Domnívám se, že učitel / škola by měli moderovat práci studentů tak, aby zůstala apolitická. Politika na školu nepatří, to už má pak blízko k indoktrinaci konkrétního názoru. Navíc se jedná o ukázku vzniku nepřímé diskriminace podle věku a podle politického názoru. Učitel by měl tento jev rozpoznat a naopak žákům vysvětlit, proč se jedná o nevhodné chování, ať už je ve prospěch Fica, nebo proti němu.
Politika do škol jednoznačně patří. Je třeba se o směřování našeho státu bavit i na těch nejnižších úrovních. Každý občan i ten dospívající by měl umět vést diskusi třeba na téma: Je lepší z rozpočtu poskytovat slevy na jízdenky nebo raději stavět rychlejší železnici?
Jak se mají studenti stát dospělými voliči, pokud jim upřeme vzdělávání v oblasti národních politik?
Pojďme se začít na školách bavit o třeba o zdanění vína. 🙂
Politická agitace do škol nepatří s tím samozřejmě souhlasím.
Děkuji za názor, Vám se navržené řešení opravy s třetí kolejí nelíbí? Nejde jen o vizuální stránku, projekt nabízí mnohem praktičtější využití prostoru v okolí mostu a samozřejmě řeší i přístup na lávky pro pěší, tedy lépe než je tomu nyní...
Moderní architektura v historickém prostředí může vypadat úžasně, pokud je kontextní s okolím. Návrh nového mostu mě ovšem nijak nezaujal, spíš vyděsil, zapadal by ideálně kamsi do dálničního obchvatu, ale určitě ne coby výměna za most současný! Tak trochu jako komunistická bytovka vedle kostela někde na návsi...
Jenže tenhle návrh není dálniční obchvat. Nejezdí tam smradlavé a přetížené náklaďáky, netůrují tam auta motory v koloně. Tohle není magistrála vážený pane.
Tohle je moderní a odhlučněná elektrická trakce v porovnání se současnou konstrukcí. Jestli je současný most tichý, tak je to jen díky tomu, že tam vlaky jezdí už jen 10km/h. Tedy spíše nejezdí.
Být vámi spíš tlačím na kvalitu a technologické provedení než na nějaký vzhled 🙂
Hm. A kam přesunete z Výtoně ta kvanta aut, když třeba ani jeden okruh není dokončený, tragický technický stav mostů přes Vltavu ani raději nevzpomínat?
Jaký okruh prosím máte na mysli? Snad hotovou sérii tunelů od Mrázovky po Blanku? Nebo snad Radotínskou estakádu a D0 dotaženou až do Ruzyně? Nebo snad stále funkční Magistrálu? A co třeba Jižní spojka vedená až někam nad Prosek? Máte tunu objízdných tras, dokonale funkční a levnou MHD a vám to prostě nestačí?
Kvanta aut tam jezdí jen proto, že můžou. Chceme tam auta? Nechceme! Tak je tam taky nemusíme pustit. Čau
PS: A odpusťe si prosím ty liché argumenty o řemeslnících, zásobování a rodínách s dětmi. To nemáte za potřebí.
Ano, to je známý případ, bicyklisti mají všude přednost, na silnicích před auty, i na chodnících před nimi staří lidé musí uskakovat, a mosty se staví hlavně kvůli nim a jejich pohodlí. Já myslel, že cyklisti sportují a takový trening není k zahození.
Zkuste tohle říct do očí vozíčkárům, důchodcům s artritidou a třeba koloběžkářům a rekolistům, co z druhé strany přijednou po rampě.
Jedna skupina bude nucená most obejít a druhá jeho lávky pravidelně zapleveluje odhozenými koloběžkami a koly.
O tom mostě víte kulový a s největší pravděpodobností si kolem vozíte ten svůj zadek v autě.
To je železniční most, nikoliv cyklistický. Už se vám staví most Dvorecký.
Zamrzl jste v šedesátých letech. Oddělování různých druhů dopravy je vyvrácený mýtus. Běžte se projít kolem magistrály. Tam máte ideální příležitost zažít to co navrhujete. Základem je tvořit polyfunkční řešení, které netvoří bariéry.
Jinými slovy pokud to jde bez schodů, tak vám cyklisté, chodci, vozíčkáři, koloběžky, monobiky, psi ... poděkují.
Už to zbourejte, postavte nový, který bude vizitkou Prahy, bude se tam dát projít, projet na kole, aniž bych ho musel nosit po úzkých schodech na rameni a který nebude smrdět na každém konci močí, protože je to jak stoka.
Přesně. Tohle ti rekonstrukční snílci úplně opomíjejí. Jakoby neexistovalo okolí mostu.
Kéž to dobře dopadne a tenhle krásný most zůstane na svém místě, kam patří! Snaha o odstranění mostu je od samého počátku podezřelá. Vsadil bych pravou ruku na to, že hlavním důvodem plánovaného odstranění mostu byla vidina miliardové zakázky na nový, z které by si někdo odklonil deset patnáct procent..
Vy jste po tom mostě ještě nešel, že? Dejte si hezky procházku na čerstvém vzduchu, vyvětrejte hlavu, vezměte to přes most a prohlížejte si hezky patky těch svislých nosníků. Myslím, že hned v tom prvním na Výtoni je prorezlá díra, kterou uvidíte i bez brýlí.
Ten most je z dopravního hlediska provizoriem a to jak pro vlaky, tak pro ostatní dopravu. Takže máme příležitost s celým okolím na obou stranách řeky něco efektivního udělat. Ubrat pár aut, odstranit ty příšerně dlouhé přechody, co přes ně děcka běhají ráno od tramvaje. Zlikvidovat to zaplivané parkoviště pod mostem a zvýšit bezpečnost křižovatky.
Zatímco vám jde očividně jen a jen o tu ocelovou konstrukci a osud celého Podskalí, Výtoně a Smíchovského nábřeží je vám putna. Zamyslete se!
Vypadá to hezky. Libeňský most se ale také tvrdilo, že jde zachránit, podle toho pokračovaly přípravy. Pak se zjistilo, že beton je špatný a stejně se staví most nový.
Ty kavárny pod mostními oblouky vypadají fantasticky, nejsem si ale jist, že tam budou fungovat. V Karlíně se v obloucích také stále nic neděje.
Tipoval bych, že těm karlínským kavárnám chybí nějaká pěší zóna v okolí. Je to tam obklopené úzkými ulicemi, tak co by tam lidi lezli. Podívejte na náplavku, jak tam kobky prosperují. Když odstraníme z Výtoně ta kvanta aut, tak tam mohou kavárny začít fungovat. Ostatně podívejte se jak je v létě natřískané okolí Podskalské celnice 🙂 Stačí tuhle parkovou zónu dotáhnout až k mostu 🙂
Tento článek mně udělal nepředstavitelnou radost! Současný most je natolik ikonický, že jakákoliv náhrada, pokud by se nejednalo o dokonalou kopii, případně rozšířenou o další kolej, je z mého pohledu naprostým barbarstvím společnosti. Pevně doufám, že k ničemu takovému nedojde a k iniciativě všech, kdo financují záchranné projektové řešení současného mostu, nemám dostatek slov k poděkování!!
Mimochodem, k dostavbě Staroměstské radnice existuje také spousta šílených návrhů, které naštěstí zůstaly pouze na papíře. Moc bych si přál, aby podobným způsobem skončily i návrhy na nové pojetí železničního mostu!
Já bych zrovna řekl, že dostavět něco v úplně jiném slohu je pro Prahu typické. Podívejte se jen na katedrálu sv. Víta. Dole gotika nahoře baroko. Proč by nemohly být pilíře ze starého mostu a nástavba nová? Úplně stejně se Staroměstskou radnicí. To torzo co tam trčí do prostoru je takovým ublíženeckým mementem druhé světové a zároveň ukázkou neschopnosti společnosti se postavit znovu na nohy.
To se chcete stále plazit v minulosti a nedat šanci vyrůst moderní vkusné a odvážné architektuře?
A co mě teda štve nejvíc je, že si za rukojmí berete všechny lidi co by mohli tuhle dopravní tepnu používat pohodlněji a rychleji. Třeba cyklisty co každý den tahají kola po schodech.
Tak se to nějak začíná s dostavbou Dukovan komplikovat. Nedávno vyšel článek, že ČEZ dává miliardy na spolupráci s firmou Rolls-royce na výzkum malých modulárních reaktorů. V době, kdy se bude dostavovat blok v Dukovanech mi to přišlo zvláštní investovat takové finance jinam. Dnešní informace to celé vysvětluje, vláda nebo ČEZ, možná obojí, se spíše dají cestou výstavby malých modulárních reaktorů a výstavba bloků půjde k ledu. Nemyslím, že je to správná cesta, ale odborník nejsem...
Malé modulární traktory potřebujete pro vytápění měst jako je Litvínov, Pardubice, Mělník, Hradec Králové a další. Tato města nyní vytápí uhlí místních elektráren. Navíc je výhodné postavit tyto reaktory na místech uhelných elektráren už jen proto, že tam je už nyní dostupné chlazení a elektrické vedení.
Řekl bych, že je to zcela nezávislý proces na výstavbě velkých bloků j JETE a JEDU 🙂
Pan Nečas je soudně trestaný, takže pozvánka pro něj je z morálního hlediska dost sporná. Není to uctivé vůči vyznamenaným, když se na recepci mají potkávat s takovými zjevy.
Takových co mají problémy se soudy bylo v sále víc, že? 😉 Nebuďte najednou tak přísná, nebo snad myslíte, že to je ten pravý důvod proč se pan Zeman nedostavil? 🙂
pane vitvar nevím zdali víte co píšete ale z Pavla komouše neděláme, on jím byl.A nebyl řadový člen ,ale předseda ZO KSČ!.Ti byli nejaktivnější a potom ideový pracovníci což byla jeho žena.
To samozřejmně vím, ale neupíral bych apriori nikomu možnost se omluvit a změnit svůj názor. Ostatně je to už 35 let a za tu dobu se naše názory a politické postoje mohou dost významně změnit, pokud na sobě pracujeme a vzděláváme se 🙂
Ale pro jistotu se ještě zeptám 🙂 Máte pocit, že by se za poslední dva roky pan Pavel choval jako komunista? Třeba že by nadával na to jak jsou dividendy vyváděné z ČR zahraničními firmami? Nebo by snad využíval své funkce k získání ještě větší moci? Myslím, že jim zbytečně křivdíte.
3
Sledujících
3
Sleduje
3
Sledujících
3
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Škola má být apolitická. Podobně jako děti neřeší velké peníze, sex nebo zbraně.
2 odpovědi
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ne ne. Politika do škol jednoznačně patří. Je třeba se už na nejnižší úrovni bavit o vládních politikách. Je lepší platit slevy na jízdenky nebo stavět rychlejší železnici? Je vhodné zvýšit nebo snížit daň na cigarety? A tak podobně
Politická agitace typu Erik Geuss - vládní úředník přednášející ekonomii je problém.
1 odpověď