Před cca 10 lety jsem měl měsíc služební insignii. A byla to katastrofa. 2l litry diesel byla líná a nechtěla se rozjet. Sedl jsem si do něj upravil sedadlo dle potřeby a stalo se z něj třímístné auto. Za mnou již nebylo místo ani pro menší dítě. Katastrofa. Superb si sednu za volant a vejde se i dozadu bez posunutí sedadla.
Tak to jste měl leda Insignii první generace....
Jinými slovy, Jaguar si právě zatlouká další pomyslný hřebíček do rakve (možná již bude poslední, možná ne). Je sice příliš brzy na prognózy, ale nějak tuším, že to značce nic dobrého nepřinese. Ono už tak to nebyl výrobce "pro každého" a mezi luxusními vozy ovládli trh jiní výrobci už před lety (na několika málo zákaznících se peníze nevydělají). Takže o předešlých krocích Jaguaru by se dalo zapochyboval a tedy také o těchto krocích. Na druhou stranu vidíme příklad u značky Volvo, že i téměř mrtvá automobilka se dá vstřísit, pokud najde svůj směr (a pokud do ní investoři nalijí spoustu peněz jako v případě Volva). Za nedlouho uvidíme jak tohle dopadne 😅
Calibra byla možná nádherná, ale jinak to byl šrot. Jako všechny Opely té doby to hnilo ještě na výrobní lince. Drobná výhoda byl pohon 4x4, který u takových vozů nebyl obvyklý. Ovšem ve spojení s 2.0 benzínem to bylo líné a poruchové. Jezdilo to víc na olej, než na benzín (asi se příliš inspirovali u BMW). A podvozek to bylo na samostanou kapitolu.
A dnes? Co myslíte tím, co předvádí dnes? Nabízí auta s velkou užitnou plochou za relativně rozumné peníze. Insignia je naprosto bezkonkurenční auto, nová Astra je sice převlečený P308, ale na úplně jiné úrovni. Opět, nejenom prostorem, ale i design oproti konkurenci vystupuje z řady šedi.
Konečně někdo vyslovil pravdu o Calibře 😂 Ano, byl to šrot, Opel to vycucal z Vectry, dal tomu sice trochu kule, dobrý aerodynamický odpor byl spíše náhodou při vývoji než plánovaným artiklem 😅 Na Calibru vzpomínám jako na levnou orezlou ojetinu pro kluky, kteří chtěli vetší kupátko. Každá hnila před očima, s..aly se, v základu to raketa opravdu nebyla, v bazarech to proto nebylo tak drahé a jezdilo v nich plno namachrovaných tydýtů, kteří neměli na ojeté BMW 😅😅 ale chtěli slušivé coupé. V mě době ji chtěl kdejaký jouda, chvíli vlastnil, zprznil tuningem, dojebal a prodal. Vnímal jsem ji jen jako Vectru coupé, se vším špatným, co Vectra A nesla (měli jsme ji doma). To byla Calibra. Dnes má hodnotu právě proto, že všechny shnily, moc jich nezbylo a nejcennější je prakticky pouze její vrcholová verze. Ale i tak, přiznám se, že s určitou láskou si i na tohle auto zavzpomínám, bylo to naše mladí a automobilky měly kule... Jako Mazda 323F, tehdejší designový přízrak (další generace byla nuda a šeď).
Absolutně nic neříkající článek. Jako by autor měl jen něco dodat a obsah nikoho nezajímal....kdyby bylo třeba srovnání současných materiálů za posledních 50 let, ale nic.....bohužel v poslední době je tady takových článků po více....
Když zmiňujete to srovnání materiálů, bylo by to určitě zajímavé vidět. Přecejen dnes máme na výběr z mnoha výrobců a z mnoha materiálů. Před několika lety jsem ale četl článek, kde srovnávali typy materiálů po simulované povodni, respektive jejich chování, za jak dlouho se zbaví vlhkosti atd. Sbírali údajně i data po skutečných povodních, kdy zkrátka některé domy nevyschnou snad nikdy (nebo dojde k fatálním škodám) a jiné za poměrně krátkou dobu. Byly tam klasické cihly, cihly typu Porotherm, pórobeton různých výrobců, dřevostavba atd. Nejlépe v testu dopadl Ytong, který se zbavoval vlhkosti nejrychleji a tedy i domy z něj postavené. Nejhůře dřevostavba, pokud si dobře pamatuji. Vepřovice ve výzkumu nebyly - kdo by z toho dnes stavěl dům že?
To je článek, jako "pojď na mě z boku". Ořešák se hodí jen do velkých až obrovských zahrad. Z malé zahrady vás během pár let vyžene. Nic pod ním neroste. Na druhou stranu, spadané listí se hodí do malin.
Tak nějak. Máme ho na zahradě už co jsem byl dítě. Strom obroste každý rok jako blázen, po prořezání snad ještě více, listí je z něj neskutečné množství, až to sklízení člověku na podzim leze krkem, na kompost se také moc nehodí. Srajdu z popadaných a rozmočených slupek ani komentovat nebudu, vše kolem něj je černé. Ale jinak ořechy jsou na Vánoce super no 😂😂 Teď vážně, opravdu je vhodný do velkých zahrad, jinak vás vyžene, jak píšete a nadělá bordel.... 😅
Číňané vlastní prostřednictvím dvou společností necelých 20% Mercedes -Benz Group AG, Kuvajtský investiční fond dalších ca.6%.
To má k vlastnění celé společnosti jako takové opravdu hodně daleko...
Jo, to je tak, když lidem stačí pár info z netu a už hází celou automobilku do čínského nebo jiného pytle. Jen u MG měl pán úplnou pravdu, tam zůstal jen ten koupený název, jinak je to Čína. Podíly v automobilkách má dnes kde kdo. Mně třeba u Volva čínský vlastník nevadí, naopak přinesl finance a odraz značky ode dna - pokud vím, měli tehdy (švédská vláda, pokud vím) při prodeji podmínku, že továrna a vedení zůstane ve Švédsku, nepletu se?
A tím, že si budu dobrovolně přidělávat problémy, tak to otočím?
Nezlobte se, ale nikdy nevíte, co vaše svědectví přinese. Může to být například zlomové a přinese spravedlnost, na kterou by se nemuselo dostat. To, že jste měl nejspíše špatnou zkušenost v minulosti neznamená, že příště už zavřete oči a zalezete. To už je pouze srabáctví.
Mongolsko tímto říká, že smlouva je jen kus papíru
Zrovna jsem to chtěl napsat, že smlouvy mezi státy jsou dnes jen kus papíru a vždy byly.
Lidstvo se stále nepoučilo z minulosti, kdy byly smlouvy běžně potušovány a dohody jsou jen dohody, aby se vlk nažral.... Když přijde na věc, každý stát potom hají jen své zájmy a nějaká smlouva je pouze kusem papíru. Evropa v tomhle byla vždy naivní a politici se nepoučí ani dnes, přehnaná byrokracie pak jen dokazuje, že nejsme ani schopni rychle reagovat prakticky na žádnou hrozbu. Než někdo rozhodne, než to další schválí, než se k tomu vyjádří x dalších politiků, institucí atd., tak už je prakticky po všem.
Co vam budu. Design je totalni ulet. No byt tam nejaky normalni, hezky tlacitkovy interier a treba nejaky silny naftak anebo benzin, nejaky 6valec kvalitni neprimovstrikovy vhodny na lpg tak si myslim ze prodaji mnohem vic kusu a uz by na to i cesi koukali jinak. Muj nazor
No, když už Ameriku, konkrétně pickup, tak nějaký ten RAM. Z toho jde alespoň respekt na první pohled i poslech a je to přecejen krásná práce výrobce jako celek a užitečný, promyšlený vůz. Do plynu to jde, lidé se za tím otáčejí také a kdo by si přecejen nevšiml, toho posléze probudí zvuk motoru 😈😂 Tady Teslička je designový úlet, to ano a určitě se mnoha lidem líbí. Pro mě je tohle však ošklivé, nebojím se říci odporné, auto i kdyby tam byl nějaký ten V6 a další užitečné věci, nezvedlo by to zájem (a to nejsem konzerva, která by neměla ráda osobitý design, ale tohle za mě ne) 😅 Cena to zabíjí o to víc (i ta původní americká). Ale pravdu máte, že by na to řada Čechů (a nejen jich) koukala jinak, přecejen osobitý vzhled řadu lidí přitáhne, nebo začne přitahovat (což je vidět i u dnešních BMW, kdy sám šéf automobilky řekl, že kontroverzní design přitahuje zákazníky)....
AI a živý překlad.. trochu vtipné, toto prezentovat i v ČR, když to češtinu neumí.
Samsung ČR by si měl uvědomit, že je třeba podporu prodeje řešit regionálně.
Je to prostě ostuda.
Pokud vím, tak Samsung oznamoval podporu ČJ a její příchod někdy během léta už během představení AI spolu s Galaxy S24. Zda plán dodrží je otázka....
Ohledne motorizace ok, jen ty designy by to chtelo promyslet. Obcas je to celkem bizar. Jak rika jeden muj znamy - obcas by ti designeri zaslouzili nafackovat.
Někdy je to už moc, alespoň u BMW. Nejhezčí novodobé BMW je za mě pětková generace G31. Pak samozřejmě ty starší generace, mělo to eleganci a dnes mi přijde, že ji začínají dost postrádat, jen aby vůz zaujal na první pohled a za každou cenu.
No tohle auto bylo ve své době výplodem Volva a Mitsubishi, pokud mě paměť neplete 😅 Takový ten malý model (v měřítku tehdejšího Volva) pro masy, na kterém se jinak docela setřilo 😅 Některé benzínové motory byly Mitsubishi a diesely tuším od Renaultu? Kdyžtak mě někdo opravte, pokud se pletu 😅 Znal jsem majitele, kteří ho milovali, ale také ty, kteří po zkušenosti s ním značku po dlouhá léta proklínali 😅
Další trapný zákon, pohřbím si pejska tam,kam uznám za vhodné!
Až na to, že tím můžete kontaminovat spodní vodu, takže i sousedům nebo sobě studnu, tím pak samozřejmě ohrozíte všechny, kteří takovou vodu budou pít. Jeden z důvodů, proč tenhle zákon existuje. Ti, kteří vám dali za "rebelský" komentář srdíčko, by se měli zamyslet, jak jednou pohřbí svého mazlíčka. Kdybych vám hodil do studny rozkladajicí se mrtvolu krysy, asi byste z ní nepil, nebo ano? Pohřbívání zvířete je také, jako řada dalších věcí, o ohleduplnosti k ostatním.
Pardon, ale to už bychom mohli říci o každé fotografii, na které někdo mává rukou, že hajluje. Stačí zachytit obrázek ve chvíli, kdy je dlaň ve správném úhlu a je z toho hned hajlování? Za sebe vidím jen zamávání rukou zachycené na fotografii v určitý moment. Nic víc. Na základě tohoto chtějí někoho odsuzovat? Ale no tak. To už se mohou začít bát všichni. Nemávejte lidi, na fotografii to může potom vypadat blbě. Opět se jen někomu hodí vymýšlet si špínu na člověka, kterého je potřeba umlčet a uklidit.
No, kdybych měl shrnout dojm z toho, co vidím, tak za mě je Superb z venčí jedna velká nuda a čekal bych v dnešní době víc. Uvnitř je to 50/50, kdy interiér nevypadá zle, ale absolutně ho zabíjí odporná kaplička budíků a displej hned vedle. Mnoho jiných aut má podobně velký displej řešený daleko lépe a elegantně, aniž by narušoval celkový dojem z palubní desky, respektive interiéru. Tady Škoda/VW podle mě dost ujela, nelíbí se mi to. Je ale v pořádku, pokud někomu ano, každý máme jiný vkus. Přijde mi to v interiéru jako naroubované, jako by si na poslední chvíli někdo řekl, tak to tam tedy dáme. Jde to i lépe a je vidět, že už se na vývoji těchto aut (Passat, Superb) šetří, včetně designu, jen aby ještě pár let vydržela na trhu (dokud je alespoň nějaký zájem o tato auta, ostatní třídu opouštějí) a potom pá pá.
44
Sledujících
0
Sleduje
44
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Která stejně velká Tesla je za cenu např. základního Superba?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nad tím jsem se také trochu pozastavil 😅