Něco se s tím přece dělat musí! Tady na vesnici 90% domů mají ze žump udělaný přepady do potoka a to je v pořádku? Nikomu to nevadí ?Takto to přece už dál nejde dělat vždyť to životní prostředí úplně zlikvidujeme. To mám za každým sousedem jít a říct hele sousede takto to dnes dělat nejde? Tak to se budu moc za chvíli odstěhovat.
Jak si myslíte že tomu registr pomůže? Vaši sousedé si každý půlrok koupí doklad o vyvezení žumpy a nahrají ho do registru. Přepad do potoka zůstane nedotčen.
No jasně, jsou proti. Vždyť "trocha" výkalů, průmyslových splašků a jiné odpadní vody v životním prostředí vlastně "nevadí". Akorát to teče do vodních toků nebo do podzemní vody, ze studny to pak vypijeme, bude nám lépe... Registrace a povolení stavby stavebním úřadem je v té souvislosti na nic. Schválí to jednou a pak se už nikdo nestará, protože by to byla "administrativní zátěž!" Stejně tak je "zátěž" se starat o správnou funkci čistírny a nebo podle potřeby vyvážet jímku. Zvolte si chaotika bureše, tomu je životní prostředí tady naprosto lhostejné, viz Bečva. Nikdo vás pak zatěžovat nějakými předpisy pro čisté životní prostředí nebude!
Represí ve formě registru, pravidelného posílání lejster a pokut, když lejstro chybí, se nic nevyřeší. Sankcionován bude ten, kdo nedodá lejstro, a ne ten, kdo plnou žumpu raději přečerpá do potoka než by ji nechal vyvézt.
Na trhu to vyvolá poptávku po lejstrech o vývozu žumpy, a určitě se najdou tací, kdo je budou prodávat. To bude jediný efekt navrhované byrokratizace.
Snaha šmírovat občany a od stolu je sankcionovat za chybějící lejstra je tragédie. Nechtěli by politici zavést ještě třeba registr záhonů se zeleninou a s ním spojit povinnost hlásit vše, co zasadime či zasejeme a následně sklidíme? Mohli by pak třeba od stolu kontrolovat, za jsem nenechal přerůst ředkvičky, s pokud podle jejich tabulek ano, ukládat mi pokuty. O tom totiž ty všechny registry a lejstra jsou. Náš život, v to počítaje i životní prostředí, se tím nezlepší ani o píď.
Z vašeho komentáře tak nějak vyplývá, že jakákoliv písemka napsaná žákem za 5 je chyba učitele. Co když to ostatní měli za 1 a 2 a pouze jeden za 5? Pořád chyba učitele? To je ta dnešní doba, žáci neomylní, na vině vždycky učitel...
Snažíte se mi podsunout tvrzení, že pětka z písemky je vždy chyba učitele. Neuspějete.
Písemka je především zpětnou vazbou. Nejen pro žáka, ale i pro učitele. Při mizerných výsledcích by se měly zamyslet obě strany, co by kdo měl zlepšit, napravit, docvičit...
Vámi popisovaný případ - všichni 1-2 a jedna 5 v třídě o 32 žácich - se mi stal zrovna minulý měsíc. Řešil jsem s pětkařem, co se mu přihodilo a v čem by potřeboval pomocí... Měl problém pochopit, co se po něm žádalo. Když jsme si vysvětlili zadání, odpovědět zvládnul. Potřebuje se víc soustředit, aby porozuměl, co se od něho žádá, a cvičit si to - to je teď na něm.
Odmítám přístup "žák je blbej a já učitel si nad tím myjí ruce".
Problém je, že je cílem známkovat děti, nikoliv učitele. Učitel by měl být hoidnocen za to , že žaka něvo naučil v potřebné kvalitě. To vyžaduje posouzení studenta před výukopu , posouzení studento po výuce. Analýzu zlepšní studenta, tedy jestli rozuměl výkladu, pokud ne jestli výklad byl nesromuzmitelný pro větší skupinu, jeslti se snažil pochopit, jestli stíhal ! Největší problém při výuce matematiky je, že studen začne počítat, a vyučujícího ho obtěžuje dalším výkladem dříve než výpočet stačí dokončit. Kolektivní výuka matematiky je při různě nadaných studentech velké zlo.
Každý test vnímám i jako kontrolu své práce učitele, zda jsem svým žákům předal to, co jsem si předsevzal. Na druhou stranu nutno přiznat, že na učení musí být dva - učitel a žák - a oba musí přiložit ruku k dílu. S žáky, kteří se v hodině práci nevěnují, mimo hodinu už vůbec ne, úlohy k procvičení doma ignorují, je těžké pořízení a jejich studijní neúspěch bychom na učitele svalovat neměli.
Učit různě pokročilé či nadané studenty bylo vždycky obtížné. Ideální je každého zaměstnat na hranici jeho schopností, jen tím si svoji hranici posune dál. Je to náročné na přípravu a daří se mi to ve skupinách 10-15 žáků. Ve třídě se 30 žáky nemám s individuálním přístupem šanci.
Rozklad je didaktika, která se učí na VŠ pedagogických, a učitelé dělají to, na co je univerzita připravila.
To je jádro problému. Učitel dělá to, co mu řekli na PedF, místo aby o své práci sám přemýšlel. To je bída pedagogických fakult vysokých škol. Čest výjimečným absolventům PedF, kteří o tom, co dělají, navíc i přemýšlejí.
Nevíme, jak znělo zadání příkladů. Pokud jen spočtěte a rozložte, žák splnil úkol. Spočetl a rozložil. Pokud žák nechápe, že rozklad může někomu pomoci při počítání, je to chyba učitele. Pokud učitel v zadání úloh neurčil jak rozložit, je to rovněž chyba učitele. Bohužel testy jsou učiteli pravidelně chápány jako test žáků a zdroj známek a jen zřídka jako prověrka úspěšnosti jejich práce, zda žákům předali to, co měli. Ideálně zda žákům předali to, co si předsevzali, že by si žáci měli z předmětu odnést, ale to by si tuto otázku musel učitel napřed sám položit a odpovědět si na ni. Takových učitelů je bohužel málo, k podobným úvahám nejsou vedeni. Ti, co o své práci takto přemýšlejí, tím ztěžují práci ostatním kolegům učitelům a vlastně i sobě.
mám prvňačku a paní učitelka dala dětem nějaký matematický test, aby si ověřila schopnosti dětí a určila jsi kteří jsou matematicky schopnější a kteří ne.
na třídních schůzkách dala výsledky těch testů rodičům a jedna matka, jejíž dcera pohořela, se rozčilovala, že to není možné, že její dcera je nejchytřejší, že umí počítat přes dvě stě, sčítání i násobení...
Matematiku bychom neměli redukovat na sčítání a násobení. Dá se v ní cvičit porozumění textu, aby žáci odpovídali na otázku, která jim byla v úloze položena. Cvičit logickou úvahu atd.
Můj osobní zážitek, kdy syn chodil do druhé třídy: slovní úloha "s hvězdičkou" Pepíček má dvě jablka, Mařenka má čtyři. Kdo má víc?" Odpověď požadovaná paní učitelkou: "Celkem je to šest." Protože tento měsíc se přece podle učebních plánů učí sčítání.
S paní učitelkou jsme si vyjasnili, že šlápla vedle, a dál bylo vše v pohodě.
P.S. učím matematiku na SŠ. To, zda žák odpovídá na to, na co je tázán, je pro mne prvotní. Pak teprve hodnotím, zda se při výpočtu či úvaze nespletl. Každý holt máme jiný názor na to, co si žák má odnést do života. Sčítání čísel do 200 zpaměti u mne rozhodně není na prvním místě.
Děsí mě přístup ministerského úředníka: víme, že jsme nějak nastavili dotační podmínky, víme že příjemce je splňoval, ale přesto po nem požadujeme náhradu škody pro případ, že by se v budoucnu na něco přišlo. Takže úředník tahá soukromníka po soudech jen proto, aby si kryl svoje záda pro případ, že by se v budoucnu někdo chtěl vozit po úředníkovi. Takhle si výkon státní správy nepředstavuji. Bohužel to není výsledek politické práce jedné vlády, ale dlouhodobý společenský trend.
"rozhodování soudce algoritmizovarelné není"-to je Vas nazor, ja si to nemyslim. JJ algoritmizaci/slozitosti atd. jsme ve skole meli, osobni utoky jsou asi zbytecne, ne?
Jen k zamysleni-vsichni tady odpovidate, ze AI uz nejak pouzivate-napadlo vas, ze to jde celkem hoodne rychle dopredu (iterace mesice/jednotky roku, chatgpt v3 byl myslim 2020..)
Existují ulohy,-cinnosti-rozhodovanj, které algoritmicky řešitelné nejsou. Exaktně dokázáno. To znamená, že algoritmus řešící danou úlohu NEEXISTUJE, ne že ho (zatím?) NEZNÁME. Chápete rozdíl?
Váš odkaz na pokrok v oblasti IT je projevem, že spíš ne.
Práci soudce - a to jen její výsek a ani při redukci právního systému na logiku 1. řádu - algoritmem vykonat nelze, ne že to zatím jenom neumíme. To není jen můj názor, to je praktický dopad jednoho z výsledků teoretické informatiky. Pochází přibližně z poloviny minulého století.
Smiřte se s tím, že algoritmická řešitelnost má svou hranici. Je těžké to přijmout.
"zvážit celou řadu okolností"-presne tohle dela AI (neuron ma na vstupech 'vahy') 🙂
Nerikam, ze ma hned Bartos zacit digitalizovat soudy, ale pro AI je pravo/soud idealni zadani pro automatizaci..
Celá AI je pouze algoritmické zpracování, nic vic. Víte, že existují algoritmicky neřešitelné problémy? Např. dokazatelnost formule v predikátové logice? A co třeba Gödelova věta o neúplnosti teorie 1. řádu? Jako ajťák - programátor by to mělo být součástí Vašeho vzdělání. Přináší to pokoru. Bez ní hrozí, že učiníte spoustu lidí nešťastnými a ani si to neuvědomíte.
Když jsem se ptal kamaráda - docenta na FIT ČVUT - co z toho se tam studenti učí, odpověděl " nic, oni by to nepochopili". A proto máme tolik namyšlených ajťáků, co si myslí, že zrovna ten jejich program spasí svět.
Samozřejmě AI je obrovský pomocník v rešerších nebo jako nápověda pro možnou úvahu, ale rozhodování soudce algoritmizovarelné není.
Pojmenování Matematická olympiáda se u nás používá přes 60 let. Jde o nejstarší předmětovou olympiádu. Dokonce se přes 60 let pravidelně každý rok (s výjimkou r.1980) pořádá i International Mathematical Olympiad. Po tolika letech jde nepochybně již o tradiční označení vědomostní soutěže. Proč to najednou začalo sportovcům vadit?
To se v ČOV dostal k moci nějakej vymaštěnec s namakanými svaly a prázdnou hlavou, co si myslí, že na tom něco vydělá? Sport byl vždycky větší byznys než věda, i ten ČOV spotřebuje násobně víc peněz ze státního rozpočtu než pořádání vědomostních předmětových olympiád.
Překvapuje mě jen, že tlak na zrušení tradičního pojmenování předmětových olympiád našel podporu na MŠMT.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Každá domácnost vyprodukuje přibližně 90 litrů odpadní vody na osobu. Pokud nemá přípojku na splaškovou kanalizaci, musí vodu nějak zlikvidovat. Úřady jsou povinné zkontrolovat, že se to děje řádně - není to žádná zbytečná byrokratická zátěž ani šikana, čistou podzemní vodu potřebujeme všichni.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak řádně likviduje své splašky. Vy k tomu potřebujete registr, úředníka a papírování? Já ne, mně stačí domovní ČOV a její pravidelná údržba. Úřední šikanu nepotřebuji, ta mi provoz domovní ČOV v ničem neusnadní.
1 odpověď