Představte si budoucnost. Svět, ve kterém nekonečná zábava tekoucí z vašeho telefonu je všudypřítomná. Návyková videa ze sítí jako byl TikTok jsou ještě návykovější a pouhé cinknutí upozornění na telefonu vás nevědomky vtáhne do další dlouhé šňůry klipů.
Jenomže vy přitom řídíte kamion na dálnici nebo dodávku po městě a sotva se dokážete držet v jízdním pruhu. A už to není poprvé co jste orval ráfek nebo vymetl pangejt. Dokonce vás při sledování telefonu přistihla policie a měl jste štěstí, že jste nepřišel o papíry.
V práci se mezi kolegy začíná šuškat, že vedení dochází s nejen vašimi drobnými problémy trpělivost. Náklady na opravy firemní flotily rostou a všichni tak trochu tušíte, že to může jednou dopadnout špatně. Přehlédnete chodce, skočí vám pod kola cyklista nebo svěřený vůz jenom převrátíte na dálnici.
A pak se objeví někdo jako Musk a nabízí náklaďák s autonomním řízením. Není to dokonalé a když si softwér auta neví rady, tak zastaví a je to na vás vyřešit situaci. Je to taky na první pohled dražší řešení, potřebujete k němu ještě kancl navíc, dobré připojení k netu a haldu dalšího softwéru. Ale chybuje řádově méně.
A když pak jednou ve tři v noci odtrhnete oči od obrazovky vašeho telefonu, zjistíte, že jste to vy, kdo sedí v tom tmavém kanclu. Před sebou máte blikající obrazovku s požadavkem na vyřešení složité dopravní situace. Makáte noční, protože autonomní kamiony nemusí chodit spát. Na starosti máte dvacet aut, které každou chvíli mají nějakou libůstku a do světa se podíváte tak maximálně dvakrát do roka, když si vezmete dovolenou...
No a proč je Praha rozdělena na 57 městských částí? Kdyby se doprava řešila centralizovaně, tak nemusí k podobným situacím docházet. Městské části by se nepřetlačovaly o dopravu, neházely by si semafory do cesty a třeba by konečně byly na Magistrále ty úsekové radary. Systematicky tady zaséváme zbytečnou rivalitu.
Komu mám napsat, aby se s tím začalo něco dělat? Poradíte mi?
Není všechno zlato co se třpytí.
Přijeďte pobejt 🙂
Kolem roku 2000 si lidé mohli za průměrnou mzdu koupit přibližně 700 l benzínu.
Dnes v roce 2024 si lidé za průměrnou mzdu mohou koupit přibližně 1200 l benzínu.
Kolem roku 2000 měla běžná Škoda Favorit spotřebu 8.2 l / 100 km
Dnes v roce 2024 má běžná Škoda Fabia spotřebu 5.5 l / 100 km
Za průměrnou mzdu kolem roku 2000 jsme mohli ujet 8 700 km.
Za průměrnou mzdu v roce 2024 můžeme ujet 22 500 km.
Cestování autem za těch 24 let efektivně zlevnilo o 60%.
Benzín je levný. A ty výmluvy, že to lidi nedokáží uplatit si můžete odpustit.
Tak tohle politikům fakt nezávidím. Nechtěl bych být v jejich kůži, když se musí vyjadřovat k takovým hloupým lidem, co je dokáže štvát taková bezvýznamnost jako je víčko od láhve.
Víčko drží na láhvi když piju? Výhoda! Nemusím v druhé ruce držet víčko a nám tak volnou ruku. Zavírání pet láhve se sice trochu zhoršilo, ale džusy se zavírají o poznání snadněji.
Teď ještě zrušit zbytečnosti jako jsou:
Určitě se toho najde víc 🙂
.. či nebít? To není otázka!
.
Těch rozbitých dětí a dospělých co se v mládí naučili, že násilím konečně dosáhnou svého mám kolem sebe docela dost. A není to šťastný pohled.
.
A pokud psychologové říkají, že je dítě extrémně citlivé na podobné projevy rodičů, tak proč jim nevěřit.
.
Vy všichni zastánci výchovných facek a plácání na zadek uvědomte si, že voláte po něčem co prokazatelně škodí dětem asi jako odmítání očkování.
.
Pácháte nenapravitelné škody.
Já myslím, že decentralizace státní správy je krok správným směrem.
.
Klidně můžeme přenést veškerou administrativu od úřadů práce po sociálku na poštovní pobočky. Pár baráků ve velkých městech se tím uvolní, lidem to ušetří brutální množství času a dojíždění. Pracovnice na poště to nebudou mít tak jednotvárné, jako ty na úřadu práce. A jako bonus můžeme nějakou tu agendu zjednodušit a zdigitalizovat. Vždyť kvůli takové blbosti jako je změna trvalého bydliště musíte "vystát" dvě fronty.
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Díky za skvělý rozhovor!