Pořizoval jsem si domácí instalaci FVE v roce 2008 a do provozu ji uvedl v roce 2009 (29 kWp 🥵). Kontrolám se zatím vyhnu, ale i tak se cítím nejistě. Ne kvůli hrozícímu zrušení podpory (investice se zaplatila už v roce 2016), ale kvůli nejistotě právního prostředí a z něho plynoucích arbitráží a jejich gigantických nákladů. Tady stát tahá za kratší konec, myslím.
Jsem dlouholetý uživatel a fanoušek tepelných čerpadel, takže můj názor není ovlivněn “celospolečenskými náladami”. Jen, jako technicky orientovanému člověku mi nějak nesedí ekonomický smysl těchto instalací. I kdybych, neznaje “speciálně navržený systém čerpadel”, připustil COP při 20/65 ve výši 3, dostávám se zhruba na cenu energie plynu. Když si uvědomím tepelné ztráty spojené s dálkovým rozvodem, nemůže instalace dávat ekonomický smysl této centralizované výroby TUV. Nechtěl bych nikoho podezírat z nekalých praktik, ale nějak mi to zavání “občanským financováním” výzkumu soukromého byznysu!!! Myslí si to někdo podobně?
Stále používám CTR televizi (elekrtonkovou s vakuovou obrazovkou). Má příkon 340 W. T.j. 8,16 kWh/den. Protože již nefunguje vypínač a zástrčka se v zásuvce zapekla, běží 24/365. Sice na ní nic nehraje, ale za to se můžu pyšnit světovým prvenstvím. A těch 2978,4 kWh/18 tis Kč ročně za to stojí.
Jsem podobně moudrý jako autor článku?
Všechny teplovodní Krnbové vložky a teplovodní krbových kamna si dovolím doporučit. Jen spalinovým výměníkům bych se vyhnul obloukem. Po třech letech provozu jsem se ho zbavil, dodatečně vyčistil a s negativním komentářem ho věnoval kamarádovi pro vytápění hospody. Ten jej po jedné sezóně sešrotoval. Nedá se čistit a dodatečné jsem zjistil, že ho výrobce vyřadil z výrobního programu (asi věděl proč).
Nově instalovaná teplovodní vložka s 1000 l akumulační nádobou fungují jako doplňkový zdroj 8 let, a k maximální spokojenosti. Jako základní zdroje otopu a ohřevu TUV slouží plynový kotel a tepelné čerpadlo, vše doplněno FVE systémem s bateriovým úložištěm 24 kWp/40 kWh (ano, jsem energetický pacient a hračička😀).
Pane Kotláre, jestli jste si doposud nevšiml, bohatství roste v lesích po celém světě. Stačí jen vyšplhat do korun vzrostlých stromů a otrhat nadité zlaté a diamantové platební karty. Pak už je to snadné, stačí jen vybírat zasloužené peníze, a utrácet, utrácet, utrácet. A všichni vás budou milovat.
Práci zdar!!!
Když budu topit exotickými dřevinami (americký ořech, mahagon, meranti, teak, americký a španělský cedr, merbau, wenge, zebrano a americká třešeň), zaplatím za 1m3 20-130 tis. Kč. Pokud snížím teplotu na 20 st. C, za sezónu spaním jen 5m3. Mé roční náklady na teplo a teplou vodu budou jen 100 - 650 tis Kč. I takhle můžu blouznit, stejně jako dřevostavitel!!!
Tento článek nechci posuzovat jako motoristickou recenzi, ale jako předehru “labutí písně” evropského automobilového průmyslu. To, že čínské automobily nejsou dokonalé, nemůže nikdo zpochybnit. Ale!!! Ale podívejme se na progres čínských automobilek ta posledních deset let. Číňané prokázali, že jsou vnímavými učedníky evropské “školy automobilové aristokracie”, a na nabytých vědomostech a znalostech umí stavět. Většina nově vzniklých automobilek sice pravděpodobně zkrachuje, ale ty co přežijí a expandující do světa, se můžou stát právě těmi dirigenty evropské automobilové labutí písně. Proto bych se bál našeho zaslepení a pocitu automobilové jedinečnosti, a komentáře bych vyzdobil mnoha zdviženými prsty. Ukazováčky, ať si to někdo nevysvětlí špatně.
0
Sledujících
4
Sleduje
0
Sledujících
4
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Renaulty obecně jsou mi lhostejné, proto nebudu chválit ani kritizovat. Jen si myslím že Rafale je ukázkou úpadku a vyklízení trhu dříve obstojné značky. Když se může do “vlajkové lodi” montovat tříválec, kdy se dočkáme dvou nebo jednoválce s podporou šlapání?