Sebevraždy žaků mají na svědomí spíš školy ne já. A přesto na nikoho neukazuju. I když je to poměrně zřejmé. Tak si ty kecy nech. Nikdo na ty tvoje urážky a osočování není zvědavý. Radši se podívej na sebe.
Klídek, raději si váš příspěvek okopírujte na jinou diskusi, tam se třeba setkáte s větším pochopením.
Proč platit desetitisíce učitelů, kteří stále dokola omílají stále stejnou látku - školu od školy v každém Zapadákově? To bylo třeba v minulém století, ale dnes jsme snad už v jiné éře. Podle mého názoru je to otázka vybudování kvalitní sdílené informační základny na digitální bázi, která už není vázána na nějakou školní budovu ani na konkrétní osobu vševědoucího učitele. Bohužel u nás se jede hodně postaru a současná "škola" je koncipována vesměs jakožto prostor pro dočasné odložení dětí, takže změna systému nehrozí...
Ještě nedávno Pekař a teď je ze Zeleného Černý. Zázrak
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Školství je tedy názornou ukázkou systému, který za mnoho peněz poskytuje málo služeb. Je ale potřeba otevřeně dodat, že podobná nízká kvalita a efektivita práce je téměř na všech úřadech státní správy. Od úřadu vlády až po menší lokální úřady. Velmi se tak plýtvá s prostředky z daní všech poctivě pracujících občanů této země. Digitalizací celé státní správy by šlo ušetřit nemalé finanční prostředky. Pak by peníze nechyběly tam, kde jsou opravdu potřeba.
Jak přesně souvisí tento váš xkrát okopírovaný příspěvek s tím, že ve sněmovně se projednávají platy politiků?
Většina výuku nezvládá. Proto se tak poslední dobou rozmáhá byznys se soukromým doučováním. Učitelé zkrátka neumí učit. Neumí správně a efektivně podat a předat své učivo. Je velmi mnoho balastního učiva. Učí se podle hesla ráno se nauč, večer můžeš zapomenout. Velmi tristní a žalostné. Školství je na pokraji propasti.😠😡👎😪
Existuje nějaká studie, ze které vyplývá, že většina žáku na všech školách nezvládá učivo? Prosím, pošlete odkaz. Nebo mi napište, odkud tyto moudra čerpáte. Předem děkuji za seriózní odpověď. Urážky nejsou argumenty.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až kolem 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má totiž mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít všechny potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud má žák k dispozici napsaný obsah výkladu, tak má větší šanci na hlubší osvojení látky než při pouhém pasivním poslechu téhož obsahu. Důkazem je, že básně se učíme z knih, ne poslechem. Proto dnes umí maturanti jen trochu pofiderní češtiny a angličtiny a manažeři si stěžují, že absolventi téměř nic neumí a musí je učit často vše od začátku. Zachraňují to trochu jen přirozeně nadaní studenti na technické vědy. Ale opravdu jen trochu.😪
Zelený, alias Pekař, opět kopíruje ten samý komentář. Průměrný chatbot ho naučil ctrlc, ctrlv. Nic víc neumí. Ještě by si mohl založit další identitu TESAŘ . On totiž chce vše vytesat do kamene.
Jsou peníze pro různé synáčky, tetičky, strýčky, synovce atd. a budou se odebírat odměny kuchařkám, školníkům, uklízečkám atd. Ve školství je peněz dost, akorát tečou pořád jen do určitých kapes.
Proč ten nenávistný komentář? Jsem si jistá, že pokud by uklízečka dokázala vytvořit tuto aplikaci, jistě by za to dostala zaplaceno také.
Hezký den, příkladů dobré praxe nejen z Česka, ale i ze zahraničí uvádíme celou řadu na webu Zapojme všechny. Chápu, že většina lidí principiálně odmítá všechno nové a neznámé, ale myšlenka respektu a tolerance je univerzálně platná. Kdyby šlo o politické zadání, naše školství by bylo na úplně jiné úrovni; bohužel jde především o vůli a odhodlání samotných vyučujících, kteří usilují o inkluzivní vzdělávání, to jest vstřícné a podnětné prostředí pro všechny děti bez ohledu na jejich hendikepy. Zkuste si ke kávě pustit nějaký z našich podcastů od lidí z praxe, třeba změníte názor. Za Zapojme zdraví Tereza.
Mohu se zeptat, jak dlouho působíte v inkluzivním vzdělávání dětí?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Všichni mají 10/10, ale otázek je 15.
1 odpověď