"...k největšímu českému rybníku Rožmberk. Rybářství Třeboň v něm minulých dnech vytvořilo kapacitu pro zachycení až deseti milionů krychlových metrů vody." Nó, rybník má celkovou kapacitu 6,3 mil. m3. Pochybuji, že by ji zvětšili o další cca 1,5 násobek. Neplete si náhodou novinář litry a krychlové metry? Nebo je to zase jenom nějaká hra se slovy aby to vypadalo bombastičtěji? Nic proti práci Rybářství Třeboň, pozastavuji se nad prací novinářů.
Nechci být škarohlíd a nechci to kazit, ale jako obyčejný občan netuším komu dnes ve skutečnosti Tatra patří, jestli je zisková a kdo vlastně z těch peněz něco má. Už od revoluce se na ni jako supi vrhli politici a nejrůznější podvodníci, "dobrá věc" se jim podařila: dnes je to nějak rozdělené na více subjektů, akciových společností, různě zařazených do nějakých holdingů, veřejnost nemá šanci o tom něco vědět, jestli je to vůbec ještě naše.
Aspoň, že to zaměstnává nějaké naše lidi, ale když jsem viděl jak na obyčejné rámové konstrukce montovali motory Renault tak jsem zamáčknul slzu. Naposledy se zase chlubili s nějakou novou kabinou, kterou mají od společnosti DAF... Máme v hlavě zafixovanou hrdost "NAŠE TATRA!", ale existuje vůbec ještě? Co je na ní dnes ještě našeho? Vždyť i ty speciály pro Dakar se prý skládají ze součástek od renomovaných světových výrobců.
To je fakt blb, stačí aby na silnici zcela náhodně leželo (což se stává), nebo tam byla nějaká nerovnost (což se také stává, i na dálnici), nebo prostě foukne vítr co já vím, prostě něco na by musel reagovat a co by mohlo rozhodit - a celá frajeřina je v pekle, materiální škody, zranění, nedej bože i hůř, nešťastní lidé... co to je za burana?!!!
Opět blbnou lidi - trnovník akát sice asi opravdu pochází kdesi z daleka, ale v Evropě je prý dokumentován už před miliony let a někde jsem se dočetl (teď fakt nevím kde), že přímo v našich končinách se vyskytuje nejméně 400 let. Kdo si přivlastňuje právo stanovovat co je a co není "původní" a že to a to je invazivní? Akát nic neničí, dokáže se uživit tam, kde jiné druhy ne, má skvělé dřevo a včely by vám zazpívaly Ódu na akát.
"Teď jsme s pomocí expertů začali likvidovat také nebezpečné akáty..."- nevím co je to za experty a nevím kdo všechno se s tím živí, možná že pro některé lidi je to slušný zdroj obživy, který si hýčkají. Takhle napsaný (zřejmě objednaný) článek jim tento kšeft podpoří, to chápu, ale lže se v něm první liga.
Nejsem proti České krajině a některých jejich aktivitách, ale ti pánové (co se týká akátů) dělají naprosto zbytečnou práci, možná by se měli novináři spíše poohlédnout po finančních tocích, které okolo toho jsou...
"...odporné představení... odpudivý symbolúchylné dekadence..." - já jsem starý jak čínská zeď a PŘESNĚ takovouto rétoriku si pamatuji z dob socialisismu, kdy se komunističtí ideologové vyjadřovali k Západu. Současní slovenští představitelé opět prezentují svůj úpadek na úroveň... nó, na jejich úroveň. Otázka je, jak moc jsou tito "představitelé" skutečnými představiteli lidí na Slovensku anebo jen figurkami u koryta, vedenými vůdcem, potažmo ideology někde z Moskvy.
Že socialismus byla blbost a nepodařený experiment o tom nepochybuji. Ale myslím, že u potravin to není o tom že by "socialismus byl lepší nebo horší". Prostě v těch dobách se potraviny vyráběly tak a tak. A průšvihy byly u nás i jinde. Pamatuji si, že v Maďarsku byla aféra, že přidávali mletou antuku do sušené papriky, nebo v Rakousku přidávali do vína glykol. Ale musím říct, že mléko bylo mléko, chleba byl chleba a pivo bylo pivo. Když jste si koupili buřta a nějakou dobu jste ho nespotřebovali, tak vám asi tak do třech dnů zasmrádnul, jelikož byl vyrobený z opravdového masa.
Ano, zboží bylo méně a fronty se stály běžně na cokoliv, pamatuji třeba, jak jsme se jako děti střídali ve frontě na maso jeden po druhém tak jak jsme přicházeli ze školy a v podvečer dorazila naše mamina z práce a podařilo se jí takto sehnat kousek masa. Dnes je zboží plno a je velký výběr. Ale zase na druhé straně každá potravina je vykradená a to vykradené se prodává zvlášť, jako něco, co si prý koupit musíme, protože nám to prý chybí. Každý potravinářský výrobek je nacpaný stabilizátory, barvivy, zvýrazňovači chuti a jinými chemikáliemi. Z buřta opékaného nad ohníčkem už nevytéká žádná šťáva a tuk, protože ten špekáček už neobsahuje žádný špek, nýbrž mouku a chemikálie. Mléko se nesrazí na dobrou kyšku a neuděláte z něj tvaroh, ale se zkazí na odpornou břečku. Pivo je mrtvý materiál s dobou spotřebitolnosti půl roku. V mase je napíchaní voda... a tak dále.
Ovšem když trochu vyjedete do světa tak zjistíte, že hned kousek dál, na západ od nás, si užívají kvalitní potraviny dodnes.
Ten IT výpadek nebyl jenom u nás, zajímalo by mě ale, jak se s tím vypořádali jinde.
V každém případě já osobně po více špatných zkušenostech (mých osobních, mohl bych dlouho vyprávět) se pražskému letišti vyhýbám jak to jen jde a pokud se mne někdo ptá tak ho hned před tímto letištěm varuji, fakt špatný.
To je prostě výsledk toho, že v naší republice se vedoucí a řídící místa neobsazují podle schopností, ale po známostech, na základě politických (= kšeftařských) nominací a podobně. No a potom to tak vypadá. Vzpomínám si, jak začal kdysi průšvih s Covidem a najednou museli měnit šéfy hygieniků, protože tam hnili naprosto neschopní lidé, kteří jenom byli něčích známí nebo někým protěžovaní. A fakt mě vzteká, že to všechno se děje za veřejné peníze.
Možná jsem při čtení nebyl dost pozorný, ale chybí mi v tom článku informace co že se za to všechno tomu pánovi Stanislavovo stalo? Jak byl a nebo bude (měl by být) potrestán? Nebo se to zase nechá deset vyhnívat a zamlžovat a potom někde vyjde dvouřádková zpráva, že nějaký ten "nejvyšší" přikázal případ odložit? Eventuálně že nějaký bohabojný a nestranný soudce stanovil symbolický trest (asi jako když kdysi došlo na p. Nagyovou - také jsme se v prvním kole dozvěděli hrůzu provinění a paragrafů a ve finále jí udělali jenom ty-ty-ty za to, že nepřiznala darovanou kabelku a že šmírovala cizí manželku.
To ani nehovořím o tom, že celé to (podle toho, co je v článku napsáno) vykazuje charakter zločinu v organizované skupině, prostě zločinné spolčení. To vše nedělal Stanislav sám, jeli v tom jak jeho podřízení, tak i jeho nadřízený. A to už je opravdu na pořádnou pálku tvrdé basy a další sankce.
Jo, jenomže jim je to jedno, to je ta jejich mentalita - zničili jsme 10, 100, 1000 km? Nevadí, zničíme i 100 000. Zabili jsme jednoho člověka? Nevadí, zabijeme i milion. Nechali jsme umřít jednoho člena našeho národa? Nevadí, necháme zemřít i miliony...
Národ, který má téměř vše co planeta Zem nabízí - a oni žijí v blátě a marastu a stále se dožadují se něčeho od ostatních.
To je v pohodě, naši poctiví a neúplatní soudci se o to postarají. V nejhorším si trochu nasype popel na hlavu a potom se už najde nějaké to vysvětlení, jako že nebyl prokázán zlý úmysl a nebo podobná hloupost. Teď si vzpomínám na Metrostav, když ho načapali při něčem podobném, jejich manažeři chtěli nebyl trestán, což odůvodňoval neuvěřitelným způsobem: že prý by to firmu poškodilo... Tak v tomto prostředí potom pracují i takovíto Pangrácové.
Je to jako se vším do čeho strčí nos politici a kšeft: vždy existují dvě "zájmové" skupiny. Jedna je PRO a druhá PROTI. A ve vzájemné nesmiřitelnosti si platí různé články o tom jak je daná věc skvělá nebo naopak nepřijatelná. Což platí i o tomto článku.
Podobná diskuse o zálohování lahví probíhala i v jiných zemích, nicméně zálohový systém tam zavedli a funguje. A není to problém.
7 míst je blbost a spíš jenom taková "finta na diváka", najdou se lidé co se na to nechají nachytat a řeknou si jak je to úžasné, ale já jsem měl 7-místné Volvo (XC 90 a to je velký vůz) a za celou dobu (cca 7 let) jsem 6. a 7. sedadlo využil jenom asi tak pětkrát a to vždy v situaci, že kdybych to neměl, tak by se prostě našlo jiné řešení. Při vší úctě ta dvě sedadla vzadu NEJSOU(!) plnohodnotná, i když se výrobce bude dušovat, že jsou. Ještě tak pro děti nebo menší osoby, ale soukat se na ně a jet na nich třeba do Chrorvátska by jste nechtěli. Kromě toho v momentě, kdy je zvednete se vám kufr zcvrkne na minimum, takže o nějaké dovolené s tím moc neuvažujte, jedině s veeelikou rakví na střeše. To ani nehovořím o zimní dovolené.
Pokud někdo skutečně a často potřebuje sedm míst, tak na to jsou úplně jiná auta z kategorie užitkových vozidel.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Princip je stejný jako u každého jiného výpalnictví: buď nám budeš platit, nebo ti budeme dělat problémy (pošleme na tebe bouchače, vypálíme ti hospodu, rozbijeme ti auto... budeme tě obtěžovat reklamami...)
1 odpověď