Polovinu zaplatí lidé svými dary, druhou polovinu kraj. A co církev? K tomu účelu se pokud vím řešilo navrácení církevního majetku. Mají pole, lesy, různé objekty, na části sami hospodaří, zbytek tržně pronajímají. Každou chvíli někde slyším, nebo vidím sbírku na opravu církevního majetku.
Nějak mi to nejde dohromady. Chtělo by to novodobého Jana Husa.
Obchodníci, ale i banky, operátoři atp., si dovolí účtovat maximum, kolik jim zákazníci ještě akceptují. Například v Německu jsou ceny nižší a i ovoce, zelenina kvalitnější a dozrálejší.
Dokud budeme akceptovat jejich nesmyslné ceny, špatnou kvalitu, tak dobrovolně nezkvalitní a nezlevní. Nesmyslné slevové akce, kdy je skoro polovina zboží v obchodě "akční" je jen čistý marketingový tah a bohužel velká část obyvatelstva je stále ochotna na toto přistoupit.
Pomůžeme si tak, že každý sám nebude akceptovat takové to zboží, nabídky.
Autorovi bych doporučil věnovat trochu více času studiu statistik. V Německu, kde je na značné části dálniční sítě neomezená, pouze doporučená, rychlost je méně dopravních nehod a to i z důvodu, že řidič je udržován více v pozornosti. Při jízdě konstantní a obzvláště nízkou rychlostí je řidič "ukolébáván" a dochází pak k nepozornosti a následným nehodám. Rychlost na běžných silnicích mimo obec je jak v Německu, tak i v Rakousku také vyšší oproti ČR. Většina statistik počtu nehod v rámci jednotlivých roků bohužel nezohledňuje každoroční nárůst počtu vozidel a tak by naopak museli konstatovat stále se snižující trend počtu nehod. Bezpečnost není o snižování rychlosti a nastavování nesmyslných pokut, ale o zodpovědnosti VŠECH účastníků provozu, řidičů automobilů, cyklistů, řidičů koloběžek a elektrických obzvláště a v neposlední řadě chodců. REPRESE NENÍ ŘEŠENÍM, pouze nástrojem na útlak.
Propojení severovýchodu a východu Čech směr Brno je zcela katastrofální. Když se podíváte na mapu plánovaných dálničních a silničních tras, tak je jasné, že všichni z Pardubicka, Hradecka, Orlických hor musí jezdit po silnici 43. Plánovaná silnice 73 je vedena zcela nelogicky směrem mezi Moravskou Třebovou a Mohelnici, přitom z Brna směr Mohelnice (Jeseníky) je rozumná trasa přes Olomouc. Takto budou dva silniční tahy blízko sebe a od Hradce a Pardubic se bude jezdit zcela "logickým" obchvatem až za Moravskou Třebovou. Kdo připravuje budoucí trasy? Bere někdo v potaz logické trasování?
Tak jsem si pročítal reakce a mám pocit, že nově přistěhovaní asi opravdu zvětší části nechápou co znamená někam se přestěhovat. V první řadě se dobrovolně stěhují někam (ať to je jiné město, vesnice, země, ...) a je zcela normální, že se musí přizpůsobit novému okolí. Není to tak, že musím "držet hubu a krok", ale je to o respektu k lidem, kteří tam žijí třeba i několik generací. Nikdo z nás si také nepřeje, aby se přistěhoval někdo například z asijské či africké části a vnucoval ostatním své návyky a způsob života. To by byly teprve reakce... Od narození jsem vyrůstal na venkově, pak mne život zavál na několik let do Prahy, žil jsem i v různých zemích EU a vždy jsem se snažil respektovat místní. Nyní jsem již několik let zpět ve své rodné vesnici a i u nás je tendence stavět na okolních loukách a polích, vznikají tu nové "paneláky na ležato" na ploše mé zahrady by dnes stálo minimálně 10 domů. A i u nás zjišťuji, že nově přistěhovaní ne zcela chápou, jak to na vesnici chodí. Nejsem ani zapšklý a odpůrce všeho nového (naopak si myslím, že v mnoha věcech jsem až moc pokrokový). Prosím však, když se někam stěhujete, nesnažte se vnucovat "váš styl života, vaše pravidla" svému okolí, snažte se o spolužití a respekt vůči lidem, kteří si svoji ves budovali dlouhá desetiletí.
Já chci EURo (díky oslabování CZK se prodražují dovozové potraviny, spotřební elektronika, atd. atd.), chci korespondenční a nejlépe digitální volbu, abych nemusel chodit fyzicky k volbám (a možná by se i dalo něco ušetřit na výdajích za volby). Asi si budu muset také vypsat petici a zaslat ji do ANO.
Jako řidič automobilu a motocyklu obzvláště se snažím co nejvíce předvídat chování ostatních. Bohužel se mi velmi často stává, že cyklisté vůbec nerespektují přednost při vjíždění z vedlejší silnice, ani se nepodívají, zda zprava jede nějaké vozidlo, na semaforech jezdí na červenou. Jsou zranitelnější a přesto ignorují základní pravidla. U chodců je asi největší problém buď sluchátka v uších, nebo zaujaté sledování mobilu a nevnímání okolí. Neobhajuji řidiče, že za nic nemohou, ale je potřeba, aby i chodci a cyklisté více dbali na předvídatelnost a vlastní bezpečí. I já chodím pěšky a vždy se před vstupem do silnice přesvědčím, že ostatní mne vidí a ví o mne a dávají mi přednost.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Už aby to bylo platné. Alespoň odpadne B96.
1 odpověď