokojení s bateriemi a servisáku. Jinak naoko to vypadá opravdu skvěle.
Znám lidi co elektricke mají a žádný problém. Naopak vím jak to chodí ve skodovce když tak jdu na výměnu eleje a něco se tam má řešit. Auto cekalo po delsi jizde. Prej se na to podívají. Tak přej vysokotlaké cerpadlo, vyměnili a nic. Tak prej nizkotlake. Proběhla vymena a nic. Pak vymena cívek a nic. Samozřejmě nic nevyřešíli. Peníze zpátky nevrátili. Já byl o 80 tisíc lehčí a auto čekalo dal. Takže díky. Asi bych radši risknul ty baterky.
Příteli nevím kde jste na to přišel že je infrastruktura v pohodě. Co vím já jako elektrikář, ta v pohodě vůbec není. Infrastruktura je stavěná na určitou zátěž už jenom průřezy vodičů jsou pevně dané s určitou rezervou. Trafostanice jsou na tom úplně stejně. Nikdy nikdo nepočítal s tím, že se na stávající vedení napíchne několik desítek, stovek a nebo tisíců nabíječek pro automobily.
Ten Váš odkaz si nejdříve pořádně přečtěte. Ano, dostanou z baterie přes 90% vzácných prvků - ale kde je ten zbytek? 90% vzácných prvků může být také pouze 10% z celé baterie.
A počítal pane elektrikáři nekdo s tím, že bude mít každé doma sklokeramicke nebo indukční vařiče, klimatizace, tepleme čerpadla atd? Nikde není napsané, že každý musí nabíjet auto 250kw nabijeckou. Infrastruktura by určitě chtěla vylepšit o tom žádná. Ale co já mám informace od technika z cezu tak na to pěkně dlouho kaslali, a už dlouho do toho bylo potřeba investovat. Jen teď se jim to vic hodi a můžou to svést na to, že je to potřeba kvůli elekromobilum. Sám mi ale říkal, že víc he už dlouho domu trápí právě to, že lidi místo na plynu vaří na indukci, stejně tak dřív byly plynové trouby dnes jsou elektricke, klimatizací měl málo kdo, dnes je to standart, tepelné čerpadlo dneska také dává téměř každý místo plynu. Je ale zvláštní , že o tomto se nikdo nebaví a nepozastavuje se nad tím že?
Kdy už konečně pochopíte, že Čína naprosto devastuje evropský automobilový průmysl právě přechodem na elektroauta, která dokážou díky tomu, že Evropa zaspala, vyrobit levněji. Spalovací motory už není potřeba zakazovat, prostě je lidi přestali nakupovat, vždyť se stále vyrábí a nikdo nekupuje. Už to pochopte, GD s tím nemá nic společného. Kdyby automobilky nebyly donucené vyrábět elektroauta, teď by jen s pláčem zírali na Číňany jako naposledy ředitel Fordu, který prakticky připravoval akcionáře na to, že už nevidí reálně, že Číňany doženou a dost možná to neustojí.
Jsem stejného názoru. Jenže ono je jednodussi najít si oběť a na to nadávat než se zamyslet a něco udělat. Je to tak se vsim. Každý i z mého okolí vykládá jak elektroauta nikdo nechce a nekupuje. Takdy máji výsledek jejich omylu. Kdyby se ty spalovaci auta tak krásně prodávali, tak vw nemá důvod zabírat nějaké továrny.
A stále je to málo, je potřeba snížit CO2 až o 43% 🙄 to už si nebudeme moci ani uprdnout .🙂 Mezitím si Čína a spol, dělá co chce..
"Mezi tím si cina dela co chce" tím.myslite co? Nechci obhajovat Cinu nebo tak. Ale to co tvrdite je proste lež. Vždyť cina snižuje emise nejrychleji na svete. Už loni měly emise na osobu nižší, než je tomu v Evropě. A byli by na tom daleko lépe, kdyby si tam celej svět nenechával vyrábět věci a pak si je nevozil k sobě. Polovina emisí v Číně jsou emise statů zbytku světa.Jen proto, že si to nechávají vyrábět tam a ne u sebe doma. A Číně to žádný evropsky greendeal nanakazuje.
Pro někoho který o tom nic neví, hlavně si zjistěte náklady na výrobu baterie a její životnost/ cena a pak si to spočítejte. Pokud budu mít německý plat tak to možna neřeším.
I snažím platem si myslím, že už začíná být elektromobil postupně výhodnější při dnešních cenách spalovaku. Podívejte se na jaké ceně startuje třeba octavia. Ta baterka také dneska už tak drahá není. Třeba u Tesly 3 je to nějakých 220 tisíc. Vemte si že jinom motor třeba do octavie rs stojí hokej bez ničeho, jen čistě motor 190 tisíc. Beru schválně motor z RS protože se aspoň teochu blíží výkonu elekteomobilu. Jasně ten motor může vydržet 15 let. Možná, ale tolik nevydrží. Stejně tak jako baterie jsou už dneska auta s baterii 15 let starou a to od te doby jsou ty baterii vyráběny lépe, takže fy dnesni vydrží nespíš také celý cyklus toho auta.
Ale kdepak, problem elektromobilu je v tom, ze to je elektromobil. Proc se od nich pred 120 lety ustoupilo a vytlacili je spalovaky?
Sorry, ale tohle je argument dítěte maximálně první třídy. A to ještě nejspíš prvnakovi krivdim. Chemické složení baterie, její management pro udržení ji v kondici, ale i Aerodinamika auta a distribucni sit, byla před těmi 120 lety jiná. Je to stejné hloupý názor jako říct ať se svět vykasle na hledání léků na rakovinu, nebo na cokoli jiného. Nepodařilo se jim to před 50 lety tak přeci logicky nemá smysl to zkoušel dát. Je jedno jestli jste zastánce nebo odpůrce EVček, ale tento argument je absolutně mimo.
Mám takové tušení, že místo abychom selským rozumem všechny tyhle číčoviny z Brusele odmítli a šli vlastní cestou zdravého rozumu, opět jen budeme papouškovat trendy z Rajchu. Ale hlavně, že se o tom mluví...
Myslíte si, že selskym rozumem ignorovanim Bruselu jak pisete, nějak zastavíme čínu v tom, aby tady zaplavili Evropu jejich evčkama? Měli by zamakat evropské automobilky a nabídnout něco pořádného. Nebo to tady můžou zachvili zavřít. Evropa není největší ekonomika světa. I když si tady budeme jezdit spalovakama a bránit je zaváděním cel na čínský auta tak to prohřejeme. Evropské automobilky potřebuji vyvážet mimo i Evropu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Výměna baterie za 250 000Kč to jste mne opravdu "uklidnil"
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To jsem rád. Já vám, ale nevím. Když jsem se díval nedávno do ceníku u spalovacích aut tak se divím, že každý řěší baterku v elektrickým aute. Kde se dneska běžně mění jen vadné moduly které stojí kolem 20 tisíc. A nebo celé baterie v záruce kde se projeví výrobní vada baterie. Třeba nový motor do octavie rs bez spojky, svíček, rozvodů, cívek atd. Jen holý motor stojí 329 tisíc. Převodovka dsg 160 tisíc. 60 tisíc filtr pevných částic. Cívky 45 tisíc a tak se dá pokračovat. U elektrickeho auta kazdy hledi na cenu nove baterie. A u spalovaku na pouzite dily. Kdyz na tmtrojkove octavce za 200 odejde motor tak novy stoji 150 tisic. Ale to nikdo kupovat nebude a koupi za 40 tisic jetej g bozranyho auta o kterym nema tuseni v jakym je stavu. Tohle bezne lidí vůbec neřeší. Protože si každý koupi auto a řekne si. To je oblíbené auto a nic se nedokáži s budu jen menti olej. Ale tohle neplatí pro každého. Na spoustu lidí vyjde černý Petr a do auta sebe peníze horem dolem a nakonec to prodá, ať si stim láme hlavu někdo jiný. Stejně to bude s elektrickým autem. Určitě se nebude na 50ti aut ze 100 měnit každých 3 roky baterie jak si každý mysli. Někdo koupí poruchove auto a někdo auto s vadnou baterii a vymeni nějaké moduly a bude jezdit dal. Navíc I ta baterie s třeba 70ti procenty může sloužit jako uloziste u fotovoltaiky. Ale podle statistik mají 70 procent kapacity běžně auta tak 15 let stare, a to je doba kdy auta stejně pomalu končí na vrakaci.