Ja myslím ze o peníze jde až v poslední řadě ted je to spis hádka o technologii ktera je v plenkách a tlačena politicky v před … nikdo nemůže rict jak bude vypadat budoucnost …. Ale za mne poslouchat osmiválec a kdyz mi chytnout saze tak je to piseň … možná labutí ale je … a zatím jako fajnšmekr na jezdění které mne stále baví i když v dnešním provoze už více sporadicky … prostě nevidím v elektro voze svůj řidičsky sen … a to mám vždy novy iphone .. hodinky využívám vše ke zpohodlnění života robotická sekačka luxus … ale znovu tesla je velmi rychle stárnoucí obyčejné auto nevalných kvalit aspoň pro mne a nemá žádného ducha🥳
No pokid je pro tebe “mit ducha” to, ze to dela kraval a smrdi mu to z vyfuku… A navic musis deat co 10-15.000km nejruznejsi operace typu meditace nad tim jaky olejik si tam nalejes, jaky filtr vymenis, jestli ten ci onen vyrobce je lepsi, bat se natankovat na No-name cerpacce, aby si si svuj 8-valec neznicil… Dekarbonizace, aditiva, studium, rady ptaka loskutaka, receptar prima napadu od souseda automechanika…
Bah, zazil jsem, dekuji, jiz neprosim…
Vlhký sen oproti m5 sice je těžká ale podvozkově diametrálně jinde … a tesla po při jízdě na kudlu dá možná tak 8-10 kol s tím že by mohla ze zadu chvíli tu m5 natáčet 😎
Po prostudovani M5 z roku 2018 uznavam, ze je to raketa. Nicmene i cena tomu odpovida… v roce 2018 cena od 3.200.000czk?
Kvalitni audio za priplatek 100.000?
Za tuto cenu mate Tesla S plaid v plne plabe a jeste vam i zbyde par statisicu… Nove Plaidy se dnes prodavaji za cca 2.8M
A myslim, ze plaid by si s M5 zasoutezil vic nez statecne.
Takze uznavam, Tesla Y LR asi proti M5 sanci nema, Fabii 1,2 ale rozhodne porazi.
Otazkou je, jak by si vedla treba tesla 3 performance, kterou mate za pulku ceny te slavne M5.
Ano, je to vlhky sen myslet si, ze fabie 1.2 ma sanci na jakoukoliv Teslu na okruhu jak psal pan nahore…
Apropo, nevim kdo z nas civilistu by jezdil 30 kol, aby si se sousedem srovnal rychlost.
A dovolim si tvrdit, ze tech 30 kol by melo byt pro Teslu Y zvladnutelnych. Pro X asi diky vetsi baterce taky.
Mam Volvo z roku 2014 a v podstate vsechno uzitecne, co jste zminil, tak ma i moje 10 let stare auto. Nepotrebuji panoramatickou strechu ani hrat hry, pravda i vykon je trochu mensi, ale presto naprosto dostacujici. Na druhou stranu treba ty zapustene kliky od dveri, tlacitkove otevirani dveri a podobne, to jsou veci, ktere na tesle spousta lidev vadi. Navic mam sice mensi display, ale mam pod nim klasicke tlacitkove ovaldani. Novejsi modely uz maji take velky display na ukor tlacitek a do toho bych nesel. Tedy tesla neprisla prakticky s nicim novym, akorat pouzila vetsi baterku, vetsi display, ... kdo by to kopiroval, kdyz to uz vlastne vsichni pouzivaji.
Ach jo… Verte cemu chcete, nejdu vas presvedcovat. Byl jsem zvykly na nove auta stredni tridy… Vetsinou v nejvyssi nebo malem nejvyssi vybave. A kdyz jsem si v roce 2023 zajezdil zkusebni jizdy 3x po 45 min na ruznych modelech Tesly, byl jsem tak ohromen, ze mi jedna stoji od te doby doma. Rozdil oproti cenove srovnatelnym autum jbyl zasadni, ohromujici i v roce 2023. Myslim, ze vase Volvo z 2014 urcite neni EV, ma snad polovicni nebo nizsi vykon, displaye, SW a mobilni aplikaci snad nelze srovnavat a mohl bych asi pokracovat. Ale jak pisu, jezdete na cem chcete, jedine co tvrdimje, ze v 2014 byla Tesla prukopnikem mnoheho, co dnes vidime v modernich vozech.
Nevim o tom, ze by automobilky cumeli s otevrenou pusou. Par novinaru jo, ale automobilky rozhodne ne. A uz vubec, ze by nekdo jiny nez cinani neco kopirovali. Ono neni co. Tesla nema zasny patent, neprisla s nicim novym.
Heh, vy jste zabavny. V roce 2013 Tesla prisla s modelem S, ktery mel namatkove : Ovladani pres velky tablet, ktereho kvalitu dodnes konkurence nedohnala, plne digitalni pristrojovy stit, pokrocile ovladani pres mobil - aplikaci, sledovami polohy, zapnuti klimy, odemceni, spristupneni jinemu ridici, pristup k Sentry modu - nahled kamer, vyjeti z parkovaciho mista, Full Self drive (i kdyz ne bez chyby, i po 10ti letech stale na špici), systemem jednoducheho nabijeni bez čipů atd. na superchargerech, plne prosklennou panoramatickou strechu, zapustene kliky dveri, plne bezklicove odemykani a startovani, skvele 20repro audio, moznost divat se na filmy, hrat hry atd na skvelem displayi, ale hlavne, jako prvni vyrobce narvali do cenove dostupneho rodinneho auta brutalni vykon (400-1000k). Vetsina z techto veci nebyla do te doby absolutne v meritku automobilek. Od 2014-15 se to snazi zkopirovat skoro kazdy
Co se stalo v roce 2013? Ktere auto mate na mysli? Stalo se vubec neco nebo to byl jen jeden z mnoha muskovy planych slibu? V roce 2013 byl nejprodavanejsim elektromobilem Nissan Leaf a vubec nic ho neohrozilo.
Myslim, ze prvni Tesla S prisla na trh 2013-2014. A vsechny automobilky cumeli s otevrenou pusou. Od ty doby zacli kopirovat co slo…
M5 v kombíku by určitě nebyl můj šálek kávy, to ale nic nemění na tom, že to je řádově lepší a hodnotnější auto. Je vidět, že vaše maximum je číst články na webu a z toho si dělat názor a ten nutit ostatním. Vezměte Teslu na okruh v závodě na 30 kol, vyhraje proti ní i Fabia 1,2 HTP, vubec není potřeba vytahovat M5. Vezměte Teslu na cestu do Chorvatska, opět tam bude dřív Fabia 1,2 HTP. Vezměte Teslu na první křižovatku a v odpichu na světlech budete King a ještě týden budete mít mokré sny. To je jediná disciplína Tesly. V praxi úplně k ničemu.
Nevim, ja jsem najezdil 800.000km, dokonce i s nehodami... Ale Na okruh jsem zatim ani Teslu, ani Fabii, ani M5 nebral.
Zato ocenuji jak Tesla Y jezdi, drzi stopu, ma presne rizeni, akceleruje - a nejen na krizovatkach, ale hlavne na okreskach, kde predjizdite okamzite a bezpecne. - Toto je hlavni vyhoda. Takze si viteztvi M5 na okruhu nechte pro sve decka, placate nesmysly.
Apropo, na okruhu na 30 kol po cca 6km = 180km. Dovolim si rict, ze bezny spalovak na takove trati nema sanci, a Fabie 1.2 uz vubec ne. I to vase BMW M5 by se zapotilo.
Ano, volant v Tesle je prostě laciný hnus. A jestli u nabíjení EV nečekáte, tak moc gratuluji, jste první na světě😄 Spalovák natankuji na 100% za 3 minuty, je to tedy u EV stejné či kratší? Když je stojan obsazený, tak počkám další 3 minuty. Když je EV stojan obsazený, tak jsou to také 3 minuty? Vy musíte být opravdu trouba, když ani tohle neumíte pochopit. Tady snad diskuze není, že na nabíjení každého EV musíte čekat násobně déle než při tankování spalováku.
S volantem nesouhlasim, drzi se moc prijemne a je velmi presny.
Auto reaguje na rizeni timto volantem s velkou presnosti.
A za 3 minuty Vam pane natece mozna tech 60-70L do nadrze, ani zdaleka nestihate dojit k pokladne a uz vubec ne zaplatit. Ja jsem za poslednich 5000km tankoval na verejne nabijecce dohromady jednou, pri celodennim jezdeni na Morave, na benzince u Olomouce. Potreboval jsem doplnit jen 20-25% baterky abych dojel domu, tedy jsem stihnul akorat objednat jidlo, snist polevku, a rizek se salatem jsem musel nechat u stolku, abych si sel odparkovat auto, protoze uz byla pozadovana hladina baterie dobita. Takze tolik na margo dobijeni. Kolik casu jste stravil pri sjizdeni z dalnice nebo zajizdeni na oblibenou benzinku vy behem poslednich 5000km?
Nebojte se, když budete dál sedět doma, tak mě určitě nepotkáte 🙂
Držení volantu oběma rukama je pro Nováka co se bojí vylézt ven. Nicméně já mám najeto hodně přes milion km a budete se divit, bez nehody. Užijte si svou závist a vlastní neschopnost.
Najet milion kilometru bez nehody? 😄 Ale no... Doopravdy? Je to tak?
Rekuperace je dobra, kouknete treba na vysledky hybridu, kde v mestskem provozu jezdi za 4-5l misto 6-7l srovnatelne auto bez hybridu. Akorat si asi hodne lidi mysli, ze rekuperace zachrani 100% energie. Na houby je akorat one pedal driving, kdy lidi nechtene brzdi vic, nez by chteli.
Tezko rict, jestli ma tesla nejbohatsi zkusenosti. Jen kvuli tomu, ze to je automobilka, ktera vyrabi pouze elektromobily? Dve generace Ioniq maji lepsi spotrebu tabulkove i realne. Da se s nima jezdit za 11kWh/100 km. Tesla ma 13 kWh/100 km.
No kvuli tomu, ze v roce 2013 zbourala prave Tesla vsechnu EV i ne EV konkurenci autem, ktere ji jeste dnes mnohe automobilky zavidi a kopiruji co to da.
Ten one pedel driving je vec tak zvlastni na papire, i na prvni vyzkouseni... clovek se podivuje, krouti hlavou... ale kdyz si zvykne, nechtel by jinak. Superpohodlne a superbezpecne v kolonach, na popojizdeni, i na okreskach, proste dela to velkou paradu. Uzivatelsky je to velka parada. A doopravdy verite, ze kdyby se jim to nevyplatilo, tak by to v honbe za dojezdem Tesla davno nezrusila a nenahradila plachtenim?
Date nohu z plynu a hned zacne rekuperovat a tedy brzdit. To jsou zbytecne ztraty, tedy mensi dojezd.
Toto hodne lidi Tesle vycita... Jen Jaksi zapomeli na to, ze prave Tesla ma s EV nejbohatsi zkusenosti a jejich pohony jsou zdaleka najefektivnejsi na trhu. Takze Ted nevim, jeslti ta rekuperace je tak na houby...
Navic, je konstantni, tedy pokud si clovek zvykne, nauci se behem par minut jakou silou to vlastne brzdi, nasledne ovladate vuz jednim pedalem, bez nutnosti pouzivat brzdu. Tedy setrite brzdy a jizda je velice plynula, komfortni.
Může mi někdo vysvětlit, jak může někdo pustit za 2,5 Mega do světa auto s interiérem horším jak Dacia? Dyť to je jak obyvák po nájezdu kočovníků! A FWD/RWD na tabletu, to taky musel být někdo zhulený....
Jakube Jakube... Interier horsi nez Dacia? Navstiv showroom Tesla, sedni si do toho a pochopis, ze material, dizajn i pocit v tom aute jsou jako v premii... Uz jen ty sedacky v bezove kuzi vypadaji nadherne.
Prima. Grónsko bude opět zelenou krajinou s produkcí obilí, a zaplaveme si u Barrandovske skály v teplém mělkém moři... A nebo bude další doba ledová, jako v minulosti? Prostě přišel další cyklus změny klimatu na planetě Zemi, naprosto bez vlivu či viny člověka, a lidstvo se musí přizpůsobit...
Takze ty miliardy tun uhlikovych plynu co chrlime do armosfery jsou nic a nema to zadny vlyv na klima na Zemi… Skvela dedukce.
Neni kntomu vsemu jeste nase Zem plocha? A hvezdy obihaji kolem?
A pak tu máte další zajímavé vyzkumy:
Jenže ono je jednodušší slepě věřit ve víru a politickým kazatelům - koneckonců, kdo není "hloupý", může se na co2 podvodu pěkně napakovat, že? - od zateplování, pres solary a energetické štítky až po všelijaké pseudovyzkumy a pseudostudie. A nezapomeň ty kacířské myšlenky ráno, až se vzbudíš, AI redaktore promazat.
Kdo konkratne se nabalil na Solarech? Cinske firmy? Drobni zivnostnici?
To, ze na ropnem prumyslu vyrostlo bohatsvi Ruska a Saudskeho sveta ti nevadi? Za tve penizky si stavi nejvyssi mrakodrapy sveta na mistech, kde jeste pred 30ti lety byla poušť? Nebo se z tech penez vyzbrojila druha nejvetsi armada sveta s nesmyslnymi 6000 jadernych zdrani?
Ach jo… Furt ti bude vadit green deal, coz je za poslednich 100 let asi nejlepsi pokus o zachranu lidstva.
Par vedcu se nudi, ale to by neblo nejhorsi. Horsi jsou Ti novinari, kteri za vsim vidi novou apokalypsu, A vubec nejhorsi jsou Ti politici a dalsi aktiviste (nejvice nyni zastupci EU v Bruselu), kteri hned vydavaji ruzna narizeni a zakazy a hraji si na spasitele. Kdyby lepe ve skole davali pozor, naucili by se, ze v historii nasi planety se zcela bezne stridaji chladna az velmi ledova obdobi s temi teplymi az horkymi. Je to proste bezny kolobeh. A misto volovin typu pevnych vicek na petkach a dalsi GrenDeal ptakovin by se meli zamerit na korporace, ktere nici a plundruji planetu a prirodni zdroje jen za ucelem maximalizace zisku, jen v duchu lidoveho "hamty hamty, at mam vic nez tamty".
A lidi jako vy, by meli pripustit, ze ty zmeny v globalnim klimatu meli za nasledek vymirani zivocisnich a rostlinnych druhu…
Jestli chcete podobny osud pripravit svych detem a vnoucatum jen pokracujte v nesmyslnem pristupu, ktery predvadite
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Autor pise, ze se Enyaq priblizil Tesle (ve srovnani nejslabsich vybav) a dole pod clankem uvadi technicke data.
Tesla je vyssi, sirsi, delsi. A je lehci… O SW vybave snad neninpotreba mluvit, ze je u Tesly daleko lepsi… Ma daleko silnejsi motor, a baterku lze nabijet 2x vyssi rychlosti nez Enyaq.
Diky tomu zprevodovani, co autor v clanku zminil, tedy Enyaq ujel na dalnici stejne km jako Tesla Y, ale to je asi tak vse… Na okreskach a ve meste by to byla asi jina pisncka