"V Česku hrozí další pády dodavatelů plynu"
No a? Je jich tu jak hub po dešti, nejsou to ani dodavatelé, těch je tu pár, tohle jsou jen přeprodejci.
"Vláda by proto měla rychle přijmout soubor opatření, která plynovou krizi odvrátí."
Na tohle chci říct 2 věci.
1) Aha, takže přeprodejci dostanou dotace aby si mohli dál účtovat nesmyslné částky, ale lidem kteří na to nemají stát nepomůže... To mě vůbec nepřekvapuje, vítejte v Česku
2) Soubor opatření... Však to je jednoduché, vystoupit z burzy, prodávat jen přebytek elektřiny, z těch výdělků pak můžeme koupit levný Ruský plyn a krize už není.
"...kdy se Evropa chce stát nezávislou na ruském plynu a je ochotna za LNG zaplatit více než odběratelé v Asii"
Vážně?
A já bych o tom prosím dal rád hlasovat, když už jsme v té demokracii!
Mě je, hádám jako dobré většině ostatních lidí, jedno odkud ten plyn je, hlavně, že si můžu zatopit a uvařit a nebude mě to stát desetitisíce ročně!!!!!
Aha, takže:
1) zruší silniční daň - Je to v podstatě jednorázová platba pár tisíc během prvního roku pořízení vozidla, ještě k tomu se to vztahuje na firmy a podnikatele, né normální lidi - Takže k ničemu
2) zruší přidávání biosložky - Zlevní palivo o 2 Kč. To je sice fajn, ale pro spoustu lidí je cokoliv výrazně nad 30Kč neúnosné. Navíc to platí jen pro naftu, do benzínu to budou lít furt. Vážně super.
3) Budou kontrolovat marže - A to jako jak? Máme danou cenu za 1l, k tomu se přidají daně a máme nějakou částku. To jako každá síť čerpaček teď podá prohlášení o pevných marží co si bude udržovat a budou chodit kontroly jestli to není dražší?
Ono by to taky spíš chtělo kontrolovat, že neprodávají měsíc stará paliva za současné ceny a nehrabou...
To jsou vážně... Svoboda slova novinky, svoboda slova... A to jsou u vlády ani ne půl roku, jak dlouho že to s nimi ještě budeme muset vydržet?!!!
Ale je to logické. Zastropování je hloupost, zastropovali by to na 50Kč/l, což si stejně řada lidí nemůže dovolit a kdyby ropa šla nahoru tak začnou benzínky odcházet, protože proč by prodělávaly.
No a proč by si odpouštěli DPH nebo spotřební daň, máme Covid dluhy, "musíme" pomoct Ukrajině, čím dražší palivo tím víc zalepená rozpočtová díra.
Odpuštění silniční daně, hm, super, jen pro podnikatele, zrušit přidávání biosložky, hm, fajn, ale ta dělá podíl 5% v benzínu, to je úspora nějakých 60 haléřů, fakt díky moc!
Ono s těmi sportovními kupátky to šlo z kopce 😕
Probe první generace bylo skvělé auto, 2.2 turbo byla bestie, auto pohodlné, spolehlivé, vybavené po uši a za pár kaček se majitel přehoupl přes 200 koní.
Druhá generace, ačkoliv se mi velice líbí (Mám 4) a je to srdcovka je přeci jen trošku krok zpět. Design se přehoupl v zaoblené futuristické tvary, auto je trošku lehčí, širší, zmizelo pár výdobytků (El. nastavitelný podvozek například), trochu se znormalizoval interiér.
Ale motory byly "horší". O FS-DE 2.0 nemluvím, do toho auta patří minimálně KL-DE 2.5 V6 se kterým je příjemné svezení... Ale jsou chvilky, kdy si člověk říká, že by mohl být trošku rychlejší. Škoda že nám zůstal zapovězený japonský 200 koňový KL-ZE... Škoda, že se Mazda nepokusila o zástavbu turba.
A třetí generace, přeznačkovaná na Cougar, to je tragédie sama o sobě. Výkon zůstal stejný jako v případě generace druhé, zatímco auto ztěžklo, zošklivělo (Není ošklivé, ale Probe 2 bylo oblé a elegantní... Cougar je jak Probe 2 pobodané od vos, celé napuchlé), interiér je celý ztísněný...
Alespoň do něj jde dát Duratec 3.0, v USA je to poměrně běžná konverze jak auto udělat trošku zábavnější, ale u nás se ten motor skoro nedá sehnat a když ano, tak je v Mondeu za 100+ tisíc.
Určitě si jednou Cougara ke svým Probe pořídím, už jen ze zvědavosti, ale vždy zůstane ve stínu svých lepších starších sourozenců.
Boha jeho co tohle zase bylo za blbost...
Musel sem si vyhledat co je to auto segmentu C... Aha, obyčejný sedan/liftback/kombík kterých tu jezdí hromady... Zajímalo by mě, z čeho ty jejich brzdy jsou když výměna stojí přes 20 000.
Jen tak pro srovnání:
Auta na denní ježdění (Rapid, Ovce) - Bral jsem ATE DOT4, kotouče i desky též ATE, práci sem si udělal sám - Cena se neblížila k 5000 nikdy, natož k 20k.
Auto pro zábavu - DOT4+, vrtané a drážkované kotouče Rotinger, ATE desky, práce opět sám - Lehce přes 5000.
Když sem k tomu kupoval větší třmeny + držáky, dělal jejich repas, měnil hadice za pancéřové, natahoval nová lanka na ruční brzdu tak jsem pořád někde lehce přes 10 000 a to rozhodně není úkon co dělám každou výměnu brzd, spíš to byla jednorázová investice.
Tahle vláda je vážně... Nemůžu napsat co, protože novinky zřejmě neslyšely o svobodě projevu...
No, ale chci říct několik věcí.
1) Kdo, kdo opravdu potřebuje jezdit za prací si může dovolit dát 50Kč za litr? Nebo 45? Zajímalo by mě, kolik si můžete dovolit dát vy, dejte mi vědět tady v komentářích. Já osobně 35 a i to je moc.
2) Zastropování je pitomost. Dejme tomu, že benzín stojí 45Kč/L. Tady tu cenu zastropujeme. Když benzín zdraží o 3Kč, tak všechny čerpačky prodělávají minimálně 1Kč na každém litru. Aby to nedopadlo tak, že raději zavřeou než aby provozovali ztrátový byznys 🙂
Na druhou stranu, kdyby stát zrušil pitomou "ekodaň", tzv. spotřební daň... Hned je z 45Kč 33Kč.
A kdyby si stát odpustil i DPH tak jsme na nádherných 26Kč/l.
Samozřejmě by se muselo snížení nějak hlídat a vynucovat na benzínkách, protože jak znám naše pumpaře co jsou schopní zdražit 3x během jediného dne, tak se zruší spotřební daň a cena půjde z 45 na 40 místo 33Kč a to ještě za týden nebo dva, protože musí přece vytočit staré zásoby co nakoupili za draho :)
Běžte už někam!
Rakousko přemýšlí o vyhlášení nouzového stavu, jó, tak když oni tak mi taky a dvakrát, že?!
Proč vlastně? Jsem pro podporu Ukrajiny, jednak momentálně slouží jako štít a jednak bych byl rád za každou podporu od cizích zemí kdyby někdo útočil na nás... ale vážně je potřeba nouzový stav... Proč vlastně? Aby se tam poslalo pár zbraní, jídla a lékárniček?
Co kdyby tahle pitomá vláda udělala něco pro nás, hm?
Neříkám zastřešit ceny benzínu a nafty, ale odpustit DPH by nezaškodilo 🙂 Jen dnes sem těm zlodějům dal přes 1000Kč když sem si dělal zásoby! (Včera benzín za 36, dnes za 37.80, na jiných benzinkách ráno 39.90 a teď už 41.50!!!)
Ale né, to by bolelo státní kapsu... Tak co třeba zrušit na půl roku spotřební daň? Těch 12 korun na litr je docela výrazný rozdíl.
Víte co mě vážně štve?
Celá tahle hloupá doba. Když jsem se narodil, přestala se vyrábět hezká auta. Když sem dospěl do věku abych mohl řídit, tak ta hezká auta začala docházet a razantně zdražovat, protože většina už byla zhuntovaná někde na vrakovištích a v kopřivách. I tak se mi povedlo si jedno pořídit.
Od té doby jsem strávil rok renovací, takže jsem nejezdil. Potom jsem rok jezdil v podstatě jen kolem komína, protože nebylo potřeba jezdit dál. Přišel Covid, benzín za pakatel a měli jsme home office, takže jsem nikam nejezdil.
A teď? Teď jezdit potřebuju, ale přestávám si to moct dovolit.
Oprášil sem Ovci, jezdím s ní za 5.8l benzínu na 100, dal jsem plnou, k tomu dalších 80 litrů v kanystrech v garáži, mělo by mi to vydržet do konce Dubna, pak to bude snad lepší.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Těm pacholkům se ten nouzák nějak zalíbil... A to není dobrý...
A kvůli čemu že ho vlastně potřebují? Chápu tehdy u Korony kvůli rychlému nevýhodnému nákupu vakcín a roušek, ale teď? Nebýt tohohle článku tak jsem naprosto zapomněl, že tu nějaký nouzový stav je.