Já se jen musím vyjádřit k tomu, jak dětský domov vyhodí dítě v 18ti letech na ulici a nic ho nenaučí. Pracuji v dětském domově 12 let a prosím vás, to je strašná lež, to co tu píšete. Děti v 18ti nikdo nikam nevyhazuje. Děti prochází v domově od chvíle, kdy se tam dostanou socializací, o víkendech si samy s tetami vaří, perou, uklízí, zažívají lyžařské zájezdy, výlety, chodí do kroužků, sportů. V domově mohou zůstat až do 26ti let, pokud denně řádně studují. Minimálně do 20ti, pokud se chtějí vyučit. S jejich odklady školní docházky a různými speciálními vzdělávacími potřebami to často tak vychází. Jiná věc je, když v 18ti letech dítě samo sbalí tašku a chce odejít, ačkoli svou přípravu na budoucí povolání nedokončilo. Ale svoboda je láká. Pokud s námi neuzavře ve své zletilosti smlouvu o dobrovolném pobytu, odchází. A ano, nemusí to s ním dobře dopadnout. Pokud ale dítě školu dokončí, odchází vždy (!) se zajištěným bydlením nebo ubytováním, zaměstnáním a je-li vedení DD šikovné, pomocí nadací a donátorů i vybavené do domácnosti. S domovem může neustále udržovat kontakt a má právo na poradenství a další vedení. Vůbec nechápu, jak může někdo vypustit z pusy nebo na papír, že v 18ti letech dětské domovy vyhodí dítě na ulici. Divím se, že to není trestné.
No, Hus, Komenský, Moravští bratři, rostoucí podzemní církev v Číně, rostoucí undergroundová církev v Rusku - o tom všem nemá autor ani potuchy. Posměch je velmi ubohý nástroj pro psaní čehokoli. I tohoto článku. Bůh se mu též směje. Škoda, že jste se v životě nesetkal s pravdivou vírou. Život by se vám obrátil naruby. Ale možná byste začal pořádně psát.
No, ono opravdu nejde často o mentální retardaci, ale o poruchy chování. A ty bývají značné. Takže normální školy s jedním spec. pedagogem či psychologem to nezvládnou. Ani asistent pedagoga tyto věci nedá. Na to je potřeba se zaměřit. Navíc, romská škola pro mne nezní tak špatně. Podle mých zkušeností by se romské děti mohly učit trochu jiným způsobem. Potřebují více zážitkovou pedagogiku, více pohybu, hudby, dramatickou výchovu. Pro ně často není nutné procházet na druhém stupni těmi znalostmi, které potřebují uchazeči o střední školy a gymnázia. I když vždy se najde výjimka. Znám i Romy vysokoškoláky a velmi úspěšné. Tomu všemu je třeba se věnovat. Také bychom potřebovali více romských učitelů. Ale těch je jako šafránu. Romy mám moc ráda, znám jejich muzikálnost, emocionálnost, pevná rodinná pouta, to jsou věci, které mohou využít. Ale opravdu potřebují trochu jiný přístup než sedět nehnutě ve škamnách a psát českým jazykem, který dodnes může působit potíže.
O odborníky ve výuce bych se dnes nebála. Dramatická výchova na DAMU a ateliér Divadla a výchovy na JAMU fungují už desetiletí. Spíše je problém, když vystudovaný pedagog tohoto oboru hledá práci. Základní školy na dramatickou výchovu obvykle časovou dotaci nemají. A co se týče filmu, tento obor už se také pár let studuje.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ono asi není těžké dostat do hlubin Ruska. Horší bude, jak se dostat zpátky. Stalo se to Kutuzovovi, stalo se to Hitlerovi. Učí se Ukrajinci z dějin? Snad vědí, co dělají.