Ano samozrejme jsem vedel, ze vas najezd byl za cca 5 mesicu. Takze ano, vas najezd je opravdu vyssi, nez u vetsiny ridicu. 1000km/den je opravdu hodne, ale po dalnici verte, ze je to "mene" ,nez treba 300km po Praze jako jezdi kdejaky taxik, rozvazkove firmy atd. Ja si nemuzu vzhledem ke sve praci dovolit byt 1.5 na nabijecce. Ja bych k tomu asi takovy odpor nemel kdyby.......
A takhle bych mohl pokracovat dal. Informace mam z oficialnich zdroju a ne jedna pani povidala.
Dokud me nekdo bude nutit neco, co opravdu nema zadny realny zaklad na zlepseni ovzdusi, tak to nemuzu uznavat. Tim netvrdim, ze to nema vyhody. Kazda mince ma dve strany. Chudy lidi plati bohatym diky dotacim. Jen muj nazor😉
Jako par z odpovedi odpovedi na vasi otazku - Je to nepravda ohledne nejvetsich lodi.
Tato statistika “emisi z lodni dopravy” bere v potaz oxid siricity, ktereho lode doopravdy vypousti tisickrat vic, nez auta. Takze ano, deset velkych lodi muze vypustit vic oxidu siriciteho a tim zpusobovat treba kysele deste v pristavech…
Co se tyce C02 tak to pravda neni a tech 10 lodi proste tento sklennikovy plyn nevypusti vic nez vsechny auta v EU. Nebo podobne nesmysly.
Dotaci na Wallbox mate taky popleteneou. K rodinnemu domu vam staci wallbox, ktery umi 11kW za 12.000 czk, neboli 400Eur, ja ho mam z Tesly a nepotreboval jsem na neho dotaci. Ty dotace jsou podle meho navazane na vykonnejsi nabijeci stanice.
A ano, napriklad moje Tesla Y je po jizdi strance tak skvele auto (zaroven prostorne a nadupane technologii), ze se mi do beznych aut, kterymi jsem jezdil predtim (Oktavky, Citroeny, Fordy se spalovacimi motory a automaty) uz nechce presedat. Doopravdy ne.
Na 1000km denne po dalnici zatim elektro nejsou nejvhodnejsi volbou, uzivejte si tedy svuj spalovak. Jeste si ho 10 let muzete koupit novy…
Vas najezd je pomerne smesny. Jezditekolem baraku a mozna mate kde nabijet. Muj najezd je cca 120tis/rok. Muze me nekdo vysvetlit, jak funguje elektro s timto najezdem? Kdyz nekdy musim ujet i 1000km/den? Dokud nedobiju baterku do plna do 5ti min, tak je to pro me srot a bezcena vec.
Pane Čechuro, nevšiml jste si, že jsem nájezd 23.000 napsal před rokem??? teď je ten nájezd vozidla 65.000 za rok a půl. sice to není vašich 120.000, ale myslím, ze je to víc než najezdí 95% populace.
Jednu věc Vám ale můžu prozradit, za 65.000 km jsem nebyl ani jednou v servisu na výměňe filtrů, oleje atd. Kolikrát do roka je tam Vaše auto (pokud je tedy nové a v záruce) a kolik peněz a času vas to stalo?
Ano, současné baterie asi nejsou uplně nejvhodnější na 1000km/ den, ale to si dovolím říct, že ani lidské tělo, není moc stavěno na takové vysedávání za volantem bez pořádných přestávek.
Jo, klapot diesela je takovej uklidnující: kadle, kadle. Mám ho rád. Ale nevadí mi že poslední auto je docela tichý. 6 emisní třída, takže exhalací moc neužiju, na to mám sousedy 🙂
Když bydlíte na vesnici u lesa, tak co Vás trápí hluk a smrad v Brně na křižovatce?
Mě je egal že si soused desítky metrů daleko nakopne ropáka, ale že neumí topit štve občas opravdu dost. Zkusím ho přesvědčit aby si koupil EV, třeba to pomůže.
Na Mendlaku v Brne jsem bydlel 2 roky, byla to hruza… Klepot sousedovo auta, ktere startuje brzy rano aby ho “nahral” nas budi pres otevrene okno… Ono se to nezda, ale pokud je vsude ticho, treba v 5 rano na vesnici, je to slyset intenzivne. Jo a spalovani plastu a dreva v kotli u rodinnych domu je taky sila.
Druhy soused jako amatersky automechanik treba spaluje v garazi vyjezdeny motorovy olej… Taky mnamka. I proto jiz nic jineho nez EV nechci do baraku.
Proto mám barák v lese, ne v Brně na křižovatce, nejsem blbej natož Moravák.
Co se týká hluku, je větší problém aerodynamika než motorový hluk. Dneska už řvou jen nákladáky do kopce.
Slint, takhle to psali, já jen cituji. Měřák na CO2 a NOx nemám. Si to změřte jestli nevěříte.
Kdyz je v okoli ticho, klepot TDI slydet na desitky metru inkdyz se nehybe… Ja ted bydlim na vesnici u lesa a vim o cem mluvim.
Uzivejte exhalaty a hluk, ale ja bych rad pro nase deti lepsi budoucnost.
Potřebuju čudlíky, nechci tablet. Ten mě extrémně vadí. Jinak mám 2x průměrnou. A to aktuální jízdu a dlouhodobou. A ano není to SUV. Nepotřebuji SUV. Byl to sedan 4 lidi a plný kufr.
Parada, uzivejte dokud čudliky jsou, brzy nebudou. Ja jsem presedl mimo jine z Citron C6, kde bylo čudliku milion do Tesla Y… a je to parada. Hodne zdaru
Já tempomat 150 a průměr s HDI okolo 6,2 ..
A upřímně Tesla pro mě není auto. Technologie super, ale auto mizerný a odporný. Vše kvůli aerodynamice. EV ještě dlouho nebude auto pro mě. Jeho sterilita není můj šálek kávy.
potrebujete mit v aute čudlíky a pochromované lištičky? Věřte nebo ne, rychleji se to okouká… Ty “vyčančané interiéry”. Na tempomatu 150 urcite nejedete za 6.2 ale cca za 6,7. Znulujte si spotrebu kdyz zapnete ten tempomat a pak si ji vypnete kdyz spomalite pod 150. A taky Zalezi s jakou karoserii, pokud je to Peugeot 508 mozna bych uveril. S SUv neexistuje
No a proč si mám koupit jiné auto co se mi nelíbí. V ICE verzi žádný dojezdový problém není. Když se mi líbí BMW tak si přeci nekoupím dacii. Spotřeba u EV v dálniční rychlostí je nesmyslná. Takové skoky u ICE nemáte. Jet s EV 180 budete rád za 100 km.
Proč Čína přechází na EV. EV dostane RZ hned ICE až za rok nejdřív. USA? To je hlavně Kalifornie. A USA je zvláštní sekta Apple a Tesla.
Z vlasni zkusenosti, pri 180km/h - myslite konstantni rychlost na tempomatu po teoreticke nemecke dalnici v noci? I timto stylem ujedete treba sTeslou 3 nebo Y (s tou min kvuli earodynamice) cca 200km. Pokud jedete 140-160 ujedete 250-270 uplne v klidu a to si jeste muzete zazavodit na par minut pres 200.
Mel jsem i SUV s 2.0 HDI motorem a 8automatem. U rychlosti nad 150, taky zere 9L, Kdyb jsem s tim jel konstantne 180, myslim ze se pod 12L nedostanu.
Ja se zase vytesuji, ze do Bratislavy to mam 75km tam a 75 zpatky… Muzu si to hodit zavodnim tempem, kdy si vsechny TDI namazu na chleba a sezeru. A cela taparada me stoji par Eur na elektrine, zlomek toho, co by stal benzin nebo nafta. Jo a jeste - za 64.000km jsem nebyl na vymene oleje, filtru, atd. Tedy neztratil jsem cca 3x pul den nekde v servisu, a nestalo me to cca 1000Eur na fakturach
Proč já to mám dokázat vám? Myslíte, že těch 7% co dělá EU ovlivní celý svět? Tak určitě. Nicméně EV je cesta do pozadí. Auto co mě nedokáže odvézt z Prahy do Brna a z5 je vážně o ničem.
Kdyz 7% neovlivni svet, jake je Vase reseni? Vykaslat se na vsechno? Apropo, Cina, USA a dalsi prechazi na elektromobilitu snad i rychleji nez EU. To je taky 7%?
Ekologizace probiha napric odvetvimi a prumyslem… V zelezarnach planuji stavet elektricke obloukove pece atd. Naco tridime, kdyz Indove hazou plasty rovnou do reky a more? Nebylo by resenim treba vyhlazeni Indie? Baterie 51kWh je na cestu z Prahy do Brna doopravdy jen tak tak, ale to jde snadno spocitat. Vetsina EV ma na dalnici spotrebu nad 20kWh/100… Takze nemusite byt jaderny fyzik aby jste si cestu naplanoval, nebo proste poridil auto s vetsi baterii.
Tím chcete říct že nárůst dýchacích obstrukcí bude vina modernějších spalováků zatímco za starých Avií a Vejtřasek to bylo v cajku? Za Covidu dělali v německých městech měření jestli se díky menšímu provozu nezmenšil objem emisí. A hádejte co naměřili. Ani prd. Asi máte na mysli staré vraky bez filtru,ale řekl bych že majitelé auta v hodnotě 50 tKč se nebudou poohlížet po EV od 750tKč a že ani nebudou mít FV aby výhodně jezdili. Nejvíc emisí napáchá průmysl a zrovna EV v tomto bodě je na tom hůř.
To co tvrdite, ze v Nemecku namerili, urcite pravdou nebude… Co to je za slint? Bydlel jsem 2 roky na druhem patre obytneho domu nad krizovatkou na Mendlovem
namesti v Brne… O exhalatech, prachu a hluku ze spalovacich motoru bych vam mohl napsat esej.Když si člověk dovolil otevřít okno, za pár hodin měl vnitřní parapet místo bílé, tmavě šedivou barvu, nánosem prachu. O tom ďesném hluku ani nemluvím. Když zažijete, snad pochopíte
NešŤastníku... co ty víš o Slovensku?? Kolik ti je let? Pojď se podívat na slovenský venkov, jak to tady vypadá, kam to soudruh Fico a jeho banda mafiánů a zlodejů za 13 let jejich vlády a dalších XY ve vrcholové politice dotáhli. Je to největší slibotechna na světě.. V roce 2007, když jsem dojel k rodičům na východ SK v televizi sliboval, že postaví dálnici do Košic do roku 2010... Dálnici nepostavil, ale jeho kamarádi jezdí v Bugatti Veyron. Vzbuď se konečně
Já nevím proč všichni fanatičtí podporovatelé elektroaut mají dojem, že když oni potřebují jezdit 50km denně, tak to takhle má i zbytek světa. Asi budete v šoku, ale já to tak nemám, většinu dnů v roce nikam nejedu, ale pak jsou dny, kdy najedu vysokým tempem vyšší stovky kilometrů. Jinými slovy elektroauto by pro mně vylo naprosto nevhodné a nebezpečné z hlediska prodloužení času cesty a tedy vyšší únavy. Víte jaký je rozdíl mezi elektro fanatikem a normálním člověkem? Elektro fanatik se vám za každou cenu snaží vnutit elektromobil jako spásu lidstva, normální člověk elektro fanatikovi nic nevnucuje a naopak se mu snaží vysvětlit, že elektro auto je pro něj naprosto nevhodné, ale je to marná snaha.
Pane Vyhnalku, 😄 na spalovacich jsem najel v zivote 800.000km, a Elektrofanatikem jsem nebyl a nejsem. Ano, pokud jezdite na doopravdy dlouhe trasy, ma spalovaci auto sve vyhody. V jinych pripadech jsou ty vyhody na strane EV.
Prectete si, jak tato debata zacala - a kdo koho presvedcuje. Psal jste, ze jste na mape nasel celkem 3 mista, kde by to slo vyuzit... Tedy, odhalil jste se jako špatný uživatel map, neznalý pokrytí nabijecími stanicemi, a měl jste potřebu to všem kolem nandat... Ukazat jim, jak jsou hloupí, pokud je zaujala nabidka supercharger na rok zdarma.
Ja se snazim dat veci na pravou miru a plytvam na vas svuj cas. Ale jak rikam, pokud vam to vyhovuje, klidne jezdete na ICE dal. PS: Pouze jednohodinove servisy po 30.000km vam docela zavidim. Pocitate i cestu do servisu, zpet, telefonat pro objednani, planovani atd?
Velmi bezpečná? Myslíte si, že si to mysleli i ti lidé, kteří nedávno v Tesle uhořeli, protože se neuměli dostat ven, protože byli v šoku? Já si to nemyslím.
Vy asi nedovedete pochopit, že vaše potřeby se nemusí krýt s potřebami někoho jiného. Já nemám potřebu jezdit 45000km ročně, nemám potřebu vozit rodinu, nemám potřebu jezdit dynamicky. Vám to zcela jistě vyhovuje, já mám ovšem zcela jiné potřeby a ty se jaksi s elektro auty naprosto nekryjí a bylo by to pro mě utrpení a troufám si říct, že by to bylo i nebezpečné. Až se vyřeší problém s bateriemi a ekonomikou provozu, pak nemám problém změnit auto, ale do té doby nevidím důvod. Zeptám se jinak, vy byste šel do elektro auto jen proto, že je to elektro i když by vám to jinak přineslo většinou jen samá negativa?
Nesel bych, pokud by to prinaselo “jen sama negativa”. Ale udelal jsem si rozvahu - Jsem z vesnice 75km od hlavniho mesta, kam cestuji 2-3x tydne. Na teto ceste usetrim spoustu penez na palivu… Dale me nebavi si kazdych 20.000-25.000km tedy 2-3x do roka domlouvat nekolikahodinovou navstevu servisu. Dale jsem nikdy nemel auto s vykonem nad 180k, docela me zajimalo, jak se s takovym autem jezdi. Dale ocenuji klid a ticho v aute i na ulicich… Sale ocenuji spickovy audiosystem na poslech hudby. Dale, moje predchozi auto - starsi V6 diesel mel krome par problemu, na kterych jsem stravil spoustu casu a energie i hoodne neprijemny zapach z vyfuku- zejmena po nastartovani.
A hlavne - svezl jsem se tim na zkusebnych jizdach a pak jsem ten pocit uz nevedel dostat z hlavy.
Takze ano, po tomto vyhodnoceni jsem to auto koupil.
PS: muzu vam poslat XY videi kde Tesla Y diky bezpecnostnim funkcim se vyhla prekazce, sama brzdila, prezila silny naraz, neprevratila se na strechu, atd atd. Jizda s ni je velmi bezpecna, auto sedi na silnici jako maloco jineho. Rizeni je presne, akcelerace vam umozni bezpecne - rychle predjet atd. Nezkusite alespon tyden - nepochopite. Nazdar
Třeba tahle? Odkaz 1 Zapomínáte na to, že musíte mít něco v baterce a že musíte topit a že při rychlé jízdě se baterky zahřívají a o to více ztrácí kapacitu. Vy se zde naopak jevíte jako fanatický podporovatel EV, protože aniž znáte něčí potřeby, tak máte jasno, že by pro něj elektromobil byl spása a že by si ho určitě měl koupit, protože jinak je úplně ale úplně hloupý. Ne, tak to opravu na světě nefunguje. Pokud by vám u domu postavili čerpací stanici, kde byste si mohl rok tankovat deset litrů nafty, tak byste si koupil auto na naftu? Už chápete jakou hloupost jste napsal? Co bych měl z toho, že bych si mohl nabít na nějakých 2-300km a to jen a pouze rok, ale co potom a hlavně co bych dělal, až bych ujel ty kilometry, musel bych někde nabíjet, čekat a pak zase nabíjet a čekat a tak pořád dokolečka. Pochopte, že ne každý potřebuje auto na pár desítek kilometrů kolem komína každý den.
Clanek je o Modelu Y, ktera ma vetsi baterku…
90% populace potrebuje na 95% jizd casu dojezd max 50km tam a 50km zpet. To ze mezi ne nepatrite, me je lito. Nekupujte, nevite o co prichazite :)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano samozrejme jsem vedel, ze vas najezd byl za cca 5 mesicu. Takze ano, vas najezd je opravdu vyssi, nez u vetsiny ridicu. 1000km/den je opravdu hodne, ale po dalnici verte, ze je to "mene" ,nez treba 300km po Praze jako jezdi kdejaky taxik, rozvazkove firmy atd. Ja si nemuzu vzhledem ke sve praci dovolit byt 1.5 na nabijecce. Ja bych k tomu asi takovy odpor nemel kdyby.......
A takhle bych mohl pokracovat dal. Informace mam z oficialnich zdroju a ne jedna pani povidala.
Dokud me nekdo bude nutit neco, co opravdu nema zadny realny zaklad na zlepseni ovzdusi, tak to nemuzu uznavat. Tim netvrdim, ze to nema vyhody. Kazda mince ma dve strany. Chudy lidi plati bohatym diky dotacim. Jen muj nazor😉
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jeste vam prozradim tajemstvi, neni pravdou, ze automotive se demonizuje a za vsechno muze, tlaky na snizovani emisi jsou skrz vsechna odvetvi v Evrope… Cementarny pracuji na projektech “carbon capture” - zachycovani CO2, železárny budují elektrické bloukové pece, energetika zavírá staré hnědouhelné kotle, zateplují budovy a platí emisní povolenky…
A taky nadávaji…
Pokud bychom nad sebou nemeli tuto regulaci, 99% lidi i firem se na to vysere… Stejne jak lidi vypousteji žumpy pomoci cerpadel 5 metru za zahradu do lesa, nebo pali v kamnech plasty a stary motorovy olej, delali by prasarny i s autama. Diky bohu za Euro 6 a tlak Bruselu. Ted by se u nas ve velkych mestech nedalo dychat