mám prvňačku a paní učitelka dala dětem nějaký matematický test, aby si ověřila schopnosti dětí a určila jsi kteří jsou matematicky schopnější a kteří ne.
na třídních schůzkách dala výsledky těch testů rodičům a jedna matka, jejíž dcera pohořela, se rozčilovala, že to není možné, že její dcera je nejchytřejší, že umí počítat přes dvě stě, sčítání i násobení...
Matematiku bychom neměli redukovat na sčítání a násobení. Dá se v ní cvičit porozumění textu, aby žáci odpovídali na otázku, která jim byla v úloze položena. Cvičit logickou úvahu atd.
Můj osobní zážitek, kdy syn chodil do druhé třídy: slovní úloha "s hvězdičkou" Pepíček má dvě jablka, Mařenka má čtyři. Kdo má víc?" Odpověď požadovaná paní učitelkou: "Celkem je to šest." Protože tento měsíc se přece podle učebních plánů učí sčítání.
S paní učitelkou jsme si vyjasnili, že šlápla vedle, a dál bylo vše v pohodě.
P.S. učím matematiku na SŠ. To, zda žák odpovídá na to, na co je tázán, je pro mne prvotní. Pak teprve hodnotím, zda se při výpočtu či úvaze nespletl. Každý holt máme jiný názor na to, co si žák má odnést do života. Sčítání čísel do 200 zpaměti u mne rozhodně není na prvním místě.
Děsí mě přístup ministerského úředníka: víme, že jsme nějak nastavili dotační podmínky, víme že příjemce je splňoval, ale přesto po nem požadujeme náhradu škody pro případ, že by se v budoucnu na něco přišlo. Takže úředník tahá soukromníka po soudech jen proto, aby si kryl svoje záda pro případ, že by se v budoucnu někdo chtěl vozit po úředníkovi. Takhle si výkon státní správy nepředstavuji. Bohužel to není výsledek politické práce jedné vlády, ale dlouhodobý společenský trend.
"rozhodování soudce algoritmizovarelné není"-to je Vas nazor, ja si to nemyslim. JJ algoritmizaci/slozitosti atd. jsme ve skole meli, osobni utoky jsou asi zbytecne, ne?
Jen k zamysleni-vsichni tady odpovidate, ze AI uz nejak pouzivate-napadlo vas, ze to jde celkem hoodne rychle dopredu (iterace mesice/jednotky roku, chatgpt v3 byl myslim 2020..)
Existují ulohy,-cinnosti-rozhodovanj, které algoritmicky řešitelné nejsou. Exaktně dokázáno. To znamená, že algoritmus řešící danou úlohu NEEXISTUJE, ne že ho (zatím?) NEZNÁME. Chápete rozdíl?
Váš odkaz na pokrok v oblasti IT je projevem, že spíš ne.
Práci soudce - a to jen její výsek a ani při redukci právního systému na logiku 1. řádu - algoritmem vykonat nelze, ne že to zatím jenom neumíme. To není jen můj názor, to je praktický dopad jednoho z výsledků teoretické informatiky. Pochází přibližně z poloviny minulého století.
Smiřte se s tím, že algoritmická řešitelnost má svou hranici. Je těžké to přijmout.
"zvážit celou řadu okolností"-presne tohle dela AI (neuron ma na vstupech 'vahy') 🙂
Nerikam, ze ma hned Bartos zacit digitalizovat soudy, ale pro AI je pravo/soud idealni zadani pro automatizaci..
Celá AI je pouze algoritmické zpracování, nic vic. Víte, že existují algoritmicky neřešitelné problémy? Např. dokazatelnost formule v predikátové logice? A co třeba Gödelova věta o neúplnosti teorie 1. řádu? Jako ajťák - programátor by to mělo být součástí Vašeho vzdělání. Přináší to pokoru. Bez ní hrozí, že učiníte spoustu lidí nešťastnými a ani si to neuvědomíte.
Když jsem se ptal kamaráda - docenta na FIT ČVUT - co z toho se tam studenti učí, odpověděl " nic, oni by to nepochopili". A proto máme tolik namyšlených ajťáků, co si myslí, že zrovna ten jejich program spasí svět.
Samozřejmě AI je obrovský pomocník v rešerších nebo jako nápověda pro možnou úvahu, ale rozhodování soudce algoritmizovarelné není.
Pojmenování Matematická olympiáda se u nás používá přes 60 let. Jde o nejstarší předmětovou olympiádu. Dokonce se přes 60 let pravidelně každý rok (s výjimkou r.1980) pořádá i International Mathematical Olympiad. Po tolika letech jde nepochybně již o tradiční označení vědomostní soutěže. Proč to najednou začalo sportovcům vadit?
To se v ČOV dostal k moci nějakej vymaštěnec s namakanými svaly a prázdnou hlavou, co si myslí, že na tom něco vydělá? Sport byl vždycky větší byznys než věda, i ten ČOV spotřebuje násobně víc peněz ze státního rozpočtu než pořádání vědomostních předmětových olympiád.
Překvapuje mě jen, že tlak na zrušení tradičního pojmenování předmětových olympiád našel podporu na MŠMT.
Šestá otázka má více správných odpovědí. Rovnoběžku lze sestrojit i s pomocí pravítka a kružítka.
Nápověda pro ty, kdo nevědí: sestrojte čtyřúhelník, který má protější strany stejně dlouhé (musí to platit pro obě dvojice protějších stran). Takový čtyřúhelník pak bude mít protější strany rovnoběžné. Říká se mu rovnoběžník.
Na katastru by měli mít možnost získat jednoduše online informaci že kupující převedl peníze prodávajícímu a nic víc by nebylo třeba, na co je tu digitalizace když třetí osoba má možnost ukrást peníze.
Kocourkov 😥
Katastrálnímu úřadu je úplně fuk, zda a jak jste se dohodli o placení. Při platbě před převodem je v riziku kupující, že nebude mít ani nemovitost ani peníze. Při platbě po převodu je v obdobném riziku prodávající. Úschova peněz se používá proto, aby se smluvní strany nevystavovaly těmto rizikům. Katastrální úřad tu není od toho, aby řešil způsob placení a vyvažoval rizika smluvních stran. To si musí smluvní strany dohodnout mezi sebou. Je jen jejich věci, že se dohodly na úschově peněz a aby si jako schovatele peněz vybrali osobu, ke které mají obě strany důvěru.
Stačila by změna při prodeji nemovitosti, nevím proč by měli být peníze u advokáta,po zapsání na katastru ať uvolní peníze moje banka,kde bude hotovost připravena
Vždyť Vám nic nebrání si to tak ve smlouvě o převodu nemovitosti sjednat. K tomu nepotřebujete nic měnit. Možná snad vzory smluv, které používá Vás advokát nebo realitní kancelář.
Tak jaksi "nevím, nevím..."
Píšete, že (když jste působil jako učitel) „žáci si od vás odnášeli (spíš) to "porozumění textu"” - a při tom sám jste nebyl schopný porozumět textu dotyčného "článku" (tzv. "kvízu") natolik, abyste z toho textu zjistil, že ty tzv. "úlohy" z tohoto "článku" ("kvízu") nemají s přijímacími testy tvořené Cermatem vůbec nic společného! Je to jen výplod autora onoho dotyčného "článku" (zjevně polovzdělaného ignoranta - nejspíše s pocitem "nedoceněného génia")! A odkazováním na jakési "úlohy od Cermatu" se tenhle autor jen snaží vyvolat dojem, že to má s testy Cermatu něco společného - nejspíše proto, aby těm svým výplodům dodal "patřičnou váhu".
Z analýzy dotyčného textu jsou - při správném porozumění - tyto skutečnosti naprosto zřejmé!
(Tak mi není jasné, jak jste dotyčný text "analyzoval" a náledně mu "porozuměl" vy. A jaké "analýze" textu a jeho "porozumění" jste tedy vlastně učil svoje žáky.
Dříve, než začnete kritizovat testy Cermatu, příp. školství obecně, byste měl nejprve "nakopat do ..." sám sebe a potom autora dotyčného "článku" - tzv. "kvízu". A teprve potom můžete začít "mudrovat" nad Cermatem, resp. školstvím obecně.)
Nevyjadřoval jsem se k Cermatu, ale k úloze z článku. Na svém postoji, že je snazší prověřovat znalosti než dovednosti, trvám.
Souhlasím, že autor oné kritizované úlohy patrně patří k vyznavačům biflování.
Když někomu dojde hotovost, tak je zloděj?
Musíte vidět věci v souvislostech.
Na akci bylo více prodejních míst, kde vybírali zálohy na kelímky, a tuším jen dvě, kde šlo kelímky vrátit oproti vrácení zálohy.
Za prvé: Kelímky při prodeji obchodníkovi nedošly, takže obchodník jich pořídil vice, než kolik peněz si připravil pro vracení záloh. Z toho plyne, že obchodník již předem počítal s tím, že si část vybraných záloh na kelímky ponechá a nebude jich tolik vracet.
Za druhé: Pokud by obchodník měl zájem situaci řešit rychle, přenesl by hotovost z některého z prodejních míst do výkupního místa. Na to nepotřebuje nejméně 30 minut, jak se píše v článku.
Shrnuji: obchodník již předem plánoval, že záloh na kelímky vrátí méně, než kolik kelímků prodal. Nebyl připraven ani ochoten operativně řešit situaci, kdy měl vrátit víc záloh než plánoval. Čili od počátku nepoctivý záměr.
Takto stačí?
Z 30 vystudovanych elektromechaniku se venuje elektrikarine asi jen 2 spoluzaci. Skola to nezmeni. Ani zruseni vyhlasky 50. Je to narocna prace s velkou odpovednosti za 20 000 cisteho nakakat.
Vyhláška 50/1978 byla nahrazena zákonem 250/2021 a prováděcím nařízením vlády. Regulace oprávnění k práci na elektrických zařízeních zůstala v principu stejná.
Souhlasím, že s prací na vyhrazených technických zařízeních je spojena obrovská odpovědnost a ne každý si to připouští, někdy zaměstnavatel ohledně výše mzdy, někdy zaměstnanec-montér.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
"Pan prorektor Polčák kývnul na něco, o čem mnoho nevěděl". Jak typické pro dnešní dobu. Nejen v politice, ale i ve vedení veřejnoprávních subjektů. Pokud nerozhoduje majitel o svém, ale nějaký ouřada o cizím, dopadá to takto. V případě voleného akademického funkcionáře vysoké školy jakbysmet.