Já to chápu. Ale mohu mluvit jen konkrétně za sebe. Za nikoho jiného. Jsou to mé tři roky a 200 tisíc kilometrů.
Problém je, ze lidé hledají pozitiva na elektromobilech, ale nemají s nimi zkušenosti. Jakoby z doslechu mluvili o zmiňovaném Chorvatsku, ale nikdy tam nebyli.
Já jsem si koupil Ioniq 5 k Audi SQ7. Myslel jsem, ze dálky budu jezdit v SQ7.
Jenže jsem už nikdy Audi nevytáhl z garaze, a zatímco my jsme se ženou hádali, kdo si vylosuje černého Petra, kdo bude muset jet spalovakem, tak SQ7 stala a stala a za 4 měsíce najela 103 km.
Do Dánska za obchodním partnerem 1155 kilometrů od domu k hotelu už jen elektromobilem. Je to úplně jiné cestování. Je to o pohodě a komfortu. O odpočinku a relaxaci.
Teda tak to bych nevěřil, ale tak jak píšete je to o zkušenosti. 👍
Ale všude je "ale". Jedete na delší cestu? Nevím co je definice delší cesty. My jsme nabíjeli posledně v Praze na Zbraslavi doma v garáži, vyjeli jsme se se 100% baterií, pak Orlické hory, Opava, Ostrava, pojíždění za příbuznými, další den Krakow. Nabíjeli jsme až v Katovicích na 20 minut po 516 kilometrech jízdy. Dali jsme si malou přestávku, nějaké jídlo a pak solný důl Velička u Krakowa, zpět do Ostravy, další den Slovensko, pak frgály ve Velkých Karlovicích. Za čtyři dny jsme nabíjeli 3x a ujeli jsme 1500 kilometrů.
No myslím třeba Chorvatsko a 1000 kilometrů přes noc. Mě spíš vadí, že se to nenechá přirozeně, že se nařízuje, že to tak prostě bude od toho a toho roku budou pouze nová elektroauta, spalovací skončí a kdo nechce má smůlu...
Ale nebudu tady žádná všechna auta. Co je to za nesmysl? Když se podíváte na obměnu vozového parku v cenových hladinách nad 1 000 000 Kč, tak jen u nás to je 70 000 aut. Takže by to byl stejně proces na 87 let. Takže nic se neděje. Já jsem přesvědčen, že vy za 10 let budete jezdit elektromobilem. A dáte mi za pravdu. Ale pochopitelně je to jen můj pohled na věc. Nikomu nic nenutím. Já jsem těžce proti elektromobily tě, jako jedinému směru. Proč bych, jako majitel chtěl, aby tady jezdilo více EV?
Nicméně se musíme podívat na realitu. Jestliže budeme podporovat spalovací auta, tak jako Evropa skončíme.
Historie ukáže, nechme se překvapit, každopádně mě odrazuje představa že jedu na delší cestu s malým dítětem a nabíjím někde hodinu a nebo třeba zjistím za je tam jiná nabíječka, a hledám kompatibilní zástrčku a v létě se zaseknu v koloně a mám málo energie, benzín si donesu v kanystru, ale elektrocentrálu vozit v kufru jako majitelé Tesly nechci 🤣 no nic věřím že svezení je super akcelerace, ticho, komfort, ale vždy tam bude nějaké ale...
A proč prosím operujete Německem? Ještě jednou, pokud vyzkoušíte elektrické auto, už v životě nebudete chtít zpátky do nějakého trapného spalovacího auta. Já jsem o tom přesvědčen. A to říkám jako bývalý petrolhead, jako člověk který miloval nadevše spalovací auta. Jakmile jsem si vyzkoušel elektromobil, samozřejmě všechny 4 ks jsem kupoval bez jediné koruny dotací, tak už nebylo cesty zpět. Okamžitě jsem prodal své dva osmiválce z garáže. A nejsem sám.
Protože, nás osud Německa čeká, u nás se ty dotace teprv rozjíždí, tak prodeje rostou, až ten prvotní boom opadne prodeje začnou klesat, celosvětově Tesla klesla o 5 procent meziročně a to je drží Norsko se svými 94 procenty s šílenými dotacemi, daňovými úlevami a dalšími výhodami, no uvidíme jak to dopadne až přijde na recyklaci baterii a výměny apod. Zjistíme, že dopad na přírodu je větší než spalovací motory... Stejně jako boom fotovoltaiky s garantovanou vydrží panelů 25 let a po 10 letech se zjišťuje, že ty panely jsou na tom mnohem hůř než se čekalo, a návratnost se nekoná.
Prodeje oproti roku 2023 globálně stouply o více než 20%.
Já vám nechci kazit škodolibou radost, ale dívejte se na ty věci reálně.
Reálně to je neudrzitelne, kdyby byla všechny auta elektrická, tak nejsme schopni vyrobit dostatek energie, podívejte se na nákladní dopravu, dodávky, přenosová síť ten nápor kdy přijedou lidi domu z práce a prdnou všichni auto na nabíječku nezvládne, tak to prostě je.
Nevím jak vychází ekonomika,ale tohle je přesně to nejlepší využití pro EV: na popojizdeni po městě. Neprodukuje lokální emise,je tichý, odpadá časté startování.
Stejně by se hodily na poštu,rozvoz pizzy apod. Jenomže jsou na to hrozně drahé.
Německa pošta to zkusila a nevyšlo to... V zimě nevyjela do kopce a tak museli startovat diesly.
Je to rozhodně pozitivní zpráva, že se český klub probojoval po 5 letech do základní skupiny LM. Ale už bych se nechlubil vedením v koeficientu, když ti nejlepší ještě ani nevstoupili do soutěže. Navíc bych si dovolil připomenout, že když se to podařilo naposledy. Tak z toho byli jen dva body za dvě upocené remízy a celkově nejhorší zisk pro národní koeficient za dlouhou dobu. Tehdy se podařilo do národního koeficientu získat jen 2,5 bodu. Letos se tento ubohý výsledek konečně podařilo odepsat. Teď to snad tak strašně nedopadne, ale jistých je zatím jen 4,7 bodu a to by nebylo zrovna terno.
Slavie nějaké body uhraje, Plzeň taky, tak to snad nebude tak černé 👍
Taky jsem jako sparťan včera držel pěsti Slávii,jen na dálku,nemám na to kde koukat díky ČT -Škoda. Vím,že je změna systému v LM,pokud EL se hraje jalo vloni,uhraje podle mě Slávie hodně bodů. Jinak k té ČT ,vypadá to,že snad nedávají ani Plzeň.To jako ,ře neuvidíme kromě LM, 1.ligy, MOL cupu ještě EL a Konf.ligu. Udělejte ze ČT sport kanál na sport. dokumenty ,už teď se tam opakují některé události 4x za 2 dny.
Tak to je o penězích, kdo zaplatí, ten vysílá 🤷♂️ a ČT komerční televize nepřeplatí...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No jo, ale kdo zaměstná ty lopaty z hutí, dolů, těžkého průmyslu, který tam končí ? Nebo Chachaři si již zvykli žít na dávkách ? Všiml jste si, že každý kraj, obec, město, který vedou levičáci, je na tom špatně ?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak určitě, nejvíce sociální státy v Evropě jsou Finsko, Dánsko, Belgie, Francie, tam se mají opravdu špatně...