Vadí mi na tom 3 věci:
1.) vadí mi, že ministerstvo práce si nedalo tu péči, aby udělalo analýzu současného penzijního systému, a neodstranilo v něm chyby a díry, které stát stojí neskutečné peníze. Jenom 3 křiklavé případy bych zmínil..... existence předčasných důchodů bez výplaty (které jsou systémový nesmysl, který vůbec nemá existovat); pak máme strašně štědrý stát z hlediska toho, co penzistům dovoluje z hlediska zpětných žádostí..... omezit pětiletou lhůtu na maximálně tři roky a poslední věcí? Zpoplatnění některých typů podání správními poplatky.....
2.) prosím podívejme se na vývoj poměrů jednotlivých druhů důchodů v posledních letech..... Kromě excesu roku 2022, který byl anomálií, setrvale narůstá poměr předčasných důchodů vůči řádným důchodům...... copak to asi znamená? Můžeme nastavit řádný odchod do důchodu klidně na 90 let, nastavit možnost odejít do předčasného o 27 let (90 - 27 = 63 let) s krácením a zbavíme se tím "vysokých" řádných důchodů, protože se jich nikdo nedožije. Je to řešení? Aby to nebral vážně, je to cynický návrh, který nemyslím vážně, ale jde o to, že když už teď při hranici 65 let roste poměr předčasných důchodů - ono to spolu asi bude souviset, že? Zvyšovat hranici odchodu do důchodu na desítky let dopředu, je nesmyslný krok, protože myslet si, že dnešní čtyřicátníci odejdou do důchodu podle toho, jak jim to nastaví tato vláda v roce 2024, je skutečně iluzorní..... Změní se to ještě desetkrát.
"Já to nechápu, ale lidé začnou závidět. Vezměte si třeba ekonomický útvar, oni nechtějí, aby IT oddělení bylo něčím výjimečné. Účetní také pracuje osm hodin denně a chce mít stejné peníze jako ajťák. Vždyť je úplně blbý, vůbec nerozumí účetnictví."
A není to spíš naopak, že ti lidé se cítí nedocenění? Odbornost v IT chcete platit zlatem a diamantem..... odbornost v hlavní agendě té instituce chcete platit drobky, co odpadnou od stolu? Když máte nějakou instituci, či úřad, tak musíte hlavně chápat, co je jádro činnosti té instituce či úřadu - CO vlastně ten úřad dělá a PROČ to dělá...... a IT vám slouží k tomu, aby se TO, co ta instituce dělá, dělalo efektivněji, rychleji snadněji..... ale světe div se, k tomu vám ti "ajťáci" nestačej, potřebujete i lidi, co znají ten samotný výkon agendy. A pokud tomu, kdo vám má udělat digitalizaci pro nějaké řízení, chcete dát pětinásobek platu, než bere ten odborník na agendu toho řízení, tak samozřejmě, že s tím spokojen nebude, protože jednoho odborníka zasypete penězi a druhému řeknete "mlč a šoupej nohama", na zaplacení tvých znalostí prachy dávat nebudeme.
1.) Autor si ve svém článku z hlediska logiky naběhl na vidle..... To oddělení náhrady prezidenta pro první dámu plnící ceremoniální a reprezentativní povinnosti dává naprosto smysl PRÁVĚ proto, protože z dosavadní náhrady prezidenta se platí i provoz první dámy..... Když autor říká, že to znamená snížení náhrady pro budoucího prezidenta / prezidentku, který by třeba manželku / manžela / partnera.... mít nemusel, tak je to přece naprosto v pořádku, protože pokud se u náhrady prezidenta právě počítá s tím, že někoho takového má a pokud ten nějaký budoucí prezident/ka NEMÁ, tak není důvodu tu náhradu v plné výši přeci platit....... 🙂 Tzn. není důvod, aby náhrady prezidenta s první dámou byly stejně vysoké jako náhrady prezidenta bez ní - a tudíž je výborné systémové řešení to od sebe oddělit, náhrady prezidenta snížit a vytvořit náhrady pro první dámu, pokud je..... 🙂
2.) koukám, že paní Pavlová má relativně blízký předdůchodový věk..... a ano, i kdyby pobírala výsluhy z armády, tak v případě, že není důchodově pojištěná, tak by to vedlo ke snížení v budoucnu pobírané penze. Souhlasím rovněž s tím, že doba služby pro stát v roli první dámy by měla být počítána jako pojištěná doba tak aby nesnižovala penzi (tzn. nejspíš jako vyloučená doba) - což například minimální dobrovolné důchodové pojištění dělá (protože minimální důchodové dobrovolné pojištění znamená vyměřovací základ snižující celkový průměr výdělků), pokud ho platíte v minimální výši.
1.) "a vy zas bijete černochy...." Autor nechápe, že ty situace jsou neporovnatelné z hlediska obsahu. Problém s důchody nebyl v tom, že by systém nefungoval - problém s důchody byl v tom, že došlo k masivnímu přetížení - když přetížíte funkční systém, tak zkolabuje. Já to přirovnával ke skleničce s riskou - máte třetinkovou skleničku, na které je riska..... Máte nějakou rezervu, což je prostor mezi riskou a hranou skleničky, když ovšem do třetinkové sklenice nalijete litr vody, tak bohužel jí tam nenacpete ani kdybyste se rozkrájel a skutečně není vinou té skleničky, že máte rozlitou vodu po stole.
2) jestli mají další digitalizace probíhat způsobem, že kritériem funkčnosti provedené digitalizace bude "systém umožňuje žádost podat, začít ji na úřadě vyřizovat a řízení dokončit", tak pak se proboha prosím do žádných takových hloupých nápadů nepouštějme. Kritériem funkčnosti přece musí být "je systém schopen řešit VŠECHNY potřebné požadavky co se týká šíře možných situací způsobem, že to odpovídá všem právním předpisům včetně správního řádu - tzn. například s evidencí doručenek apod. a pokud toto vše vyřešit neumí, je umožněno nějaké řešení mimo tento systém"? Ve správním řízení fakt nemá existovat práce metodou "pokus omyl" a hlavně veškeré dění v řízení musí mít svojí časovou souslednost a vše musí být zpětně dohledatelné, ověřitelné..... Jestli se tvrdí, že se ztrácí části podaných dokumentů atd. tak takový systém fakt v provozu být NESMÍ.... riziko škod (z důvodů vad ve správním řízení) je obrovské.
Osobně považuji předčasný důchod bez výplaty za něco, co by mělo být zrušeno..... Je to nesystémový nesmysl. Smyslem umožnění zastavení výplaty předčasného důchodu je, aby lidem bylo umožněno jít opětovně pracovat v případě, že pobírají předčasný důchod a přitom si v průběhu jeho pobírání najdou pro ně vhodnou pracovní nabídku a mohli jí využít - tzn. zastavit výplatu důchodu, nastoupit do práce a za dobu práce si navýšit důchod. Bohužel bývá zneužívána ke kalkulu, který základní logiku předčasného důchodu "jdu do penze, protože nejsem schopen pracovat / nemám práci a nemohu ji najít" deformuje do spekulací s výhodností, ke které nemá docházet. Osobně bych nastavil omezující opatření takovým způsobem, aby tyto spekulace nebylo možné provádět, protože ničí logiku důchodového systému. Kdyby nedocházelo k zneužití této legislativní "díry" v roce 2022, tak by nedocházelo k následnému nespravedlivému zpřísnění předčasných důchodů, které ovšem akorát navýšilo rozdíl mezi "VIP důchodci 2022" a všemi ostatními. Nefér, nespravedlivé. Předčasný starobák bez výplaty je logický nonsense.
Dám jenom 3 učebnicové a ukázkové příklady toho, jak byl proces té digitalizace stavebního řízení zfušovaný:
1.) V TOMTO případě je úředník KLIENT, pro kterého se ten systém vytváří, tzn. od začátku procesu digitalizace měla existovat pracovní skupina, kde by své požadavky a podněty k tomu systému dávali ti, kteří s tím systémem mají pracovat, protože to jsou klienti, pro které se ten systém tvoří. Tzn. měla existovat pracovní skupina do níž by byli vysláni zástupci stavebních úřadů (tajemníci, vedoucí stavebních úřadů), ČKAIT, ČKA a dalších dotčených institucí, kteří ve stavebním řízení figurují...... Jenže ono to bylo uděláno tak, že "my jsme něco vymysleli, naprogramovali a vy si s tím poraďte, jak chcete...." - pokud chcete, aby úředníci digitalizaci a takovouhle zásadní změnu přijali, musejí být do té změny od začátku začlenění už od okamžiku její tvorby, protože pak mají například i informace o tom, co bude fungovat jinak a proč - oni s tím budou denně pracovat, oni jsou ti klienti toho systému, pro které se ten systém vytváří.
2.) chyba, která je úplně symptomatická a ukazuje, jak je Bartoš sto let za opicemi..... Ta školení nového systému se NEMAJÍ dělat "živě" s nějakou povinnou přítomností, že někdo někde musí čumět na nějaký přímý přenos, kde jim někdo něco vykládá!!!! Tahle školení se provádějí e-learningovou formou způsobem, že máte podklady KDYKOLIV k dispozici ke stažení, případně pokud je výklad s videem, tak ten musí být rovněž k dispozici ke stažení z nějakého cloudu, aby se na něj člověk mohl podívat kdykoliv sám potřebuje a nikoliv "jednou a dost"....
Statistika Ministerstva práce a sociálních věcí v odůvodnění návrhu na navýšení platů od září 2023 (tedy toho, které nebylo):
Růst nominálních platů v jednotlivých platových tabulkách v rozmezí let 2019 - 2023:
tabulka 1: +15,1 %, tabulka 2: +34,9 %, tabulka 3: +34,8 %, tabulka 4: +28 %, tabulka 5: +21,7 %, tabulka státní služby: +15,4 %
Reálný vývoj platů 2019 - 2023:
tabulka 1: -17,9 %, tabulka 2: -3,7 %, tabulka 3: -3,8 %, tabulka 4: -8,7 %, tabulka 5: -13,2 %, tabulka státní služby: -17,7 %
O kolik by se měly platy zvýšit, aby dorovnaly vývoj soukromého sektoru (kde byl za uvedené období propad reálných mezd o 7 %):
tabulka 1: +10,2 %, tabulka 2: X tabulka 3: X %, tabulka 4: +1,6 %, tabulka 5: +5,8 %, tabulka státní služby: +10 %
Jurečka jako ministr zodpovědný za odměňování zaměstnanců ve veřejné sféře musí řešit celé spektrum problémů:
1.) fakt, že tu máme "chudé" vs. "zazobané" instituce.... například průměrný rozpočtovaný plat pro rok 2024 na ministerstvu financí je přes 61 tisíc, na ministerstvu zahraničí méně než 45 tisíc..... Nemluvě o úřadech, které pracují pro veřejnost a tam je to úplně nejhorší - průměrný rozpočtovaný plat na Úřadu práce je méně než 34 tisíc...... naproti tomu na Bartošově Digitální informační agentuře je to přes 78 tisíc.
2.) vládu dohání její populismus, kdy nadbíhala voličským náladám a takovým těm naprosto neinformovaným iluzím o tom, co je a co není "důležitá", či "oblíbená" profese..... To vedlo k tomu, že se vláda v posledních letech chovala velmi různě k různým typům zaměstnanců a teď se to musí trochu "vykompenzovat". Zaměstnanci v platové tabulce 1 a ve státní službě mají propad reálných mezd o 20 %, jiní zaměstnanci jen drobný a ve srovnání se soukromou sférou (tzn. ve srovnání s reálným vývojem mezd v soukromé sféře) vůbec žádnou kompenzaci nepotřebují.
3.) vláda musí dodržet zákoník práce. Tzn. nemůže od sebe některé tabulky oddělit, protože spolu přímo souvisí. Takže například musí přidat stejně tabulce 1 (kde jsou školníci, školní kuchařky, uklízečky, úředníci samosprávných celků......) a tabulce státní služby (úředníci pod služebním poměrem), protože jejich tarify jsou přímo odvozené od tabulky 1 a spadají pod obě tabulky stejné kategorie zaměstnanců.....
Se škálováním souhlasím - 12 (tab. 1 + státní služba) - 7 (učitelé, policajti) - 2 % (lékaři)
Pan Hampl dělá jednu zásadní chybu v metodice oproti Eurostatu.... On se totiž neporovnává počet zaměstnanců veřejného sektoru proti zaměstnancům, eurostat totiž porovnává počet zaměstnanců veřejného sektoru vůči pracovní síle v zemi - tzn. zjednodušeně zaměstnancům + OSVČ..... když máte nadprůměrné množství OSVČ v kontextu zemí našeho regionu (což je přesně naše situace), kde je v tom z nezanedbatelné části schován švarcsystém, tak vlastně popisujete problém z opačné strany. Ano, pravděpodobně potřebujeme efektivnější veřejný sektor, ale taky potřebujeme více zaměstnaneckých poměrů na úkor OSVČ, kde utíkají obrovské peníze v odvodech a daních..... Je v pořádku samostatný OSVČ, ale skutečně není v pořádku OSVČ ve stylu "deštníku pro OSVČ", že? Tady utíkají zdroje!
Požadavek růstu platových tarifů o 10 % je v zásadě ještě velmi skromný a ve skutečnosti nižší než 10 % růst je naprosto neakceptovatelný z jednoho prostého důvodu...... je třeba to zasadit do kontextu s tím, že od nového roku vzroste minimální mzda z letošních 18 900 na 20 800 od ledna 2025, což je právě 10 %..... Vzhledem k tomu, jak obrovský počet platových tarifů se už v současné době nachází pod minimálními a zaručenými mzdami - probůh, vždyť minimální tarify začínají na 12 140 Kč, to je 56 % pod dnešní minimální mzdou a bylo by to 72 % pod minimální mzdou roku 2025!!! Co to fakticky znamená? K roku 2024 jsou platové tabulky podstřelené o 56 %, pokud by nedošlo k žádné úpravě, tak by byly od roku 2025 podstřelené o 72 % a počet tarifů pod minimálními a zaručenými mzdami by ještě masivně narostl Takže nárůst tarifů o 10 % v kontextu s nárůstem minimální mzdy o 10 % je pouze požadavkem na zakonzervování už tak otřesného stavu, kdy v tabulce 1 je v současnosti pod minimální a zaručenou mzdou celkem 76 tarifů (v tabulce č. 1 je pod zaručenou mzdou ve dvou nejnižších stupních i platová třída 15 - druhá nejvyšší!!!), v tabulce státní služby to pak je 31 tarifů (a to například až do platové třídy 11)...... za dnešního stavu minimální mzdy 18 900 Kč prosím!
Jisté médium, na které odkazovat nebudu, uveřejnilo ten dopis v celém znění - dvě a půl stránky čistého popisu, NIC víc! Byl to narcistní psychopatický hajzl - a v tom dopisu není ani řádek o tom, PROČ..... Jediné, co ten dopis doslova a do písmene křičí je odporný arogantní výsměch a čiré zlo: "pche, já jsem ten, kdo zabíjel v Klánovicích, buďte rádi, že tam nebylo mrtvých víc....." to je jediné vyznění toho dopisu a je zřejmé, že se na to vraždění skutečně dlouho a do detailu připravoval!
1.) omlouvám se, ale čím více informací o té tragické události na veřejnost vyplouvá, tím je zjevnější selhání rodiny pachatele...... Z jedné části článku docela zamrazí - totiž z toho kontrastu "opatřil jsem si zbroják a zbraně za účelem vraždění" vs. "byli jsme rádi že si konečně našel koníček"..... jeho spolužáci sledují rozpad osobnosti v přímém přenosu, kdy ho vidí vynervovaného před školou, jak vykuřuje osm cigaret vkuse..... a rodina opravdu vůbec nic netuší? Rodina vůbec nic netuší o tom, že jeho kamarádka (jediná pozitivní postava celé šílené události, bohužel byla na to sama.....) ho dotáhla k psychiatrovi, protože vyhrožuje sebevraždou????
2.) ta kombinace poruch osobnosti v jeho případě je vskutku šílená - narcista (z vyjádření jeho mámy si nemůžu pomoct, ale zřejmě tomu trochu "napomohla"), schizoid, psychopat, disociál..... taková kombinace, to se opravdu moc často podle mě nesejde..... jinak nesouhlasím v jedné věci - vysvětlovat člověku neschopného cit, jak jej má vnímat (v zásadě hlavně proto, aby normálně fungoval "v okolí"), to nelze, nikdy ho ten cit prožívat nenaučíte, barvoslepému taky nevysvětlíte, proč je duha na obloze při dešti krásná..... můžete mu to popsat, nebo se snažit vysvětlit, ale autentický prožitek mu bohužel nezařídíte. 🙁
1.) Zase se tu objevuje nadávání na velikost českého veřejného sektoru.... Český veřejný sektor je zcela v zemích průměru velikosti veřejného sektoru v poměru k pracovní síle v rámci srovnání zemí Evropy.....
Mimochodem, k loňskému roku tvoří zaměstnanci veřejné sféry 16,7 % vůči veškeré pracovní síle v zemi. Ironie je, že problém máme jinde - v poměru k ostatním zemím máme mimořádně velký poměr OSVČ, což je dokladem šedé ekonomiky, protože vztahy, které mají být zaměstnanecké jsou vedeny na živnosťák jako švarc..... Tam nám utíkají peníze v daních a odvodech!!!!
2.) Jsem zvědav, kdy lidé přestanou s tou neskonalou hloupostí srovnávat ČR se Švýcarskem..... ČR je unitární stát, Švýcarsko je konfederace. ČR má jednu vládu, jeden parlament, jeden ústavní pořádek, jeden právní řád, jeden úřední jazyk, Švýcarsko má spolkový parlament, k tomu 26 parlamentů kantonálních zemí, 27 ústav (spolkovou ústavu plus každý kanton má vlastní),několik úředních jazyků (v závislosti na regionu kantonu) a každý kanton má svoje vlastní školství, svojí vlastní policii a svoje vlastní zákony.....
Zodiak je asi oprávněně jeden z nejzáhadnějších případů sériových vrahů v historii..... Osobně si myslím, že dopaden už nebude, ale jeho totožnost se zjistit nakonec podaří - věřím, že třeba do deseti let budeme vědět, kdo to byl. Pokrok ve vědě je díky bohu neskutečný. Nemám "tip" na pachatele, ale mám celkem jasnou představu profilu, koho vyšetřovatelé hledají..... a jsem hluboce přesvědčen, že potvrzené vraždy "Zodiaka" nejsou zdaleka všechny, kterých se dopustil (alter ego) - vraždil už před tím. Mimochodem - dočetl jsem se, že existuje ještě jedna dvojitá vražda, ze které je Zodiak důvodně podezřelý s velmi zarážejícím průběhem, ale "zapadla" dokonale do toho, co si myslím o jedné z jeho korespondencí. Ta údajně zapomenutá vražda se stala až v roce 1970 (tedy po vraždě toho taxikáře) a došlo k tomu, že prý vytlačil auto s dvojicí lidí ze svahu, slezl dolů a do poškozeného auta hodil zapalovač - uhořeli. V jedné korespondenci poslal kartu s obrázkem, kde jsou napsány jednotlivé typy smrtí - nůž, zbraň a oheň..... Osobně si myslím, že Zodiak byl inteligentní člověk, který měl něco společného s ozbrojenými složkami (policajt, voják) - neúspěšný uchazeč, vyhozený příslušník.... A šifry s dopisy byly zcela umělá falešná stopa, vytvořená v momentě, kdy začal cítit, že by vyšetřovatelé mohli být blízko.....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Koukám, že média matou lidi...... "stejné penze manželů" - nic takového nebude..... Stane se pouze to, že od doby účinnosti zákona (před tím to samozřejmě možné nebude, takže pokud tu někdo řeší manželství z doby minulé, tak toho se to týkat nebude - bude to opatření do budoucna) si budou moci manželé říct, že chtějí, aby se jim za roky manželství (od okamžiku účinnosti toho ustanovení) počítal výdělek pro výpočet důchodu tak, že se jejich výdělky sečtou a podělí mezi ně rovnoměrně. Jenže doba pojištění před manželstvím a před účinností toho zákona se bude každému započítávat pravděpodobně tak, jako doposud. Navíc každý z manželů může mít jinou délku doby pojištění - v případě, že pracuje jenom jeden z nich (či spíš není pojištěn), tak se pravděpodobně sice rozdělí výše výdělku, ale doba pojištění se druhému započítávat nebude (nemá z čeho, když nebyl pojištěn)......
2 odpovědi