Klára Hitlerová ho milovala a chránila před despotickým otcem. Dlouho za jeho radikalizaci vinili psychologové právě ji, zatímco bití a týrání otcem jim přiško "normální a běžné": Odkaz 1
Další informace a fotografie Tadeáše v současnosti: Odkaz 1
Skvělé rozhodnutí. Jen je to ještě krátká zkušenost, proto si paní Lucie myslí, že kurz v takové podobě není vlastně tolik třeba, když zdárně vychovala dítě a také je přesvědčena, že nepotřebuje doprovodku. Jenže, výchova přijatých dětí je docela jiná, protože zažily trauma a je jedno, zda byly či nebyly v kojeňáku. Stane se to bohužel i v případě, kdy jdou děti do nové rodiny rovnou z porodnice, není tu biologická matka, u které bylo 9 měsíců a zná ji. Trauma dokonce vzniká už v prenatálním stavu, pokud se na něj biologická matka netěší a není ráda, že ho v sobě nosí, či ho dokonce nějak poškozuje. V raném věku se to ještě nutně nemusí projevit, byť může - třeba poruchou senzorické integrace, dráždivostí nebo naopak až přílišným klidem, netečností, strachem, separační úzkostí, dítě málo nebo moc jí. S věkem ale potíže - už v MŠ a ve školách to bývá ještě větší problém - ostatně mnoho adoptivních a pěstounských rodičů má děti na domácím vzdělávání, protože náš školský systém s našimi dětmi neumí pracovat. Výchova přijatého dítěte je úplně jiná než dětí biologických a běžné výchovné strategie pro ně mohou být poškozující. Důležité je zorientovat se v terapeutickém rodičovství a poznat všechny možné projevy dítě s traumatem i to, co za ním je. Když takové informace pěstouni a ado rodiče nemají, často na děti příliš tlačí, někdy dokonce uvěří na "špatné geny", přesto, že jde o úzkostnou reakce a dítě potřebuje budovat bezpečnou vazbu. V opačném případě se dítě se ze svého traumatu může začít uzdravovat a získat v důvěru ve svět: pochopit, že to není špatné a ohrožující místo.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Diky, velmi dobre napsano.