Dvě věci k zamyšlení:
1, evidentně je bydlení opravdu drahé. Rodičové dlouho a pracně šetřili, aby potomek měl do začátku, a stejně to nestačí 🤷
2, matka v tomto příběhu mladým nadává, že jsou rozmazlení, že oni bydleli 10 s rodiči než se zmohli na vlastní. Otázka na rodiče mladých dospělých - líbilo by se vám, kdyby vám třeba 20letá dcera oznámila, že je těhotná a ona a snoubenec budou s vámi bydlet, než si našetří? Hm?
Co jste tím 2, chtěla říct?
Bože když to nezvládám tak si najdu jinou práci.
Nebude to takový problém už teď chybí tisíce pracovních míst.
zkuste si hledat zaměstnání před šedesátkou po 30 letech ve školství, je to problém, já to zkoušela. Desítky rozeslaných žádostí a většinou bez odpovědi nebo výmluvy Nestudovala jsem VŠ, abych byla na stará kolena " u pásu", ikdyž i o tom už jsem uvažovala, ale tam to asi lidé taky nebudou v 60-65 dávat, že? Jakých tisíce pracovních míst jste myslela, prosím?
Tohle je jedna z dvou zásadních vad oddalování odchodu do důchodu. Druhá je, že nutí pracovat lidi, kteří už často nemohou (fyzické práce) či mohou (duševní) ale jejich výkon je často spíše záporný (což se ovšem třeba ve školství ztratí), a zabírají akorát místo mladším s lepšími schopnostmi.
Jak,že ve školství se to ztratí? Já bych chtěla vidět,jak byste třeba po šedesátce denně učila 6 tříd po 30 studentech věku 15 až 19. Představy většiny lidí o práci ve školství jsou úplně mimo. Já bych si to o jiném povolání,které jsem nevyzkousela,netroufla tvrdit.
Málo kdo už dnes dělá těžké manuální práce. Většina Čechů je pohodlnější a práci nedělá fyzicky zas tak náročnou.
Práci nám čím dál více usnadňuje robotizace, digitalizace a časem i UI...
Medicína pokročila. To na co se dřív umíralo už se v klidu operuje...
Do budoucna se nebojím tvrdít, že lidé zvládnou do důchodu jít v r. 2050 klidně i 70 letech...
Odkaz průměrný věk dožití se během 100 let zvýšil o 30 let.
Nechala bych vás v 65 až 70 letech denně učit matematiku 6 tříd o 30 žácích ve věku 15 -19 let. A ještě k tomu dělat třídního učitele. Myslím, že byste se z toho zhroutil, ikdyž to není fyzická práce...
Nedoceněná práce je každá, ale kdyby byla práce učitelů více než jiná dělali by ji. Když jsem párkrát za život potkal učitele v jiné práci bylo vidět že moc dobře věděli proč učí.
Další věc je teorie vs praxe. Každý kdo byl ve škole ví, že testy se upravují na suplech, v kabinetu nebo i při hodinách mezitím co se zadá studentům nějaký úkol. Takže té práce doma moc nebude stejně jako přípravy když většina jede x let to samé do kola ať už učebnice nebo testy.
A to je právě ono. Tady někdo píše o něčem, co nikdy nedělal,jen si myslí,že ví,jak to je. Neví, světě div se! Vůbec neví, je mimo misu. Autorko, škoda slov,ale díky,zastani potěší .
Pokud je to v rodině tak zlé, že děti utíkají pryč z domu, tak normální člověk dá samozřejmě přednost klidu dětí před svým srdcem.Pokud ne, bylo by lépe, kdyby se takovému rodiči děti odebraly
Ono někdy není jednoduché domov opustit, najít si nové bydlení ,najem sám zaplatit, soudit se nebo platit navíc dluhy za bývalého partnera atd. A vy hned - děti odebrat.
Dlouho jsem premyslel jak toto okomentovat, ale proste to nejde. Vase argumenty jsou ukazkou ze nevite o okoli hodne veci. Neni co dodat. Vse se netoci jen kolem ucitelu, vite.
To jsem ale vubec netvrdila, něco mi podsouváte. Reagovala jsem na tvrzení , které je mimo. Máte asi nějaký jiný problém. Moje argumenty jsou jen a pouze ukázkou, že ve školství pracuji dlouho a narozdíl od vás o té práci něco vím. Nevím, jak jste přišel na to, že nevím nic o ostatním světě. Tady byla řeč o učitelích. Až budete kritizovat jinou profesi, tak se vám ozve i někdo jiný. Já jsem si nikdy na svém povolání nezakládala tak, abych si myslela, že je něčím vyjímečné a čím dál víc lituji, že jsem se něčím nevyučila, že jsem studovala zbytečně tu matematiku a chtěla ji učit další. Proč, k čemu tolik dřiny a času? Možná bych za sebou viděla konkrétní dílo a možná i vděk . A ano vím, že většina lidí nemá učitele, učení a školu v oblibě. Ale už tu máte AI , tak jaký problém s učiteli. Teď to půjde konečně bez nich. Sbohem a šáteček.
Zas to s tou pripravou neprehanejte jakou pripravu potrebuje kdyz 20 let uci to same? I kdyby 5let. Vidim to na VS skripta z roku 2000 a jeste s chybama co za 23 let nikdo nebyl schopen opravit.
Očividně nevíte, co je to příprava dnes a co obnáší....máte zřejmě nějakou představu , která se ale nezakládá na osobní zkušenosti, tím myslím, nikdy jste neučil ( třeba i neaprobované předměty-to dnes totiž není výjimkou a vy nemáte na výběr, pokud nechcete přijít o práci) a tudíž nevíte, jen si něco představujete a to velmi špatně. Z pohledu žáka, bývalého žáka je to, jako když si Hurvínek představuje válku.....a o vědomosti učitele tady nejde, ty samozřejmě zůstávají, Pythagorova věta je stále stejná, ale o metody a formy výuky, přístupy, hry,dnes i digitalizace, každá třída je jiná, máte tam cizince-několik, žáky se speciálními potřebami-několik. Mění se požadavky, výstupy, spousta zbytečné byrokracie, kompetencí, plánů pedagogické podpory, individuálních plánů, dotazníků do poraden, elektronických výkazů....rozhoduje i technické a materiální vybavení školy... Kdybyste věděl, na co se zaměřuje inpekce nebo hospitace, viděl někdy hospitační protokol, co vše sledují, tak byste nakonec zjistil, že vědomosti a kvanta faktů, kerá učitel zná a má, je až to poslední, o tom příprava opravdu není. A zaujmout, zabavit, motivovat a přimět k práci a učení žáky je v této době dost náročné a naopak udržet tempo v technologiích je také pro nás některé +50 už nemožné. Pokud něco kritizuji, tak si to musím vyzkoušet na vlastní kůži.
No, vzhledem k tomu, že se bavím s učitelkami na základním stupni a ne s jednou, ale se třemi různými a mám info přímo od nich, tak netuším ve které realitě žijete vy, ale já celkem tuším, co se ve školství děje. Sousedka pro změnu vaří v místní školce. Ale dál si myslete že vůbec netuším jak to funguje.
Já jsem ve školství denně už 27 let, denně učím cca 100 žáků 2. stupně, takže mě nějaký člověk, který zná všechno z doslechu, ale myslí si, že všechno zná a všemu rozumí, nemusí poučovat a urážet. Končím debatu nebo klesnu na Vaši úroveň, protože jste u mne nýmand a žvanil.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
No my si dárky nedáváme. Jen dětem. Sobě si každý koupí co potřebuje, zabalí se to a hotovo. Proč se zaobírat nesmyslama...
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dávat si dárky není nesmysl. Přemýšlíte,co by mohlo druhému udělat radost, snažíte se ho potěšit, dáváte najevo zájem o jeho osobu...Nevím,jak jinak to popsat. Nechápu ty výmluvy. Buď to tam je nebo není.