Dobrý den paní učitelko, nechci tvrdit že práce učitelů na dist. výuce je špatná ale....? Výuku na dálku zvládáme, prospěch se opravdu nezhoršuje ani u našich dětí. Dětem dělá větší potíž orientovat se mezi učebnou kde je část úkolů, zbytek zaslán na gmail. Zadání často duálně. Technické zázemí doma tak na 70%, výpadky sítě naprosto běžné. Nerozumím proč děti nechodí např pouze na dopoledne, bez obědů. Omezit výuku na 4 max. 5 základních předmětů ČJ, M,... zbytek distančně.
Je sranda pozorovat některé učitele, jak lamentují nad tím, jak jsou nuceni nárazově se učit s digitálními programy.. Na to měli jednak času víc než dost, různé podpůrné programy a školení dotovaná EU i státem tu byla a jsou už x let a kdo chtěl se do nich zapojil.
Jistě, je to náročné Ale -> copak se nemusely účetní, prodavačky, dělníci na pásech, úřednice atd. učit pracovat s počítači? Ptal se jich někdo na to, jestli chtějí nebo ne? Prostě přišel počítač a naučte se s ním, často i bez školení nebo vůbec nějaké možnosti školení práce s ním.
Oproti tomu měli učitelé naprostou pohodu a že se na to mnozí vykašlali z pohodlnosti, naučit se s těmito programy pracovat, je jejich vlastní chyba a měli by nést důsledky. Kdyby úřednice řekla, že to bude dělat na papíře a s žádným počítačem dělat nebude, tak ji vyhodí - učitel si to dovolit doteď mohl a snad kromě docházky nemusel s PC dělat vůbec nic. Teď se to takovým vymstilo a brečí. A já říkám, hahaha. Vy máte vést děti k tomu aby se chtěly učit, vzdělávat a zlepšovat se - takto jim jdete příkladem? Že v roce 2021 nedokážete pustit videohovor? Že neumíte pracovat s e-mailem? Že nedokážete zadat úlohy online? Takoví by se měli stydět až za ušima. Nechci aby to vyznělo zle ale i "obyčejný" dělník na páse se dokáže naučit pracovat s digitálním rozhraním na stroji, takže nevím, proč by diplomovaní pedagogové měli mít nějakou výjimku.
"by měl být ve schopnosti nastavit pravidla k ochraně společnosti" Co je to ta vámi proklamováná "ochrana společnosti"? ! ?! Že budete řídit lidem životy, omezovat je a říkat jim jak mají žít?? Starejte se o tebe a ostatní nechte na pokoji. Oni vědí, co mají dělat.
Přesně to to znamená, od toho vznikla státní zřízení.. 🙂
To, co tady popisujete, je pouze náhražka normálního plnohodnotného života. Ať si čte, maluje, prochází se, hraje hry, dělá výukové programy, sám běhá, prochází se... Ale jsou lidé, kteří chtějí být v kolektivu, kteří jsou zvyklí jít si zahrát fotbal, hokej, basket. Ale těžko se to vysvětluje někomu, kdo radí mladým, aby raději seděli doma a "pařili" hry a místo normální schůzky s kamarády a přáteli čuměli do monitoru a mluvili do banánku... Na druhou stranu souhlasím o těch návycích.
Hah 😄
A co jako čekáte? Máte vy nějakou soudnost? Ovšem, že je to pouze náhražka normálního stavu. Taky tvl není normální stav. Je nouzový stav, po celé zemi umírají stovky lidí na pandemii, na kterou není lék a ti, kteří přežili nákazu, budou mít pravděpodobně trvalé následky a zkrácený život o desetiletí.
A vy brečíte, že děcka nemůžou hrát fotbal.....
Musíte si uvědomit, že tohle není normální situace, že situace je extrémně závažná a že prostě nemůžeme fungovat jako normálně. Ale takových bylo vždycky dost. Takových, co za moru pořádali bály. Takových, kteří při bombardování pořádali koncerty (dokud jim budovy nespadly na hlavu). Takoví, kteří za pandemie pořádají narozeninové oslavy..
Já jenom nechápu ten váš dětinský údiv nad tím, že za nouzového stavu není běžný život jako dřív. No, to je opravdu hrozná a nepochopitelná záhada.
Kdybyste byl v mrakodrapu a sledoval, jak spodní patra zachvacují plameny, taky byste si stěžoval, že všichni zaměstnanci utekli dolů hasit a vy si nemáte s kým zahrát šipky? Asi ano, že.
To je pak holt těžké..
Jsem učitelka angličtiny na střední škole, doma mám dva mladší teenagery. Oba snášejí online výuku poměrně dobře, prospěch se jim nezhoršuje, motivaci stále ještě mají, povzbuzujeme je k tomu. Mimoškolní vyžití je jiná věc, v tom strádají. Chodí na procházky a nestěžují si, ale chybí jim kamarádi.
Pokud jde o mou práci, připadá mi, že jí mám mnohem víc než normálně (a normálně mám nadúvazek 24 hodin týdně). Ona online výuka nejsou jenom hodiny strávené přímo výukou, ale i přípravy, zadávání offline úkolů, hodnocení a individuální zpětná vazba studentům, což zabere mnohem víc času než při běžném provozu ve škole. Kromě toho nám ministerstvo totálně rozoralo strukturu maturit, takže se v tomhle blázinci musí připravovat celé znovu. To bylo opravdu hloupě načasované... Maturanti také potřebují speciální péči a přípravu. Takže 8-10 hodin denně u počítače je běžná věc.
A prosím, neotírejte se o rostoucí platy učitelů. Kdo nám to závidí, nechť si jde sám stoupnout před tabuli a pokusí se ZAUJMOUT skupinu teenagerů a něco je NAUČIT. Už po týdnu bude naprosto přesně vědět, kolik peněz si učitelé zaslouží a proč a proč mají tolik prázdnin, kolik mají. Tahle vláda jen mírně napravuje křivdu, která se na českých učitelích páchala 30 let.
Co je tak náročného na přípravě maturantů, prosímvás?
Co já mám zkušenosti, tak druhé pololetí čtvrtého ročníku je z naprosté většiny o samostudiu a učitelé jen předkládají látku z předchozích ročníků. Nic nového, jen recyklace už napsaného a připraveného. Pokud je učitel koumes a píše si to na PC, může to předložit studentům na sharu a příprava na maturitu je hotová, pak už má jen čas se věnovat individuálům, kteří se přihlásí o pomoc ale těm už stejně moc pomoci není (pokud někdo potřebuje po čtyřech letech studia vodit za ručičku od učitele v posledním pololetí, na maturitu nemá a neměl by ji ani skládat - v tomhle stádiu už se snad předpokládá, že student je schopný samostudia z poskytnutých materiálů, ne? Není na to snad dokonce nějaká definice?
Nepřestávám se divit, jak populistické názory dokáží tak lehce ovlivnit lidi, aniž by se nad tím někdo dokázal hlouběji zamyslet. Trochu mě mrazí, že to můžou být i žurnalisté co by měli mít profesní společenský přehled, nebo lidé velmi vzdělaní. Nu proč nakonec ne, každý má právo na svůj názor, jen by se měla většina skutečně zamyslet, než to začne být nebezpečné. Je smutné, že málo kdo se opravdu zamyslí.
Je to stejné a adekvátní srovnávat nezapojení byť statisíců dětí na omezenou dobu do společenského a sociálního života a trvalou ztrátu života třeba jen stovky jedinců ?
Opravdu máme právo pro své pohodlí a společenský život obětovat některé z nás ? Systém skutečné kulturní demokracie a svobody by měl být ve schopnosti nastavit pravidla k ochraně společnosti , kde je však třeba taková pravidla dodržovat . Když to tak sleduji, tak největší omyl je spoléhat na rozum a úsudek široké veřejnosti. Ano některá opatření se nám zdají nesmyslná, ale při hlubším zamyšlení přijdeme na to, že tu jsou právě kůli lidem, co nepochopili, jak se chovat . Kůli lidem, pro které je jejich zábava a pohodlí víc než ochrana společnosti ve které žijí. Co se dětí týká, nikdo je neobětoval, většina je spíše ráda a jediné co jim vadí je právě to, že se nemohou setkat s kamarády za účelem hraní u těch nad 15 i za účelem mejdanů, koncertů a podobně. Samozřejmě, že ne naprosto všech ale většiny ano. Ty naše děti s tím mají ten nejmenší problém a pokud chtějí, cestu k zábavě si najdou. Nikdo je nevězní, jen je logické v dnešní době se dočasně neshromažďovat.
přesně tak.
No po přečtení této diskuze mě zaujala agresivita diskutujících. Já se necítím jako obet . S dcerou se učíme, nějaké kamarády vida občas, nejsou že školy, s těmi je v kontaktu přes whatsapp. Jsou to jen žvásty. Všichni chcete demokracii, ale jak se něco semele, voláte state zarid to. Jako ovce. Becite, aby vám někdo umřel zadek, Všimli jste si třeba, že nejsme jediná země s těmito opatřeními? Nebo vás také (jak mi řekl jeden znami) co je za hranicema nezajímá? Naprosto souhlasím s paní Pichovou. Ani moje děti nejsou žádné oběti, jsou zdraví, sportuji (na to nemusíte mít otevřené fitko nebo kroužky. Každý rodič je odpovědný za své děti. Mrzaci je rodiče nezájmem a teď ti samí rodiče volají, že za to může Babis. Vtipné. Tím ale vaše děti šťastnější nebudou. Jestli vám tedy o to jde a ne jen vyřvávat v diskusi....
Souhlas. To je právě ten problém, rodiče si zvykli na to, že škola, kroužky apod. děti vychovává za ně a dělá jim celodenní program. Na nich pak jen je jejich výkony hodnotit a případně je za ně trestat - ale už ne jim pomáhat nebo je motivovat atd. to už jsou jen bonusy pro řadu z nich ale ne povinnosti.
Neboli, rodiče si zvykli na pohodlnou roli dozorce, který nedělá nic jiného, než peskuje své svěřence nebo jejich učitele/trenéry aniž by sám cokoli dělal.
Těmhle lidem vadí to, že najednou kroužky a škola nejsou a je na nich aby dětem vymysleli program, pomohli s úkoly apod. Jinými slovy, najednou musejí něco dělat, musejí se začlenit do výchovy svých dětí a to je pro některé prostě donebevolající, že? 🙂 Jak oni k tomu přijdou, že musí jít do práce a pak místo toho aby seřezali spratky, že mají špatné známky, jim měli pomáhat k lepším? Proč platí daně?? 😄
Ale to už je holt taková nátura.
Pane bože, paní Píchová, kolik je Vám let a kolik máte dětí? Já nejsem ani feťák ani alkoholik. Mám dva syny. Jeden už pracuje - v automobilce a druhý chodí do prváku střední školy. Neumím mladšímu vysvětlit, proč nemůže do školy, kde ji jich maximálně pár stovek, ani na florbal, kde je jich pár desítek. Starší do škodovky může, tam je jich "jenom¨" osm tisíc. Když kluci zlobili, dostali týden domácího vězení. Možná, že Vám rok nepřijde moc, ale pro mladšího je to ztracený rok života. Pravda, proti Vám jsme asi mladí, nezažili jsme koncentrák. Ale chybí nám, že nemáme pravidelný režim a nemůžeme se stýkat s kamarády. Nejen dětem ...Na nich se bohužel tato doba podepíše, nebudou mít základní návyky, ráno vstát a jít do práce nebo do školy. Ale to Vám asi nevadí, pro Vás to jsou nesmysly.
Hah, to je vaše neschopnost, že se nedokážete postarat o výchovu dítěte. To mu nedokážete tyhle "základní návyky" obstarat sám?
Bože můj, to je tragédie! On se chudák bez toho aby musel ráno ani nevzbudí!
Co takhle mu to vysvětlit, že je taky možnost se vzbudit sám od sebe? A sám si najít zábavu? Třeba se vzdělávat. Kupte mu Seduo nebo Udemy, to jsou programy za pár kaček, pro studenty skoro zadarmo a tam se může vzdělávat pomocí videokurzů do haleluja.
Může si půjčit/stáhnout/koupit knížky a vzdělávat/zabavit se touhle cestou. Může se koukat na seriály/filmy v originále. Může začít lepit modely, skládat puzzle, cvičit jógu, posilovat, jít si ven zaběhat (to se může), naučit se vařit, prát, uklízet, opravovat věci v domácnosti a milion dalších věcí, které ho za normální situace nemáte čas naučit sám. Může dělat videohovory se spolužáky a kamarády.
Stát ani škola tady není od toho aby vám vychovávala děti nebo jim vymýšlet program. To, že si na to x rodičů za poslední roky zvyklo, není potvrzení, že to tak být má.
Co děláte vy, když se nudíte a máte dovolenou? Taky jdete na městský úřad a bušíte do stolu, že vám neposlali denní program?
Přestaňte házet vlastní neschopnost a lenost na bedra státu, laskavě.
To je dost důležitý aspekt, který autor článku zcela opomenul.
Jak já jim tohle závidím.. Kór když jsou oba doma na HO!
Jistě, pro mnohé rodiče musí být peklo, když po deseti letech od porodu zjistí, že vlastně mají potomka a s hrůzou poznávají, že vlastně nevědí co má rád, jak se k němu chovat nebo vůbec, jak se vychovávají děti??
Za normálních okolností dnešní doby už rodiče děti nevychovávají. Však s nimi tráví tak zoufale málo času, že jsou to spíš takoví malí spolubydlící, "jó, to je fajn, že máš koníčky - ale mě do nich nezatahuj, já mám svých starostí dost" apod. 🙂
Co já bych za to dal, strávit rok s oběma rodiči v domácnosti když mi bylo tak 6-15 let.. A ti rodiče mají najednou čas pomáhat s učením, povídat si, udělovat rady, mít společnou zábavu třeba deskové hry apod.
V téhle situaci je tohle ten největší benefit pro rodiny, které mají tu možnost HO a z mého okolí vidím, že hodně kolegů si toho nesmírně váží a jsou popravdě šťastní. Především pár novopečených tatínků, kteří takto dostali možnost, o které se několika předchozím generacím ani nesnilo - být s novorozeným dítětem a manželkou doma.
Takže i v téhle době a na téhle situaci je něco hezkého.
Problém nastává u rodičů, kteří do práce chodit musí a jejich pubertální děti jsou doma samy.. Taky u rodin, které jsou dysfunkční a problémy se izolací ještě prohloubí.. ale taky se mohou vyřešit. Ale to už není ničí vina, než jich samotných.
Jestli jste si založili rodinu a teď brečíte, že vás okolnosti nutí s ní trávit čas, tak se běžte bodnout
Populační krize a snižování stavu populace je něco, co Čína (a Indie) potřebuje už 50 let 😄
nevidím v tom žádné negativum. Nepřijde mi v pořádku, aby jeden národ činil přes 1/7 světové populace... ostatně ... Citace z července 2020:
"Nejvíce obyvatel na konci tohoto století by měla mít Indie.
Poté, co populace dosáhne svého maxima, by měla pozvolna začít klesat, domnívají se vědci. Na vině bude klesající porodnost. Od roku 2064 do roku 2100 by se měl celkový počet lidí na světě snížit o 900 milionů na 8,8 miliardy. Nyní je to zhruba 7,8 miliardy lidí."
To je sice správná idea ale skutečnost je složitější.
Starší generace jsou početnější a na jejich důchody musí někdo vydělávat a pokud bude ten početní rozdíl moc velký, ekonomika se zhroutí.
Krize, takže lidé inklinují k extrémním řešením. Přitom nikdo s mozkem by tohle nevolil.
Normálně bych souhlasil ale situace ve Francii je extrémní sama o sobě a tak extrémní řešení nemusí být špatný nápad..
Ono, když se vlastní politikou zaženete do kouta takovým způsobem, že máte v hlavním městě samosprávné oblasti, kam se občanům nedoporučuje vstup a policie tam má vstup dokonce zakázaný a tak vlastně máte stav, jako ve středověkých ghettech a ta samá politika vám vlastně zabraňuje s tím cokoli udělat, takže prostě děláte, jakoby nic a jakoby bylo normální... 🙂
Co v takové situaci zbývá, než extrémní řešení?
Taky jsem žil dlouho v iluzi o nízkých platech učitelů..
Nízké jsou v porovnání s některými jinými VŠ obory, to ano. Ale taky jsou mnohem vyšší v porovnání s jinými VŠ obory, třeba s většinou těch sociálního a ekonomického zaměření. Naopak jako bonus mají pedagogické obory prakticky 100% zaměstnanost a práce učitele je potom prakticky jistá, pokud se alespoň trochu snaží, o čemž se může ostatním oborům leda zdát.
Nástupní plat učitele na SŠ je 28 630Kč. To vám připadá málo? Zkuste jít dělat s ekonomkou např. na ÚP nebo do korporátu..
Jako bonus přikládám takový osobní názor, že role učitele je podobná jako lékaře a tedy, že jde o poslání a nejen profesi a tím pádem by peníze neměly hrát takovou významnou roli s ohledem na to, že průměrný plat mají po pár letech praxe naprosto jistý, takže rozhodně neživoří jako vesničtí učitelé v malotřídkách před sto lety, kteří spoléhali na milodary aby měli co jíst.
Problémů je ve školství dost ale výše platů je v tom výčtu na hodně nízké pozici.
Pro porovnání, já mám magisterský diplom v technickém oboru.
Nastupoval jsem před dvěma lety do korporátu a ještě rok mi zbývá k ukončení startovní pozice.
Teď mám plat 25 tisíc hrubého, po přeřazení na vyšší pozici se dostanu na 30 tisíc.
Takže prakticky stejně, jako učitel na SŠ za stejnou dobu.
Akorát s tím rozdílem, že já nemám svoji práci jistou (dobrého učitele dneska těžko někdo vyhodí), mám pohotovosti, přesčasy, nezřídkakdy musím strávit v práci i celý víkend, musím se dále vzdělávat ve volném čase, narozdíl od učitele moji práci prověřují pravidelné kontroly, nemám x měsíců prázdnin a žádné podřízené, na kterých bych si mohl vylívat frustraci (narozdíl od mnohých učitelů).
Není to samozřejmě správné, ale proč by se měli snažit a být aktivní?
Platy jsou nízké, ministr školství před národem prohlásil, že si nezaslouží zvýšit základní plat o 9%, jen o 4%...ředitelé škol jsou proti zvyšování základních platů, chtějí zvyšovat osobní ohodnocení jen těm aktivním....já osobně zase pochybuji o manažerských schopnostech ředitelů škol...v soudnictví, zdravotnictví a dalších oborech se zvyšují základní platy - ředitelé nemocnic nevystupují proti zvyšování platů zdravotního personálu a váží si zřejmě všech. Škola se stala institucí pro snadný přivýdělek studentů a důchodců...takhle asi finské školství nedoženeme 🙂)
Taky jsem žil dlouho v iluzi o nízkých platech učitelů..
Nízké jsou v porovnání s některými jinými VŠ obory, to ano. Ale taky jsou mnohem vyšší v porovnání s jinými VŠ obory, třeba s většinou těch sociálního a ekonomického zaměření. Naopak jako bonus mají pedagogické obory prakticky 100% zaměstnanost a práce učitele je potom prakticky jistá, pokud se alespoň trochu snaží, o čemž se může ostatním oborům leda zdát.
Nástupní plat učitele na SŠ je 28 630Kč. To vám připadá málo? Zkuste jít dělat s ekonomkou např. na ÚP nebo do korporátu..
Jako bonus přikládám takový osobní názor, že role učitele je podobná jako lékaře a tedy, že jde o poslání a nejen profesi a tím pádem by peníze neměly hrát takovou významnou roli s ohledem na to, že průměrný plat mají po pár letech praxe naprosto jistý, takže rozhodně neživoří jako vesničtí učitelé v malotřídkách před sto lety, kteří spoléhali na milodary aby měli co jíst.
Problémů je ve školství dost ale výše platů je v tom výčtu na hodně nízké pozici.
A do práce bude ten člověk lítat na koštěti že? A když bude potřebovat léky natrhá si trávu a bylinky a vypere si pouze v čisté vodě a o mytí nemluvím jsou to základní potřeby nájem elektrika plyn počítejte si to vše .musí utrácet většinou ani to jmenované maso nemá každý den
vaří omáčky a jídla z jednoho hrnce opravdu by jste si to měl zkusit a jsem zvědavá jak by jste dětem vysvětlil ne bonbon či sušenku to máš jen k narozeninám na školní výlet nemůžeš a oběd ti nezaplatim neměla by jsi na cestu a podobně situace .a opakují ne v každém kraji jsou dobře placená místa a jsou práce které potřebujeme lidé jimi opovrhují ale kdyby se neudělaly byl by nekonečný nepořádek .
Já bych si v první řadě rozhodně nepořizoval děti v momentě, kdy nedokážu uživit ani sám sebe.. 🙂
S těmi energiemi se dělá často zbytečné haló.. já žiju ve dvou, ničím nešetříme ani zdaleka a na enegrie (voda, plyn, elektřina) dáváme měsíčně nějaké 2,5 tisíce a meziročně máme stejně přeplatek. Takže tak hrozné to skutečně není.
Léky na předpis jsou u nás díky bohu zadarmo, ty volně prodejné jsou jen luxus navíc ale stejně, Paralen stojí nějakých 20Kč, takže opět, žádná hrůza jak se to snažíte popisovat vy, že byste musela chodit na bylinky..
Dál, do práce se dá chodit pěšky (pokud dělá za minimum, tak je na hlavu padlý, že za tím ještě dojíždí..), na kole, MHD (většinou za 400 měsíční jízdné prakticky kdekoli v pohodě) apod.
A nakonec, lidé pracující v sanitárních firmách běžně nedělají za minimální mzdu ale za mzdu o pár tisíc vyšší, ti za minimum dělají tak v technických ale to je jen jejich volba a ačkoli jsou potřeba pro chod společnosti, těžko můžou čekat nějaké vyšší platové ohodnocení za takovou práci. Bylo by hezké, kdybychom všichni brali stejně, ať už děláme cokoli, ale takhle svět nefunguje, ať už vám za mlada povídali cokoli.. 🙂
Tak jsem to schválně naházel do kalorických tabulek a vychází mi to na cca 1333 kcal to je tak pro anorektičku já při své práci hubnu už na 1700 kcal za den navíc co se týče toho ovoce a zeleniny tak při těch sumách a vahách to jsou tak max brambory cibule a jablka rozhodně ne rajčata která dnes stojí 59kč/kg nebo paprika za 70
No, já nevím. Já sním denně obecně tak 4 knedlíky, naběračku omáčky a 200g plátek masa, k tomu dvě tři instantní kafe a housku s pěti kolečky Sedláckého salámu k večeři a mám slušné problémy s nadváhou.
Ony ty tabulky jsou dneska celkem modla ale každý nutriční poradce vám nakonec stejně řekne, že jsou pouze orientační ale realita je individuální. Záleží na metabolismu 🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
laughs in antisocial je zábava vidět, jak rodiče musí dělat svoji práci a nějak jim to nejde.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Spíš je sranda vidět, jak jim nedochází, že to jejich práce nejen je ale vždycky byla.. 🙂