Moc bych Ukrajincům přál aby díky své zázračné zbrani dokázali získat své území zpět a díky tomu by se mohla spousta z nich stáhnout zpět od nás k nim domů. Už jich je zde příliš.
Ale když vidím toto hlasité halekání, které má evidentně dorazit až do Moskvy, místo toho, aby je rovnou použili, připomíná mi to hroutící se německou armádu a jejich zprávy o zázračných zbraních V-1 a V-2 na konci druhé světové války.
Radost z toho nemám, ale od začátku se to dalo čekat. Jen se divím, že Ukrajina vydržela tak dlouho vzdorovat velmoci jako je Rusko (ať se to komu líbí, nebo ne, pořád je Rusko velmoc). A to ještě nenastoupil Trump, který slibuje že zbraně Ukrajincům už platit nebude.
Taky čekám, jak to dopadne s Gruzií. Zda ji čeká osud Běloruska, nebo Ukrajiny...
Automobilky si samy zlikvidovaly segment miniaut a malých aut s tím, že na nich mají nízké marže. Ale podprůměrně vydělávajících zákazníků je většina.
Tak se rozhodly vyrábět jen pro Ty nadprůměrně vydělávající, kteří jim ochotně zaplatí vyšší marže. Už jim "odborníkům" nedošlo, že těch je jen hrstka a fabriky nastavené na velké objemy výroby se dřív, nebo později dostanou do problému.
Třeba naše Škoda Fabia. Ještě kolem roku 2019 se dalo toto základní rodinné auto - nové - koupit kolem 250 000 Kč. A to pod ním byla ještě možnost Škody Citigo.
Dnes je nejlevnější Škoda - Fabia minimálně za 350 000 Kč. To je nárůst o 40 % !
Průměrný plat v roce 2019 byl 34 125 Kč, letos by to mělo být 43 967 Kč. To je rozdíl o 27 %. A třeba v jedné konkrétní pozici ve státní správě 🙂 vzrostla mzda jen o 22%. A to vůbec nezmiňuji o kolik procent za tu dobu vzrostly náklady na bydlení, stravu, energie.
A je jedno, jestli jde o spalováky, nebo elektromobily.
Automobilky prostě nechtějí vyrábět levná a praktická auta - a klidně i elektrická.
Co nutí automobilky u elektromobilů montovat nutně velké baterie s dojezdy stovek kilometrů.
Stačila by klidně základní baterie s dojezdem kolem 100 km (ale s možností rychlého nabíjení). To by nebylo tak drahé a většina lidí stejně neujede do práce a po nákupech víc jak 50 km/den.
Ale k tomu by musela být možnost dokoupit externí (přídavné) baterie, které prodlouží dojezd stávajícího auta a které si lze půjčovat v rodině, od souseda, nebo sdílet v půjčovnách jen když jsou skutečně třeba. Tuto cestu jsem nikde neviděl. Snad jen v dávném konceptu Pandy.
Kolem nového tisíciletí jsem byl voličem strany zelených. Jsem z prostředí kde se volívalo běžně ČSSD, a tak nebyl můj postoj - stejně doleva - nijak radikální.
Ten šok, když se levicově smýšlející Zelení v roce 2007 spřáhli s pravicovou ODS, byl tak velký, že se pro mě stali navždy nevolitelní a já směřoval jako volič automaticky do ČSSD. A volební výsledky Zelených od té doby vypovídají o tom, že jsem nebyl jediný.
Piráti pro mě byla v roce 2021 druhá volba hned po ČSSD (tedy pokud by dopředu nedeklarovali spojení do Spolu). Tak jako tak můj hlas, tak jako přes milión jiných hlasů, v minulých volbách propadl.
Dle mě udělali piráti stejnou chybu jako SZ před 15ti lety. Pro mě nyní nevolitelní.
Díky současné neviditelnosti ČSSD tedy nemám jinou volbu, než ANO (nikdy jsem žádného hyperpodnikatele, nebo oligarchu volit nechtěl) a nebo Stačilo (naštěstí nemám mindrák ze strany, která už 35 let nic nerozhoduje a nemá na dění v ČR po více než jednu generaci žádný vliv).
Jsem zvědav, zda Piráti po volbách skutečně dopadnou tak jako kdysi Zelení. Dle mě ano.
O malé FVE také uvažuji, bydlím však v rekreačním objektu, kde nemám trvalé bydliště, takže dotace pro mě nejsou. A v tom je problém, protože instalační firmy jedou na dotačních "drogách", které nejsem schopen přeplatit.
Tak jedině instalace svépomocí.
Jen pro představu:
Firma v odkazu nabízí FVE 4,3 kWp s baterií za 312 500 Kč.
Úplně stejné komponenty, co firma používá se dají sehnat za 110 300 Kč (bez kabeláže a uchycení na střechu).
Dotaci uvádí ve výši 126 000 Kč a já jako zákazník bych zaplatil 141 000 Kč vč. DPH.
Tedy veškeré ceny komponentů cca 120 000 Kč, práce dvou montérů cca 2 x 2 dny = 10 000 Kč?
A jsem na ceně 130 - 150 000 Kč? A kde firma přišla na cenu 312 000 Kč? To je podle mě pekelný tunel za bílého dne jak ze strany instalačních firem, tak i ze strany státu, který určuje dotační podmínky.
Kampaň mi je úplně jedno, ale menšiny se povinně cpou do reklam, kampaní a.j. již léta.
Dodnes pamatuji (a dodnes se jí směju) reklamu na IKEU, kde byla "klasická" rodinka, kde tatínek byl evropan - blonďák, maminka asiatka a měli černou holčičku 😂😂😂.
Až si člověk říkal, že pokud by tato reklama byla pravdivá, musel to (při početí té holčičky) být asi pořádnej mejdan a je jen štěstí, že u toho nebyl třeba i dobrman.
Ale na druhou stranu nechápu, proč menšiny musí být zastoupeny v kampaních a zároveň nemohou být přítomny i u antikampaní.
Proč má být normální, aby v negativní kampani měl být jen většinový občan a ne menšiny, které s námi také žijí...
Ve 21 století nahrazují úřední dopisy již Datové schránky, klasické dopisy a pohledy už dávno nahradily e-maily a Facebook, klasické složenky zase přímé převody z účtu na účet, tak co vlastně Poště zbylo jiného než balíky? Prodej stíracích losů a Datové schránky?
To pak můžou zavřít všechny pobočky a mít na starosti už jen ty Datové schránky 🙂 A je otázkou, zda bude potřeba tolik přeplácený ředitel, tak jako dnes.
Naprosto v pořádku. Za mě ať oběd v restauraci stojí třeba tisícovku.
Od COVIDu jsem v restauraci na obědě nebyl, jen několikrát od té doby v restauraci na pivu, když byl třídní sraz, jinak už jdou tyto služby naprosto mimo mě. 🙂
Ani jsem dříve nevěřil, jak lehce se zvykne na to, nosit si jídlo z domova, nebo jako nouzovku hotovku z Lidlu za 60 - 80 Kč.
Elektroauto jsem si zkusil, mám ideální podmínky - domek, kde můžu nabíjet přes noc ze zásuvky, možnost pořídit si FVE na střechu, cesty hlavně po Praze do cca 50 km/den a mám oblibu v malých autech (Citroen C1, Kia Picanto, Hyundai I10, Fiat Panda...).
Ale teď čísla: Mám spotřebu po městě v průměru 5l/100 km. To je při ceně 38 Kč/l asi 1,9 Kč/km. Pokud počítám i olej, co musím měnit, jsem určitě na 2 Kč/min.
Obdobně velký elektromobil (Dacia Spring třeba) si vezme po městě kolem 10 kWh/100 km. To je při ceně 6 Kč/kWh 0,6 Kč/km.
Rozdíl na palivu tak bude 1,3 Kč/km.
Při ceně nového Hyundaie I10 cca 320 000 Kč a Springu za cca 470 000 Kč (rozdíl je 150 000 Kč), takže se mi nižší náklady elektromobilu začnou vyplácet po 115 000 kilometrech.
To je hranice, kdy by to tak mohlo dávat smysl. U větších aut, která jsou u vyšších tříd dražší než třeba Hyundai I10 by to asi smysl už dávat mohlo.
Po informacích o tom, že nová Panda bude dvojče Citroenu C3 mě vrtalo hlavou, že by se Italové vzdali malé Pandy, která měla kolem 3,5 metru na délku (původní měla 3,4 m, nová 3,6 m). Také se mluvilo o tom, že Panda bude mít dvě varianty - větší SUV a menší do města.
Název Grande konečně vše vysvětluje. Tak holt budu ještě čekat 🙂.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pokud se najde dost idi.otů, kteří to zaplatí, pak se není čemu divit, že je taková cena. Já bych si ho řaději udělal doma a vzal si ho s sebou jako sváču.