Díky za zastání před člověkem, který nemá ani ponětí, co píše 🙂
Jen Vás malinko opravím ve dvou bodech. Kolům se neříká monolitická, ale monobloková. Ale rozumíme si 🙂 Prostě je to jeden kus železa. Druhá věc ve které bych Vás opravil je, že na lokomotivách jsou jak monobloková, tak obručová kola, viz většina lokomotiv z produkce bývalé ČKD. Já se v praxi potýkám pouze s těmi ČKD lokomotivami, které modernizujeme, takže jsem na tomto písečku jako doma 🙂 Neznám elektriky, tam asi budou dost monobloky, i když některé elektriky mají taky obručová kola.
Obručové kolo je vlastně disk s obručí, která je zajištěna proti vypadnutí pojistným kroužkem. Výhodou obručového kola s velkým opotřebením je totiž jednodušší oprava - vymění se obruč, přesoustruží se profil a může se namontovat. U monobloku je nevýhoda, že je-li kolo ojeté ke značce minimálního průměru, musíte pod lis a hrozí, že se při lisování zadře kolo na nápravě a pak to můžete hodit do šrotu celé.
Asi nemá smysl doplňovat víc, téma dvojkolí je dost rozsáhlé a to jsou debaty na dlouhé hodiny 🙂
Ten "zahradník" mě opravdu nadzvedl ... dík za upřesnění, já mám spíš přehled o konstrukci u souprav, většinou příměstských jednotek a metra, ale mimo ČR. Ještě poznámku, před pár lety jsem na Innotransu viděl příměstské jednotky, které neměly dvojkolí, ale jen samostatně uložená kola, bylo to uprostřed sestav, ale krajní vozy měly dva podvozky s dvojkolími, když jsem se zástupců ptal (už nevím Alstom nebo Bombardier) jak funguje trasování podvozku, když jsou kola rozpojená,.., tak různě zatmívali, ale nakonec mi tvrdili, že dvojkolí postačí u prvních podvozků....
Jinak je to důsledek tlaku na nízkopodlažnost kde vypuštěním dvojkolí u pasivních podvozků získali místo na průchod ..... z mýho pohledu technický paskvil. Díky a mějte se.
Kolejnice v místě přejezdu mají i žlab. Nejspíš došlo k poškození nákolků.
Asi myslíte okolek, nákolek je to po čem se normálně kutálí..
A opravdu při křížení na krátkou dobu kolo najede na okolek, aby nákolek mohl překonat mezeru. mno, při troše fantazie by to asi žlábkem bylo možné nazvat, ale není to typický tramvajový žlábek.
Ale toto je součástí zhlaví, a málokdy zasahuje na přejezd
Jděte na nádraží a koukněte se na nějaký vagón, jedná se o soukolí nápravy a na ní je nalisován okolek z kvalitního materiálu aby nedocházelo k opotřebení při jízdě v oblouku a spíše se ojížděla kolejnice.
Přečtěte ještě jednou, co jsem psal, pasivní vozy (vagóny) a i motorové jednotky souprav obruče obvykle mají, z mnoha důvodů, které nebudu rozvádět, ale lokomotivy mají výhradně monobloky. A mmj. okolek bývá ze stejného materiálu jako nákolek, oba jsou součástí obruče,.., jinak křivka obrobení od nákolku až po okolek je poměrně složitá, a dělá se najedenou.
Tak pokud to byly monobloky, tak je fakticky v háji celá náprava. Tam nejde jen sundat a nalisovat novou obruč. Musí se vyměnit celý dvojkolí.
I když zas ta cena poškození moc ceně za 3 dvojkolí neodpovídá…
Souhlas, slisuje se celé kolo a nalisuje nové, nebo obě, pokud je již přetočené o větší část životnosti) a pak jako celek přesoustruží (požadavky na minimální rozdíl průměrů obou kol na jednom dvojkolí jsou vysoké) ....... to je oprava, a je to levnější, než nové dvojkolí.
Nejspíš ocel třídy 12, to už je nástrojová, tř. 10 je nejměkčí, např. do armatury.
Osobně bych to viděl na kuličku (v tomto případě kouli) z ložiska. A ta je ještě podstatně tvrdší. Navíc s primesi chromu nebo wolframu. Takovou by jste zatloukl do kovadliny a asi by nejevila ani známky poškození.
Jejda další chytrák, nástrojová ocel je ocel třídy 19, třídy 10 a 11 jsou běžné uhlíkaté, 12 začínají cementační ... valivá tělíska se dělají obvykle z legovaných ocelí třídy 15
Nápravy měnit nebude třeba, soustružení, je také nesmysl, bude nutné stáhnout obruče a nové nalisovat a nápravu vyvážit. Nedělejte chytrého, dráze rozumíte jako, já pěstování zeleniny
Jestli ten zelinář nejste vy, byla to hloupá urážka - pan Rulc to popsal naprosto přesně, jinak, pokud se jedná o dvojkolí, krom toho na lokomotivách jsou výhradně kola monolitická... a pokud to není velká závada, kola se soustruží na podúrovňových soustruzích, pokud se vejdou do limitu minimálního průměru (bývá to kolem 5 cm vůči novému kolu.
panelák 12 pater
1 - studená až 12 patro
a pak
2 - TUV oběhové čerpadlo do 12 patra pro teplou vodu, které zabezpečí pro každého uživatele připojení se k teplé vodě v koupelně pro čištění chrupu i v kuchyni na vaření. Potrubí TUV je vedeno souběžně se studenou vodou a odbočky vedou do jednotlivých bytových jednotek společně přes odběrové měřiče k vodovodním kohoutkum a WC.
Oba systémy jsou rovnocenné, tedy pitné.
Oběhu tepelných čerpadel, pro topení radiátorů, se to netýká.
A cirkulační čerpadlo je na TUV
panelák 12 pater
1 - studená až 12 patro
a pak
2 - TUV oběhové čerpadlo do 12 patra pro teplou vodu, které zabezpečí pro každého uživatele připojení se k teplé vodě v koupelně pro čištění chrupu i v kuchyni na vaření. Potrubí TUV je vedeno souběžně se studenou vodou a odbočky vedou do jednotlivých bytových jednotek společně přes odběrové měřiče k vodovodním kohoutkum a WC.
Oba systémy jsou rovnocenné, tedy pitné.
Oběhu tepelných čerpadel, pro topení radiátorů, se to netýká.
TUV není pitná voda
1 - studená až 12 patro
a pak
2 - TUV oběhové čerpadlo do 12 patra pro teplou vodu, které zabezpečí pro každého uživatele připojení se k teplé vodě v koupelně pro čištění chrupu i v kuchyni na vaření. Potrubí TUV je vedeno souběžně se studenou vodou a odbočky vedou do jednotlivých bytových jednotek společně přes odběrové měřiče k vodovodním kohoutkum a WC.
Oba systémy jsou rovnocenné, tedy pitné.
Oběhu tepelných čerpadel, pro topení radiátorů, se to netýká.
Co máte na oběhovce topení je úplně jedno, třeba metyl-etyl alkohol, nebo jinou nemrznoucí směs.
Omyl, TUV není pitná voda (teplá užitková voda!
Tady je nějaká mýlka - pitná voda není TUV !!, je totiž užitková (již zkratka napovídá - "Teplá Užitková Voda") pitná je jen SV, tedy studená, tak nevím, na čem se polemika s pitnou vodou založena, v praxi jde obvykle o cirkulační čerpadlo, a to nemá na SV smysl. Tak jak to tedy je? A vytrhne někoho těch pár wattů ekočerpadla, když např. ztráty izolací na cirkulačním vedení jsou o alespoň o dva řády vyšší, a krom toho část tepla z motoru se převede na ohřev vody (sice malá).
Takže eko za každou cenu, co?
Pane autore, než začnete psát odborné kvízy, měl byste to nechat zkouknout někoho, kdo tomu rozumí. Třeba hned první - elektron, to je slitina hořčíku a hliníku, mimochodem velmi pevná a lehká krapet vzdálená od zlata a stříbra. dále asi netušíte nic o duralech (mimochodem, dural obsahuje alespoň 4% mědi!), je to vytvrditelná slitina, ALE velmi špatná z hlediska koroze, rozhodně se nepoužívá do letadel na části, kde může docházet ke kondenzaci, nebo vnějším vlivům, na to jsou úplně jiné hliníkové slitiny (Avional, Anticorrodal, ..). dále Titan a jeho slitiny se používají na exponované součástky a chirurgii, .. i na bicyklech, pro velmi exponované drobné součástky, ale rozhodně ne na rámy a podobné části, nejpoužívanější jsou i přes jejich obtížnou obrobitelnost v dentální technice a chirurgii kostí (slitiny s paměťovou vlastností...) A měkká pájka s olovem je dnes také minulost. Radši končím, přednášku z toho dělat nebudu.
U nás vidláci pasou krávy i tam kde prochází turistická značka. Krávy venku za ohradnikem taky běžné. už jsem trefil na odrostlé tele které udělalo nečekaný výpad a musel jsem ho vykrýt kolem. 😁
V Alpách je běžné, že turisté chodí přes pastviny, jsou tam různá dvířka a meandry, aby lidé prošli a krávy neutekly, a také k tomu mají návod jak se chovat, a jde to, konfliktů je minimum. Dokonce lze procházet i se psy, na vodítku, ale v případě konfliktu doporučují psa vypustit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Uff, vaše výroky svědčí o hrubé neznalosti zákona, protože vámi citované podmínky jsou jen část. Úplně jste vynechal podmínku, že se nesmí jednat o pracovní plemeno, pak můžete střílet leda do vzduchu (a i to je špatně). A ruku na srdce, kolik z vás je schopno poznat alespoň deset pracovních plemen? Co?