tak to jste toho moc nenajezdil .. 10 metru ..?? tolik .. tihle radoby profici umi prece min ..
Evidentně jste četl pozorně muj příspěvek 😄
Čistě teoreticky si přestavte, že "bezpečná vzdálenost" je polovina rychlosti (km/h) v metrech. Podobně, jako u "pravidla dvou sekund" . . .
Jede-li kamion rychlostí 80 km/hod, je bezpečná vzdálenost 40 metrů . . .
Takže před a ani za kamionem by 40 metrů nikdo neměl být. U osobáků to platí obdobně, s vyšší rychlostí větší rozestup. Kdy jste tohle naposledy viděl ? Nejen u kamionů, ale i u osobáků ?
Tak a teď si v praxi představte předjíždení . . .
Kamion jede 80 km/h. Chce někoho předjet, tak by měl nejméně 40 metrů před ním odbočit do levého pruhu aby mohl "bezpečně" předjíždět. Dalších 40 metrů před předjížděným by se teprve mohl zařadit, aby i předjížděný měl bezpečnou vzdálenost. K tomu si připočtěte délku dvou kamionů cca 2 x 17 metrů a najednou máte vzdálenost 114 metrů na jedno předjetí.
No a z rozdílu rychlostí kamionů už snad spočítáte, jak dlouho by to mělo trvat.
No tolik teorie . . .
V praxi to vidíte sám.
Kdyby kamion vybočil "už" 40 metrů před jiným autem, má za sebou svitící i troubící osobák, který za ním bude "pověšený" celou dobu předjíždění, v lepším případě ho jen "vytroubí" v horším rovnou "vybrzdí" a jako správný "hrdina dne" rychle prchne pryč.
Další debata nemá smysl.
Tak hlavně do moderního benzínového auta pokud to neleješ z kanystru se ti nafta natankovat ani nepovede
A pokud je prohozené potrubí a jsou jinak označené tankovací pistole, takže z nafty teče benzín a naopak ? O tom je totiž ten článek, pokud jste ho četl celý . . .
Ale to se stane maximálně jednou za 10 let . . .
Hoši profíci jeli " ve vláčku " ! ! 😴. Možná to okecají, ale neubrzdili !! Tohle je ten jejich nešvar! Mezi ně se nedá eventuálně ani zařadit, bezpečná vzdálenost NEEXISTUJE! A u nás nejsou kontroly jak třeba v Německu a tam je flastr!
U nás kontroly jsou a je za to také "flastr" . . .
Mezi kaminy se dá vždy zařadit, určitě s osobákem, co více jak 5 metrů na délku nemá. Ještě jsem neviděl kamiony blíže než 10 metrů za sebou v plynulé jízdě. Problém je v tom, že takový osobák obvykle "hodí myšku" přímo před sjezdem a "nacpe" se před kamion, aby mohl okamžitě sjet.
No a divte se nebo ne, ale kamiony, ty novější, samozřejmě, mají dnes více asistenčních systémů, než kdejaký osobák staršího data výroby. Takže když asistenční systém usoudí, že hrozí srážka a začne brzdit. Kamion za ním to samé, bez ohledu na vůli řidiče a nestěstí je na světě. Ono totiž ubrzdit 2 a 42 tun je velký rozdíl.
No a mezitím řidič osobáku pokračuje na sjezd, nebo někam jinam a je mu jedno, co se děje za ním a co způsobil . . .
Tak a teď do mě . . .
Oba astronauti jsou dlouholetými zaměstnanci NASA, oba absolvovali už několikaměsíční pobyt na ISS a jsou zvyklí spolupracovat s kolektivem osádky.. Oba dva, jak Sunita, tak Barry, už byli i ve funkci velitele na ISS. Váš příměr o ostrově kulhá na všechny čtyři.
Asi máte pravdu, s tím ostrovem "kulhám na všechny čtyři" . . . 😄
Jsem dlouholetým zaměstnancem jedné přepravní Firmy (pozemní přeprava, kamion) , jejíž jméno nehodlám uvádět, ale představa, že s jedním z "Kolegů" strávím více než x měsíců, ne dnů mě docela děsí. A to si mohu i venku "odskočit" a projít se . . .
Na článku se mi nelíbí dvě věci. To s tou ruskou stopou ale ignoruji, zajímá mne kosmonautika. Předně je naprosto zbytečné a tendenční psát o "záchraně". Zachraňují se lidé, kteří jsou v ohrožení, astronautům ze SL nic nehrozí na životě ani zdraví, jsou zaměstnavatelem (NASA) převedeni na jinou práci (té je na ISS nadbytek) a zařazení do další posádky. Je to čistě administrativní rozhodnutí. A autorova obava o čisté prádlo je dělání zbytečné senzace z ničeho. Běžné oblečení není dělané na míru určité osobě, jako skafandry v kosmické lodi, a na ISS jsou jistě dostatečné zásoby pro muže i ženy. A autor jakoby nevěděl, že krom pilotovaných letů pravidelně ISS zásobují nákladní automatické lodě, takže na změny v osazenstvu se dá pružně reagovat.
Zajímavý názor . . . Jak by se líbilo Vám, kdybyste byl pracovně na pustém ostrově o rozloze pár desítek metrů čtverecních s někým jiným, opačného pohlaví na osm dnů ? A pak by Vám řekli, že návrat domů (na pevninu) není bezpečný a občas Vám tam shodili padákem jídlo a základní potřeby ? Jasně, byl byste převeden na jinou práci, čistě administrativním rozhodnutím. Na rozdíl od kosmonautů byste nemusel řešit "techniké problémy", jako třeba různé opravy, teoreticky možný nedostatek kyslíku, jídla, vody, plné WC a další drobnosti, které tam asi řeší denně. Bez možnosti rychlé pomoci . . . Když někam jedete na osm dnů, asi nečekáte, že tam budete mít s sebou vše potřebné na několik měsíců . . .
Kdyby byly všechny obrovské skladové budovy a megaprodejny s plochými střechami využity k instalaci fotovoltaiky, tak by klesla potřeba hnusných větrných elektráren. Ovšem to nelze majitelům /zahraničním/ nařídit. Ovšem možná by to vyřešila speciální daň ze zastavěných pozemků. Ovšem to vláda neřeší.
Víte kolik je u nás "hnusných větrných elektráren" v porovnání se solárními ?
A víte, že vitr fouká i v noci, když slunce nesvítí ?
Jenom by mě zajímalo, jak mohl jet na šedesátce stovkou, když policie nenašla žádné pochybení na záznamu z tachografu
Asi kontrolovali jen dobu jízdy a povinné pauzy . . .
Jinak by na to přišli, neb je zde a také na kartě řidiče zaznamenán i průběh rychlosti v čase. . .
Ale třeba ti ještě bude o dalším zkoumání znalce . . .
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ten motor je otřesně shnilej. Jízda v tom mi připomněla časy jedničkové Octavie a 1.4 MPI. Zároveň prostor uvnitř je na evropské poměry jak o třídu níž. Škoda, jinak docela pěkný auto.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Octavie se dělala s 1.6 MPI, označení TOUR 🤔
2 odpovědi