Já nevím proč všichni fanatičtí podporovatelé elektroaut mají dojem, že když oni potřebují jezdit 50km denně, tak to takhle má i zbytek světa. Asi budete v šoku, ale já to tak nemám, většinu dnů v roce nikam nejedu, ale pak jsou dny, kdy najedu vysokým tempem vyšší stovky kilometrů. Jinými slovy elektroauto by pro mně vylo naprosto nevhodné a nebezpečné z hlediska prodloužení času cesty a tedy vyšší únavy. Víte jaký je rozdíl mezi elektro fanatikem a normálním člověkem? Elektro fanatik se vám za každou cenu snaží vnutit elektromobil jako spásu lidstva, normální člověk elektro fanatikovi nic nevnucuje a naopak se mu snaží vysvětlit, že elektro auto je pro něj naprosto nevhodné, ale je to marná snaha.
Pane Vyhnalku, 😄 na spalovacich jsem najel v zivote 800.000km, a Elektrofanatikem jsem nebyl a nejsem. Ano, pokud jezdite na doopravdy dlouhe trasy, ma spalovaci auto sve vyhody. V jinych pripadech jsou ty vyhody na strane EV.
Prectete si, jak tato debata zacala - a kdo koho presvedcuje. Psal jste, ze jste na mape nasel celkem 3 mista, kde by to slo vyuzit... Tedy, odhalil jste se jako špatný uživatel map, neznalý pokrytí nabijecími stanicemi, a měl jste potřebu to všem kolem nandat... Ukazat jim, jak jsou hloupí, pokud je zaujala nabidka supercharger na rok zdarma.
Ja se snazim dat veci na pravou miru a plytvam na vas svuj cas. Ale jak rikam, pokud vam to vyhovuje, klidne jezdete na ICE dal. PS: Pouze jednohodinove servisy po 30.000km vam docela zavidim. Pocitate i cestu do servisu, zpet, telefonat pro objednani, planovani atd?
Velmi bezpečná? Myslíte si, že si to mysleli i ti lidé, kteří nedávno v Tesle uhořeli, protože se neuměli dostat ven, protože byli v šoku? Já si to nemyslím.
Vy asi nedovedete pochopit, že vaše potřeby se nemusí krýt s potřebami někoho jiného. Já nemám potřebu jezdit 45000km ročně, nemám potřebu vozit rodinu, nemám potřebu jezdit dynamicky. Vám to zcela jistě vyhovuje, já mám ovšem zcela jiné potřeby a ty se jaksi s elektro auty naprosto nekryjí a bylo by to pro mě utrpení a troufám si říct, že by to bylo i nebezpečné. Až se vyřeší problém s bateriemi a ekonomikou provozu, pak nemám problém změnit auto, ale do té doby nevidím důvod. Zeptám se jinak, vy byste šel do elektro auto jen proto, že je to elektro i když by vám to jinak přineslo většinou jen samá negativa?
Nesel bych, pokud by to prinaselo “jen sama negativa”. Ale udelal jsem si rozvahu - Jsem z vesnice 75km od hlavniho mesta, kam cestuji 2-3x tydne. Na teto ceste usetrim spoustu penez na palivu… Dale me nebavi si kazdych 20.000-25.000km tedy 2-3x do roka domlouvat nekolikahodinovou navstevu servisu. Dale jsem nikdy nemel auto s vykonem nad 180k, docela me zajimalo, jak se s takovym autem jezdi. Dale ocenuji klid a ticho v aute i na ulicich… Sale ocenuji spickovy audiosystem na poslech hudby. Dale, moje predchozi auto - starsi V6 diesel mel krome par problemu, na kterych jsem stravil spoustu casu a energie i hoodne neprijemny zapach z vyfuku- zejmena po nastartovani.
A hlavne - svezl jsem se tim na zkusebnych jizdach a pak jsem ten pocit uz nevedel dostat z hlavy.
Takze ano, po tomto vyhodnoceni jsem to auto koupil.
PS: muzu vam poslat XY videi kde Tesla Y diky bezpecnostnim funkcim se vyhla prekazce, sama brzdila, prezila silny naraz, neprevratila se na strechu, atd atd. Jizda s ni je velmi bezpecna, auto sedi na silnici jako maloco jineho. Rizeni je presne, akcelerace vam umozni bezpecne - rychle predjet atd. Nezkusite alespon tyden - nepochopite. Nazdar
Třeba tahle? Odkaz 1 Zapomínáte na to, že musíte mít něco v baterce a že musíte topit a že při rychlé jízdě se baterky zahřívají a o to více ztrácí kapacitu. Vy se zde naopak jevíte jako fanatický podporovatel EV, protože aniž znáte něčí potřeby, tak máte jasno, že by pro něj elektromobil byl spása a že by si ho určitě měl koupit, protože jinak je úplně ale úplně hloupý. Ne, tak to opravu na světě nefunguje. Pokud by vám u domu postavili čerpací stanici, kde byste si mohl rok tankovat deset litrů nafty, tak byste si koupil auto na naftu? Už chápete jakou hloupost jste napsal? Co bych měl z toho, že bych si mohl nabít na nějakých 2-300km a to jen a pouze rok, ale co potom a hlavně co bych dělal, až bych ujel ty kilometry, musel bych někde nabíjet, čekat a pak zase nabíjet a čekat a tak pořád dokolečka. Pochopte, že ne každý potřebuje auto na pár desítek kilometrů kolem komína každý den.
Clanek je o Modelu Y, ktera ma vetsi baterku…
90% populace potrebuje na 95% jizd casu dojezd max 50km tam a 50km zpet. To ze mezi ne nepatrite, me je lito. Nekupujte, nevite o co prichazite :)
Já vám říkám jak to bylo, sám jsem byl v šoku, ale prostě dálnice + topení a bylo z toho 20kWh/100km. Při velikosti baterky 50kWh a opotřebení za pět let to vychází vcelku přesně. I kdyby mi postavili SC před barákem, tak by mě to nedonutilo si koupit Teslu nebo jiný elektromobil. Musíte pochopit, že auta se nekupují podle politických prohlášení, anebo videí nějakých fanoušků, ale podle toho k čemu to auto má sloužit. Dokud tohle nepochopí fanatičtí podporovatelé elektromobilů, tak si stále budou myslet jak je elektromobil skvělou náhradou za klasická auta.
Moje Tesla Y slouží svému účelu již 16 měsíců, během nich najeto 62.000km, bez návštěvy servisu. Jezdí to božsky, převezu s tím rodinu i větší náklady, auto je tichoučké, jízda s ním je dynamická, rychlá a velmi bezpečná...
Jaká je prosím Vaše definice "funkce klasického auta", kvůli které nemůže být EV jeho náhradou???
Já vám říkám jak to bylo, sám jsem byl v šoku, ale prostě dálnice + topení a bylo z toho 20kWh/100km. Při velikosti baterky 50kWh a opotřebení za pět let to vychází vcelku přesně. I kdyby mi postavili SC před barákem, tak by mě to nedonutilo si koupit Teslu nebo jiný elektromobil. Musíte pochopit, že auta se nekupují podle politických prohlášení, anebo videí nějakých fanoušků, ale podle toho k čemu to auto má sloužit. Dokud tohle nepochopí fanatičtí podporovatelé elektromobilů, tak si stále budou myslet jak je elektromobil skvělou náhradou za klasická auta.
Vase data a vypocty jaksi nesedi. Ktera Tesla ma baterku 50kW, pak nějake opotřebení za 5 let z ni udělá kolik? 40kW, aby vam vyslo 200km pri spotrebe 20kW/100?
A pokud by Vam postavili supercharger pred barakem a meli by jste rok dobijeni zdarma... Tak doopravdy jine vysvetleni, nezli ze jste "fanaticky odpurce EV" nenachazim. (apropo, za rok se běžné náklady za PHM (nafta) neboli Supercharger při nájezdu 40.000km můžou vyšplhat na 100.000 Czk.)
Ale vite co, jezdete si na cem chcete...
Pak to ovšem zásadně mění celou situaci (evidentně google mapy to ještě neví), mohu si dojet 50km tam a stejnou cestu zpátky, abych si nabil na 200km, opravdu boží nabídka. :-)
To jsou plky pane, nezlobte se... Navic, Superchargeru dle mapy je 7 v ČR - o Plzni a ČB jsem nevěděl. V planu je vystavba v HK a Ostravě. Hlasuje se o dalším v Praze.
200km na plnou baterku ujedete pouze v situaci, kdy jedete cca 190km/h po dalnici bez spomalovani...
Kdyby jste bydlel v tech lokalitach, byla by to bozi nabidka. Takto Musite holt nabit kdyz jedete kolem, cestou...
Ano, Tesla Superchargeru je v CR malo. Podivejte se ale na mapu nasich vyspelejsich sousedu. Rakousko, Nemecko... Odkaz
A tenhle odpad volila skoro třetina Slováků ? Díky Bohu za 1.leden 1993. Ukazuje se,že to byl nejvýznamnější den našich českých novodobých dějin 👍
Garantujem Vam, ze keby bol v CR namiesto Babisa v politike ten had Fico, tak v CR ma jeho strana nie 24% ale 45%. Je to “mistr lhar, populista a demagog” navic mafian… Babis je oproti Ficovi amater a komik.
Mel jsem moznost se Plaidem povozit na 45 minut… A reknu vam, je to doopravdy neuveritelne auto. To jakou silu dokaze prenaset na vozovku… A vse v naproste tichosti a klidu. Wau. clovek ma spis pocit. ze sedi ve vesmirnem korabu, ktery prave slohnú mimozemstanum.
A jezdi to taky naramne dobre - presnost rizeni, presnost regulace rychlosti, skvely podvozek.
Proste po zazitku jako je toto, vam vase TDi bude pripadat jako traktor.
Po teto zkusenosti s Telsou S jsem si koupil prostornejsi Y LR a nelituji! Taky uzasne auto.
Ha ha ha ha ha garáž zase perlí. Navíc to je čistě reklama, tak to tak mají uvést.
Opravdu mi není jasné k čemu je obrovské zrychlení v přímce dobré.
A Teslaři se většinou plazí po dálnici 110 aby někam dojeli. Pár sešlápnutí pedálu a musí hledat nabíječku.
Kvůli mantákům jako jses ty, ze zásady jezdím Telsou na dálnici 140-180km/h. Snad se nekdy na ceste potkame, abys pochopil, jak moc dobre ty auta jsou.
Autor pise, ze se Enyaq priblizil Tesle (ve srovnani nejslabsich vybav) a dole pod clankem uvadi technicke data.
Tesla je vyssi, sirsi, delsi. A je lehci… O SW vybave snad neninpotreba mluvit, ze je u Tesly daleko lepsi… Ma daleko silnejsi motor, a baterku lze nabijet 2x vyssi rychlosti nez Enyaq.
Diky tomu zprevodovani, co autor v clanku zminil, tedy Enyaq ujel na dalnici stejne km jako Tesla Y, ale to je asi tak vse… Na okreskach a ve meste by to byla asi jina pisncka
Ja myslím ze o peníze jde až v poslední řadě ted je to spis hádka o technologii ktera je v plenkách a tlačena politicky v před … nikdo nemůže rict jak bude vypadat budoucnost …. Ale za mne poslouchat osmiválec a kdyz mi chytnout saze tak je to piseň … možná labutí ale je … a zatím jako fajnšmekr na jezdění které mne stále baví i když v dnešním provoze už více sporadicky … prostě nevidím v elektro voze svůj řidičsky sen … a to mám vždy novy iphone .. hodinky využívám vše ke zpohodlnění života robotická sekačka luxus … ale znovu tesla je velmi rychle stárnoucí obyčejné auto nevalných kvalit aspoň pro mne a nemá žádného ducha🥳
No pokid je pro tebe “mit ducha” to, ze to dela kraval a smrdi mu to z vyfuku… A navic musis deat co 10-15.000km nejruznejsi operace typu meditace nad tim jaky olejik si tam nalejes, jaky filtr vymenis, jestli ten ci onen vyrobce je lepsi, bat se natankovat na No-name cerpacce, aby si si svuj 8-valec neznicil… Dekarbonizace, aditiva, studium, rady ptaka loskutaka, receptar prima napadu od souseda automechanika…
Bah, zazil jsem, dekuji, jiz neprosim…
Vlhký sen oproti m5 sice je těžká ale podvozkově diametrálně jinde … a tesla po při jízdě na kudlu dá možná tak 8-10 kol s tím že by mohla ze zadu chvíli tu m5 natáčet 😎
Po prostudovani M5 z roku 2018 uznavam, ze je to raketa. Nicmene i cena tomu odpovida… v roce 2018 cena od 3.200.000czk?
Kvalitni audio za priplatek 100.000?
Za tuto cenu mate Tesla S plaid v plne plabe a jeste vam i zbyde par statisicu… Nove Plaidy se dnes prodavaji za cca 2.8M
A myslim, ze plaid by si s M5 zasoutezil vic nez statecne.
Takze uznavam, Tesla Y LR asi proti M5 sanci nema, Fabii 1,2 ale rozhodne porazi.
Otazkou je, jak by si vedla treba tesla 3 performance, kterou mate za pulku ceny te slavne M5.
Ano, je to vlhky sen myslet si, ze fabie 1.2 ma sanci na jakoukoliv Teslu na okruhu jak psal pan nahore…
Apropo, nevim kdo z nas civilistu by jezdil 30 kol, aby si se sousedem srovnal rychlost.
A dovolim si tvrdit, ze tech 30 kol by melo byt pro Teslu Y zvladnutelnych. Pro X asi diky vetsi baterce taky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kamaráde ty jseš dobře vymaštenej.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
NešŤastníku... co ty víš o Slovensku?? Kolik ti je let? Pojď se podívat na slovenský venkov, jak to tady vypadá, kam to soudruh Fico a jeho banda mafiánů a zlodejů za 13 let jejich vlády a dalších XY ve vrcholové politice dotáhli. Je to největší slibotechna na světě.. V roce 2007, když jsem dojel k rodičům na východ SK v televizi sliboval, že postaví dálnici do Košic do roku 2010... Dálnici nepostavil, ale jeho kamarádi jezdí v Bugatti Veyron. Vzbuď se konečně