No dobře, ale to pak si musíme zopakovat lekci fyziky či fyzikální chemie o hustotě energie obsažené v palivu v porovnámí s o nejméně řád nebo dva nižší hustotou energie v akumulátoru, který musí jako těžké závaží vozit elektromobil s sebou a váží stejně nabitý i vybitý... a spotřebuje spoustu energie jenom na vlastní pohyb. 😄 Nádrž pár desítek litrů má větší obsah energie využitené k pohonu, než ta nejtěžší baterie používaná v osobních elektromobilech. No a ty zámořské tankery mají spotřebu nepatrnou v porovnání s energetickým obsahem převážené ropy nebo ropných produktů. Podstatná část přemísťované ropy se přepravuje ropovody, ne tankery. V neposlední řadě eurosocialistické nesmysly nařizují zatížit prodej ropných paliv a produktů z ropy obrovskými daněmi, z nichž pak marnotratně podporuje další euronesmysly, jako třeba povinnou elektromobilitu. Kde bude brát "zelený stát" peníze v případě, že by se využívání levné ropy zakázalo a přešlo se kompletně na pohon elektřinou, kterou stejně nemáme v dostatečném množství a mít díky zeleným magorům ani nikdy nebudeme? 😉
No a nakonec - abyste mohl elektromobil nabíjet podle potřeby, musela by existovat stejně rozsáhlá ne-li rozsáhlejší síť nabíjecích stanic (a vysokonapěťových vedení k nim) srovnatelná s hustotou stanic na ropná paliva. Kde na ni vezmete peníze a kde tu elektřinu, kterou by elektromobilita ve větším rozsahu nutně vyžadovala? 😄 😛
Píšete o mnoha věcech, které jsou na diskusi, ale:
Pro všechny technicky negramotné "ZELENÉ" MAGORY a diskutujícího Šaška, co mávají ostatním před očima vysokou účinností elektromotoru proti motorům spalovacích aut:
Ano, elektromotor skutečně má vyšší účinnost, ale když připočítáte účinnost uhelných elektráren, z nichž elektromobily po dlouhé pouti elektřiny z elektrárny přes dlouhá elektrická vedení a řadu transformátorů nabíjejí s dalšími ztrátami akumulátory elektromobilů, tak jste s celkovou účinností přeměny energie z uhlí až k motoru elektromobilu na tom hůř, než když nalijete ropné palivo do nádrže spalovacího motoru a vyjedete na cesty s motorem s účinností nějakých 35%, v němž navíc mimo léto v pohodě vytápíte ztrátovým teplem interiér vozidla. U elektromobilu musíte vytápět elektřinou z akumulátoru jak interiér vozidla, tak ohřívat akumulátor, aby v mrazech byl vůbec schopen dodávat el. energii... 😄
A to se prý vyplatí... 😛 Fakt, jo? 😉
No o účinnosti bychom se mohli bavit hodně dlouho. započtěte si ale prosím do těch vašich kalkulací ještě jednu veličinu. Na každý litr paliva do petro auta je zapotřebí vynaložit 1,6 kWh elektrické energie. Navíc jste do toho nezahrnul potřebu dopravy paliva ( a to prosím tankery nikoliv po drátech) přes celou zeměkouli někam jinam. A jste kde? No přece v pr..i.
No tak hodně jezdím na kole a jet na kole ve městě je někdy peklo. Je to skutečně cítit, zejména, když přijedu z lesní cyklostezky přímo do ulic. Obzvláště výživné je jet na kole do kopce v lese, kde se ty výfukové plyny nerozptylují a předjede vás starší diesel nebo dodávka, případně starší avia. To je tedy maso.
Rusové mají problém a přesto postupují . Poukazováním na jednotlivé úspěchy se válka nevyhrává. Pouze to trochu zvedne sebevědomí a oddálí přznání si pravdy že jsem na tom špatně.
No tak za 2 světové skutečně postupovali, to za 3 roky dojeli od Moskvy až do Berlína. Nyní za 3 roky byli odehnáni od Kijeva, Mikolajeva a Chersonu, Charkova a Poltavy, ztratili část svého území a nyní postupují po pár kilometrech za cenu velkých ztrát na Donbase. Ale všechno jde podle plánu. Kéž by ti z..di dostali pořádně na budku.
No chápu, že pro odbory je to nepřijatelné, ale měly by se zamyslet nad tím, co je lepší - zda přijmout nyní -10 % a uzavřené 3 fabriky, nebo později -20 % a uzavřených třeba 6 fabrik. Chápu, že je těžké nejprve chtít přidat 15 % na platu a nakonec odcházet s -10% platu, ale pořád lepší než být na pracáku.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Už jenom samé aktivistické bláboly a sny. Sněte sladce! 😄
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Přeji vám hodně zdraví a krásné usínání u výfuku v garáži.