Zatím je el. aut nula nula nic, kdyby mělo být třeba 30% vozového parku tak už bude velký problém a bude i omezování nabíjení - síť by to nepřenesla ve špičce.
Takže mi chcete tvrdit, že pojedu z Prahy někam na Moravu do nějaké menší vesnice něco vyřídit na 1 hodinu a pak zpět do Prahy a nebude potřebovat mezitím někde nabít..ale nejbižší nabíječka od vesnice je 20 km..?? tak že budu hodinu někde nabíjet před příjezdem na chůzku a nebo pak po ní, nebo necham auto na nabíječce tu hodinu a půjdu na autobus, nebo vlak, nebo stopem?? A to celé za 1,5 mil Kč a po 7 letech se to prodá max za 200-300 tis..to se vyplatí, když Multivan stojí po 7 letech 600-800 tis kč. Který normální člověk by si toto z vlastní vůle pořídil... omlouvám se, ale neznám nikoho...
Pročtěte si vyjádření zástupců distributorů a dozvíte se, že problém s nástupem elektromobility nehrozí.
Pokud budete 20 km od nabíječky a nebudete mít dostatečný dojezd, co vás k tomu vede? Pojedete nafťákem do té samé vesnice se stejným zbývajícím dojezdem, který jste nejspíš uvažoval a odkud je nejbližší benzinka 20 km?
Odkud čerpáte data za prodej ID.Buzz po sedmi letech? Za tu částku ho hned teď koupím.
Dotaz, jak dlouho se nabíjí tento vůz z obyčejné 16A ?
EV se doma/ve firmě nejčastěji nabíjí wallboxem, který je připojený na 400V rozvod. ID.Buzz může nabíjet třífázově 16 A, což je 11 kW nabíjecí výkon. Velikost baterie je 77 kWh. Doba nabití doma z nuly do plna je tedy cca 7-8 hodin (nabíjecí křivka není lineární)
Žrát to můžete a rád vám to vysvětlím - ID.Buzz má 11kW AC nabíječku a při nabíjení ze 400V zásuvky to znamená nabíjení proudem 16 A. ID.Buzz má baterii 77 kWh, při nabíjení 11 kW máte plnou baterii za 7-8 hodin (průběh nabíjení není lineární celou dobu). Takže ID.Buzz se nabije z nuly do plna za kratší dobu než přes noc. A jako bonus se nabije za cenu elektřiny, kterou máte doma/ve firmě (oproti min. 11 Kč za kWh na rychlonabíječkách).
Dodávky zpravidla najedou o dost víc. Při větším nájezdu bude růst podíl externího nabíjení a to vychází skoro jako nafta, ale dodávka na naftu uveze víc a řidič si může udělat pauzu, kde potřebuje on a ne auto. Nehledě na to, že naftová dodávka je o dost levnější.
Podle mě záleží na modelu používání auta. Pokud dodávkou jezdíte do cca 300 km denně, elektro vám stačí i bez externího nabíjení (domácí nabíjení je levnější).
ono je to přejde až to el. vozítko budou chtít prodat a koupit nové až zjistí, že za to dostanou o 50% menší cenu než plánovali a pak jim dojde, že prodělávat takové peníze je ekonomický nesmysl.. A ano, pokud někteří fandové el. aut je používají denně, tak ja si to odpustím, ja nemám rád bojovky a stresy.. Ja jezdím hodně a dlouhé trasy a nepotřebuji stát co 200 km někde 30 minut nebo 3 hodiny tak kde mi navigece zrovna ukáže, já mám rád si zastavit tam kde zrovna ja chci a na jak dlouho chci.. A jet do Italie na lyže s plně obsazeným Buzzikem a rakví na střeše závratnou rychlostí 90km/hod po dálnici a zastavovat co 150 km..to opravdu nepotřebuji.. Mě vyhovuje jet do Italie na hory 700 km za 7-8 hodin a ne tam jet dva dny....
Jet dva dny do Itálie na hory? Ale ano, dá se to - s přespáním někde po cestě, pokud si to takto naplánujete.
Ja mam 2 diesly, jeden 2 litr, druhy 3 litr, oba maji dojezd ca 1000km na jedno natankovani, neresim zadne kompromisy, snizovani rychlosti ani dotankovani po ceste a to mi dava smysl, 200km je totalni shit...az mi stejny dojezd nabidne elektroauto s ekonomikou dieslu, ale bez solaru, kterym neverim, potom mi to bude davat smysl, jinak je to nesmysl
Potřebujete dojezd 1 000 km každý den? Elektroauto nabijete přes noc a každé ráno máte plnou…
samozřejmě, že ne, ale 2-4 malé přestávky kde zrovna ja si určím, a ne kde mě navede navigace, že zrovna tam potřebuji zastavit na nabíjení 30 minut nebo 3 hodiny, když se bude čekat na volnou nabíječku. Na schůzku si taky přijedu kam potřebuji a ne tam kde je zrovna volná nabíječka a zbytek cesty pojedu MHD- Pokud mají tyto el. auta takové omezení, tak Buzzika bych si koupil tak max. do 500 tis Kč nového..za peníze za které se prodává je pro většinu lidí absolutně nezajímavý. A automobilky potřebují prodávat statisíce aut jednoho modelu aby mohli inovovat a snižovat ceny a ne vyvýjet nesmysly, který prodají pár stovek kusů..nebo v Česku jednotky kusů..ostatní stojí u dealeru jako předváděcí vozy...
3 hodiny na volnou nabíječku nečekáte. Pokud je plná před vaším příjezdem, vidíte to v aplikaci a popojedete jinam. Zde problém není.
Když jedu na schůzku, jedu tam, kam potřebuji a případně dojedu MHD - takže je to stejné, jako to máte vy 🙂
Výtečná spotřeba 32 kwh /100...? Asi chyba, no...
To je reálná zimní spotřeba v hluboce mínusových teplotách, které jsou pár dní v roce. Jsem rád, že se ta dlouhá cesta trefila zrovna do absolutně neideálních podmínek, aspoň jsem získal reálné zkušenosti. Vzhledem k neaerodynamice auta to je celkem dobrá spotřeba.
Takže pán považuje za solidní na dálnici v zimě dojezd cca okolo 200 km..paráda.. Za solidní já považuji na dálnici dojezd 700 km..A myslím , že pan autor zapláče až bude Buzzika prodávat , ale ne stezkem ale nad tím kolik peněz prodělá až za něj dostane pár drobných oproti kupní ceně...
Jedete těch vámi deklarovaných 700 km v tahu?
Když vaše firma zabývající se energiemi má již několikáté elektro auto až nyní jej vychvaluje,tak těch 6 . předtím asi nebylo ty pravé? ale to nechám na vás
Není to o vychvalování, ale o sdílení zkušeností s provozem elektrické dodávky. Všechna EV ve firmě jsou ty pravé a skvěle sloužící svému účelu.
Takže to shrňme:
Uhelka aby nabila 1kWh vypustí do ovzduší 820 g CO2 říká Google
27,7 x 820 = 22,7 kg CO2/100km
Předpis EU je 9,5 kg CO2/100km
Dvoulitrový diesel vyprodukuje
12kg CO2/100km
Tak nevím, které auto zanechá větší uhlíkovou stopu
A to jste do vašeho výpočtu nezahrnul elektřinu potřebou na výrobu benzínu, a klidně i elektřinu potřebnou na natankování (a to nepočítám elektřinu potřebnou na těžbu a přepravy ropy). Dále neberete v potaz energetický mix. Jak budou potom vypadat čísla?
ano do města na náklupu malé el.vozítko dáva smysl..ale už ani ne za tu cenu a ztrátu hodnoty..ale pokud jste s tím OK, že za to pak dostanete 00 nic, tak je to asi fajn...ale jako hlavní auto do rodiny je to naprosto nepoužitelné..
Je spousta lidí, kteří mají EV jako hlavní auto, klidně i jediné auto a cestují na jakoukoliv vzdálenost.
Vůbec mi to nedává smysl, hlavně když se v článku píše, že byl v časovém presu proto risknul jet bez dobíjení sníženou rychlostí. Závěr se rovná, že pokud pojedu se spalovacím autem a budu vyjíždět na zrovna rozsvícenou rezervu, mám stejnou pohodu jízdy.
Ano, byl jsem v časovém presu, protože jsem musel neplánovaně zajet do Olomouce a to způsobilo, že jsem měl zdržení oproti plánu. Zpomalení bylo proto, abych se vyhnul nutnosti nabíjet, čímž bych ztratil více času.
Takže to shrňme. Na elektrododávce si cení, že se s ní dá jezdit, že se do ní vejde nějaký náklad, že je tichá (zpochybňuji toto tvrzení při vyšších rychlostech, kdy převládá hluk aerodynamického a valivého odporu nad hlukem motoru) a že má velké zrychlení (to má, a je to dle mého názoru jediný neodiskutovatelný klad).
U užitkového auta mi ale nějak chybí to zásadní, což je ekonomická výhodnost. Můžou to podpořit svými solárními panely, které to posunou mimo realitu většiny uživatelů. Proto mě zajímá to, co jsem od tohoto článku čekal. Jak to vychází finančně oproti běžnému ropáku, pokud nemám soláry?
Finančně to vychází podle toho, za kolik Kč máte možnost nabíjet. Spotřeby jsou v článku uvedené, podle nich můžete finanční stránku spočítat.
11
Sledujících
0
Sleduje
11
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Z jedné fáze se toto vozidlo nabíjet tedy nedá ?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Určitě dá. Toto nabíjení považuji za nouzové. Jednak trvá neúměrně dlouho (230 V a 16 A je nabíjecí výkon 3,6 kW - při velikosti baterie 77 kWh se dostáváte na dobu plného nabití cca 22 hodin (nebo 10 % kapacity za 2 hodiny) a jednak jednofázové rozvody nejsou stavěné na dlouhodobé trvalé zatíženi. Proto doporučuji nabíjení přes wallbox, který využívá třífázové připojení a nabíjení je rychlejší.