Slyšel jsem o tom jak ty prijimacky maji fungovat. Historicky člověk vi co jsou lidi v cermatu. A vysledek je takovy jaky je. Úplně jsem cekal kdy se to rozjede a zacne se to řešit. Borci matematici vymysleli šelmostroj kteremu vetsina nerozumi. Typuju že 25% lidi to nepochopilo, a dalších 25% si mysli že jo, ale ne. A to není kritika nás, ale toho vymyšleného mechanizmu. šílenost toto. Každopádně velka část rodicu nevoli jen skolu s největší prestiži nebo největší šanci, ale taky podle dostupnosti... a mohl bych pokracovat. A to se nezohlednuje. brutal toto...
Bohužel vždy se najde někdo, kdo to nepochopí. Ale letošní systém byl naopak jasný, průhledný a efektivní.
Jakmile je systém nastaven tak, že z principu vyžaduje taktizování, je nastaven špatně!
Jednak řada rodičů to nedá.
Jednak známky ze ZŠ neodpovídají skutečným studijním výsledkům (není celorepublikově sjednoceno, každá škola, leckdy každý učitel si jede podle svého, často se zohledňují i věci s výstupy nesouvisející - např nošení pomůcek).
Jednak nikdy nevíte, kdy se která škola stane populární - zejm v loňském roce byly tragické případy, kde škola v předchozím roce měla desítky uchazečů a najednou stovky.
Existuje velmi jednoduché řešení - místo třech škol deset nebo více.
Optimálně doplněno apkou, kde si žák vyplní vzorový test, místo bydliště, zájmy a apka mu nabídne vhodné školy pro něj v dojezdové vzdálenosti.
Taktizovat se bude vždy, ať je systém jakýkoliv. Při taktizování se totiž snažím najít tu nejlepší variantu.
Ale ano, více škol pro výběr by to ještě zlepšilo.
K cemu jsou priority? At teda poslou seznam, na ktere skoly se dite dostalo a potvrdi to treba do 14 dnu... Pak si kazdy vybere, co chce a bude jasne, kdo na danou skolu opravdu pujde.
To by bohužel nešlo nijak zařídit. To, jestli se někdo na nějakou školu dostane záleží na tom, jestli ten úspěšnější před ním chce na tuto školu také jít, či zda půjde raději někam jinam. To právě dokonale řeší priority. Možná by však bylo ještě lepší vybírat 5 škol.
To jsou zase bláboly. Proč se pořád řeší regionální odlišnost. Pokud chce dítě studovat na nějaké konkrétní škole, tak je celkem putna, kolik bodů by mu stačilo či nestačilo na analogické škole v jiném regionu. Na tom není nic nespravedlivého a diskriminujícího. Pokud chci danou školu studovat, musím být zkrátka lepší než ostatní uchazeči. A pokud má někdo pocit ublíženosti, tak si měl zkrátka vybrat tu méně exponovanou školu. Nikdo a nic mu v tom nebrání.
A socioekonomické rozdíly budou vždy hrát roli. Pokud má dítě vzdělanější rodiče, kteří se mu věnují a snaží se ho nějak posouvat, tak je velmi pravděpodobné, že bude mít lepší předpoklady pro studium než ten, kdo je sice třeba nadaný, ale žádné pomoci rodičů se nedočká. Tak je to bohužel se vším, s rodinným zázemím, bydlením, vybavením, atd. Za to žádné přijímačky ani Cermat nemohou a řešení to nemá.
U Prahy a Brna je hlavní problém v tom, že se na gymnázia do těchto měst hlásí spousta dětí z venkova. I když tam mají gymnázia také.
Problém je v tom, že do Prahy jdou na gymnázium studovat žáci z jiných regionů, kteří jsou však schopnější než ti z Prahy a jsou tedy po právu přijati.
A pokud žák ze středních zvládá dojíždět na pražský gympl, tak ten pražský žák by zjevně zvládl dojíždět na ten mimopražský gympl, kam mohl jít ten mimopražský žák.
v tomto s vámi nesouhlasím, nelze srovnávat všechny gymnázia v ČR jen podle toho, jaké uchazeče a s jakým bodovým výsledkem z testů si vybrali. Nezapomeňte, že ne v každém regionu a na vsích je snadné sehnat někoho na doučování a přípravu. Dostupnost v Praze je jednoduchá. A samozřejmě je to i penězích, zda na to rodiče mají. V Praze nejsou "lepší a chytřejší" děti, chytré děti jsou všude.
Já vůbec nesrovnávám jednotlivá gymnázia. Jenom v jejich dostupnosti a kvalitě je rozdíl tak jako ve všem. I v Praze jsou různě kvalitní a různě žádané gymnázia. V loňském roce v Praze na jednom gymplu brali všechny přihlášené, protože tam moc dětí nechtělo.
Ale pokud někdo k přijetí na gymnázium potřebuje nutně absolvovat doučovací kurzy, tak je k zamyšlení, zda se má na to gymnázium vůbec hlásit. Schopné dítě to zvládne i bez nich, pokud se samo na přijímačky svědomitě připravuje. Ovšem mnoho rodičů mající "geniální" děti má pocit, že míra jejich geniality je měřena množstvím peněz vynaložených na doučování.
Rozdíly v regionech jsou ve všem, v platech, v cenách bydlení, v dostupnosti služeb. Něco je pro dané obyvatele výhodnější než jinde, něco méně. To samé platí s nabídkou škol. Každý si musí vyhodnotit své možnosti a schopnosti a zařídit se dle toho. Každopádně, pokud někdo nebyl v Praze přijat na gympl, tak to automaticky neznamená, že je génius, ale pouze to, že existuje velké množství jiných žáků, kteří zkrátka byli schopnější a úspěšnější než on. Žák, který by se 70 body mohl být někde jinde premiantem, tak na pražském gymplu bohužel často pokulhává za ostatními.
Cermat je tunel na státní peníze. A jejich neschopnost je do nebe volající. Vyhodnocení přijímaček, které trvalo měsíc - to počítali ručně? Nebo měli dovolenou? Cermat zrušit. Toto je práce ministerstva a ne že ji přehodí na soukromý subjekt.(příspěvkovou tunelorganizaci).
Měsíc to trvalo proto, že se čekalo na náhradní termíny přijímacích zkoušek, které probíhaly na konci dubna. Vlastní vyhodnocení trvalo pouze týden. Neoficiální výsledky pak byly na školách do týdne.
Naopak. Pokud někde stačí 40 bodů a jinde nestačí ani 90, tak je to přesně naopak, než píšete. S vaší logikou by vás v Praze tedy rozhodně nevzali. A fakt těžko 10leté/14leté dítě dám na intr do míst, kde by ho zmasakrovali už jen za to, odkud je.
Pokud byl na pražskou školu přijat mimopražský uchazeč, tak byl zjevně schopnější než ten pražský uchazeč a po právu byl přijat.
Desetileté dítě na gympl fakt jí nemusí, pokud se na něj nedostane. Není to žádná tragédie, místo na ZŠ má stále.
A to patnáctileté dítě si zkrátka musí vybrat takovou školu, kde obstojí v konkurenci ostatních, klidně i mimo Prahu.
Vážený pane, já to vidím z jiného úhlu pohledu. Již minimálně 16 let se ví, že dorůstají silné populační ročníky, byl problém se školkami, základkami a teď momentálně jsou to SŠ. Beru toto, jako selhání státu. Na co je sčítání lidu a různé statistiky, když za 16 let nejsou schopni adekvátně reagovat? Škoda každého jednotlivého dítěte, které je touto neschopností poškozeno. Stát má dětem umožnit rovný přístup ke vzdělání. Nebavíme se tady o přijímačkách na Harvard, ale obyčejné SŠ s maturitou. Ten přetlak není zdaleka jenom na gymnáziích. Talent dětí se má rozvíjet a ne zašlapávat.
Celkový počet míst pro žáky je dost, jen bohužel některé obory jsou méně žádané. 90% žádků uspělo, což je docela dobrý výsledek. Tak co s tím? Postavíme nové školy? Kde? Kdo v nich bude učit? Již dnes je učitelů málo. Čím je budeme platit?
A pokud to provedeme, stejně vždy budou více žádanější a méně žádanější školy a vždy bude rozdíl v bodech u posledního přijatého.
Vážení diskutující, kteří jste stále přesvědčeni o genialitě svých dětí a nespravedlnosti přijímaček, poukazujíc na bodové rozdíly posledně přijatého v jiných městech. Smiřte se zkrátka s tím, že Vaše dítko na vysněné škole nebylo v porovnání tak dobré, jako ostatní uchazeči. A nic na tom nemění fakt, že v jiném městě by uspělo lépe a bylo by přijato. To jste však měli zvážit před podáním přihlášky.
A pokud poukazujete na děti z jiných krajů, tak kdyby Váš potomek byl, dejme tomu, na prvním místě, tak byste si skutečně přáli, aby ostatní byli přijati jenom proto, že jsou např. Prahy, nikoliv proto, že jsou lepší než Ti nepřijatí? Bohužel žijeme v době, kdy se neúspěšní stále ohání svými právy, ale zapomínají na právo úspěšných být s úspěšnými.
Nebylo by snad lepší, kdyby se zavedla i horní bodová hranice a ten, kdo je příliš úspěšný by byl pro výstrahu nepřijat?
Vážený pane - kecy v kleci. V Praze se do škol hlásí i děti ze Středočeského kraje, místo aby se hlásily třeba v Berouně apod. Kromě toho zabírají místa Ukrajinci, kteří měli jednodušší zkoušky z češtiny apod. Proto je v Praze největší přetlak.
Takk proč ten pražský žák nezkusil v Berouně, když tam by na to měl a na Prahu nemá?
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Bohužel je to tak. Mám aprobaci M,F, mohl bych učit i IT. Ale proč bych to za ten nízký plat se spoustou starostí a stresu dělal? Vždyť je takové množství jiných příležitostí, kde se mohu uživit lépe. Dokud učitelé nebudou adekvátně ohodnoceni, tak zkrátka budou nedostatkové zboží.
1 odpověď