Eko teroristi dosáhli svého, takže se nebudou prodávat jak elektrická auta, tak ani na spalovák a budou se vojíždět staré šunky, dokud to pojede. No to bude potom ekologie. Hlavně že budeme mít "ekologické" stíhačky a tanky. Jo, mimochodem, dnes jsem mluvil s N2mcem, a prý armáda dostala ty nové Leopardy (A8 ???) za ty staré, co dali nám a na Ukrajinu a prý nefungují a jen samé problémy. Uvidíme:)
Jak píše pan Tesař níže - někteří budou muset brzdit. Respekt k max. 130 je minimální, spíše prakticky nulový. Na otevřeném úseku není rychlost problémem a je taky někdy nutno i vyfouknout saze z těch filtrů a katalyzátorů🙂 I pokud jedu 140 dle tachometru, v reálu nějakých 135 ???, tak jsem i podle ženy brzdou provozu a prý už starý🙂 Je vidno, že ti, co o těch 150 rozhodli, nebo rozhodují, tak jsou úplně mimo realitu, nebo mísu, jak se říká a buď našimi dálnicemi vůbec nejezdí, nebo si lžou do kapsy, nebo jsou fakt úplně blbí. Není problém rychlost, ale úplná bezohlednost - ježdění furt vlevo, takže furt ho musíte sledovat, kde je, podjíždění pravým pruhem na 3 pruzích do kopce z Práglu k té Molce na kopci, žádné zpomalení a respekt ke značení, když tam je snížení na 100, poté zúžení kvůli opravě mostu. Jedete-li takto vlevo vedle kamionu, tak hrozí, že vás dojíždějící smete s neustálým problikáváním. Nejvíc nehod je ve městech při pomalých rychlostech, takže o rychlosti to není. Je to o lidech aby to měli v hlavě srovnané, nebo aby je někdo za tučné prachy srovnal, což se prakticky neděje. Zdá se, největší vejvar je ze špatného parkování🙂 Řídí to u nás totální mimoni a nelze se potom divit, že máme ročně okolo 650 ??? mrtvých - když tak mě opravte.
Hmm, nevděk světem vládne. Když se Švédové podělali z Rusů a potřebovali do NATO, tak náš hlas dostali a zřejmě bez jakékoliv protislužby, či podmínek, jako třeba teď pronájem Gripenů, či výměna kopie Ďáblovi bible za originál, či údajně milostivě zapůjčený orig. Žižkova meče. Fakt úspěch naší zahraniční politiky. Hlavně bejt hezkej 🙁
Z pohledu našeho vlivu na celý vývoj konfliktu je neuvěřitelné, jak se řada našich lidí dokáže vzájemně urážet a neskutečně vytáčet, jako by neměli jiné starosti a zájmy. Naprosto zbytečné, bezvýznamné a nic neřešící. Dobré jen pro Chocholouška. Pravdu s dějiny budou psát nakonec vítězové, takže hlavně klídek.
Za mně i ty nejlepší tanky a neplavající obrňáky 21. století jsou v dnešních konfliktech prakticky k ničemu a životnost i s posádkou max. několik minut. Pokud to má nějakých 65-67 tun, tak to ani většina mostů pro přesun nedá. Jaká byla očekávaní od nejlepšího tanku světa Ambrams M1 na Ukrajině a je ticho po pěšině. Podobně s letouny F16. Nejsou zázračné zbraně a pokud ano, tak jen na chvíli.
Mám "naštěstí jako služební od 2021 a mohu říci následující:
Auto se líbí a je pohodlné a až na nahodile mrznoucí displej - infotainment, je spolehlivé. Dobré jsou "knoflíky" na ovládání základních funkcí a "děravé lyžiny-hagusy. Kufr je malý, že s bídou tam narvete sekačku na spalovák. Hlavně však, aspoň ten můj - 1,5 benzín, 6 kvalt manuál, žere jako prase - na dlouhých tratích udělám s úspěchem min. 6,7 l/100, obvykle cca 8,5 a na krátkých tratích do pár (10-15 km) žere 115-19l/100. Možná mám smůlu, ale je to tak a žere víc, než 1200 žigulík ze 70. let. Jako soukr. bych ho nebral, natož teď za tyto peníze. Na Oktávku kombi s 2 l TDi to nemá ani omlylem. Je zajímaví, že jsem řídil a jel v Oktávce s motorem benzín 1,4 l v manuálu a potom i v naloženém VW Caddy a spotřeba u obou supér kolem těch 5,5 l. Nechápu.
Za mně další malý krok pro českého člověka, ale velký krok pro Němce a lidstvo 🙂 a je vidět, že vývoj jde a půjde neustále dopředu a za mně tu D1 Praha-Brno ten Elroq na jedno nabití dá. Jel jsem jak v Enyaqu RS, tak i Volvu EX30 a el. auta jsou supér, ale bacha, taky pro určitý účel použití, jako to platí u všeho. Taky si nekoupím nejnovější Mercedes, nebo Rolls Royce a nepojedu s nimi Rallye Paříž-Dakar s přesvědčením, že mám tu nejlepší kvalitu a že vyhraji. Nedojedu asi ani první etapu. K těm el. autům, co jsem jel, mám tyto připomínky a poznámky:
Enyaq RS Coupé má malý kufr a chce to ve verzi jako Kodiaq, takže za mně ve verzi coupé nekupovat. Za tmy a to i v garáži po otevření křidélka pro zásuvku vůbec nevidíte, kam tem kabel rvete. Není tam žádné světýlko - LEDka, co by to osvětlila aspoň na nějakou minutu, než tam ten kabel zasunete. Potom, má-li to auto okolo 2 (Volvo EX30, Enyaq RS Coupé potom 2,7 tuny) , tak za mně to chce jenom 4-kolku - tj. pohon 4x4, tedy AWD. Nedovedu si to představit na zcela zasněžené silnici někde v kopci. Volvo EX30 se 2 el. motory proklouzlo s koly na suchém asfaltu na 100 za 3,4s až se mi odkrvily nohy a hlava. Asi tak, ale vše bude 🙂
No vida, vsjo budět a pokrok nezastavíš, byť to vždy nějaké problémy a nové výzvy přináší. Možná i nástup elektromobilů, byť díky ceně pomalejší, než se předpokládalo, drží ceny paliv, tam kde jsou. jinak bychom možná taky dnes jezdili za 50 Kč/1 litr ??? I když zde budou někteří nadávat na el. auta jak to půjde, tak je jim to stejně prd platný. Mohou s tím nesouhlasit, mohou proti tomu protestovat, ale to je asi vše, co mohou a další vyvývoj půjde dopředu i bez nich 🙂
No, je to zřejmě tak, jak píší lidé níže - Němci jsou jednak dražší než Češi a také ty lidi nemají a s migranty ten technický rozvoj nedávají. Věřím, že komponenty baterií jsou od Číňanů, ale nikde není napsano, že to tak s lithiem bude stále a nebudou baterie na nových principech a údajně se snad něco zkouší a bylo by divné v době nanotechnologií, kde snad taky hrajeme nějakou roli, že ne. Takže el. auto budou, jen zdroje se budou dále vyvíjet a unifikovat. Je to nová převratná věc a zatím né pro každého, jako každá předražená novinka. I pro ty, co si novinky mohou pořídit to někdy není výhra, protože trpí počátečními porodními bolestmi, takže nakonec je někdy lepší ten předešlý výrobek a nový se teprvě ladí. Vemte si, jak přišel na svět ten obří průšvih a malý Mercedes A (???) co se převracel na bok při prudkém otočení volantem. Když přišly první automobily, tak taky jezdily pomaleji než koně a navíc musel před nimi běžet člověk s praporkem. Moc to rachotilo a plašilo koně. To taky nebyla žádná výhra a pro každého:)
Elektra budou, jen to chce čas. Je to revoluční a rychlá a drahá inovace aut a není pro každého a socky. Žádná novinka nikdy nebyla, není a nebude hned po uvedení na trh pro každého, ale postupem času se dobré věci vždy prosadí a zde to bude stejně. Bylo to tak s mobily (v 90. letech za cca 55 tis. měsíčně) s počítači, tiskárnami, faxy, kopírkami, s elektrokoly atd. atd. Pokorok nezastavíš a zastavit jsou jen snahy pomatených lobystů. Asie hrající prim v 21. století nám dá politickým pomatencům lekci a ukáže cestu. V 19. století to byla Evropa, 20. století patřilo Americe a 21. století Asii. Asi tak. Takže nevymýšlet kraviny a důvody proč to nejde, ale aby to šlo za naší účasti, jinak to půjde i bez nás :)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tady jen apel na řidiče nepomůže. Jinak souhlas s některými níže - místo sledování provozu před sebou furt čumění do mobilu a nějakého nastavování v infotainmentu.