Toto je výsledek vlády evropských socialistů a zelených bolševiků,konec evropského průmyslu. Když byla Frau Merkel ministryní životního prostředí měla na stole přesnou analýzu desetiletého používání elektromobilů na jednom z německých ostrovů , která ukazovala o 80% vyšší celkovou zátěž na životní prostředí včetně výroby a recyklace. Pokud si necháme vládnout těmito lidmi,nic jiného si nezasloužíme.
Můžete poskytnout tu analýzu? Zajímalo by mě jak přišli k těm číslům.
A proto letos koncern prodal 8 milionu aut, bravo ty mysliteli.
To je sice pravda, ale je to jak píšete koncern. Tam je mnoho značek aut. A vw vyrábí v Mexiku a dalších zemích. Tak výroba jede. Ale v Německu jim to jde do háje. Buď to postupně zabalí všechno. Nebo začnou aspoň tím uzavřením pár továren, a nebo to v Německu zavřít všechno a vyrábět to v jiné zemi, kde budou náklady na zaměstnance, elektřinu a vše ostatní polovinu nebo třetinove. Já chápu, že si to nemecko chce ponechat. Ale kdyby to byla moje firma, a mohl bych vyrábět v Německu a nebo třeba v Polsku s polovičním náklady tak to přesunu do toho polská ( je to jen priklad).
Management to nezavinil, zavinil to stát, potažmo EU.
VW se veze na špatně vlně už od doby kauzy dieselgate. Tím si dost uzavřeli prodeje v USA. Tím jak se rozšířili elektromobily v Číně si tam VW téměř také nešktne a také měla velke zisky v Rusku, tak už mají také smůlu. Nadávat na management se dá a jistě dělají hodně chyb. Ale sešlo se jím během poměrně krátké chvíle hodně problemu. A odbory, které si navzdory všem těmto problémům každý rok vyjednávání stále větší a větší mzdy tomu nepomáhá. Musi kvuli tomu nejspis zdrazovat auta vic nez by chteli a to je cesta do pekel. Stejne tak si hodne penez z mozneho zisku veme dealer, ktery auta prodava. Pokud mají továrnu, kde je už teď využitelnost jen 30 procent tak není důvod ji držet, pokud neplanuji ji využít v brzké době na 100 procent.
Výměna baterie za 250 000Kč to jste mne opravdu "uklidnil"
To jsem rád. Já vám, ale nevím. Když jsem se díval nedávno do ceníku u spalovacích aut tak se divím, že každý řěší baterku v elektrickým aute. Kde se dneska běžně mění jen vadné moduly které stojí kolem 20 tisíc. A nebo celé baterie v záruce kde se projeví výrobní vada baterie. Třeba nový motor do octavie rs bez spojky, svíček, rozvodů, cívek atd. Jen holý motor stojí 329 tisíc. Převodovka dsg 160 tisíc. 60 tisíc filtr pevných částic. Cívky 45 tisíc a tak se dá pokračovat. U elektrickeho auta kazdy hledi na cenu nove baterie. A u spalovaku na pouzite dily. Kdyz na tmtrojkove octavce za 200 odejde motor tak novy stoji 150 tisic. Ale to nikdo kupovat nebude a koupi za 40 tisic jetej g bozranyho auta o kterym nema tuseni v jakym je stavu. Tohle bezne lidí vůbec neřeší. Protože si každý koupi auto a řekne si. To je oblíbené auto a nic se nedokáži s budu jen menti olej. Ale tohle neplatí pro každého. Na spoustu lidí vyjde černý Petr a do auta sebe peníze horem dolem a nakonec to prodá, ať si stim láme hlavu někdo jiný. Stejně to bude s elektrickým autem. Určitě se nebude na 50ti aut ze 100 měnit každých 3 roky baterie jak si každý mysli. Někdo koupí poruchove auto a někdo auto s vadnou baterii a vymeni nějaké moduly a bude jezdit dal. Navíc I ta baterie s třeba 70ti procenty může sloužit jako uloziste u fotovoltaiky. Ale podle statistik mají 70 procent kapacity běžně auta tak 15 let stare, a to je doba kdy auta stejně pomalu končí na vrakaci.
... mám doma jedno "pracovní" auto, stáří 20let, jezdí bez problémů, minimální náklady na provoz a údržbu, STK prochází úplně bez problémů, což se o těch novějších vozech říci opravdu nedá... EV mi taky pojede za 20let, bez toho abych ho zaplatil 2x v opravách a výměnách...?
Baterie je drahá o tom není pochyb. Ale pokud jezdíte s autem pravidelně na garanční prohlídky a provádíte servis v autorizaci, tak si myslím, že po těch letech vás baterie vyjde repasovat nebo vyměnit levněji. Nejde srovnávat nejlevnejsi servis auta u někoho v garáži a zároveň plnou ceníkovou cenu výměny baterie v vyrobce auta. Ty baterie už dneska i u nás různé firmy za pár procent nové baterie repasuji. A s rozšířením těch aut bude takových servisu přibývat. Je to tak u všeho. Vemte si cenu filtru pevných částic. Na začátku strašná cena klidně kolem 80 tisíc za nový. Postupně náhrady za 20 tisíc a dneska se čistí za 4 tisíce. Bude to stejné i s bateriemi jak jich bude v oběhu více. Navíc baterie s kapacitou třeba 70 procent se už dneska prodávají třeba jako uloziste do baráku. Takže získáte nějaké peníze zpátky při případném nákupu nové baterie, která se také neustále zlevňuje. Baterie do Tesly stali vic jak půl milionu. A loni ji měli v ceníku na netu za 220 tisíc plus 30 tisíc za výměnu. Bylo to v případě ponechání staré baterie v servisu.
Vlhké sny. Baterii ubývá počtem nabití i na kapacitě. Počkejte pár let na výsledky z praxe...
Ale jistě pane, jak jsem psal degradasi způsobuje více faktorů. Pokud umíte číst, psal jsem vám že je to kombinace. Ale dle počtu nabijecich cyklu je už i odzkoušeno, že větší roli hraje stari. Další faktor je rychlonabijeni který tu degradaci zrychluje. Podle vaší teorie můžu tedy baterii dát na 5 let do sklepa a pak bude mít kapacitu stejnou? V takovém případě ty ležáky od zmíněné autopůjčovny jsou vlastně s novou baterii a není důvod se bát nákupu. Není možné srovnávat baterii v aute s batery managementem s baterkou co máte v mobilu.
Baterie degraduje počtem nabíjecích cyklů a ne stářím.
Ale jdete. Je to kombinace obojiho. Vyrobce udáváji počet cyklu 1000 až 5000 podle výrobce baterii pro elektroauta. I kdyby to bylo jen 1000 cyklu. Tak když auto dneska údaje na nabití řekněme 400km kolik ujede na 1000 cyklu nebo 5000 cyklu? Jeden cyklus je nabiti a vybiti baterie od 0 do 100 procent. Neni to pocet, kolikrat ho zapojite do zasuvky. Myslíte, že nastane dřív konec baterii vlivem počtu cyklů nebo stářím? Bude to kombinace obojiho. Jasně, že budou vyskytovat chybně kusy stejně jako u klasických aut, kde to bude rozdílné. Pokud by degradova pouze počtem cyklu tak se nemáme čeho bát a to auto vy jezdilo ještě za 50 let než najede 2,5 milionu km.
Baterie může degradovat i pokud se často používá rychlonabíjení!
Ale značně záleží na jejím chlazení, aby se nepřehřívala atd.... Aktuální analýza ukazuje, že stav baterie u vozidel s nájezdem 180 až 200 tisíc kilometrů se v závislosti na podílu rychlonabíjení snižuje zhruba o 17 procent více než u aut bez rychlonabíjení.
Zdroj: Odkaz 1
Ano je to tak. Tohle je studie rakouské aviloo. Tam batery management jde neustále dopředu. Ono zase data u aut vyrobených dneska budou za 10 let jiné než dnes provedené mereni na 10 let starých autech. U nových baterii jsou mereni ( teď nemůžu najít odkaz), kde ten rozdíl degradace mezi rychlonabijenim a pomalým nabijeji je mansi. Moc jsem nepochopil tu vasi studii. Jestli je degradace o 17 procent vyssi pri rychlo nabijeni celkove (degradace například 20 procent při pomalém a k tomu připočtené 17 procent kvůli rychlonabijeni, takže dohromady 37 procent. Což se mi zdá jako nesmysl)nebo to mysli ze je o 17 procent vyssi nez by pri pomalem nabijeni ( 20 procent plus 17 procent navic z tech 20ti, takze 23.4 procent degradace) togle se mu zda pravdepodobnejsi a neni to tedy zadna hruza. Tesla uvadela po 320 tisicich km promernou degradaci 12 procent.Odkaz . Nevime jak se nabijeli. Je potřeba si uvědomit, kolik lidí u nás třeba najedno. Běžně, teď nemyslím firemní auta , tech 200 tisíc najedou tak za 10 let.
Sam se dívám po nějakém aute a i elektromobil je ve výběru. Tam je ale problém, že oproti naftovým/benzinovým autům, kde nájezd 180 tisic km nemusí být ani znát, na elektromobilu to poznat jde. Baterka degraduje a neni to jak s naftakem, ze staci pridat aditiva, prohnat to a trochu procítit. Baterku nejde pročistit a bohuzel jak uz klesne hodnota baterie na cca 70%, je uz nepoužitelná a je potreba ji vyměnit. A kdo by s koupil auto za minimalne pul milionu s tim ze za dalšího pul milionu musi vyměnit baterku? To si rovnou muze koupit auto za milion kde neni zatim potreba nic měnit nebo rovnou nove 🙂
Nemyslím si, že když dnešní elektricke ujedou na nabití cca 500 tak pokles na 70 procent což by bylo 350 km z něj delalo nepoužitelné auto. Každopádně při nájezdu 180 tisíc km bude degradace nebude tak velká, Podle mnoha statistik aut co jezdí už dlouho a najezd je vetsi než 180tisic km ta degradace taková není. Baterie degraduje spíš stářím než nájezdem. U aut co teď jezdí je to cca 20 procent po 10ti letech. U některých značek je to ještě méně.
....."okolo 400 km na jedno nabití. A to je velmi lákavé"..... Zatím je pro mě lákavé moje dojetí 1200 km na jedno natankování.
Ano ale k čemu je dobrý tak velký dojezd? Kdyby to bylo tak zásadní, tak dnešní spalovaky také najednou třeba těch 1200 km jak píšete. Ale to už dnes neplatí. Dneska auta najedou tak 500 až 800, kromě nějakých audi, které dávají větší nádrž u některých modelu. Běžně modely aut tolik dneska už nenajdou tik spíš pokud jezdí po městě.
Proč tak lžete o tom že Čína vede ve snižování emisí?
Ano ten graf je hezky, ale nic neříkající. Přečtěte si znovu co jsem psal a na co reagujete. Ten váš graf ukazuje, že emise jim stopaji. Ale kde tam máte zohlednene jak jim rozjíždí ekonomika. Stejně tak jak jsem zmiňoval, polovina emisí co tam mají jsou emise, které tam vznikají tím, že si od nich necháváme všechno vyrábět. Můžete se podívat jak za pár let krasne sníží nemecko svou uhlikovou stopu jak tam všechno pozaviraji. To, že v Evropě jde jde ekonomika do háje se projeví na tom vašem grafu. Také si vemte počet obyvatel usa a Evropy a kolik jich má Čína.
No tam vám řeknou že nové vyjde levněji, a jinač si najděte servis levný a kvalitní, jj je to problém ale jsou.
Ano vím, že jsou levnější servisy. Ale tím jsem chtěl poukázat spíš na absurdtitu dnešní slozitosti těch aut. Jasně, že někdo jiný to opravy. Ale proč to nedokáže autorizovaný servis? Stejne tak to bude s bateriemi. Škodovka vám vymeni za 300 tisíc baterii, a jiná specializovaný servis vám vymeni v třeba vadný modul za 30 tisíc. Bude to stejné jako teď. Na motor auta každý pohlíží, ze se všechno opravy. Proč neargumentuji cenou nového celého kusu. U baterii je to stejné. Každý vidí cenu baterie, ale neřeší, že je to většinou opravitelne výměnou modulu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V těch 130 to auto nedobrzdí ani náhodou.
Nejdůležitější věc v autě je řidič a žádný eleketronický asistent.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Není to jen o tom jestli dobrzdi. I kdyby to nedorazilo a do auta před sebou narazil v 50kmh místo ve 130kmh tak je to velký rozdíl.