Ja nevolam po tom, aby se výklad dějin pustil jednoduše pozpátku. Vychází to z mého myšlení, vemu současnost, produkt dosavadního pokroku, a přirozeně se zeptám, mám-li tedy zájem o historii, jak toto vzniklo, z čeho se to vyvinulo, co tomu předcházelo? Ta moje představa je taková, že se koukám ze současnosti směrem do minulosti, vycházím tím směrem během procesu poznávání a samozřejmě, co se stalo dříve, je z mého pohledu dál, jelikož zkoumám historii. Podobně jako když si někdo nechá vypracovat rodokmen - taky Vás první zajímá z praktického hlediska čtvrté, páté koleno nazpět. Znát svého prapředka z doby před 5 tisíci léty by bylo asi romantické, ale z praktického hlediska zbytečné. Navíc s tím klasickým přístupem to pro každou další generaci znamená učivo navíc a tento problém mně taky nikdo přesvědčivě nevyřešil.
Hele pane Pešku, skočte si do nějaké školy a předveďte se. Kecat v diskuzi o něčem, o čem nemám páru umí každý. Každého, kdo tu rozdává rozumy, bych postavil před třídu a dal mu prostor.
Dnes i inženýři používají ai ke své práci. A to nemluvím o AutoCadu, který také denně používají už dlouho. Stejně tak projektanti nebo rozpočtáři atp.. Jen ve škole chtějí technologie zakázat, protože jim to tam kazí jejich kšefty. Je to nechutné.
Pane Zelený, opravdu jste demagog, běžte se do nějaké školy podívat. Nechutné jsou ty vaše, ničím nepodložené kecy.
Já zase všude slyším, jak si personalisté a manažeři ve firmách stěžují, jak jsou dnes absolventi škol špatně připraveni na svou práci. Že je musí sami zaučovat téměř od začátku, aby vůbec něco znali a uměli. Asi by je hned vyhodili, ale není zbytí. To je jako ve fabrice. Nový dělník se zaučí do 20 minut plus nějaké to školení jednou za rok. To je celé vzdělání potřebné pro jeho život. Aby neumřel hlady a neskončil pod mostem. Víc netřeba. Celý školní balast je mu tak úplně k ničemu. Velmi smutné.
Možná by nám pan Zelený mohl říci, jak má základní škola připravovat na nějaké dělnické povolání. To jako kvůli někomu co se učit nechce, je líný nebo neschopný, nebudeme učit nikoho a nic?
Jo, akorát že téměř každý učitel to do hlav dětí hustí nasílu a nikoho nezajímá, že žák má ten den dalších třeba pět předmětů, kde to dalších pět učitelů do hlav bude hustit úplně stejně. A zítra nanovo. Pak z toho nemůže být nic jiného než informační guláš. Dnes velmi často maturanti pár měsíců po maturitě neznají ani rozdíl mezi 1948, 1968 a 1989. Ale často už pak neumí ani maturitní otázky, protože se jim našprtané znalosti z hlav zákonitě mezitím vypařily. Tak co je na tom tak užitečné a prospěšné? Tak si to chvalte, pokud chcete, já to ale budu kritizovat. Podle mě nikdo nemá právo někomu nakazovat, co se má učit, o co se zajímat a čím se zabývat.
A pane Zelený, vy víte, jaký je mezi těmi léty rozdíl? Pokud ano, pak máte nabiflované zbytečné informace, které vám v životě k ničemu nejsou. Pokud ne, vypadá to na ostudu. Tak co s tím? Učit nebo neučit?
Co jsem zač vás fakt zajímat nemusí. Ale jak udělat, aby školství děti bavilo a bylo jim maximálně k užitku a prospěchu v životě, to by vás zajímat mělo.
A tak se vás ptám, jakou máte představu? Co to znamená k užitku a prospěchu v životě, to jsem jen takové vaše floskule, plácání do vody, prázdný obsah. Tak ven s tím.
A myslíte, že poznat ptáky, kytky nebo stromy, člověk nemůže jen tak sám? Na co by byly potom různé atlasy atp.? Totéž třeba dějepis nebo zeměpis. Jen další hájení neobhajitelného.👎😠
Chlape vy jste úplně marný. Fakt by mě zajímalo, co jste zač. Takže co navrhujete, zrušit školy? Rodiče nechají děcka doma s tabletem, půjdou do práce, po práci zkontrolují co ty děti umí. Rodiče vyberou co bude pro dítě životně důležité, zbytek není třeba řešit. Nebo jak? Vy jste normální demagog, který nesmyslně zamítá vše jedním šmahem ruky, nabízí AI, ale jakou máte skutečnou představu o tom, jak by to fungovalo?
A kde se ten autor naučil psát? Hádám, že i do pěti umí napočítat. A možná rozpozná dub od buku, vrabce od koňadry, možná i nějakou kytku a rybku a co tak procenta, zlomky. Pane jo a fyzika, to je život sám. Když pojede na dovolenou pozná i světadíl atd... Základní škola (1970 - 1979) to je pro mě něco jako "Poznej svět kolem sebe" a těžko bych se orientoval dnes, kdybych se tehdy nenaučil se učit a chápat základní principy . A memorování je pro celou řadu oborů naprostá nezbytnost. Neobhajuji to co bylo, protože současné školství je už jiné. Zejména technika a dostupnost informací. Jenže děti potřebují průvodce. Dobrého učitele s velkým přehledem a ten musí mít v hlavě ne v googlu.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Maturita z češtiny a angličtiny po 14 letech výuky je dnes jen akt zoufalství. Totéž bohužel platí v podstatě i o odborných školách. I když je tam správně víc kladen důraz na odbornost v praxi, i tam je problém s povinnou státní maturitou a jejím neužitecným obsahem. Dnes umí dobrý chatbot vyjet zpracovanou maturitu z jakéhokoli předmětu do dvou tří minut. Tak kde mají brát žáci a studenti ten elán a tah na branku? Hluboká reforma je tedy nutná a nelze už vůbec otálet. Ten čas právě nastal.
A je to tu zas, ctr+C a ctr+V, to pan Zelený umí výborně
Jaksi jste zapomněl na to, že koalice vše tlačí na sílu, a to je ten důvod proč dochází k rozdělování společnosti. Myslí si koalice že jen ona má ve všem pravdu.
Ne, koalice je vítěz voleb a prosazuje demokratickou většinou svůj program. A je mi jedno co, kdo na ten program říká, ale taková je demokracie. Uvidíme, jak budete nazývat prosazování programu budoucí vlády, já budu říkat demokracie, vy budete říkat patrně síla. A k rozdělování společnosti dochází, protože menšina v parlamentu nedokáže tyto principy demokracie pochopit.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že studenti umí po 14 letech výuky trochu česky a anglicky, je tristní výsledek našeho školství. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Nebýt drahého soukromého doučování a lekcí na internetu, tak by to vypadalo ještě mnohem hůř. Výklad bývá překotný a nepřehledný a nezáživný až fádní. Mnoho se zapomíná, efektivita je velmi nízká. Školství je v úpadku a na pokraji propasti. Nejsem proti vzdělávání, ale musí být smysluplné a účelné.
Hele p. Zelený, jste horší než blábolící učitel před tabulí. Nemáte tam něco nového? Možná víte úplné kulové, jen jste si nechal vygenerovat článek pomocí ChatGPT, co?
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že studenti umí po 14 letech výuky trochu česky a anglicky, je velmi tristní výsledek našeho školství. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. Naše školství vykazuje špatné výsledky za mnoho peněz. Většina látky je v životě lidí zcela neupotřebitelná. To důležité se žáci a studenti musí doučovat za velké peníze soukromým způsobem. Naše školství nemá žádnou perspektivu a vizi a bez reformy se ocitne brzy na okraji propasti.👎😔
A pak si napíše maturitní vysvědčení nebo titul a hrdě vyrazí do světa.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Co čekat jiného, než takovouto reakci. Hned po prázdninách beru v práci volno, a "jdu si skočit" do nějaké školy a "postavit se tam před třídu". Počítám, že ten den budu nocovat na policejní služebně, ale nevadí, protože mně to poradil Petr Bouctr na seznam.cz. Ten, který bere diskuze pod články na seznam medium smrtelně vážně. Dejte si pohov, já jenom polemizuju, na což mám plné právo.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Rozumím, takže nic z toho nebude. Copak děláte v té práci, že bych vám poradil, to umím výborně. Mám výuční list na všechno.