U elektromobilů jsou všechny výpočty na vodě.
Např. základní baterie 50 kW - z toho prakticky využitelných pouze 45 kW. Doporučené nabíjení, aby co nejméně degradovala baterie je 20-80%. Tedy pouze max. využívat 27 kW (z 50 kW baterie). V zimě si stačí zapnout topení, dát pár km po dálnici a to se bavíme o novém autě a teď si představte až to bude mít kapacitu 70%...
Je potřeba se dívat na fakta? Stanislav Gross nebyl odsouzen ani za násilnou a ani za majetkovou trestnou činnost. To je zásadní fakt. Potom řeči typu, že si nehorázně nakradl, jsou a zůstanou v úrovni spekulací, myslet si o tom může kdo co chce, nicméně nikdy mu v tom směru žádná trestná činnost nebyla prokázána a to je zásadní fakt.
Dalším faktem je, že jeho dcery, vzhledem k jejich věku, nemohly mít žádný podíl na činnech jejich otce a nemohou tedy za toto nést ani nyní jakoukoliv odpovědnost.
Dalším faktem je, že jeho dcery (popř.další dědicové) v rámci dědického řízení zcela legálně nabyly majetek, který byl předmětem pozůstalosti a je jen a jen jejich věc, jak s tímto majetkem naloží a jejich kritika stran majetku je pak zcela nepřiléhavá a o její oprávněnosti nelze ani důvodně uvažovat.
Asi budete jedna z mála, co mu to zázračné zbohatnutí věří. Že nebyl odsouzen je jen smutná vizitka práce naší policie a justice v té době, po jeho vedení ministerstva vnitra a úřadu vlády.
Dědicové majetek nabyli to ano, ale že to Gross nakradl je prostě fakt. Nelze mít někomu za zlé, že jim to občas připomíná.
Al Capone byl šéf mafie, který měl na svědomí desítky vražd a odsouzen byl jen za nějaký směšný daňový únik. Přesto je dnes znám jako mafián a nikoliv neplatič daní. Gross se zapsal do historie jako šmejd.
Je potřeba se dívat na fakta - Gross byl šmejd, který si v politice nehorázně nakradl a nakradené peníze investoval do majetku, který jeho rodina dodnes užívá.
Nic jim nebrání to zkusit odčinit - mohou se přestěhovat do menšího, majetek prodat a věnovat na charitu. Ale nic z toho evidentně hodlat neudělají. To jí pak lidé kritizují vcelku oprávněně. Alespoň, že Gross už za to zaplatil...
Jánský opět nezklamal, před ním musí vypadat i Horst Fuchs jako břídil...
Jinak nejvyšší výkon dostupný jen při nabití baterky 88% a více. Ale zároveň se doporučuje nabíjet baterii s ohledem na velmi omezenou životnost na max. 80% a nevybíjet pod 20%. Takže praktické využití je nabít na 100% a pak si těch 12% užít plný výkon - paráda.
Jinak je to těžká hnusná drahá obluda - nic, co by si chtěl na plakátu dát někdo do pokoje nebo garáže..
Já tedy nechci rýpat, ale přijde mi to jako když český Pepík (tady tedy Jeník) vyrazil do světa...
Dánsko opravdu není na konci světa a že je dražší než Švýcarsko není žádné překvapení. jak je vidět, máme do Evropy ještě daleko, když si ani jistě dobře placený redaktor ze svého platu nemůže dovolit mýtné na mostě.
Co se týká volby auta - drahé auto, drahé palivo, zbytečný stres. Když už ekologicky, tak raději elektromobilem a elektrocentrálu s kanystry paliva do kufru.
Není vše pravda co se píše, že ostatní motorky stojí daleko více, stačí si připlatit
a za 339 900,- Kč si koupím V Strom 1050 adveture včetně 3 kufrů. NaTipmotu jsou nové na prodej. CFMoto sice stojí včetně kufrů 303 990,- což člověk ušetří 35 910,- Kč. Ale Suzuki je ověřený japonec, objem 1050 cm3, jak se říká objem ničím nenahradíš, výkon 79 Kw oproti 67 Kw a krouták 100 Nm oproti 75 Nm, a jak tady někdo psal, jakou bude mít Suzuki a CFMoto prodejní zůstatkovou cenu třeba za 5,10 let.
Přesně tak, když se vezme v úvahu rozdíl ve výkonu, který odpovídá spíše menšímu V-stromu, tak ten Č0íňan je ještě předraženej a při prodeji se to projeví na zůstatkové hodnotě.
Garáž.cz pravidelně seznamuje veřejnost se zajímavými věcmi pro motorkáře , a to na vysoké úrovni.
Zde si však nejsem jistý, zda se to úplně povedlo.
Vycházím z vlastní zkušenosti dlouhých cest na různých typech motorek od naháčů po cestovní endura.
Obecně - vše co není nad litr , má celou řadu nedostatků, v první řadě výkon, kroutící moment, pohodlí a spolehlivost, spojenou zejména s jednoduchostí.
Stálicemi z mého pohledu jsou BMW 1100 (1150) GS, Kawasaki Versys, Yamaha Super Tenere a Honda Africa Twin.
Vezmu-li uváděnou CF a její cenu - s výbavou 300k, potom za poloviční cenu seženu sice jetou, ale naprosto vyhovující vybavenou mašinu, která mě v pohodě dotáhne pod Ararat a zpět. A může to tak dělat hodně dlouho.
To by pak bylo jako ty testy, kde se porovnává 15 let starý Mercedes S s novou Fabií, protože obojí stojí stejně.
Moje americká almara je půdorysně stejná jako LX600 a život s ní mi nepřijde mnohem složitější a to žiju v Evropě a ještě k tomu ve městě 🙂 Je to o zvyku. Samozřejmě do mezery, kam se vejde Fábie, jaksi nezaparkuji, ale s tím se žít dá. Kdyby si člověk pořizoval vozidle hlavně z hlediska snadného zaparkování, musel by logicky skončit u Smartu :-)
Já tedy raději vyjíždím z podzemních parkovišť o Oktávkou, než Superbem, o parkovacích místech dimenzovaných podle starých norem se nemá cenu ani zmiňovat. A mimochodem tu SUV mánii jsem nikdy nepochopil, u takového auta převažují zejména nevýhody.
Tohle je opravdu kuriozita. Když už někdo má potřebu kempovat, může použít vlastní stan, nemusí sám vařit a pak může mít auto jaké chce, nebo i motorku, bez nutnosti investovat desítky tisíc za takový krám, který se mu bude celý rok válet v garáži. Stejně to bez WC a sprchy bude jen nouzovka na pár dní. A nadivoko někde spát není v ČR a okolí povoleno.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je zde hodně komentářů, které se podivují nad tím, že elektromobil se vyrábí 2 roky a už jsou baterie k recyklaci. Není to nic divného, životnost baterie ovlivňují dva faktory - čas, a počet cyklů. Pokud nějaký testovací model ujel milion kilometrů za dva roky, baterie už jistě nebude v nejlepší kondici. Není žádným tajemstvím, že v elektromobilu jsou baterie vystaveny zdaleka nejtěžšímu využití. Vysloužilé baterie mohou sloužit nějaký čas v projektu, jaký je popsán v článku a dále v nějakém větším úložišti ve službách distribuční soustavy. Poslední cestou je pak samotné rozebrání a recyklace.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Problém je spíše v tom, co pak s tím elektromobilem, který je starý třeba 5-6 let a stál přes 1 mio a má degradovanou baterii - sešrotovat a koupit nový?
1 odpověď