Žádný rychlý pokrok se zatím (možná naštěstí) nekoná, tak ani nehrozí kolaps.
Ten by ani v budoucnu nehrozil tolik při běžném provozu. Ale v případě sezónních dovolených, kdy se dá do pohybu, prakticky ve stejnou dobu desetitisíce aut a ty pak budou chtít zhruba za 4 hodiny doplnit energii. A k tomu ještě přispěje, že se to bude odehrávat na relativně malém prostoru jižního Německa, Švýcarska Rakouska. A je v celku jedno jestli je léto nebo zima.
Zrovna včera jsem viděl dokument jak pan Ford dokázal Ve čtyřicátých letech za rok postavit továrnu na sériovou výrobu bombardérů. To se bohužel v Evropě nikdy nemůže stát. Tady se sice hrdě bijeme do hrudi jak podporujeme Ukrajinu,, ale ze všeho nejdříve si zdražíme všechny energie. Tím rozjedeme inflaci a místo abychom vyráběli co nejvíce a co nejlevněji munici (jinak se válka vyhrát nedá) tak si sami tu výrobu tak prodražíme, že na to prakticky nemáme.
Pan ekonom vyčítá obcím, které mají přebytky, že se chovají jako správní hospodáři. Zatímco stát, potažmo celá Unie rvala za poslední roky do ekonomiky obrovské peníze prostřednictvím dotací a tím uměle zvyšovala právě probíhající inflaci, tak si tito slušní hospodáři šetřili peníze na účtech a čekali až to nejhorší pomine. A nyní když můžou takto našetřené peníze slušně a hospodárně investovat, tak je za to potrestáme.
Jestli by se pan "expert" neměl držet těch vysoušečů.
Jestli si nevšiml tak při této situaci v oblasti severní Moravy spadlo tolik vody, že to žádná půda vsáknout nemohla. V ostatních částech republiky to naopak ta tolik kritizovaná půda ustála a vsákla.
Jinak z mého pohledu 40 leté praxe v zemědělství, vsákne podstatně více vody půda obdělávaná a hluboce kypřená, než nějaká tvrdá uježděná louka.
Opět zde nejde o žádnou záchranu planety, jde o solární byznys. Krásně to doplňuje nadpis odstavce - Čekání na dotace.
Jestli že je to výhodné tak si to majitelé nainstalují sami. Maximálně jim stát může zařídit půjčky.
Jinak když podle dálnic a v okolí měst vídíte tisíce hal a na nich miliony čtverečních metrů střech a - skoro žádná fotovoltaika. Tam se má solární loby vyřádit a ne zabírat další a další půdu.
Je hrůza jací lidé rozhodují o tak důležitých stavbách jako jsou silnice a dálnice. Přijde mi, že tito lidé nikdy nebyli dál než na Šumavě. Když by se totiž projeli západní Evropou, notabene sousedním Německem, tak by nemuseli vymýšlet vymyšlené a stačilo by se poučit u našich sousedů kde takovéto silnice fungují již desítky let. K tomu by se tam ještě mohli poučit jak řídit dopravní provoz na takové dálnici jako je pražský okruh. To co tady ŘSD předvádí je katastorfa.
Jestli to není tím, že místo aby se inovovalo tak se řeší "zelená fasáda". V rámci tzv. dekarbonizace se firmy bojí investovat ze svého a podle svého, neboť by se snadno mohlo stát, že se nevejdou do dotačních titulů. A bohužel rozhodnutí vládnoucích úředníků (podobně jako za socialismu) a jejich dotací určuje budoucí vývoj ekonomiky. Již to není jako dříve , kdy o kvalitě výrobků a služeb rozhodovali zákazníci.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A teď by nám ještě mohli dát pohádku o Popelce.
Když pomineme cenu takového stroje, která bude několikanásobná oproti konvenčnímu traktoru, tak určitě užitná hodnota bude nesrovnatelně horší.
Traktor je že své podstaty energetický zdroj, který zajišťuje pohyb nebo pohon přívěsného zařízení. A jako takový potřebuje na svůj provoz ohromné množství energie. To bohužel zatím žádná dnešní baterie neumožňuje. Navíc akumulátory jsou těžké a stroj by se na kypré půdě nemohl pohybovat.
Celé to vyznívá jako dobrý kšeft pro nějakou pravděpodobně neziskovou organizaci, která zachraňuje Afriku za peníze EU.