Pavlína Dlabalová
Před 5 dny
Dva měsíce nezaprsi, studny prázdné, vodní toky na minimu a po par hodinách prseni povodně? Dřív pršelo několik dnů o dost vydatneji než ted a povodně nebyly…. Snad budou všichni v pořádku a bez škod…
Odpovědět
Za mně nemáte úplně pravdu a povodně byly vždy i v minulosti a proto se stavěly přehrady pro regulaci toků s vedlejším efektem výroby el. energie, rekreací, rybolovu a jako zásobárnami pitné vody a pro zavlažování polí. Tímto byl původní záměr zamezení povodní a regulace toků zcela potlačeny a tohle je výsledek. Upustilo se zavčas prostě málo, protože po těch suchách těm předpovědím a takovým drastickým změnám nikdo moc nevěřil.
Na fotu s hasiči nakládají vodu asi do nejužitečnějšího vrtulníku co nám ještě zbyly a to ruského a historicky osvědčeného a prostorného Mi8, nebo dnes 171 konstruktéra Mila. Nevím jestli Venom, nebo Apache, či Bell Jet a Sokol vezmou tolik lidí a nákladu. Spíše tak 4 lidi včetně posádky. Takže zásobování vodou OK, ale co ti odříznutí lidi bez obchodů, elektřiny a plynu tam budou jíst a kam chodí na záchod? Už jsem to psal - co naše armáda a jejich polní kuchyně, nebo se ti lidé tam mají někde, kde je vidět tracička, napást?
Ukazuje se a v plné nahotě se ještě ukáže, že techniku, kterou naše armáda má a za miliardy ještě bude mít, je při dané přírodní pohromě pro těžce zkoušený lid zcela na dvě věci. Uvidíme, s čím se vytasí ženisti z Bechyně pro odklízení trosek a přemostění potoků a řek.
Furt se hovoří, jak lidem tam vozí, nebo vrtulníky přiváží pitnou vodu, ale nikde jsem neslyšel, že by tam třeba armáda zřídila na ulici polní kuchyni a lidem, kteří nemají ani elektřinu, ani plyn, ani místní obchod s potravinami, ani autobusovou dopravu...., dala aspoň 3x denně najíst, jako Němci po válce lidem v rozbořených městech rozdávali lidem odklízejícím trosky nějakej ten jejich Eintopf. Nevím, proč by to měli všechno dělat hasiči a dobrovolníci. Armáda vždy měla polní kuchyně, takže ať to k něčemu je a slouží. Stíhaček za miliardy se lidi nenají.
Jediným, avšak klíčovým faktorem je ta cena. Lidi by ta el. auta kupovali, protože i ten dojezd je už celkem v pohodě, ale jak je vidět, "chudáci" jsou i jinde ve světě a co je nejhorší, je jich furt většina, no a pro ně byť dobré, ale drahé novinky rozhodně nejsou. Nikdy tomu tak nebylo, není a nebude a chce to prostě čas. Hromadná výroba to slevní a my budeme třeba vydělávat více. Vzpomeňte si jak to bylo v 90. létech s prvními mobily? Měsíčním paušál byl okolo 55 tisíc za kufřík a sluchátko na točené šňůře chycené magnetem ke kufírku!!! Asi nakonec Číňani nám ukážou, jak vypadá elektrické lidové autíčko - takový čínský VW brouk 🙂
Pro ty lidi tam je to hrůza, navíc pokud to zažívají již poněkolikáté, takže tady se ukazují priority pro tuto zemi. My ani nemusíme mít vnějšího nepřítele, nám stačí ke zničení ten domácí a jen příroda. Takže kdo je náš nejbližsí nepřítel a jakou techniku za miliardy vlastně potřebujeme? Stíhačky, navíc po roce 2030 k ničemu těch pár kousků (24???), vrtulníky Venon/Apache., k ničemu , možná ten Black Hawk, možná polský Sokol po nějaké 4 lidi, či policejní Bell Jet ???. Zatím asi kapacitně pro evakuace nejlepší se zdají být staré ruské Mi8, resp. dnes 171 a pak, kromě Tater ta velká plavající obojživelná historická pásová vozidla hasičů taky ruské výroby pro nějakých 40 (???) lidí, protože nové nejmodernější obrňáky, na rozdíl od těch starých ruských BVP (bojové vozidlo pěchoty), nám už za miliardy jaksi neplavou. Všechno zlé, je pro něco dobré, tak teď budou mít občané i bez TV debat více jasno, koho volit a kdo pro ně od minulých povodní něco udělal. Pokud to někde byla jen rozhledna, tak se aspoň mohou podívat, kam až ta voda sahá.
Takže studenti nebudou jezdit do školy na kolobkách, ale na paddlech.
Jinak se zase ukáže, jak se povodí Moravy a strana a vláda stará o koryta potoků a řek. Někde to vypadá, že od komančů na to nešáhli. No, být vyplavený několikrát za rok, to fakt nechcete, zvláště pokud jste staří a už nemůžete. Předvolební sliby a žvanění je tady k ničemu. Než půjdete do TV debaty se předvádět, tak teď se ukažte, za co jste z daní lidu placeni a co pro ně děláte.
Noo, tak ještě nějaký den bádejte a zkoumejte a příroda a přílivová vlna z Čech to vyřeší za vás. Někam ta voda od nás téct prostě musí a stále jí s deštěm přibývá. Tak jen blbněte. Máme/máte vyspělou techniku, armádní ženisty, milion odborníků, krizové štáby, atd. atd., ale když je to najednou a rychle potřeba, tak není nic a je to jak za krále klacka. Jinak každého asi napadne - Kdepak soudruzi v bývalé NDR udělali chybu? Tož tak, máte na všechno dost času, ale Česko ta stavidla s těmito lijáky bude muset stejně otevřít.
Byla to divná doba, kterou naši pracující nechápali. Chtěli po Oktávii 60. let rodinné auto s velkým kufrem a motorem vpředu a Škodovka udělala totální, byť jakž takž vzhledný bastl Škoda 1000 MB, na které se zabilo i dost lidí, protože měla lehký předek a navíc v předu i s palivovou nádrží. To rozum fakt nebere. Že s motorem vzadu dělal i Fiat 850, Porsche 911, Audi NSU... to naši lidi nebrali, to byla jiná kategorie a dobrá pro závodění. Po MB 1000 přišel ještě větší a hnusnější bastl - Škoda 100 a 110, co už nechápal vůbec nikdo, pro koho taková auta vůbec děláme, když lid chce úplně jiná, rodinná, jako VW. Mluvilo se o tom že kvůli čerstvé ruské licenci na Fiat 124 - vozu roku 1964 -tedy Žiguli/Ladu 1200/1300. Že Nor John Haugland byl furt první v ralye ve své kategorii se Škodou 130 RS, bylo národu ukradené. Navíc z těchto bastlů s motorem vzadu nešlo ani udělat žádné kloudné užitkové auto. Ta Žáčkova trochu odporná krabice fakt připomíná Warťase a ta jednání s Němci byla a dokonce, že by tam byl i alternativně VW motor, ale proč to zvadlo, nevím. Teprve s Favoritem před 89. a hlavně potom po revoluci s VW a s Oktávkou můžeme o slušných rodinných autech a né nějakých bastlech, nebo DoDo - tedy dodělěj doma, což byla oblíbená víkendová kratochvíle majitelů Škodovek a vlastně všech socialistických aut té doby. Zatím jsem ojezdil 7 Oktávek v TDi a v kombíku a nemohu říci nic špatného, jen za všechny celkem asi tak 2-3 prkotiny. Dnešní Oktávku v kobíku stěmi hagussy a infotainmentem bych si asi nekoupil. Poslední mám z r.v. 2018, koupenou 2019 ze Škoda Plus a nemá chybu
Už jen podle čelních světel aj. se asi hódně inspirovali líbivými designovanými a úspěšnými tvary řady škodovek. Motoricky vůbec žádná sláva a asi největší slabina, ale asi to jede. Zůstatková hodnota bude mizivá, takže vám auto vydrží asi až do šrotu, ale službu asi udělá. Číňané se rychle učí a maj na všechno dost lidí, takže co je dnes, zítra bude jinak a nejspíš lépe.
To mi dává smysl v době kompjůtrů. Takže beru, že těch 96 lidí prostě zaplní ty holiny po těch vykácených stromech. Jen když vidím ty vymlácené lesy a plné kamiony to dřevo denně vyvážející do Německa, Rakouska, Slovenska a jinde, tak si říkám: No to je dílo. Nový les vyroste tak za cca 30 let, takže čím budeme těch dalších 30 let topit a z čeho - jakého dřeva se bude u nás do té doby vyrábět? Rozumím a chápu, že tu nemáme asi moc zpracovatelských firem, rozumím a chápu, že jsou lepší smíšené lesy, ale pak asi zapomeňme na průmyslovou těžbu a budeme se muset vrátit ke koním. Pokud se ta prázdná místa nezaplní včas, tak to tady bude holé a vyprahlé jak druhé Chorvatsko, kde jim to vymlátili Římani, jen bez toho moře.
Ukrajina je velká a s tou digitalizací je to asi jak kde - jinak od Kyjeva na západ a od Kyjeva na východ, ale faktem je a slyšel jsem od učitele, co zde ukrajinské studenty učí, že nechápou a podle nich jsme zaostalí ve srovnání, co oni si přes chytré mobily a noťasy vyřídí, na rozdíl od nás. Když vidíte i v jakých autech zde jezdí, tak nabudete dojem, že naši dobrou škodovku mají mají tady ti největší chudáci a že i ve válce se můžete mít dobře a zřejmě i někomu dobře vynáší ???
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pro Česko možná nevýhra, ale pro Síkelu a každého takového europoslance výhra, pokud ze svého platu neodvádí většinu straně a těm, co ho tam nominovali.
Nepředbíhal bych a nespekuloval, čeká ho ještě grilování, takže nemusí být ani to. Hlavně zklidněme hormony.