Problém je úplně jinde. Málo pedagogů chce ředitele dělat. Do většiny konkurzů se (dle údajů ČŠI) nepřihlásí vůbec nikdo, či jen 1 kandidát. Jen do malé menšiny více než 2. A to ještě často to jsou absolutní mimoňové, nebo se schopný přihlásí a pak nenastoupí (dělá víc konkurzů, radši jde jinam). A to i na velkých pražských školách s poměrně vysokými ředitelskými platy (včetně odměn cca 95 tis/měs), nejde jen o situace v Horní dolní. Dobří učitelé chtějí učit, ne dělat blbce v administrativě a řešit konflikty. Prostě na to nemají obdarování a chuť, zkušení starší si vydělají dost i učením, nevyplatí se jim jít do výzev. Moje kamarádka, ředitelka poměrně velké pražské školy, vypráví, jak ji štve, že učitelé ani neodnesou květináče s kytkami na konci školního roku na dvůr, aby je mohl školník o prázdninách zalévat, dělá to sama... Taky občas sama odklízí sníh... Běžné je v jiných zemích, že zde je manažer školy a vedoucí učitel (asi jako ředitel nemocnice a šéflékař, dále primáři). Je veliký objev a diskuze, že ředitel ZŠ potřebuje aspoň schopnou sekretářku... To ale tedy potřebuje také peníze... Důvody, proč vyspělé země dávají do školství asi dvojnásobek, jsou zcela racionální. Mj. vesnické školy v méně obydlených územích potřebují jistě i školní autobusy... to je v Evropě zcela obvyklé.
Svět je veliký, lidé hrozně různí. Domácí vzdělávání je samo o sobě v některých případech velmi dobrá alternativa. Problém je ale v tom očekávání, že se dítě dobrovolně všechno samo naučí ve svůj čas. To samo o sobě není myšlenkově spojeno s domácím vzděláváním. Jde o koncept tzv. unschoolingu. V některých výjimečných případech to funguje dobře, většinou ale ne. Produktem tohoto přístupu může být dítě, které ještě v 5. třídě neumí číst a psát. Ještě k tomu nenašlo v sobě motivaci. A které přes veliké (či aspoň průměrné) nadání se nedostane na střední školu. Drtivá většina domškoláckých rodin se učí úplně normálně jako ve škole a většinou mají dobré či srovnatelné výsledky. Některé z nich ze zcela racionálních důvodů, kdy jinou možnost nemají (zaměstnání rodičů, zdravotní stav a pod.).
Skoro všechno špatně...který senzacechtivý vůl to psal? Nejde o brouky!!!! Jsou to ploštice, ne brouci! Kypr není jimi zaplavený, podařilo se objevit jen 7 kusů. Jsou sladkovodní, v mořské vodě nežijí, tak řeči o pobřeží jsou mimo. Na Kypru žádná jezera se sladkou vodou na koupání nejsou, jen malé nádrže plné řas a vodních rostlin, těžko by tam turista strčil nohu. A rozhodně tam není dost kořisti, aby takových zvířat tam mohlo být hodně. Jde jen o kuriozitu. Spíš už Itálie, Chorvatsko, Řecko i tam to ale není běžné. Jo a mezi etymologií a entomologií je fakt rozdíl....že redaktor neví nic o entomologii chápu (jen by neměl o hmyzu psát), ale snad by mohl vědět něco o etymologii?
Celá záležitost budí spíše otázky a rozpaky. Rozhodně se nedá vyvozovat nic o situaci v rodině. A policie není rozhodně řešení. Spíše by bylo na místě vyšetření dítěte psychologem, psychiatrem. Těch důvodů dětské reakce může být mnoho a je třeba zjistit více. Policie to jistě nezjistí. Policie je tlak na rodiče. Ale co rodiče udělají, aby dítě nemělo agresívní výstupy ve škole? Sami asi nic. A opět to míří k odborné pomoci. K čemu je tedy tam ta policie vlastně dobrá? Škola tím vytváří spíše hlubší problémy do budoucnosti. To dítě vyčleňuje ve..4. třídě do kategorie problém pro policii. Protože podobné akutní dětské problémy není schopná v rámci školy vyřešit a ani je řešit nehodlá. Hodí to na policii a na rodiče. Ještě si to nechá posvětit od zřizovatele. A vytvoří mediální kauzu. To ve škole není žádný odborný pedagog s výcvikem ve výchovném poradenství?. Místo policie by měl být ve škole psycholog a funkční speciální pedagog (aspoň na část úvazku).
Ředitel jiné ZŠ a zároveň psychoterapeut
Takto se to poznat nedá. O gymnázia je zcela enormní zájem, v Praze mnoho zájemců ztratilo naději a raději již předem preferovali méně prestižní školy. Kdyby byla mnohem větší kapacita, rozhodně by se naplnila. Mimo jiné i o tisíce ukrajinců, kteří drtivou většinou zůstali mimo možnost studia, dále o velké množství zájemců ze Stč. kraje. Toto není argument. Chtělo by to tvrdá data.
Dost povrchní. Především už ve středověku se věřilo, že dotekem původního kousku dřeva se duchovní síla předá jinému kousku dřeva. Jde tedy o dotýkané relikvie, což věděl i Kalvín. U Kalvína jde o řečnickou nadsázku, není možné jeho vyjádření brát doslova, nebylo tak míněno. Několik kousků bude po Čechách, to bych čekal, že v dobrém článku bude. Často na místech, kde byste to nečekali, například Kladno.
Je plnoletý a není to malé dítě,myslíte že vám bude hlásit jak jde a kdy se vrátí.Rodiče si mohli myslet že spí u nějaké holky.
Spíš šli asi normálně rodiče spát a najisto očekávali, že syn se vrátí jako vždycky domů, občas asi pozdě, když už ostatní spí. Kdyby spal jinde, sdělil by to předem, nebo aspoň zavolal (občas má dcera- zdržela jsem se u kamarádky, přespávám zde). Nijak neobvyklá situace v mnoha rodinách, včetně té naší (3 děti nad 18 let). Ráno zjistili, že doma není a nespal zde... vyvolalo to zděšení a hledání.
Metanol není sladký, chuťově je nerozeznatelný od etanolu. Sladký je etylenglykol, který má podobně toxické účinky jako metanol
Jestli není nejpravděpodobnější náhodné požití, když zde byly zásoby obojího. Někdo si odlil do sklenky, něco s ní čistil (třeba kapesní nůž po nějakém biologickém použití) a pak ji nechal stát. Chlap přišel a kopnul jí do sebe v domnění, že jde o etanol...chuť, vůně, vzhled úplně stejný... To ovšem nezní tak hezky jako vražda na jižním pólu...
Noo, tak z vlastní zkušenosti...Spoustě rodičů je vzdělávání jejich dětí úplně ukradené! Syn coby gymnazista před pár lety jako dobrovolník doučoval malé děti. Veškerá snaha něco jim předat skončila na totálním nezájmu jejich rodičů. Jeho práce byla zbytečná! A jeho iluze doznaly velkých trhlin! 🙁
Právě. Váš syn má můj obdiv. Udělal kus práce. I když výsledky zklamaly. Pokud ale nechceme pak takovým nezaměstnatelným lidem platit celý život dávky, je lépe zaplatit profesionály a systematicky je dlouhodobě motivovat a doučovat. Výsledky jistě nebudou 100%, pokud ale malé procento bude pracovat a platit aspoň minimální daně, vyplatí se to. A práce to jistě nebude moc motivující a bude plná zklamání. A část spoluobčanů bude hlasitě protestovat a nadávat. Další možnost je se na to vykašlat jako dosud, tohle politikům hlasy nepřinese. Jenže těžko můžeme být někdy prosperující zemí, když zde budou statisíce až miliony funkčně negramotných a nezaměstnatelných lidí závislých celoživotně na dávkách.
Ano, peníze za doučování mohou být špatně utracené. Ovšem stávající stav je dlouhodobě neudržitelný, máme desetitisíce dětí, jejichž hlavní perspektivou je, se ve škole propadáním dočkat 16 let a získat na pracáku sociální dávky. Pokud je v 16 dívka těhotná, tím lépe, dávky budou vyšší. Jejich rodiče i prarodiče již takto trvale žijí. Stojí to mnoho miliard každý rok (odhad asi 50) a částka vzrůstá. Je nutné protrhnout takový začarovaný kruh. Doučování a motivace k učení může být cesta. Pokud aspoň malá část dětí se chytí, částka je dobře utracená. Platit jim dávky celý život by stálo mnohonásobně víc. A ano, moc fér to není. Život není fér, většinou ti schopní a pracovití se nadřou víc. Je to dobrý 1. krok, pokud se to osvědčí, bude nutné to masívně dotovat ještě řadu let. Jiná cesta ven z toho, podle mne, není. Třeba ještě nějaký tlak na nepracující, ovšem oni částečně opravdu nejsou schopni doučovat své děti. Chybí jim především motivace a víra, že je vzdělání něco potřebného a dobrého... Bez doučování se z tohoto narůstajícího problému nedostaneme...Mělo se začít již dávno.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslím, že studie se zaměřovala hlavně na mladé. Jiná situace by byla, kdyby se zaměřovala na ženy 50+. Bylo by zde asi větší procento těch, které by zjistily, že se rozhodly nezrale. Jinak ovšem ve všech dobách bylo jisté procento bezdětných. A docela velké. Šlo ovšem dost o ekonomické důvody, ne ale výhradně.
1 odpověď