Poslední neuvedená drobnost, existuje spousta stacionárních zdrojů CO2. Konání zeleného dobra na nich je mnohem efektivnější, není tam totiž problém, že si pohybující se objekt musí zdroj energie vozit sebou. Naopak veškerá doprava (kromě železnice a lodní), by se proto měla ozeleňovat jako poslední (pokud vůbec). V kilogramu benzínu je uložených nějakých 13 kWh, v kilogramu lion baterie cca 0,2 kWh. Energii si veze vozidlo s sebou (vlastně jako náklad).
Nezapomeňte, že minimálně 70% z těch 13kwh se použije na výrobu tepla a na těch 30% teprve jedete.
Ha ha vy komiku. Chcete dělat chytrého ale skutek utek. Spalovací motor pod vodou nefunguje? Jste si tím úplně jistý? Proč mají některé terénní vozy “šnorchl”? Auta s normálními motory můžou jezdit i pod vodou, a teď to chci vidět i s elektrošunkou na kolech.😁
Jedinej komik jste tady vy a to doufám, protože pokud nevtipkujete tak jste asi dementní. Chápu že jste asi zarytej odpůrce ev. Každopádně člověku s mozkem dojde, že NORMÁLNÍ auto bez úpravy, zdechne jakmile vjede do vyšší vody než je jeho brodivost. Nevšiml jsem si na cestě, že by každý auto mělo šnorchl. Na co by ho taky mělo, žijeme snad pod vodou? A teď mi řekněte, proč by nešel utěsnit elektromotor stejne jako spalovák, lodičky pro děti na ovládání jezdí na benzin co.
Závěr: pod vodou dokáže jezdit jakýkoliv k tomu upraveny auto a je jedno jakej má pohon. Normální osobák vám zdechne.
Tady máte odkaz jako důkaz pane chytráku: Odkaz
Pošlu vám 100k na účet, pokud mi natočíte jak s vaším spalovákem jezdíte aspoň 5 minut pod vodou bez jakékoliv úpravy. Určitě to ta vaše super kára vydrží.
A tady máte rovnou video na teslu ve vodě, které se nic nestalo.
***Předchozí komentář jsem amazal, protože jsem zapomněl přiložit odkaz😊😊
Vy jste asi spadl z Marsu. Hranice bolesti pro Čechy na nákup auta je 400.000 Kč. Proto si ročně koupí nové spalovací auto 50.000 Čechů (ostatní jsou právnické osoby). zato se zobchoduje 600.000 ojetin ročně. Elektrická auta zlevňovat rozhodně nebudou, snad jste něco zaslechl o explozi cen všech možných komodit a surovin, které vyvolal hlad po tzv. zelených technologiích. Najděte si 387stránkovou studii Mezinárodní agentury pro energii z počátku května, že tzv. zelené technologie vydrancují zdroje planety a zanechají za sebou miliony tun odpadu, a to těžko recyklovatelného. Mj. se má v roce 2030 těžit 43krát více lithia než v roce 2020 a 20krát více kobaltu. Potřebujeme ještě jednu planetu na světlé zelené zítřky. Rudé slibovali soudruzi z Moskvy. Rudá byla jen krev nevině prolitých lidí - obětí ideologie. Přibudou další jménem zelené? Ty vaše elektrické nákupní tašky opravdu nejsou sněm běžných Čechů, kteří potřebují jedno auto do práce, s celou rodinou na chalupu i na dovolenou do Chorvatska. Proto uspěla Octavia. E-auto je 2. či 3. vůz do bohaté rodiny. Takže musíte psát v jiném časopise než na Seznamu...
Já jsem z Marsu opravdu nespadl. Všiml jste si, že rostou ceny naprosto u všeho? Myslíte si, že to tak bude do nekonečna? To už si pak ten běžnej Čech ani barák nepostaví, protože sotva bude mít na cihly. Cena baterii se bude dlouhodobě snižovat a pokud tomu nevěříte, tak si počkejte. Dokáže vám to čas. Kdo by ty auta pak kupoval kdyby pořád stály míče? Každé automobilce je snad jasné, že časem budou muset udělat velký lidovky.
Nevím jestli jste si všiml, ale lidi ze střední třídy co mají ev s ním do práce, na chalupu i do Chorvatska jezdí bez obtíží.
Kec o drancování prostředí si nechte pro někoho jiného. Těžba ropy je úplně v pohodě, že? Tankery co jí prevazeji a jezdí na největší hnus jsou taky ok? Viděl jste jak to vypadá, když ten tanker ztroskotá? To je mi panečku dobrůtka. Dnešní společnosti nedokáže fungovat, bez těžby. Ev jsou dlouhodobě rozhodně udržitelnejsi než spalováky. Firmy jsou schopné už dnes zrecyklovat baterie z 98% tzn, že časem (spíš teds v utopii) můžeme dojít do situace, kdy se nová auta budou vyrábět z naprosté většiny z těch starých. Nevím ale kde budete recyklovat ten spálený benzín a jestli chcete namítat syntetickým, tak si prvně něco přečtěte. Jeho výroba je myslím 2.5x náročnější na energii. Tzn 2.5kwh energie uchované v syntetice = 1kwh v čisté elektřině kterou pak z naprosté většiny přeměníte na Ek u spalováku ale uděláte ze 70% teplo. Zároveň mi určitě nechcete říkat, že kvůli těžbě ropy nikdo netrpí a všichni se mají dobře, že? Přečtěte si prosím jak vypadá okolí ropných vrtů a jaký dopad má CELKOVÁ globalizace na chudé, nejen výroba EV.
Aha, takže klasická trolí odpověď, najděte si sám.
Které Tesly, jaký model, jaká kapcita baterie? Sousedova Tesla S 85 rozhodně po dálnici 500km nedojede. Vlastní zkušenost.
A stojí ne přes mega, ale přes dvě mega.
TM3 LR, nový Sko dá víc. Samozřejmě se bavím o nových autech. Každopádně na to, že běžný člověk 500km bez zastavky neujede radši zapomenem. Protože kazdej chlap je tady tvrdej jak kámen a naftu si dolívá za jízdy po cestě do Chorvatska bez zastávky.
Tady máte odkaz, Odkaz
Pro běžného člověka, je plno z těch aut v pohodě využitelných. Nehledě na to, že mnoho rodin má auta aspoň dvě, takže elektro může být aspoň na ježdění do města a na tu cestu do Chorvatska nebo kam určitě kazdej jezdí 5x do roka si můžou nechat ten spalovák než se nám ty baterky zase trochu posunou. Naoplátku mi prosím pošlete odkaz na tu TMS85 za 2 míče a víc, nasel jsem ji jen pod 2 míče dokonce i pod jeden. (V ČR)
Tady máte odkaz 😘😘Odkaz
Kolik přesně a jaké s cenou pod 750 tisíc? A velikost těch aut a cena stejně velkých klasických spalovacích?
Je jich dost, myslím, že když jste schopen odpovědět tady na komentář. Najdete si to sám. Nejde ani o to, kolik jich je teď, jde o to, že s postupným vývojem baterii a dalších součástí elektromobilů. Jich bude víc a víc a budou více dostupné i pro nižší třídy. Taky jde o to, že náklady na nákup, se vám vrátí v ušetření za provoz. Tím myšleno i servis, kde v většině elektoraut není převodovka, oleje a další, brzdy vydrží mnohem víc. Argument o dojezdu je jen otázka času, dnešní tesly ujedou na dálnici 500km bez problémů, nehledě na to, že běžný Čech URČITĚ denně neujede víc jak 400km aby si auto přes noc (kdy ho nepoužívá nabil za nižší tarif), to že stojí přes mega je otázka času. Vzpomeňte si na první telefony? Byly určitě za hubičku, že? A kde jsme dnes?
Stručně tu shrnu pár odpovědí na další vyblitý článek.
Nevím jestli jste si všiml, ale už i na našem trhu se nachází dost elektroaut které stojí pod 750 000. Takže v budoucnu, to bude určitě jen lepší.
Ten žvást o emisích... proč chcete do emisí elektroaut počítat emise vzniklé výrobou elektřiny. Počítáte snad do emisí spalovacích aut emise vzniklé přeměnou ropy na naftu či benzín a její následný složitý transport na benzínku?
Poprosím vás o odkaz kvalitní zdroj, který uvádí, že recyklace baterii je možná jen z 20%, o tom jsem se zatím nikde nedočetl, snad všechny kvalitní výzkumy zmiňovaný mnohem vyšší čísla, ale určitě takový argument máte něčím podložený.
Pokud bychom tedy přestali kupovat elektroauta, tak z Evropy vlastně bude co, když to co se tu vyrobí se nebude mít kde prodat? To, že prvotní zdroje surovin má Čína, není chyba konečného spotřebitele a ten prakticky nemá šanci toto ovlivnit. To už se posralo mnohem dřív, takže jaké jiné řešení, kromě toho, že v Evropě budeme vyrábět auta a jejich komponenty při právě nastavených pravidlech máte?
Nulové emise už jsem zmiňoval výše.
Pokud chcete do elektroaut započítavat emise vzniklé výrobou elektřiny, spočítejte si prosím emise vzniklé výrobou benzínu a jeho následnou přepravou až do nádrže auta. Možná pak nebudete u normálních lidí za úplného idiota.
Ještě drobný dodatek na který jsem zapomněl. Pokud ty děti nebudou těžit kobalt, co jim zajistí obživu? Budete jim tam ten dolar posílat z vlastní výplaty? Evropa si taky prošla dětskou práci v dobách industrializace. Nevím jak vy, ale nenapadá mě nic jiného co ty děti můžou dělat aby měly aspoň nějakou naději na lepší život. Bohužel je to smutná realita dnešní společnosti, mnoho lidí trpí kvůli komfortu nás Evropanů. Záměrně si však vybíráme jen ty, kteří se nám právě teď hodí. To, že desítky tisíc žen z Maroka pracuji ve Španělsku v otrockých podmínkách na farmách víte? A ty rajčata si stejně koupíte, stejně jako si vaše žena koupí hovadinky na ksicht se slídou, kterou muselo vytěžit malé dítě. Je to prostě realita, ale tahle práce je jejich jediná naděje na přežití. Nebo byste je radši viděl na skládkách lovit víčka od PET lahví a čichat jedy? O tom, že bordel z Evropy co zde nemá využití tam vyvážíme určitě víte taky, ale to vám nevadí.... zajímavé
Vtipné také je, že závislost na Číně v souvislosti s EV autorovi vadí a závislost na Rusku, SA a dalších státech v souvislosti s ropou a plynem je jaksi ignorována.
Jak jinak, zároveň na dopad na životní prostředí těžbou ropy a zemního plynu se taky pozapomnělo... místo dětí v Africe za to platí miliardy živočichů.
Pane Dolejší, vaše zamyšlení je velice dobré, protože ono to není vše tak jednoduché. Když to vezmu po automobilové stránce, tak vlastně první automobily byly elektrické, dříve než se spalovacími motory. Třeba velice známý konstruktér pan Ferdinand PORSCHE začínal s elektrickými motory k pohonu aut vlastně vozítek. A jak je vidno stal se se svými vozy PORSCHE velice významným konstruktérem celosvětově uznávaného. Ale zanechal vývoje elektrických vozů protože tato koncepce nese nevýhody které platí dodnes.¨
Zkuste vhodit elektromotor do vody , jak to dopadne? A to věřte že ty elektromotory nemohou být funkční ve vodě. I kdyby jej sebelépe utěsnily tak dosáhnou při výrobě obrovské náklady. Druhá věc je že elektromobily jsou stále závislé na častém dobíjení baterií. Je ekonomicky daleko jednodušší rozvést energii do aut ve formě paliva které se dobře uskladní v cisternách. Třetí věc je , pokud dojde na slunci k siným erupcím tak jsou elektrické sítě náchylné k poruchám a nejen sítě ale i samotná elektroinstalace v autech a jejich technologie.
Třetí věc v případě ekologických anomálií jako třeba nyní byly na jižní Moravě , kolik pak tam bylo vidět vozů na el. pohon.? asi by tam byl problém si někde nabít baterie, dokonce i řemeslníci vyměnili elektrické nářadí za klasiku motorových řezných nástrojů. Další věci je že Vojenská vozidla , Hasičská vozidla i záchranářská by měla výjimku. Takže potažmo by musela fungovat výroba spalovacích motorků a výroba v malých sériích by se hodně prodražila. Je ještě mnoho věcí které by byly překážkou.
Nevím jestli je to jen pokus o špatný vtip nebo jsou toto opravdu vaše myšlenkové pochody.
Takže za 1. Vůbec nechápu jak vás to napadlo, ale proč byste dával elektromotor do vody, vám snad připadne, že spalovací motor pod vodou funguje? Nevím v jakým světě žijete, ale tady v realitě, auta pod vodou nejezdí, protože spalovací motor pod vodou nefunguje.
Za 2. Nevím od kdy je ekonomičtější spotřebovávat elektřinu nebo jinou formu energie, na vytěženi ropy, její následné rafinování a další úpravy, transport na tankerech nebo ropovodem, upravenou ropu dále nalít do cisterny, která taky na něco jezdí, takže taky má emise. Všechny tyto procesy stojí energii a vytváří taky emise. Proč tedy když chcete počítat do emisí elektromobilů i výrobu jejich elektrické energie se k emisím spalovacích motoru nepřipočítávají emise na výrobu benzínu? Nakonec ze 70% tohohle benzinu uděláte teplo, který ještě musíte chladit a na 30% teda jedete. Nevím co je na tom ekonomičtějšího. Případne mi jednodušší poslat tu energii rovnou do elektroauta co má účinnost větší jak 90%.
Část se Sluneční erupcí mě ale pobavila nejvíc. Nevím jestli vám to došlo, ale elektrické obvody jsou i ve spalovacích autech. Nevím jak by se vám teda jezdilo bez baterky. Případně, na benzince byste asi lozil do cisterny a kbelíkem nabíral benzín do nádrže že? Pokud by byla na Slunci tak silná eruoce, tak by ochromila celé lidstvo ani ten blbej mobil by vám nefungoval abyste si zavolal pomoc. Takže další absurdní argument🤣
Hezký večer
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V roce 1975 jse měl na sympoziu o budoucnosti v automobilovém průmyslu přednášku na téma ekologické pohony. Zde jsem zdůraznil, že hlavním problémem není konstrukce elektromobilu a automobilu na pohon vodíkem, ale samotné zdroje energie. Pokud při získávání elekřiny či vodíku a následném provozu (likvidace vozidla po skončení jeho provozu) budeme emitovat více škodlivin, než emitujeme při provozu běžných automobilů se spalovacím motorem, nemají tato "ekologická" vozidla budoucnost. Pokud budete argumentovat, že elektřinu získáváme čistě pomocí fotovoltaiky nebo větrných elektráren, pak se podívejte na problematiku likvidace toho, co po nich zůstane po skončení provozu. Snad jedinou ekologickou elektárnou je přílivová, ale kde vezmu v Podbabě příliv?
Co se za těch x let změnilo? Nic. Jednou ekologickou dopravou je chůze pěšky, jízda na koloběžce nebo na kole (v Benátkách na gondole, na vesnici jízda na koni).
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A emise vzniklé těžbou, rafinací a přepravou ropy na ty zapomeneme. Řekneme, že EV má výfuk v elektrárně, ale auto ho nemá na vrtu a v tankeru, auto ho má jen z výfuku, že? Proč do těch emisí nezapočítáte i toto? Je celkem zavádějící u jednoho pohonu počítat emise pouze při vzniku jeho "paliva" a u druhého už jen ty které vyprodukuje lokálně, nemyslíte?