Výborná otázka! V Číně není čistě tržní prostředí a demokratický způsob vládnutí, takže strana prostě vezme bez jakékoliv kontroly obrovský balík peněz ze státního rozpočtu a "nalije" to do nějakého odvětví. V podstatě je to s trochou nadhledu podobné, jako když se zeptáte kde bere Rusko neustále peníze na válku. Netýká se to všeho, ale více odvětví, viz. třeba také kauza "Temu".
Ostatní zboží je v Číně také levnější, to je dáno obecně nižšími náklady na výrobu, především na mzdy, v Číně jsou např. cca o třetinu nižší průměrné mzdy než v ČR.
Tak v Polsku, Maďarsku, Rumunsku, nebo třeba Turecku jsou taky nižší náklady na výrobu a především na mzdy, než v Itálii, Francii, nebo Belgii. Tento argument moc neberu.
A co se týká demokratického způsobu vládnutí... V ČR kdo má jiný názor, než současná vláda a její přívrženci je minimálně populista, russký trol aj. v EU kdo má jiný názor než současné vedení a Ursula, tak je na něj uvalen cordon sanitaire... Pokud si takto představujete demokratický způsob vládnutí, tak já tedy rozhodně ne.
Přesně tak. Ta rozdělená baterie je podle mě nejlepší cesta. Základní na cca 100 km na denní ježdění stačí a další moduly sdilet s rodinou, sousedy, kolegy, nebo je mít v garáži k fotovoltaice a do auta je dát jen na delší cestu. Ale to by musely automobilky dávat do aut konektory na jejich připojení. Toto by klidně mohla EU nařídit, že tam musí být a že musí být jednotné. Tak jako kdysi u nabíječek mobilů. Pak by mohly tyto moduly vyrábět nejen drahé automobilky, ale daly by se objednat levněji i z Číny.
Ale to není pro automobilky kšeft, kdyby zákazník ušetřil, tak raději budou omezovat výrobu, protože trh se mezi zbohatliky nasytil a většina normálních zaměstnanců 600 000 za nejlevnější pětimistný elektromobil prostě nedá. Takhle nebudou mít ani zákazníci dostupná auta, ani automobilky dostatek zákazníků. Je to víc o nenažranosti automobilek, než o zvůli EU.
Nelze se řídit pouze ekonomikou a tím co zákazníci chtějí. Musíme se také řídit rozumem a tedy tím, co je pro budoucnost našeho životního prostředí a tedy našeho zdraví příznivé. Spalovací motory to rozhodně nejsou.
Víte jak přírodě škodí třeba stavebnictví? Daleko víc, jak doprava. Ale když se nebudeme řídit pouze ekonomikou, nebo pohodlím, kde budeme bydlet? Jeskyní pro tolik lidí není dost a na stromě stejně dřív nebo později zmokneme, nehledě na nulovou ochranu před mrazem...
Přesně z tohoto důvodu minulý rok koupena Fabiia III Combi 1.0 TSI s manuální převodovkou. Automobilky se pomátli do módních SUV. Kdyby alespoň dokázaly vyrobit malé lehké elektroauto s rozumně vyměnitelnou baterií rozdělenou třeba na 3 samostatné sekce. EU by mohla malé elektroauto do města dotovat místo až dvoutunových pekáčů na baterie.
Přesně tak. Ta rozdělená baterie je podle mě nejlepší cesta. Základní na cca 100 km na denní ježdění stačí a další moduly sdilet s rodinou, sousedy, kolegy, nebo je mít v garáži k fotovoltaice a do auta je dát jen na delší cestu. Ale to by musely automobilky dávat do aut konektory na jejich připojení. Toto by klidně mohla EU nařídit, že tam musí být a že musí být jednotné. Tak jako kdysi u nabíječek mobilů. Pak by mohly tyto moduly vyrábět nejen drahé automobilky, ale daly by se objednat levněji i z Číny.
Reálná cena by měla být tak od 400 do max. 600 za nejvyšší výbavu, ale třeba se pletu a bude se to za 700 prodávat jako o život.
Od nového roku budou automobilky platit pořádné pálky za nesplnění flotilových emisí. Třeba místo pokut raději zadotují elektromobily. A navíc rozvíjející se čínská konkurence...
Třeba Dacia Spring už pomalu začíná dávat smysl.
Ekonomicky toto žádný smysl nedává a jako druhé auto pro manželku na courání po městě už vůbec ne. Na to stačí jakékoliv auto s cenou do 40-50 tisíc. A nikdy manželka těch zbylých 650 000 Kč na benzínu, opravách nezaplatí. To se dříve rozpadne jak tento elektromobil, tak to auto za těch 40- 50 tisíc.
Tak porovnávat ojetinu s novým zcela jistě nejde.
Tak já nevím, kde jste tehdy stál. Evidentně před nějakou žumpou.
Tak mnozí z nás seděli v lavicích na ZŠ. Z Vašich příspěvků je jasné, že jste jasná demokratka, tudíž každý, kdo má jiný názor než Vy, je evidentně dezinformátor, dezolát, ruSSofil, žumpa, nebo chudák s nízkým vzděláním... a musí být umlčen.Jen vehementně ukazujete svoji úroveň a úroveň Vám podobných.
Chceme velké dûchody málo dětí Ukrajinci nëkterÿm vadí tak jedině místo dûchodu papír k utracení nebo populistûm latí přes záda
O čem ten Váš výplod vlastně pojednával?
Dost by mě zajímala Vaše definice slova populista. Odhaduji, že to budou všichni kdo nejsou v současné vládní koalici, + nově ještě dožívající Piráti.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
V podstatě ano, je třeba si ale říci, že máme také vyšší životní úroveň, zkuste např. říct lidem, že jim snížíte o třetinu mzdy, ale budou mít levnější auta.
Rozdíl je v tom obrovský, evropská dotace byla směřovaná na vnitřní evropský trh, čínské dotace jsou směřovány i na zahraniční trhy a tím na nich vytvářejí nerovné podmínky pro tuzemské výrobce/prodejce. Nehledě na to, že čínské dotace jsou extrémní, těm se nemohou ty evropské absolutně rovnat.
Odkaz
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
tak pokud bude Čína dotovat evropanům elektromobily, tak jsem jen pro.
Takto zavedeme cla na vše čínské - odkud asi bereme třeba baterie do elektromobilů? No z Číny, jako vše ostatní.
Tak uvalí cla oni na vše evropské, protože oni na rozdíl od nás soběstační jsou.
Takže už tak předražené elektromobily zase podraží, spalováky taky, protože na ně budou uvaleny pokuty za nedodržení emisních limitů a lidé budou "zuby nehty" udržovat 20 let staré vraky, jen aby si zachovali alespoň nějakou mobilitu.
To tedy bude jásat ekologie i průmysl. Ale hlavně, že nebudeme spolupracovat s Čínou...
1 odpověď