Docela by mě zajímaly návrhy zdejších diskutujících, jak tuto problematiku řešit. Zdá se, že nejlepší by asi bylo snížit důchodový věk opět na 60 let a minimální penzi zvýšit alespoň na průměrnou mzdu. Papír zcela jistě snese vše, ale i některé pohádky bývají přitažené za vlasy.
Jinak nápad se společným vyměřovacím základem manželů je docela fajn.
To, že i mnoho dospělých jedinců má s takovou úlohou problém není přece důvod, aby toto nemohl vyřešit žák 3. třídy a vůbec nemusí být génius, jak se domnívá autorka článku. Všechny 3 úlohy jsou pouze na sčítání a odčítání a jde o to trochu přemýšlet a logicky uvažovat, nikoliv tupě aplikovat naučené postupy. To ale bývá pro mnohé problém i v reálné praxi. A že těch lidí kolem sebe vidím.
Dnes je trend, že všichni mají právo na výborné známky, tudíž by učivo mělo být méně náročnější. Ale v době inkluze a nerozdělování kolektivů má přece i ten více zdatnější právo na dostatečný rozvoj svých schopností a není jediný důvod, aby byl bržděn méně zdatnými jenom proto, že oni přece nemohou mít horší známku.
Už aby ta dálnice byla až do Prahy.
Když mi bylo 20 a D3 se postupně začínala budovat obchvatem Tábora, těšil jsem se, jak jednou dojedu v pohodě do Prahy. Nyní je mi 52, vedle mého rodného baráku D3 vede, takže si bohatě mohu užít i negativa dálnice, ale kvůli několika zabedněncům ve středních čechách nemohu dostatečně využít její pozitiva. Už nevěřím tomu, že se jí někdy dočkám.
Všechny ekology a odmítače bych vždy na několik hodin posadil k přetížené I3. zvláště ve špičce, kdy tam stojí dlouhé kolony aut, aby se pěkně nadýchali výhod toho, že dálnice stále nestojí.
Každý by totiž rád využíval pouze výhody, ale ustoupit z něčeho, pro blaho ostatních, to se nikomu nechce.
Inkluze a především s ní související "moderní" trendy rovnosti a spravedlnosti, byl hlavní důvod a motivace, proč má dcera zcela dobrovolně prchla na šestileté gymnázium. Nedokázala ustát přítomnost stále stejných problémových spolužáků a shovívavost učitelů před jejich chováním. Nyní po třech týdnech na gymplu září štěstím.
Jsem hrdý na to, že jsem Jihočechem. Jsem hrdý na hejtmana Kubu. To přesto, že na začátku minulé dekády měl jako ministr nějaké škraloupy a raději se stáhl do ústraní. Ale jako hejtman je skvělý. A hlavně se nebojí vyslovit svůj názor a je schopen jít i proti proudu. Myslím, že to je ten pravý důvod jeho úspěchu.
To jsou zase bláboly. Proč se pořád řeší regionální odlišnost. Pokud chce dítě studovat na nějaké konkrétní škole, tak je celkem putna, kolik bodů by mu stačilo či nestačilo na analogické škole v jiném regionu. Na tom není nic nespravedlivého a diskriminujícího. Pokud chci danou školu studovat, musím být zkrátka lepší než ostatní uchazeči. A pokud má někdo pocit ublíženosti, tak si měl zkrátka vybrat tu méně exponovanou školu. Nikdo a nic mu v tom nebrání.
A socioekonomické rozdíly budou vždy hrát roli. Pokud má dítě vzdělanější rodiče, kteří se mu věnují a snaží se ho nějak posouvat, tak je velmi pravděpodobné, že bude mít lepší předpoklady pro studium než ten, kdo je sice třeba nadaný, ale žádné pomoci rodičů se nedočká. Tak je to bohužel se vším, s rodinným zázemím, bydlením, vybavením, atd. Za to žádné přijímačky ani Cermat nemohou a řešení to nemá.
Rozdíly v regionech jsou ve všem, v platech, v cenách bydlení, v dostupnosti služeb. Něco je pro dané obyvatele výhodnější než jinde, něco méně. To samé platí s nabídkou škol. Každý si musí vyhodnotit své možnosti a schopnosti a zařídit se dle toho. Každopádně, pokud někdo nebyl v Praze přijat na gympl, tak to automaticky neznamená, že je génius, ale pouze to, že existuje velké množství jiných žáků, kteří zkrátka byli schopnější a úspěšnější než on. Žák, který by se 70 body mohl být někde jinde premiantem, tak na pražském gymplu bohužel často pokulhává za ostatními.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
A to tam mají být ženy jenom proto, že jsou ženy?